Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 December 2014, 12:34   #31
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Een tikje teleurstellend zo. Ieder moment, iedere gebeurtenis kan aangegrepen worden tot inzicht.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 December 2014, 12:55   #32
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Een tikje teleurstellend zo. Ieder moment, iedere gebeurtenis kan aangegrepen worden tot inzicht.
Ja dat is jammer de naald stak genadeloos strak in de groef en stevende langzaam maar zeker zoals het een grammofoonplaat betaamt onvermijdelijk af op het gaatje waar alleen nog even ingevallen moest worden. Om dit onvermijdelijke proces vervolgens teniet te doen met een dooddoener 'ik ga niet meer in op je spelletjes'. Maar ja van ego kun je dat terugtrekken als het te bedreigend wordt ook wel verwachten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 December 2014, 13:19   #33
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja dat is jammer de naald stak genadeloos strak in de groef en stevende langzaam maar zeker zoals het een grammofoonplaat betaamt onvermijdelijk af op het gaatje waar alleen nog even ingevallen moest worden. Om dit onvermijdelijke proces vervolgens teniet te doen met een dooddoener 'ik ga niet meer in op je spelletjes'. Maar ja van ego kun je dat terugtrekken als het te bedreigend wordt ook wel verwachten.
In mijn optiek is waarheidsvinding vooral te vinden in ons dagelijks leven.
Mooi schrijven op een forum heeft geen waarde als je ontploft van woede omdat de buurman die je altijd zo hielp niks voor jou terug wenst te doen.

Het is niet erg om ego bij jezelf te onderkennen. Het is juist de egowerking die beledigt is als een ander ego opmerkt. Dat is de makke van dit forum. Niemand wenst aangesproken te worden, want men meent er al te zijn.
Men neemt genoegen met 99% en is niet bereid om naar die ene % te zoeken.

Eigenlijk iets wat Ulla ook al -terecht- opmerkte. Het is juist ego wat je attent maakt op ego. Men dient dus te leren als het kanariepietje dood neer valt.

Anderzijds begrijp ik het wel. Men komt op een gegeven moment op een punt dat het leven niet meer zo zeer doet. En dan is het verleidelijk om lekker te chillen in de ontstane situatie. De drive om verder te werken verdwijnt.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 December 2014, 13:22   #34
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Nog meer ego's die gepleased willen worden?
De behoefte vermindert oftewel verdwijnt als je het doorhebt. Net alsof je een surrogaat streelt van iets wat niet gestreeld hoeft te worden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 December 2014, 13:44   #35
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
In mijn optiek is waarheidsvinding vooral te vinden in ons dagelijks leven.
Mooi schrijven op een forum heeft geen waarde als je ontploft van woede omdat de buurman die je altijd zo hielp niks voor jou terug wenst te doen.
Dat is een beperking die je jezelf onnodig oplegt omdat alles zich afspeelt in je hersenen kun je het overal mee naar toe nemen. Je kunt hier ook je gedachten laten ontploffen van woede op je buurman. Verder hoef je met waarheidvinding niet te wachten tot er zich iets explosiefs aandient je kunt altijd en overal je gedachten onderzoeken op waarheid. Het is zelfs beter daarmee te beginnen op een wat makkelijkere schaal. Kom je er niet uit dat kunnen we hier op dit forum elkaar daarin bijstaan.

Citaat:
Het is niet erg om ego bij jezelf te onderkennen. Het is juist de egowerking die beledigt is als een ander ego opmerkt. Dat is de makke van dit forum. Niemand wenst aangesproken te worden, want men meent er al te zijn. Men neemt genoegen met 99% en is niet bereid om naar die ene % te zoeken.
Indien ik niet overtuigd was dat het kon was ik dit forum niet begonnen echter trekt dit forum ook betweters aan die niets van hun ideeën wensen prijs te geven, die doen dat gedegen zelfonderzoek gewoon niet en oreren maar. Er zijn er hier die bereidheid tonen tot introspectie en blijk geven van een duidelijk toegenomen inzichtelijkheid. Dat er veel weerstand wordt ondervonden is helemaal niet erg, het is bruikbare energie, maar het is wel noodzakelijk bevattelijk te zijn voor de rede. En verder vermag ik niet te kunnen weten wat het buiten het zicht van het forum nog voor een werking heeft.

Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.