Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 February 2014, 11:29   #91
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Sorry, dat ik er op teruggekomen ben in mijn menselijke behoefte om te reageren. Ik laat het er hier verder ook bij....
Ik begrijp het wel, je moet je gram gewoon ergens op kunnen richten in plaats van naar binnen te kijken wat het drammerige ego voorkomt je te laten doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 13:15   #92
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ware vriendschap heeft geen toestemming van een guru nodig ;)
Liefde (met kleine letter) overwint alles. Wordt sterker naarmate de weerstand van de omstanders groeit (vergelijk Romeo en Julia).

You're welcome :)
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 21:04   #93
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Sorry, dat ik er op teruggekomen ....
geeft helemaal niet, mijn opmerking was niet bedoeld om jou (en anderen) een reactie te ontnemen/ontzeggen &
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 22:31   #94
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Liefde (met kleine letter) overwint alles.
Grappig. Dan schrijf je Liefde met een hoofdletter om er vervolgens tussen haakjes bij te vermelden dat het om liefde met een kleine letter gaat.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 22:45   #95
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het gaat niet om het verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel, het stukje heeft betrekking op de vrijheid van meningsuiting, waar je je steeds op voorstaat. Je kan niet overal je hobby zomaar verbaal uitleven. Je aangetast rechtvaardigheidsbeginsel kan hetgeen gebeurde niet verkroppen, is het niet juist fijn dat je dit nu kunt gaan inzien?
Ik zag je gewoon doordraven en manke vergelijkingen maken. Daar probeerde ik je subtiel attent op te maken. Gelukkig had ik geen verwachtingen, dus ben ik ook niet teleurgesteld dat het niet overgekomen is.

En ja ik ben mij bewust van mijn rechtvaardigheidsgevoel en ook van het feit dat rechtvaardigheid niet bestaat. Dus weinig nieuws, maar bedankt voor je goede bedoelingen. Never mind ;)

Citaat:
De titel is nog steeds prima en het grote voordeel is juist dat degenen die de leer naar advaita niet voorstaan en de aanbevelingen zelfonderzoek te doen alsmaar bekritiseren, zoals Freerider dat deed, kunnen worden geweerd. Ik ben daarover niet woedend, het irriteert me zoals muggen dat doen. Als frictie zich voordoet is dat in de eigen perceptie en omdat je geleerd hebt de oorzaak buiten je te zoeken zie je die woede elders.

De vragen van Byron Katie hebben een geweldige impact op het geloof in gedachten, echter ze zijn niet van toepassing op de effectiviteit van een forum. Ik wil 'the work' wel doen op de gedachte dat Freerider het slachtoffer is van z'n eigen karma, maar de uitkomst is humoristisch en al lang niet meer verrassend.
Wat jij wenst te denken. Het zal mij verder m'n anus oxideren met welke gedachten jij je op sleeptouw wilt laten nemen. Mooi dat je gelachen hebt, dat is iig gezond. :)
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 22:47   #96
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
geeft helemaal niet, mijn opmerking was niet bedoeld om jou (en anderen) een reactie te ontnemen/ontzeggen &
Duidelijk en tnx voor je reactie :)

X voor jou! (ik "moet" gewoon even terugkussen ;) )
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 22:47   #97
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ware vriendschap heeft geen toestemming van een guru nodig ;)
Al wat waar is heeft geen toestemming nodig. Maar het sluit ook niks uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Er is ook niet daadwerkelijk om een ban gevraagd. Freerider heeft slechts acceptatie van zijn "zijn" gevraagd.
Wat waar is heeft geen toestemming nodig, toch? Of beperkt zich dat tot vriendschap? Dat ware, dan wel te verstaan? Hoe zie je dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
En als zijn "zijn" onaanvaardbaar zou zijn, bij Renoir aangegeven om zijn macht van bannen te gebruiken. En zo geschiedde....
Hoe kan zijn nou onaanvaardbaar zijn? En wat toestemming betreft, afgaande op jouw verhaal tenminste, dan is het toch vreemd ervan uit te gaan dat Renoir toestemming nodig zou hebben van Freerider? Hij heeft de macht, het is zijn forum tenslotte en hij kan die naar believen gebruiken. Geen toestemming voor nodig dunkt me, van wie dan ook. Mede gezien het vet maken van de woorden, ontstaat hier de indruk dat je mogelijk een "dingetje" met macht hebt. Het lijkt me in elk geval de moeite van het onderzoeken waard.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 22:48   #98
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Grappig. Dan schrijf je Liefde met een hoofdletter om er vervolgens tussen haakjes bij te vermelden dat het om liefde met een kleine letter gaat.
Ik heb het ook gezien en moest er ook om lachen.
Ach liefde met kleine of met hoofdletter, maakt allemaal toch niets uit Nadje?
Zolang de Liefde maar overwint :)
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 22:53   #99
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Al wat waar is heeft geen toestemming nodig. Maar het sluit ook niks uit.
Op hartsniveau is alles verbonden en alles één.


Citaat:
Wat waar is heeft geen toestemming nodig, toch? Of beperkt zich dat tot vriendschap? Dat ware, dan wel te verstaan? Hoe zie je dat?
Dat IS (verder niets aan toe te voegen of aan uit te leggen, dat doet er alleen maar aan af)


Citaat:
Hoe kan zijn nou onaanvaardbaar zijn? En wat toestemming betreft, afgaande op jouw verhaal tenminste, dan is het toch vreemd ervan uit te gaan dat Renoir toestemming nodig zou hebben van Freerider? Hij heeft de macht, het is zijn forum tenslotte en hij kan die naar believen gebruiken. Geen toestemming voor nodig dunkt me, van wie dan ook. Mede gezien het vet maken van de woorden, ontstaat hier de indruk dat je mogelijk een "dingetje" met macht hebt. Het lijkt me in elk geval de moeite van het onderzoeken waard.
Lees eea even na, misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoelt heb te willen duidelijk maken. En verder is het Renoir z'n pakkie an. Voor mij is het al weer voorbij.
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 27 February 2014, 23:00   #100
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Ik heb het ook gezien en moest er ook om lachen.
Ach liefde met kleine of met hoofdletter, maakt allemaal toch niets uit Nadje?
Zolang de Liefde maar overwint :)
Uiteindelijk is er alleen maar Liefde, als je die term er aan wilt geven. Maar het volledige besef daarvan kan pas tot stand komen nadat het verschil is gezien/ervaren tussen liefde en Liefde. Volledig tot bloei komen, betekent integratie van liefde en Liefde. Maar daarvoor moet je wel eerst het onderscheid kunnen maken.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.