Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 February 2012, 17:47   #91
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Begrijp ik dat nu goed, zie je mijn uitleg als een soort excuus of verdoezeling?
Het komt op mij over als een soort (onbewuste) verdoezeling.

Ik kon geen ander woord vinden, dus had ik het woord misvatting gebruikt.

blinde vlek, vernauwing, kindermechanisme, onbewustheid,ongelijk hebben, in het denken, aan eigen waarheid gehecht zijn.. ik kan het gepaste woord niet vinden eigenlijk)

Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een algemene indruk over een specifieke houding die ik in het verleden bij jouw schrijven meende te zien. Het woord verdoezeling vind ik dicht in de buurt komen.

Het totale beeld Ulla vind ik heel prettig en aangenaam.

Het is ook misschien dat wij mensen hoe dan ook niet van kritiek houden, of het over onze overtuigingen/waarheden gaat, of waar dan ook.

Wijziging aangebracht door Mihaela op 7 February 2012 om 18:24.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 17:53   #92
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

je zei dat ik altijd terug kon krabbelen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 18:12   #93
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

''Nooit zult gij tot innege Godsvrucht geraken, tenzij gij over de anderen stilzwijgt en bijzonder op uzelf let''

Ik ga maar een voorbeeld aan de tekst nemen en jou als Godsvrucht aanschouwen. Voelt voor mij fijner.

Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 20:23   #94
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht

Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een algemene indruk over een specifieke houding die ik in het verleden bij jouw schrijven meende te zien. Het woord verdoezeling vind ik dicht in de buurt komen.Het is ook misschien dat wij mensen hoe dan ook niet van kritiek houden, of het over onze overtuigingen/waarheden gaat, of waar dan ook.
Ik snap het, mijn (recent) verleden kan ik niet eens meer vergelijken met die manier waarop ik het nu zie. Al mijn waarheden/overtuigingen trek ik tegenwoordig continue zelf in twijfel. Wat je zegt over dat mensen niet van kritiek houden, ik geloof zeker op dat gebied niet in kritiek, want voor mijn gevoel is niets nog echt waar en ik kan er daarom vaak niets meer mee. Ik heb dan idd zo een houding van, wat moet ik ermee?

Ook mijn eigen vragen naar andermans filosofie is voor mijn gevoel geklets en zegt totaal niets, want daarmee houd ik alleen maar weer mijn persoonlijke waarheid in stand, die er niet eens is. Al zijn er hier soms uitspraken , die voor mijn gevoel precies dat raken, wat ik ermee bedoel. Iets werkt of werkt niet en dan is het nog niet zeker of het niet alsnog puur persoonlijk is. Gedachten zijn krachten, energie is in beweging.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 20:31   #95
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik snap het, mijn (recent) verleden kan ik niet eens meer vergelijken met die manier waarop ik het nu zie. Al mijn waarheden/overtuigingen trek ik tegenwoordig continue zelf in twijfel. Wat je zegt over dat mensen niet van kritiek houden, ik geloof zeker op dat gebied niet in kritiek, want voor mijn gevoel is niets nog echt waar en ik kan er daarom vaak niets meer mee. Ik heb dan idd zo een houding van, wat moet ik ermee?

Ook mijn eigen vragen naar andermans filosofie is voor mijn gevoel geklets en zegt totaal niets, want daarmee houd ik alleen maar weer mijn persoonlijke waarheid in stand, die er niet eens is. Al zijn er hier soms uitspraken , die voor mijn gevoel precies dat raken, wat ik ermee bedoel. Iets werkt of werkt niet en dan is het nog niet zeker of het niet alsnog puur persoonlijk is. Gedachten zijn krachten, energie is in beweging.

Om een lang verhaal kort te maken, alles is voor mijn gevoel mogelijk, wat wij al dan niet waar kunnen maken door onze persoonlijk geloof erin. Kiezen voor wat voor mij het beste werkt en voelt, sluit voor mij elke twijfel uit, die een ander daar nog in kan hebben. Leven en laten leven.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 21:06   #96
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Gedachten zijn krachten, energie is in beweging.
Heb je al eens gekeken naar de kracht van het denken, naar bijv. Masero Emoto's waterkristallen? Energy flows where the mind goes....
Water waar tegen wordt geschreeuwd heeft bijv. hele lelijke kristallen i.t.t. water waartegen liefdevol wordt gesproken.
En bedenk dat ons lichaam voor het grootste deel uit water bestaat.
Er wordt hier vaak gezegd dat er niets kan worden gedaan, maar daarmee wordt m.i. alle macht weggegeven.
In de bijbel staat:Zijt gij niet als goden, heeft gij niet al het licht in U?
(Nee, niet een deel, maar het volledige Licht).
Misschien is de wereld daarom zoals die is, omdat iedereen vergeet wie die werkelijk is.
Zowel schepper als schepsel.
En geen machteloos wezen.
Terwijl er nergens een centrum te vinden is.
Wij zijn allemaal verbonden, er is enkel energie.
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 21:45   #97
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Heb je al eens gekeken naar de kracht van het denken, naar bijv. Masero Emoto's waterkristallen? Energy flows where the mind goes....
Water waar tegen wordt geschreeuwd heeft bijv. hele lelijke kristallen i.t.t. water waartegen liefdevol wordt gesproken.
En bedenk dat ons lichaam voor het grootste deel uit water bestaat.
Er wordt hier vaak gezegd dat er niets kan worden gedaan, maar daarmee wordt m.i. alle macht weggegeven.
In de bijbel staat:Zijt gij niet als goden, heeft gij niet al het licht in U?
(Nee, niet een deel, maar het volledige Licht).
Misschien is de wereld daarom zoals die is, omdat iedereen vergeet wie die werkelijk is.
Zowel schepper als schepsel.
En geen machteloos wezen.
Terwijl er nergens een centrum te vinden is.
Wij zijn allemaal verbonden, er is enkel energie.
Juist en voor mijn gevoel heeft dat dan ook niets meer te maken met filosofie, maar gewoon meer maar ook minder is er niet. En die emoto kristallen ben ik ik jaren geleden in een soort expositie op een perron van een metro in tegen gekomen. Vond ik zo opmerkelijk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 21:54   #98
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Juist en voor mijn gevoel heeft dat dan ook niets meer te maken met filosofie, maar gewoon meer maar ook minder is er niet. En die emoto kristallen ben ik ik jaren geleden in een soort expositie op een perron van een metro in tegen gekomen. Vond ik zo opmerkelijk.
Dat vind ik ook opmerkelijk, Ulla.
En jij doet net zoals ik aan Reiki, en dan weet je ook dat wanneer je Reiki stuurt of ontvangt, dat dit wel zeker wordt gevoeld.

Net zoals de kracht van het bidden voelbaar is voor degene voor wie je bidt.

Maar waarom staat dit los van filosofie?
Von is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 22:06   #99
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Von Bekijk bericht
Dat vind ik ook opmerkelijk, Ulla.
En jij doet net zoals ik aan Reiki, en dan weet je ook dat wanneer je Reiki stuurt of ontvangt, dat dit wel zeker wordt gevoeld.

Net zoals de kracht van het bidden voelbaar is voor degene voor wie je bidt.

Maar waarom staat dit los van filosofie?
Nou wat ik ermee bedoel dat je het bij de basis laat wat je ervaart.
Uiteindelijk is alles wat je ergens benoemt toch een soort van filosofie.
Zelfs dat alles energie is, maar goed je kunt het ervaren zonder er al te veel nog bij te maken.

Dat heb ik ook met Reiki, daar zit vooral in het westen een heel gedoe achter,terwijl het heel simpel kan, zonder al die regeltjes en rituelen. Maar wat je eerder zei, juist het eerst hechten ergens aan, en toch open staan maakt dat je de zijwielen op een moment weer kunt laten wat ze zijn. En dan merk je bent die energie, deze stroomt omdat je dat bent en weet. Voortdurend. Dat krijg je ook terug van je omgeving, die dat dan ook opmerken en dan voel ik zoiets van, het is aan mij om hen te vertellen, dat ze mij eigenlijk niet nodig hebben. Gister avond dacht iemand dat ik haar een afstemming had gegeven. Had ik niet maar ze wilde dat graag, ik gaf iemand anders een behandeling op afstand en dat heeft ze opgepikt, precies op het tijdstip dat ik dat deed. Omdat ze dat zo graag wilde. Zo werkt energie.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 February 2012, 22:16   #100
Von
Asprirant lid
 
Von's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 June 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Nou wat ik ermee bedoel dat je het bij de basis laat wat je ervaart.
Uiteindelijk is alles wat je ergens benoemt toch een soort van filosofie.
Zelfs dat alles energie is, maar goed je kunt het ervaren zonder er al te veel nog bij te maken.

Dat heb ik ook met Reiki, daar zit vooral in het westen een heel gedoe achter,terwijl het heel simpel kan, zonder al die regeltjes en rituelen. Maar wat je eerder zei, juist het eerst hechten ergens aan, en toch open staan maakt dat je de zijwielen op een moment weer kunt laten wat ze zijn. En dan merk je bent die energie, deze stroomt omdat je dat bent en weet. Voortdurend. Dat krijg je ook terug van je omgeving, die dat dan ook opmerken en dan voel ik zoiets van, het is aan mij om hen te vertellen, dat ze mij eigenlijk niet nodig hebben. Gister avond dacht iemand dat ik haar een afstemming had gegeven. Had ik niet maar ze wilde dat graag, ik gaf iemand anders een behandeling op afstand en dat heeft ze opgepikt, precies op het tijdstip dat ik dat deed. Omdat ze dat zo graag wilde. Zo werkt energie.
Precies Ulla, zo werkt energie. Ik weet nog dat ik voor het eerst een afstandsbehandeling zou ontvangen en ik was de tijd vergeten.
Maar ik voelde het wel, heel bijzonder. Deze ervaring deed mij beseffen hoe sterk de kracht van denken is.
Ik merk dat veel gedachten en overtuigingen een gewoonte zijn, een patroon en dat dit onbewust is.
Dit doet me denken aan de woorden van Jezus:
?Vergeef hen want ze weten niet wat ze doen?, dit wil voor mij zeggen dat ik zelf de verantwoording moet nemen voor mijn innerlijke toestand, voor mijn gedachten.
En dat dit niet iets is wat mij overkomt.
En dat er toch geen centrum voor dit denken is aan te wijzen.
Von is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.