Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Beginnend zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 October 2015, 22:14   #1
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard Onthechten...... *

Er is hier een (persoonlijke) crisis (zijn er andere?) gaande. Maar een crisis is een kans. Een uitnodiging om te kijken/onderzoeken wat het je te vertellen heeft.

Ik ben aan het opruimen. Afstand doen van. Afsluiten. Leeg maken. Ruimte maken. In mijn hoofd, in mijn leven. Onthechten noemen ze dat. En ik merk dat koesteren en onthechten hand in hand gaan. Je koestert dat waarvan je weet dat het tijdelijk is en elk moment voorbij kan zijn of je ontnomen kan worden. Wat anders zou de koestering waard zijn?

En dat "loslaten" van de identificatie met het lichaam, is op dit moment ook even zo'n dingetje, wat speelt.

Voor niemand interessant verder. Wou het alleen even met jullie delen. Vraag me niet waarom.
Nadje is offline  
Oud 21 October 2015, 12:33   #2
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Het moet je na alles wat je hier op dit forum over realisatie hebt verkondigd toch duidelijk zijn waar hier de identificatie mee is. Even voor mijn beurt sprekende de 'wie' heeft een crisis maar dat ben je niet.
Dus: Watch and enjoy.
Uiteraard is dat zo. Maar onderzoek vindt toch ook enkel plaats op het terrein van de "wie"?
Nadje is offline  
Oud 21 October 2015, 12:35   #3
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje
Uiteraard is dat zo. Maar onderzoek vindt toch ook enkel plaats op het terrein van de "wie"?
Als je weet wat je bent wat wil je dan nog op het terrein van de 'wie' (wat je niet bent) onderzoeken? Alleen als je dat niet weet, kun je je hele leven lang op zoek blijven wat je in dat 'wie' beweegt. En dat bewegen is als het komen en gaan van de golven op het strand aan de zee. Er zijn mensen die het komen en gaan van de golven nooit moe worden, dus dan is toch het motto 'geniet van de rit'. Of onderzoek en stel vast dat je de 'wie' niet bent en dan is het motto 'ik stond erbij en keek er naar'.
 
Oud 21 October 2015, 12:50   #4
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Als je weet wat je bent wat wil je dan nog op het terrein van de 'wie' (wat je niet bent) onderzoeken? Alleen als je dat niet weet, kun je je hele leven lang op zoek blijven wat je in dat 'wie' beweegt. En dat bewegen is als het komen en gaan van de golven op het strand aan de zee. Er zijn mensen die het komen en gaan van de golven nooit moe worden, dus dan is toch het motto 'geniet van de rit'. Of onderzoek en stel vast dat je de 'wie' niet bent en dan is het motto 'ik stond erbij en keek er naar'.
Ik sta er ook bij en kijk ernaar. En ik zie "een iemand" die zich druk maakt. Of anders gezegd, die een verhaal maakt van wat er gebeurt. Is het nodig de verhalenverteller de mond te snoeren?
Nadje is offline  
Oud 21 October 2015, 13:01   #5
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje
Ik sta er ook bij en kijk ernaar. En ik zie "een iemand" die zich druk maakt. Of anders gezegd, die een verhaal maakt van wat er gebeurt. Is het nodig de verhalenverteller de mond te snoeren?
Alleen maar waarnemen is genoeg, het 'wat' je bent staat er boven, herken 'wat' je bent.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.