Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 January 2021, 13:47   #91
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Naar aanleiding van: zie
Bron

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Deze reactie is volkomen buiten proporties en denigrerend. Niet alleen hier maar op veel meer plaatsen. Je hebt het soms op lage wijze gemunt op bepaalde personen die jouw visie niet kunnen delen. Gedraag je of je krijgt een timeout.

Sorry moderatie dat ik hier even ingrijp.
Hier ben ik het dus niet mee eens Renoir. Want als er iets is dat eventueel uitgedaagd wordt is het ego. Zit er niks tussen dan raakt het verder ook niet. En dat durf ik te zeggen als mens die nog al het één en ander van de personage waar het hier over gaat over me heen heb gehad vanwege de stupiditeit met de bewuste persoon prive in gesprek te zijn gegaan waarna deze persoon niet schroomde e.e.a. gul te delen met anderen, waaronder zijn forumvriendinnetje die daar vervolgens ook weer gretig gebruik van heeft gemaakt en het heel terecht vond dat e.e.a. openlijk hier op het forum werd gedeponeerd omdat, zoals beweerd werd door deze personage, o.g. daar zelf om had gevraagd, ik noem even wat...Voor o.g. een hele uitdaging daar het beide personen er voornamelijk om ging om het ego van o.g. uit te dagen en te prikkelen. O.g werd/wordt vanwege die akties gedwongen zich bezig te houden waarheidsvinding...een proces dat met vallen en op staan gebeurd....

Ik heb gezegd KiSs
Vagebond is offline  
Oud 4 January 2021, 13:50   #92
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vind dit wel een mooie posting eerlijk gezegd...
Aansluitend, naar mijn mening zou het al prachtig zijn wanneer de mens op dit forum zou beschikken over een zelfcorrigerend vermogen, op zichzelf al een lastig fenomeen zo lijkt het WiNk.
Daarmee wil ik zeggen dat we allemaal wel in de val van het ego kunnen trappen, echter wanneer dat dat gebeurd, en daar begint naar mijn mening de leerschool, zullen we we d.m.v. ont-dekking onszelf leren bevrijden van de kluisters waarmee we onszelf gevangen houden....

En ja dat onszelf leren is niet iets dat met schone handjes gebeurd en daar kicked voor mij dan bv (zelf)-vergeving in omdat wanneer jezelf kent ken je ook de ander in die zin, dus waarom een ander iets verwijten waar we zelf ook aan onderhevig zijn?


Er is ook een zelfcorrigerend vermogen in ons aanwezig. Daarbij zou ik de focus niet leggen op ego maar op onbewogenheid. Ik zie dat jij vaak wordt aangevallen op de persoon Vagebond. Door het terug reageren als de persoon Vagebond blijft de persoon Vagebond zijn 'echtheid' behouden.

Je kan het ook zo zien dat een aanval op de persoon Vagebond kennis is van jou als kenner. Ook als het emotionele beroering in je veroorzaakt dan ben je kenner van de emotionele beroering. Zo kun je als mens blijven functioneren als mens met alles wat er op en er aan hoort en toch gelaten blijven onder een aanval op jou als persoon.

Door het betreden van de eenheid van de kenner zullen er ook gevoelens van mededogen vanzelf opkomen voor hen die jou als persoon aanvallen. Ze doen dat immers uit onwetendheid.
Bassie is offline  
Oud 4 January 2021, 13:52   #93
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Vergissing, Bassie is Sam niet.
Sam kan niet zo netjes typen, zij kan haar ideeën niet zo compact uitdrukken zoals Renoir bv. kan.
Bassie kan dat wél!
Goed dat je je vergissing hebt ingezien want dag en nacht verschil tussen schrijven van beiden. Bassie intelligent en Sam te gek voor woorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Welkom Bassie.
Van mij ook nog is een welkom. Bassie is een aanwinst op "ons' forum.
kabu is offline  
Oud 4 January 2021, 14:07   #94
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Er is ook een zelfcorrigerend vermogen in ons aanwezig. Daarbij zou ik de focus niet leggen op ego maar op onbewogenheid. Ik zie dat jij vaak wordt aangevallen op de persoon Vagebond. Door het terug reageren als de persoon Vagebond blijft de persoon Vagebond zijn 'echtheid' behouden.

Je kan het ook zo zien dat een aanval op de persoon Vagebond kennis is van jou als kenner. Ook als het emotionele beroering in je veroorzaakt dan ben je kenner van de emotionele beroering. Zo kun je als mens blijven functioneren als mens met alles wat er op en er aan hoort en toch gelaten blijven onder een aanval op jou als persoon.

Door het betreden van de eenheid van de kenner zullen er ook gevoelens van mededogen vanzelf opkomen voor hen die jou als persoon aanvallen. Ze doen dat immers uit onwetendheid.
Weet je wat het is Bassie in vredestijd is het gemakkelijk bij jezelf blijven, (hoewel?) maar in tijd van oorlog worden de koppen geteld en gaat het er om....

Ja, ik wordt vaak aangevallen op mijn persoon en ik weet ook dat mensen hier lezend en/of schrijvend daar tandenknarsen een idee en/of mening over hebben. Echter mijn vraag is dan, wat is het dat aan het tandenknarsen is en o.g. graag een zetje in de goede richting zouden willen geven? We kijken allemaal naar een film en zijn tgt de spelers in die film....

Er gebeurd wat gebeurd wat moet gebeuren, niks is verkeerd en ondertussen mag ik met vallen en op staan ont-dekken dat ik niks ben en dat geld ook voor elk ander die hier leest en/of schrijft. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het niet alleen over- en/of om o.g. gaat maar over ieder op de één of ander manier participeert...Dus ook Bassie die hier nu toch ook in de val van 'bezig zijn met de ander', o.g. in dit geval, trapt...
Vagebond is offline  
Oud 4 January 2021, 14:14   #95
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard juiste forum voor Bassie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Dag Laurens, ...

Ik ben nog niet volledig tot zelfkennis gekomen, het is allemaal nog maar fragiel bij mij.
En jij denkt dat je hier op het verkeerde forum bent gekomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Ik denk dat mij aanmelden bij dit forum een vergissing is.
Die mening van je ga je nog herzien ooit als je de moed hebt om te blijven.
WiNk
kabu is offline  
Oud 4 January 2021, 14:21   #96
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Oud en Nieuw

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Goed dat je je vergissing hebt ingezien want dag en nacht verschil tussen schrijven van beiden. Bassie intelligent en Sam te gek voor woorden.


Van mij ook nog is een welkom. Bassie is een aanwinst op "ons' forum.
Het is mooi als de dinamiek voor heel even verandert.
Peer en Bassie brengen een nieuwe golf energie mee. Vaak verzandt men binnen een week in het oude, en zijn de nieuwe bezoedeld, maar nu is het even NIEUW.
Mihaela is offline  
Oud 4 January 2021, 14:24   #97
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Zo..

Zus is in Hamburg gearriveerd.
Mihaela is offline  
Oud 4 January 2021, 14:52   #98
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Bassie als een Dorje?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@kabu: Het is mooi als de dinamiek voor heel even verandert.
Peer en Bassie brengen een nieuwe golf energie mee. Vaak verzandt men binnen een week in het oude, en zijn de nieuwe bezoedeld, maar nu is het even NIEUW.
Peer zie ik wel lange tijd zijn frisheid behouden en zelfs zijn geest nog ruimer maken. Bassie daarentegen. Hmm, Zijn posts met uiteenzettingen over "Kenner en het gekende", denken dat zijn aanmelden hier een vergissing is en hier dit...
Citaat:
@Laurens: Niet een. Ik heb ook geen bezwaar tegen gebabbel, maar als het alleen nog maar gebabbel is over personen en drugs noem jezelf dan personen & drugs forum.
...doen me zowat aan een typetje forumlid Dorje denken, onze Belgische selfmade man, die op een onbeduidend forum, pretendeert te weten en de forumleiding uiteindelijk naar de kroon probeert te steken.
Ik heb zo een vermoeden dat Laurens de nattigheid ook al aanvoelt door dit te schrijven...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Bassie: Ik zie hier nog een mooie taak voor je weggelegd om het evenwicht te herstellen.
WiNk
kabu is offline  
Oud 4 January 2021, 15:42   #99
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Weet je wat het is Bassie in vredestijd is het gemakkelijk bij jezelf blijven, (hoewel?) maar in tijd van oorlog worden de koppen geteld en gaat het er om....

Ja, ik wordt vaak aangevallen op mijn persoon en ik weet ook dat mensen hier lezend en/of schrijvend daar tandenknarsen een idee en/of mening over hebben. Echter mijn vraag is dan, wat is het dat aan het tandenknarsen is en o.g. graag een zetje in de goede richting zouden willen geven? We kijken allemaal naar een film en zijn tgt de spelers in die film....

Er gebeurd wat gebeurd wat moet gebeuren, niks is verkeerd en ondertussen mag ik met vallen en op staan ont-dekken dat ik niks ben en dat geld ook voor elk ander die hier leest en/of schrijft. Daarmee bedoel ik te zeggen dat het niet alleen over- en/of om o.g. gaat maar over ieder op de één of ander manier participeert...Dus ook Bassie die hier nu toch ook in de val van 'bezig zijn met de ander', o.g. in dit geval, trapt...
De kenner Bassie is sowieso 'bezig met de ander'. Dat is gelegen in het feit dat de kenner van nature leeg is. Jouw reactie verschijnt nu in de kenner Bassie als in een spiegel. Kent een spiegel bewogenheid? Retorische vraag uiteraard, want ook eventuele bewogenheid verschijnt in de spiegel.

De hamvraag is of de spiegel reageert op wat er in de spiegel verschijnt.
De vergelijking is niet zomaar gegrepen, want een spiegel reageert nergens op. Of er een lelijke man/vrouw in de spiegel verschijnt of een knappe man/vrouw, het maakt de spiegel geen bal uit. De spiegel is stoïcijns over wat er in hem verschijnt.

De metafoor van de spiegel wordt niet voor niets gebruikt (ik heb dat natuurlijk ook niet zelf bedacht), maar de metafoor is wel nuttig om te gebruiken in het dagelijks leven. Wat er dan namelijk gebeurd is dat de kenner/spiegel afstand neemt van de persoon welke je zelf bent. Dat gaat vanzelf, zonder enige moeite als je er bekend mee bent.

Dan ga je zien dat het de persoon is welke als een zwart gat massa verzamelt en werkt. De persoon zuigt alles wat ook persoon is op. (Bedenk zelf maar voorbeelden.) Door het niet in persoon treden heeft zo'n persoon(lijkheid) geen vat op je. Dan blijft er voor de (eigen) persoon niks anders over dan manifestatie te zijn. De manifestatie blijft hoe dan ook, maar het verbeelde zelf hongert uit.
Bassie is offline  
Oud 4 January 2021, 15:53   #100
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
De kenner Bassie is sowieso 'bezig met de ander'. Dat is gelegen in het feit dat de kenner van nature leeg is. Jouw reactie verschijnt nu in de kenner Bassie als in een spiegel. Kent een spiegel bewogenheid? Retorische vraag uiteraard, want ook eventuele bewogenheid verschijnt in de spiegel.

De hamvraag is of de spiegel reageert op wat er in de spiegel verschijnt.
De vergelijking is niet zomaar gegrepen, want een spiegel reageert nergens op. Of er een lelijke man/vrouw in de spiegel verschijnt of een knappe man/vrouw, het maakt de spiegel geen bal uit. De spiegel is stoïcijns over wat er in hem verschijnt.

De metafoor van de spiegel wordt niet voor niets gebruikt (ik heb dat natuurlijk ook niet zelf bedacht), maar de metafoor is wel nuttig om te gebruiken in het dagelijks leven. Wat er dan namelijk gebeurd is dat de kenner/spiegel afstand neemt van de persoon welke je zelf bent. Dat gaat vanzelf, zonder enige moeite als je er bekend mee bent.

Dan ga je zien dat het de persoon is welke als een zwart gat massa verzamelt en werkt. De persoon zuigt alles wat ook persoon is op. (Bedenk zelf maar voorbeelden.) Door het niet in persoon treden heeft zo'n persoon(lijkheid) geen vat op je. Dan blijft er voor de (eigen) persoon niks anders over dan manifestatie te zijn. De manifestatie blijft hoe dan ook, maar het verbeelde zelf hongert uit.
Bassie, je raakt me hier volledig kwijt, ik bedoel dat ik in slaap val bij dit soort van speeches...en dus ik haak hier dan ook in de praktische zin af... en ga een hapje eten en zie je wellicht weer wanneer je in één van de vele spiegels in mijn spiegelpaleis met beide pootjes terug op de grond bent beland.....
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.