Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 October 2022, 11:25   #91
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Spijtig he dat we hier niet uit ervaring kunnen spreken, want dit forum is, op zich, een alles behalve ego-vrij forum...
elke ego-vrije opmerking wordt de grond in geboord zogezegd omdat het maar een verhaaltje zou zijn...
Iemand die gevangen zit in zijn opvattingen en hen zelfs tot waarheid promoveert, boven elke twijfel, boven elk objectief onderzoek verheven, kan men moeilijk ego-vrij noemen...
Spijtig inderdaad dat je niet in staat bent ego te zien, ze worden hier nochtans bij herhaling opgeroepen. Kip ik heb je.
Behept met ego heb je nou eenmaal ego volle opmerkingen, daarbij ben je behept met ego niet in staat egoloosheid te zien. Als je je bij zo'n mededeling beklaagd over dat je alsmaar hetzelfde hoort, lees dan eens een keer wat er staat en kom daar niet telkens op terug. Ego wordt niet de grond in geboord omdat het maar verhaaltjes zijn. Je gooit alles alsmaar overhoop. Als ego de kop op steekt kun je zien wat het met je doet. Verhaaltjes gaat over iets anders, die kun je op waarheid onderzoeken. En zo blijven we maar onzinnig bezig je alsmaar op hetzelfde te moeten wijzen.
  Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 11:27   #92
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oei, ik zie ego...
Steekt het Laurens???
Neen.
  Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 11:28   #93
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
En inderdaad wil ik weten wat ik ben; en zelf niet alleen wat 'ik' ben...
En hier op dit forum kan ik lustig mijn hartje ophalen...
Maak je geen zorgen, ik zit hier niet voor jouw idealen...
Alleen maar willen weten 'wat' je bent is genoeg, dan kan al het ander dat je niet bent komen te vervallen. Hoeven we daar niet eindeloos over te blijven ouwehoeren.
  Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 11:28   #94
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik zie ego...
Ik ook waar die de kop op steekt, hier niet, waar staat 'je zult hem wel missen'.
Eigenaardig daar ego in te zien.
Maar ja je doet ook niks aan zelfonderzoek, houdt 'ik' en 'ego' in ere, dus dan werkt dat niet.
  Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 11:32   #95
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Hewel, als iemand dat hier doet dan ben ik het wel; maar de zogezegde meester ziet dat zelf niet in...
De meester kan tussen de regels doorlezen en de contradictie zien in wat je beweert te doen en wat je werkelijk doet. Die maak je niks wijs.
Nou zelf nog doorkrijgen dat je jezelf voor de gek zit te houden.
  Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 14:06   #96
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Spijtig inderdaad dat je niet in staat bent ego te zien, ze worden hier nochtans bij herhaling opgeroepen. Kip ik heb je.
Behept met ego heb je nou eenmaal ego volle opmerkingen, daarbij ben je behept met ego niet in staat egoloosheid te zien. Als je je bij zo'n mededeling beklaagd over dat je alsmaar hetzelfde hoort, lees dan eens een keer wat er staat en kom daar niet telkens op terug. Ego wordt niet de grond in geboord omdat het maar verhaaltjes zijn. Je gooit alles alsmaar overhoop. Als ego de kop op steekt kun je zien wat het met je doet. Verhaaltjes gaat over iets anders, die kun je op waarheid onderzoeken. En zo blijven we maar onzinnig bezig je alsmaar op hetzelfde te moeten wijzen.
Als hier iemand zijn ego kent; als hier iemand de mogelijke slechte werking van ego-mensen inziet; als hier iemand weet waar allles om draait...
Als hier iemand, op menselijk niveau, het wereldgebeuren door de eeuwen heen inziet...
Sorry Laurens, maar met je egoloosheid sta je dan nergens... Dan, in het beste geval sta je aan de meet en blijf je aan de meet staan...
Je moet niet je ego opzij zetten; maar je moet je ego overstijgen en dat kan je enkel door te weten wie en of wat het is...
Zoals je niet in de aardse belangen moet blijven steken; maar die moet overstijgen, zo moet je niet in je ego blijven steken, maar moet je het overstijgen... en dan, inderdaad, dan zul je met heel je wezen, niet alleen je verstand, niet alleen je gevoel, niet alleen je heiligheid... maar met kop en staart op een niveau hoger aanbelanden... En dat, niet alleen in eigen belang, maar in belang van het AL...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 14:12   #97
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Alleen maar willen weten 'wat' je bent is genoeg, dan kan al het ander dat je niet bent komen te vervallen. Hoeven we daar niet eindeloos over te blijven ouwehoeren.
En Laurens, als al dat andere, dat je zogezegd niet bent, maar wel in je kleren blijft hangen omdat je het niet doorleefd en opgelost hebt... hewel dan sta je nergens en laat je je door de eerste de beste mooiprater, die je naar de mond praat of niet, de grootste onnozeliteiten wijs maken, want je ziet zelf niet dat het maar een mooiprater is want je ziet het verschil tussen waar en onwaar niet...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 14:13   #98
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ook waar die de kop op steekt, hier niet, waar staat 'je zult hem wel missen'.
Eigenaardig daar ego in te zien.
Maar ja je doet ook niks aan zelfonderzoek, houdt 'ik' en 'ego' in ere, dus dan werkt dat niet.
Wat ik zag was jouw leedvermaak in 'je zult hem wel missen'...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 14:15   #99
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De meester kan tussen de regels doorlezen en de contradictie zien in wat je beweert te doen en wat je werkelijk doet. Die maak je niks wijs.
Nou zelf nog doorkrijgen dat je jezelf voor de gek zit te houden.
Laurens, de bewijzen dat ik op de juiste weg zit stapelen zich op; elke dag meer en meer... Wie zou dan wie voor de gek houden, denk je...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2022, 14:31   #100
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zeg wat ik zie, het zelfonderzoek is aan de ontvanger.
Ik zeg dat het onderzocht is en geen Waarheid blijkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt dan ook geen idee waar waarheidvinding en gedegen zelfonderzoek over gaat. Je concludeert naar je eigen maatstaf daarover. Dat is dan jouw verhaal waaraan je geloof hecht en dat je maar blijft herhalen.
Toch niet, ik hecht er geen geloof aan. Ik vraag ook niet aan jou om dat te doen. Mijn verhaal verwijst gewoon niet naar mij, een egolozer ziener, of naar jou, een ego-volle gelover, niet naar al dat soort zelf-bevestigende zaken, maar naar dat elk verhaal verhaal is en blijft. Ook het verhaal van iemand die ego-loos ziet. Maar je hoeft het niet te geloven, het kan iets in zicht brengen, of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je ego fluistert je vervolgens in dat er iemand wordt 'aangepakt' terwijl er alleen wordt gezien. Ook dit is weer gezien en biedt een kans te onderzoeken.
Nou je koppelt voortdurend naar iemanden terug, is het niet naar jou, dan is het naar mij, hier ook weer:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Niet ieder verhaal is zo verhelderend als het egovrije zien en op een site die gaat over zelfonderzoek is dat een prachtige gelegenheid die kans te benutten. Behalve dan voor iemand die het altijd beter denkt te weten en er geen onderzoek meer naar doet.
Het koppelt steeds terug naar het egovrije zien terugkoppelend naar
"Ik zeg wat ik zie", dus naar jou, en naar een iemand die betweter is, dus teruggekoppeld naar mij. Je geraakt in je verhalen daar niet uit. Het blijft daar altijd maar rond draaien, en daardoor heeft het als verhaal ook geen enkele verwijzing naar wat Werkelijk met Waarheid van doen heeft. Het verwijst enkel maar naar waarop teruggekoppeld wordt. En het is daarom dat het forum controproductief is aan Waarheid vinden, het blijft steken in verhaaltjes die geloofd blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Wiens broek te groot is en in termen van Waarheid spreekt waar dat op geen enkele wijze nog in zicht is.
Je hoeft bovenstaande noch op jezelf, noch op mij te betrekken, alleen maar inzien dat het verhaal is, en dat het nergens naar verwijst anders dan wat in het verhaal nog allemaal geloofd blijft.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorstel tot zomerreces. Aart Forum; regels, vragen, idee 19 21 June 2013 14:32
sat-chit-ananda (tot hier gecorrigeerd) Rozenhart Advaita 86 13 August 2011 09:53


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.