Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 June 2013, 16:44   #91
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik stelde in het beginstukje vooral een vraag, of het geen obsessie wordt/is het analyseren boven alles te stellen. Jij noemt het ergernis, ik probeer eigenlijk duidelijk te maken dat Zelfonderzoek ook zijn doel voorbij kan schieten. Het is mijn keuze heel duidelijk niet en ik vraag mij vooral af zie jij dat, zien anderen dat ook? Menselijkheid is voor mij belangrijk, en of ik nu voor het een of het ander kies, het blijft ego. Alleen het eerste (menselijkheid) hebben wij in dit leven (min of meer) wel nodig. Eigenbelang is ook ander belang en andersom.

Dat is wat mij hierin opvalt en dat detail is voor mij wel belangrijk, dus ik ontdoe mij daar helemaal niet van. Jij wilt je ervan ontdoen, want het leidt ook terug naar jou en veilig babbelen allen over mij zit er dan niet meer in. Prima.
Ik heb geen probleem met menselijk willen zijn, jij blijkbaar wel met het punt wat ik opmerk.
Ulla, laatst had Esradha ook een draadje over hoofdletters-gebruik.
Toen viel mij ook op hoe een ieder haar eigen persoonlijke dingetjes kan hebben die haar opvalt, of haar raakt. Ook meende ik in te zien dat wij ons soms niet begrepen voelen, of zelfs het gevoel hebben dat wij het helderder zien dan de omgeving. Het kan ook kloppen dat datgene wat ons opvalt wij ook helderder zien dan de omgeving, want het is ons dingetje op dat moment waar ons oog op valt, andere staan daar niet eens bij stil, en boeit hun minder.
Zeker begrijp ik wat je bedoelt, en ik zie wel dat, dat wat jij menselijkheid noemt, soms minder aandacht krijgt, en dat men, waaronder ik ook, vooral benadrukt om naar de geraaktheid te kijken.
Alsnog, wat jij menselijkheid noemt, zie ik een beetje als betuttelen, en als overdadig troosten, en vooral de ander weerhouden om zijn verantwoordelijkheid van zijn gevoelens te dragen door een hand boven het hoofd te houden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...

Soms, als iemand echt letterlijk in schok verkeert, kan een klap in het gezicht de persoon uit de shock halen.

Volgens mij is de intentie waaruit iemand handelt het belangrijkst.
Je kan ook onder het mom van menselijkheid vanuit egocentrische intenties handelen, en ook onder het mom van bewustwording kan dat net zo goed.
Het is geen regel, het is naar ieder zijn eerlijkheid en oprechtheid gelaten..

Het is wel opvallend dat bepaalde type gebeurtenissen jou raken, en anderen weer mij.
Ieder zijn leerpunten, en gevoeligheden.
Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 21:08   #92
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Sluit een accountnaam per persoon het hebben van meerder accounts dan in ?
Jij hebt verschillende accounts voor 1 persoon, 1 account voor verschillende personen is helemaal hetzelfde.
Jij pleegt bedrog, zij plegen bedrog.
Lily is offline  
Oud 7 June 2013, 21:11   #93
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik vind dat Renoir wel verschillende namen mag gebruiken, het is heel normaal voor iemand die meerdere persoonlijkheden heeft, ook een naam per persoon te hebben.
Ieder naam dat Renoir gebruikt, is een apart op zichzelf functionerende persoonlijkheid.
Zie Renoir, Sitske, Bromsnor, Gargamel, en hij heeft nog heel veel andere namen die hij ingezet heeft. Het dient ook het doel om te doen lijken dat er veel leden zijn op het forum, dus dat doet hij voor ons.
Bij hem heeft alles een goede reden, dus hij mag dat.

Ik las onlangs ergens dat een man met meervoudige persoonlijkheid kanker kreeg. Dat hij kanker kreeg lag niet aan zijn meervoudige persoonlijkheid, maar hij kreeg gewoon kanker, zoals jij en ik ook zouden kunnen krijgen, met maar een persoonlijkheid.
Hij had twee prominente persoonlijkheden. De ene persoon bleek kanker te hebben en de andere niet. Het is echt geen grap.
Het is dus wetenschappelijk bewezen dat mensen met meerdere persoonlijkheden werkelijk verschillende personen zijn.
Dus Renoir heeft hier op het forum niet verschillende namen, maar verschillende persoonlijkheden, en ieder persoon in Renoir heeft een aparte naam. Wat heel normaal is in zijn geval.
Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 21:15   #94
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind dat Renoir wel verschillende namen mag gebruiken, het is heel normaal voor iemand die meerdere persoonlijkheden heeft, ook een naam per persoon te hebben.
Ieder naam dat Renoir gebruikt, is een apart op zichzelf functionerende persoonlijkheid.
Zie Renoir, Sitske, Bromsnor, Gargamel, en hij heeft nog heel veel andere namen die hij ingezet heeft. Het dient ook het doel om te doen lijken dat er veel leden zijn op het forum, dus dat doet hij voor ons.
Bij hem heeft alles een goede reden, dus hij mag dat.

Ik las onlangs ergens dat een man met meervoudige persoonlijkheid kanker kreeg.
Hij had twee prominente persoonlijkheden. De ene persoon bleek kanker te hebben en de andere niet. Het is echt geen grap.
Het is dus wetenschappelijk bewezen dat mensen met meerdere persoonlijkheden werkelijk verschillende personen zijn.
Dus Renoir heeft hier op het forum niet verschillende namen, maar verschillende persoonlijkheden, en ieder persoon in Renoir heeft een aparte naam. Wat heel normaal is in zijn geval.
Zo zie ik dat toch niet. Je lijkt het te omschrijven als een stoornis, neen dat is zo niet.
Lily is offline  
Oud 7 June 2013, 21:16   #95
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Zo zie ik dat toch niet. Je lijkt het te omschrijven als een stoornis, neen dat is zo niet.
Oh, stoor je je dan niet aan..
Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 21:17   #96
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Oh, stoor je je dan niet aan..
Neen, jij bent het die het als gestoord ziet.
Lily is offline  
Oud 7 June 2013, 21:18   #97
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Oeps Renoir, je Nar krijgt zijn eigen mening..
Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 21:19   #98
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Neen, jij bent het die het als gestoord ziet.
Jij noemt het stoornis Lily, leg het niet bij mij.. Ik legde het uit zoals het is..Ik noemde het zelfs ''normaal''...
Mihaela is offline  
Oud 7 June 2013, 21:21   #99
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij noemt het stoornis Lily, leg het niet bij mij.. Ik legde het uit zoals het is..Ik noemde het zelfs ''normaal''...
Ik las onlangs ergens dat een man met meervoudige persoonlijkheid kanker kreeg.

Dat zijn jouw woorden. Alleen stoornis lijdt tot kanker.
Lily is offline  
Oud 7 June 2013, 21:23   #100
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Ik las onlangs ergens dat een man met meervoudige persoonlijkheid kanker kreeg.

Dat zijn jouw woorden. Alleen stoornis lijdt tot kanker.
H
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.