Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 August 2011, 12:58   #91
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caroline Bekijk bericht
Herken dat op een bepaalde manier wel.
Veel van mij was een hele tijd gestoeld op 'maren'.
Nu is het veelal 'en'.

Je kunt door dingen bij jezelf te houden wel degelijk 'verder' komen.
Misschien wel veel en veel verder dan jezelf ten opzichte van iets of iemand te plaatsen.
Is wel zo dat in wisselwerking dingen in beweging komen, maar het gaat misschien wel helemaal niet om de beweging.
Misschien gaat het om dat wat stil staat.
Ja, herken dat wat je schrijft ook wel. Even stil gestaan en het maren verdween.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 13:01   #92
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat wil je mij zien bezitten Madelief ?
Ik wil het liefst zien dat jij in de gaten hebt dat je vanuit je bezitterigheid/angst het antwoord gaf dat je gaf zodat je eindelijk eens gaat inzien dat je beschermheer akties mogelijk wel nadeel zouden kunnen werken voor sommigen onder ons die wat minder bewust zijn of zich het liefst op alle mogelijke manieren willen blijven verstoppen vanwege hun angst voor zichzelf.

Met andere woorden Renoir jij bent/speelt de behoeder/instandhouder/beschermheer van angst en weigert die op wat voor een manier onder ogen te komen omdat je bang bent voor de consequenties.
En daarmee geef jij wat mij betreft aan dat je bezitterig bent, wat ook blijkt uit vele, vele teksten die ik van jou hand zie verschijnen zoals die post aan Floor er daar bv één van is.

En natuurlijk ben je vrij dat wat ik schrijf af te doen als onzinnig/belachelijk of wat ook af doen want dat zou de voor jou geijkte reaktie zijn. En nee ik zit niet te wachten op lange omslachtige verhalen waarmee je jezelf probeert te rechtvaardigen.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 13:17   #93
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het voelt juist wel geldig voor mij.
Het verhappen zit hem in de communicatie. Daar komen andere oorzaken bij kijken, waarom je iemand b.v. antwoord geeft, waarom je het (soms) wilt delen.
Hou het bij jezelf.

Delen in de betekenis ongeacht wie het afgeeft (jou persoon doet er niet toe) of oppakt (de ontvanger doet er niet toe), of delen om te profileren wie jij of die anders is ter bevestiging van elkaar ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 13:18   #94
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Heerlijk Renoir hoe jij mij toch hier de gelegenheid geeft om nog eens één van mijn lievelingen mbt muziek te plaatsen. Als het over kennis van het zelf gaat heb ik nog nooit iets mooiers gezien dan dat.

Let op hier komt het:

The Commendatore Scene" Don Giovanni

Enig idee wie van de drie jij voorstelt in het "o gut" verhaaltje?
Ik heb er de tijd niet voor (over).
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 13:19   #95
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aad Bekijk bericht
Mihaela, heb je dat gevoel bij mijn teksten ook?
Hoi Aad, bedankt voor je vraag. Ook al geef ik graag mijn mening, als ik direct gevraagd word merk ik mijn onzekerheid op.

Dat wat ik geweld noemde, dat ik en anderen elkaar aan doen op dit forum, bij jou zie ik dat jij jezelf aan doet. Het kan wel dat deel maakt uit een eerlijk onderzoek naar jezelf,maar in mijn ogen/gevoel houdt ook een vorm van geweld in.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 13:20   #96
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Ik wil het liefst zien dat jij in de gaten hebt dat je vanuit je bezitterigheid/angst het antwoord gaf dat je gaf zodat je eindelijk eens gaat inzien dat je beschermheer akties mogelijk wel nadeel zouden kunnen werken voor sommigen onder ons die wat minder bewust zijn of zich het liefst op alle mogelijke manieren willen blijven verstoppen vanwege hun angst voor zichzelf.

Met andere woorden Renoir jij bent/speelt de behoeder/instandhouder/beschermheer van angst en weigert die op wat voor een manier onder ogen te komen omdat je bang bent voor de consequenties.
En daarmee geef jij wat mij betreft aan dat je bezitterig bent, wat ook blijkt uit vele, vele teksten die ik van jou hand zie verschijnen zoals die post aan Floor er daar bv één van is.

En natuurlijk ben je vrij dat wat ik schrijf af te doen als onzinnig/belachelijk of wat ook af doen want dat zou de voor jou geijkte reaktie zijn. En nee ik zit niet te wachten op lange omslachtige verhalen waarmee je jezelf probeert te rechtvaardigen.
Ow ben je weer bezig mij verplicht op te leggen hoe ik mij moet voelen, ervaren, gedragen in een door jou gefigureerde omstandigheid ?

Dat spelletje kun je ook in je eentje spelen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 13:48   #97
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik heb er de tijd niet voor (over).
Dat verbaast me niks bij iemand die standaard weigert zichzelf in de ogen te zien.

Vluchtgedrag wordt dat geloof ik genoemd. Dat mag toch wel gezegd worden op een forum dat zelfkennis in zijn naam draagt?
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 13:58   #98
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Hou het bij jezelf.

Delen in de betekenis ongeacht wie het afgeeft (jou persoon doet er niet toe) of oppakt (de ontvanger doet er niet toe), of delen om te profileren wie jij of die anders is ter bevestiging van elkaar ?
Zeg je daarmee in praktijk dat je eigenlijk nooit over bewustwording moet praten en we eigenlijk het forum hier op zouden kunnen doeken? Wat is met de intentie van elkaar behulpzaam kunnen zijn in dat hele proces? Dat is toch juist wat hier ook gebeurt. In het leven leef je het gewoon.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 14:01   #99
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Dat verbaast me niks bij iemand die standaard weigert zichzelf in de ogen te zien.

Vluchtgedrag wordt dat geloof ik genoemd. Dat mag toch wel gezegd worden op een forum dat zelfkennis in zijn naam draagt?
Wil je een indruk van je bevestigd zien ? Daar kan ik je niet mee van dienst zijn.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 August 2011, 14:02   #100
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zeg je daarmee in praktijk dat je eigenlijk nooit over bewustwording moet praten en we eigenlijk het forum hier op zouden kunnen doeken? Wat is met de intentie van elkaar behulpzaam kunnen zijn in dat hele proces? Dat is toch juist wat hier ook gebeurt. In het leven leef je het gewoon.
Nee ik vraag je hoe het zit.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het technische verhaal Renoir Advaita 44 27 July 2013 08:46


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.