Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Inzichten
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Inzichten Elk inzicht is een smoesje.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 May 2012, 21:51   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Door de bomen het bos niet meer zien....

Vandaag is groen, de kleur in mijn leven.....(zie discussie elders) , ik heb vandaag mijn oude vriendin de boom opgezocht. De vriendin met wie ik zoveel mooie momenten gedeeld heb, zij aan zij genoten van de ons omringende, prachtige natuur. Jouw positieve energie, na het in jouw nabijheid vertoeven, was ik altijd weer helemaal opgeladen en vol positieve energie, de wijsheid en de rust die je uitstraalt van het vele levens daar al staan, oh lieve boom, ik heb je lief. Ik was blij je vandaag even te hebben gezien en kunnen begroeten en omhelzen. Het was mooi om weer even thuis te zijn, daar waar de ware betekenis van het woord, voor het eerst echt goed tot me is doorgedrongen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 May 2012, 16:51   #2
diane
Asprirant lid
 
diane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 September 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Vandaag is groen, de kleur in mijn leven.....(zie discussie elders) , ik heb vandaag mijn oude vriendin de boom opgezocht. De vriendin met wie ik zoveel mooie momenten gedeeld heb, zij aan zij genoten van de ons omringende, prachtige natuur. Jouw positieve energie, na het in jouw nabijheid vertoeven, was ik altijd weer helemaal opgeladen en vol positieve energie, de wijsheid en de rust die je uitstraalt van het vele levens daar al staan, oh lieve boom, ik heb je lief. Ik was blij je vandaag even te hebben gezien en kunnen begroeten en omhelzen. Het was mooi om weer even thuis te zijn, daar waar de ware betekenis van het woord, voor het eerst echt goed tot me is doorgedrongen.
Ik heb ook zo'n boom in het park.
Al geef ik toe dat ik uitsluitend een knuffel geef als er niemand te zien is.
Want je staat echt voor l.l.
Wat voor soort boom is het?
Er is een enorm verschil in energie qua boomsoort.
Van berken word je bijv. meer hyper of vrolijk al naargelang je aard terwijl een eik meer een diepe rust geeft.
__________________
Alles gaat voorbij
diane is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2015, 21:24   #3
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Zo, ik kan de afdeling Gezondheid niet vinden, en in dit draadje komt het woord bomen in voor, bos ook. Ik zet mijn gedachten over de weegbree hier maar neer, het past hier wel.
Weegbree blijkt heel gezond te zijn. Heb je regelmatig onstekingjes in je mond, kauw ieder dag een klein stukje van een blad weegbree. Ook goed als thee te gebruiken, voor verschillende kwaaltjes..


Het medicinaal gebruik van weegbree is al eeuwenoud. Een verhaal vertelt over de beroemde 10de eeuwse Arabische arts Avicenna, die opviel dat een gewonde slang naar een weegbree kroop en daarvan at, vervolgens de brij uitspuugde en op haar verwondingen legde. Avicenna was heel verbaasd dat de slang genas en noteerde weegbree als een belangrijk wondhelend kruid. Plinius (1e eeuw) adviseerde weegbree bij beten van wilde dieren en steken van schorpioenen. Eeuwenlang werd weegbree geadviseerd bij hoef- en voetklachten. Alle geneeskundigen waren het eens over de wond-en huidgenezende eigenschappen en het feit dat met weegbree slijm makelijker opgehoest kon worden.
Dat laatste is nog zo. Wetenschappelijk is inmiddels aangetoond dat weegbree bij luchtwegaandoeningen, veranderingen van mond-en keelslijmvlies en uitwendig bij huidontstekingen genezend werkt. De antibacter?le werking werd in experimenten vastgesteld en ook het effect bij verkoudheid is door onderzoek aangetoond.
In de volksgeneeskunde wordt weegbreeblad daarnaast ook toegepast bij blaasontstekingen, bedplassen, leverkwalen, maagkramp, diarree en als urineafdrijvend middel. Uitwendig wordt de plant gebruikt bij wondgenezing, steenpuisten, bindvliesontsteking en bloedstelping.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 19 July 2015 om 21:53.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's niet te zien Renoir Forum; regels, vragen, idee 9 12 November 2015 17:07
Leren zien wat we NIET zijn. Rennie Advaita 33 16 June 2010 09:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.