Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Wolter Keers
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Wolter Keers Wolter Keers introduceerde de Advaita Vedanta traditie als eerste in Nederland.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 May 2015, 14:27   #381
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Als je de tekst begreep zou je begrijpen dat ik ook begrijp. Dan zou je nooit meer ego,s zien.
Wat je me tot dusver hebt laten zien is dat je nog volledig in egoland verkeert en dat er een verlangen is naar harmonie in je. Jij zoekt harmonie in egoland.
Ik kan je vertellen dat het daar niet is. De Harmonie is er wel en wel in jou!
Je dient te gaan zoeken in je zelf.

Maar er is geen enkel spoor te bekennen bij je om tot zelfonderzoek te komen.
Omdat je harmonie zoekt in egoland. En ook de boodschap van de Christus totaal verkeerd interpreteert. Jij denkt dat Jezus opriep om vreedzaam met elkaar te leven, lief te zijn voor elkaar en proberen een goed mens te zijn.
Dat is niet zo, dat zijn amechtige pogingen van het ego om iets te realiseren wat hij intrinsiek al weet. Maar wat gedoemd is tot faliekant te mislukken.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 14:55   #382
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Nee. Dat wat ik ben spreekt tot mij was het uitgangspunt maar dat wat ik ben is de roepende in de woestijn wanneer het niet wordt gehoord.
En nu nog zien dat het je eigen woestijn is waar naar geroepen wordt. Wanneer die bloeit stoot je niemand meer af. Een soort eeuwig bliss ben je dan geworden en zit je niet meer in je eenzame toren te toeteren naar iedereen dat ze het fout zien en fout doen.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 16:29   #383
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard Dit is nu de reden dat u allen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
En nu nog zien dat het je eigen woestijn is waar naar geroepen wordt. Wanneer die bloeit stoot je niemand meer af. Een soort eeuwig bliss ben je dan geworden en zit je niet meer in je eenzame toren te toeteren naar iedereen dat ze het fout zien en fout doen.
Je laat me nu zien waar je staat Alliswell, iedereen die 'weet' kan dat nu helder zien en je daar ook op wijzen. Niet om zich superieur te voelen maar om je te helpen OOK helder te zien. Ik zal het je uitleggen waarom. Je legt me een tekst voor uit een cursus in wonderen.

Citaat:
En Wat jij bent zal jou over Zichzelf vertellen.
Een hele mooie tekst die voorbij gaat aan 'wie' ik ben. De Wat jij bent is Bewustzijn die jou over Zichzelf (dat Bewustzijn) zal vertellen, het is wat ik hier altijd 'Waarheid herkent Waarheid' noem. Er staat 'zal' bij en dat betekend dat het een voorwaarde heeft.

Die voorwaarde is de afwezigheid van iets en volgt hieronder.

Citaat:
Dat wat ik ben is een roepende in de woestijn want door je ego kun je het niet horen.
Dat betekend dat Bewustzijn tot je spreekt maar jij bent niet in staat dat te horen want je ego zit in de weg. Ego ziet namelijk alleen maar ego en geen Waarheid.

Welnu wat is daar op je reactie.

Citaat:
De roepende vanuit zijn ivoren toren.
Zie je nu dat je niet aan ego voorbij komt, er wordt Waarheid gesproken en je ziet ego. Je ziet een Laurens die tot jou spreekt vanuit zijn ivoren toren. Je hoort 'dat Wat ik ben' dat wat wij allen zijn, te weten Bewustzijn, Waarheid (herkent Waarheid), niet spreken.

Dan is mijn antwoord.

Citaat:
Nee. Dat wat ik ben spreekt tot mij was het uitgangspunt maar dat wat ik ben is de roepende in de woestijn wanneer het niet wordt gehoord.
Oftewel Bewustzijn spreekt (de Wat ik ben) tot wat het is namelijk Bewustzijn maar als dat vanwege het ego niet gehoord wordt dat kan Bewustzijn tot mij (het ego) spreken tot het een ons weegt, oftewel Bewustzijn is de roepende in de woestijn.

Het is zo grappig dat je kort daarna tegen Theo zegt.

Citaat:
Als je de tekst begreep zou je begrijpen dat ik ook begrijp.
Dan zou je nooit meer ego's zien.
Grappig want je laat ego zien omdat je Bewustzijn dat tot je spreekt niet hoort spreken en begrijpen doe je deze frase uit eciw dus ook niet.

Dat je alleen maar ego ziet (kunt zien) blijkt uit je bovenstaande quote weer opnieuw.

Citaat:
En nu nog zien dat het je eigen woestijn is waar naar geroepen wordt.
Ego ziet ego en opnieuw een gemiste kans voor ego om Bewustzijn te horen spreken.

Hierin ligt het verhaal besloten voor iedereen op het forum en niet alleen Alliswell, bedenk dat je door je prominent aanwezige ego dat wat je bent (Bewustzijn) niet kunt horen spreken. Dat je continu maar tegen je eigen ego zit aan te kijken en daar nooit of te nimmer van af komt wanneer je zo door blijft gaan je ego alles te laten overschreeuwen.

Een wijze les dankzij een cursus in wonderen.

En hiermee sluit ik dit draadje af.

Wijziging aangebracht door Laurens op 12 May 2015 om 16:36.
Reden: Dit is nu de reden dat u allen hier verzameld op dit forum steeds weer opnieuw de mist in gaat. Uw ego is zo vervuld van zichzelf dat het niet in staat is tot het horen spreken van Waarheid
  Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 17:09   #384
Alliswell
Asprirant lid
 
Alliswell's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 December 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je laat me nu zien waar je staat Alliswell, iedereen die 'weet' kan dat nu helder zien en je daar ook op wijzen. Niet om zich superieur te voelen maar om je te helpen OOK helder te zien. Ik zal het je uitleggen waarom. Je legt me een tekst voor uit een cursus in wonderen.

Een hele mooie tekst die voorbij gaat aan 'wie' ik ben. De Wat jij bent is Bewustzijn die jou over Zichzelf (dat Bewustzijn) zal vertellen, het is wat ik hier altijd 'Waarheid herkent Waarheid' noem. Er staat 'zal' bij en dat betekend dat het een voorwaarde heeft.

Die voorwaarde is de afwezigheid van iets en volgt hieronder.

Dat betekend dat Bewustzijn tot je spreekt maar jij bent niet in staat dat te horen want je ego zit in de weg. Ego ziet namelijk alleen maar ego en geen Waarheid.

Welnu wat is daar op je reactie.

Zie je nu dat je niet aan ego voorbij komt, er wordt Waarheid gesproken en je ziet ego. Je ziet een Laurens die tot jou spreekt vanuit zijn ivoren toren. Je hoort 'dat Wat ik ben' dat wat wij allen zijn, te weten Bewustzijn, Waarheid (herkent Waarheid), niet spreken.

Dan is mijn antwoord.

Oftewel Bewustzijn spreekt (de Wat ik ben) tot wat het is namelijk Bewustzijn maar als dat vanwege het ego niet gehoord wordt dat kan Bewustzijn tot mij (het ego) spreken tot het een ons weegt, oftewel Bewustzijn is de roepende in de woestijn.

Het is zo grappig dat je kort daarna tegen Theo zegt.

Grappig want je laat ego zien omdat je Bewustzijn dat tot je spreekt niet hoort spreken en begrijpen doe je deze frase uit eciw dus ook niet.

Dat je alleen maar ego ziet (kunt zien) blijkt uit je bovenstaande quote weer opnieuw.

Ego ziet ego en opnieuw een gemiste kans voor ego om Bewustzijn te horen spreken.

Hierin ligt het verhaal besloten voor iedereen op het forum en niet alleen Alliswell, bedenk dat je door je prominent aanwezige ego dat wat je bent (Bewustzijn) niet kunt horen spreken. Dat je continu maar tegen je eigen ego zit aan te kijken en daar nooit of te nimmer van af komt wanneer je zo door blijft gaan je ego alles te laten overschreeuwen.

Een wijze les dankzij een cursus in wonderen.

En hiermee sluit ik dit draadje af.
Mooi verhaal Laurens, er zit alleen een addertje onder het gras namelijk dat ego Laurens claimt de stem te zijn die spreekt over de waarheid in dreigementen van hoe fout ik wel niet bezig ben.

Waarom durf ik dat te zeggen, omdat ik die Stem heb leren kunnen als zachtmoedig, bemoedigend en een nooit aflatende kracht die behulpzaam wil zijn om te durven kijken naar het licht, ja samen met jou, dat we zijn in éénheid. Het zal nooit getuigen van ego als werkelijkheid. Het ziet eenvoudig niet de droom waar ik misschien nog in zou geloven.
Alliswell is offline   Met citaat reageren
Oud 12 May 2015, 17:21   #385
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alliswell Bekijk bericht
Mooi verhaal Laurens, er zit alleen een addertje onder het gras namelijk dat ego Laurens claimt de stem te zijn die spreekt over de waarheid in dreigementen van hoe fout ik wel niet bezig ben.

Waarom durf ik dat te zeggen, omdat ik die Stem heb leren kunnen als zachtmoedig, bemoedigend en een nooit aflatende kracht die behulpzaam wil zijn om te durven kijken naar het licht, ja samen met jou, dat we zijn in éénheid. Het zal nooit getuigen van ego als werkelijkheid. Het ziet eenvoudig niet de droom waar ik misschien nog in zou geloven.
Laurens claimt niks, maar goed het schitterende gebeuren dat nu eindelijk eens inzichtelijk maakt waar het aan schort, waarom het een voortdurend aangaan van dialogen is door de prominent aanwezige ego's en je dientengevolge de stem van Bewustzijn niet hoort spreken. Je argwaan hier dat er een ego van Laurens is dat zich zich wil profileren is weer sterker.

De Stem kan zich dan wel zachtmoedig aan je kenbaar hebben gemaakt de stem moet zich in de dualiteit ook van de andere kant als zijnde wreed bedienen. Bewustzijn heeft geen voorkeuren. De Liefde die je gewaar kunt worden manifesteert zich niet alleen in zachtheid maar ook in het regeren met harde hand en ook daar zul je kennis mee moeten maken.

Maar ik geef het op, duidelijker dan in mijn vorige quote zal ik het nooit meer voor je kunnen maken. Ik zou het daarom nog maar eens een keer aandachtig doorlezen.
  Met citaat reageren
Oud 15 May 2015, 11:28   #386
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is een anticlimax aan het worden.

Het staat je vrij een andere draadje met een zelf gekozen onderwerp te openen maar je kunt ook hier nog verder gaan op het door mij gekozen onderwerp om zoals dat hier kennelijk gebruik is eindeloos door te gaan met soebatten.

Dit draadje blijft opengesteld voor degenen die iets zinnigs te zeggen hebben met betrekking tot het onderwerp 'Dit zijn mijn ervaringen' in relatie tot Wolter Keers dan wel advaita.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.