Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 February 2014, 23:07   #91
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Ja! En ik heb afstand gedaan van mijn bezit, ik ben samen met Rob op pad geweest. We hebben mensen die aan de onderkant zitten eten gegeven, ik heb geleerd om mij niet kwaad te maken, we hebben gevangenen bezocht, we hebben weduwen getroost. We hebben adavaita gedaan, ik heb de koran, de bijbel en nog tientallen boeken bestudeerd. Ik heb verzen geleerd, nou ja..te veel om op te noemen. En uiteindelijk zat ik samen met Rob op zijn dure bank een glaasje wijn te drinken en we voelden een innige verbondenheid met elkaar en met de hele wereld! Volmaakt egoloos! We zweefde op wolken van geluk!
Citaat:
Heb ik daar nu al die moeite voor gedaan?
Zucht?nou okédan leg ik het nog 1 keer uit.

Wie gevangenen bezoekt, maar de Liefde niet heeft kan net zo goed thuisblijven. Wie de onderkant te eten geeft, maar de Liefde niet heeft kan net zo goed thuis blijven. En Liefde mijn beste?is onvoorwaardelijk, kent geen verwachtingen, kan niet bezitten. Kennelijk verwachtte je er toch ergens beter van te worden? Verwachte je een 'goed gevoel' ofsow?

Liefde =LEEG LEEG LEEG LEEG LEEG van zijn eigen! Die stomme kop van jou schept maar voorwaarden, verwachtingen, wil bezitten. Ga je iemand vergeven zodat je van je pijn bevrijdt gaat worden? Forget it!


Pas dan als je hart HELEMAAL leeg is ga jij het wonder aanschouwen beste vriend. En geen minuut eerder. Je gaat iets aanschouwen wat maar voor weinigen is weggelegd. Het zal je iets schenken wat de rest van je leven gaat bepalen. Jij gaat de Liefde worden en deze zal dagelijks groeien. Je bent verloren voor de mens want je kan het niet eens meer keren, ook al zou je willen. Je gaat weten buiten het weten, je wordt Geliefde tussen de Geliefden.


En nou opgesodemietert!
Freerider is offline  
Oud 5 February 2014, 10:16   #92
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Zucht?nou okédan leg ik het nog 1 keer uit.

Wie gevangenen bezoekt, maar de Liefde niet heeft kan net zo goed thuisblijven. Wie de onderkant te eten geeft, maar de Liefde niet heeft kan net zo goed thuis blijven. En Liefde mijn beste?is onvoorwaardelijk, kent geen verwachtingen, kan niet bezitten. Kennelijk verwachtte je er toch ergens beter van te worden? Verwachte je een 'goed gevoel' ofsow?

Liefde =LEEG LEEG LEEG LEEG LEEG van zijn eigen! Die stomme kop van jou schept maar voorwaarden, verwachtingen, wil bezitten. Ga je iemand vergeven zodat je van je pijn bevrijdt gaat worden? Forget it!


Pas dan als je hart HELEMAAL leeg is ga jij het wonder aanschouwen beste vriend. En geen minuut eerder. Je gaat iets aanschouwen wat maar voor weinigen is weggelegd. Het zal je iets schenken wat de rest van je leven gaat bepalen. Jij gaat de Liefde worden en deze zal dagelijks groeien. Je bent verloren voor de mens want je kan het niet eens meer keren, ook al zou je willen. Je gaat weten buiten het weten, je wordt Geliefde tussen de Geliefden.


En nou opgesodemietert!
Voor iemand die onvoorwaardelijke Liefde predikt, stel je een hoop voorwaarden, door gebruikmaking van woorden als: pas dan.... en het is voor weinigen weggelegd. Je gaat liefde worden....

Hoogmoed ten top omdat je uitgaat van de verkeerde veronderstelling niet goed (genoeg) te zijn zoals je bent.
Nadje is offline  
Oud 5 February 2014, 12:19   #93
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

De ziel leert zichzelf kennen en beseft dat hij slechts van ijsschots naar ijsschots springt. Iedere ijsschots ziet er betrouwbaar uit als je er op springt. Maar net als je je evenwicht een beetje gevonden hebt en een met de ijsschots bent geworden, begint deze onder je voeten weg te zinken.

Je hoeft alleen maar de springer te worden om te beseffen dat iedere ijsschots er slechts is om jou een uniek uitzicht te geven!
Freerider is offline  
Oud 5 February 2014, 23:14   #94
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard De firma List en Bedrog in actie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Je hebt wel een zeer selectief geheugen.
Je hebt je wel vaker aangemeld onder een andere naam en dat is hier niet verboden. Het is hier wél verboden om een account te delen en al helemaal om een forum-toegang-ontzegging te ontlopen om het beheer daarmee te sarren. Dus toen jij hier een waarschuwing kreeg en een tijdelijke forum-toegang-ontzegging kreeg was Virgo in overtreding door jou haar account aan te bieden en kreeg ook zij een waarschuwing en tijdelijke forum-toegang-ontzegging. Het forum beheer had toen enkele en heeft nu nog steeds een forumnaam om de software te testen. Je bent tamelijk handig om het gelijk naar jouw hand te zetten met wat we wel list en bedrog mogen noemen.
Je eigen geheugen is ook selectief Caramel, net als je aannames..... :)

*voelt advocaat van de duivel omhoog borrelen, maar bedekt deze met de mantel der liefde*
Sterre is offline  
Oud 5 February 2014, 23:21   #95
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Je eigen geheugen is ook selectief Caramel, net als je aannames..... :)

*voelt advocaat van de duivel omhoog borrelen, maar bedekt deze met de mantel der liefde*
Lamaar(!) gaan?voor je het weet is er weer een ego-strijdje.
Dat kan ook wel eens net de bedoeling zijn?.
Freerider is offline  
Oud 5 February 2014, 23:27   #96
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Lamaar(!) gaan?voor je het weet is er weer een ego-strijdje.
Dat kan ook wel eens net de bedoeling zijn?.
Daarom verleende ik de mantel der liefde (en de girlpower) ook voorrang ;)
Sterre is offline  
Oud 5 February 2014, 23:28   #97
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Daarom verleende ik de mantel der liefde (en de girlpower) ook voorrang ;)
Die mantel pas ons allemaal!

Girlpower, daar heb ik niet zo veel van.
Freerider is offline  
Oud 5 February 2014, 23:32   #98
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
Die mantel pas ons allemaal!

Girlpower, daar heb ik niet zo veel van.
Die mantel is universeel.
En vwb girlpower: we hebben toch allemaal mannelijke en vrouwelijke kanten?

Ik kan soms ook net als een vent denken.........














......... oplossingsgericht :)
Sterre is offline  
Oud 5 February 2014, 23:34   #99
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard Follow the leader

Waarom doen we dat eigenlijk? Luisteren naar een leider, een priester of een goeroe? Waarom doen we luisteren naar 'de grote gemene deler'?
Omdat een 'boven ons geplaatste' iets zegt is het waar? Omdat 9 van de 10 mensen iets vindt, ga jij dat ook maar vinden?

OK OK..ik snap dat het handig is als iemand 'brand' roept om dan alvast maar zonder na te gaan denken te gaan rennen.

Maar we kunnen in het dagelijkse leven toch zelf denken? We kunnen toch zelf in 'onszelf' kijken? Waarom is de mening van anderen zo belangrijk? En wie ga je wat verwijten als die 'ander' het achteraf mis heeft? Je was er toch zelf bij?

Jij hebt toch dit leven gekregen? Waarom zou je een ander dan je leven laten bepalen?
Freerider is offline  
Oud 5 February 2014, 23:36   #100
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Die mantel is universeel.
En vwb girlpower: we hebben toch allemaal mannelijke en vrouwelijke kanten?

Ik kan soms ook net als een vent denken.........

......... oplossingsgericht :)

En ik ben soms een oud wijf!
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Valt er nou wel iets, of niets te doen ? Rennie Waar gaat het hier verder ook nog over? 46 1 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.