Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2013, 02:35   #91
Maria
Vicaris
 
Maria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 107
Standaard

Ik heb ook zojuist gedoneerd.

Renoir, een andere manier om nog wat kosten te dekken is - althans dat w?s zo - een link met bol.com. Als de mensen hier dan iets bij bol.com bestellen, en ze doen dat via de link op dit forum, krijg jij daar een klein bedrag voor (ik weet niet of dat een vast bedrag is, of een percentage van het bestelbedrag). Anyway, 1x linkje maken en voor de rest geen rompslomp. Of bol.com dat nog steeds doet, zou je dan even moeten uitzoeken.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 07:35   #92
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ulla, je hebt aangegeven niet de enige te willen zijn die niet betaalt, maar als je goed leest ben je dat ook niet. Stelt dat gerust of is het toch nog vervelend voor je om niet te willen betalen? Verantwoording over je bereidheid wel of niet te betalen voor dit forum hoort mijns inziens ook niet hier thuis. Het creeert wederom een sfeer van verwachtingen en een sfeer van egostreling. Het doneren aan het forum zegt niets over je bereidheid tot het doen van zelfonderzoek. Wie geeft die geeft, wie niet geeft die geeft niet.

Daarnaast heb ik wel eens gevraagd of het een advaita forum of zelfkennis forum is. In het eerste geval ga ik weg, in het tweede geval blijf ik.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 08:09   #93
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ulla, je hebt aangegeven niet de enige te willen zijn die niet betaalt, maar als je goed leest ben je dat ook niet. Stelt dat gerust of is het toch nog vervelend voor je om niet te willen betalen? Verantwoording over je bereidheid wel of niet te betalen voor dit forum hoort mijns inziens ook niet hier thuis. Het creeert wederom een sfeer van verwachtingen en een sfeer van egostreling. Het doneren aan het forum zegt niets over je bereidheid tot het doen van zelfonderzoek. Wie geeft die geeft, wie niet geeft die geeft niet.

Daarnaast heb ik wel eens gevraagd of het een advaita forum of zelfkennis forum is. In het eerste geval ga ik weg, in het tweede geval blijf ik.

Alles is persoonlijk terug te leiden naar mezelf. Ik voelde mij in eerste instantie sowieso verplicht (van mezelf) om te betalen, als ik hier blijf. Genoeg om te onderzoeken dus. Ik weet gewoon dat het mijn item is. Het voelt voor mij niet veel anders dan dat iemand met een collectebus voor de deur staat en ik graag geld wilt geven, omdat ik altijd wel wil helpen. Heb ik genoeg geef ik veel, heb ik niks geef ik niks of heel weinig wat er nog net in mijn beurs zit. Wat kan mij dat geld nou schelen als ik er wel genoeg van heb.

Wat mij dwars zit zijn in dit verband de vooroordelen die ik dan ook nog over me heen krijg. Dat is nou juist het item waar ik van begin af aan zelf tegen aan loop dat mensen altijd maar vinden dat alles gratis en voor niks moet zijn en je niets mag vragen voor die dingen die je doet. Dat vind ik juist niet namelijk. Maar in dit geval is het ook nog een heel ander verhaal. Er wordt een bijdrage voor geleuter gevraagd omdat het forum niet meer aan de
voorwaarden van eigenaar voldoet. Doek het dan op, als je dat vind. Wat dat betreft ben ik het ook met Guy eens, leuteren kan ik zelf ook gratis en voor niks ergens anders.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 08:14   #94
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Daarnaast heb ik wel eens gevraagd of het een advaita forum of zelfkennis forum is. In het eerste geval ga ik weg, in het tweede geval blijf ik.
Dat gebeurt vaker, dat als advaita om de hoek komt kijken dat mensen er vandoor gaan ...

Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 08:17   #95
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Voor jullie is het de waarheid en de enige weg.
Voor mij niet.

Welke veronderstelling over Advaita zit er achter je reactie?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 08:24   #96
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ulla, vragen om donaties kan inderdaad de verwachting wekken dat iedereen geacht wordt dat te doen. Het is niet prettig om niet aan die verwachting te voldoen, want wat gaan mensen dan over je denken. Wat zegt het dan over jezelf?
Renoir heeft het misschien onhandig gebracht door te stellen dat jij zou vinden dat alles gratis zou moeten zijn, maar hij stelde in mijn ogen ook slechts wat ik net noem aan de kaak. Waarom heb je het idee dat je zou profiteren als je als enige niet zou betalen (wat niet eens zo is). Hoeveel leden kent dit forum? Hoeveel mensen zullen werkelijk gaan betalen?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 08:27   #97
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat gebeurt vaker, dat als advaita om de hoek komt kijken dat mensen er vandoor gaan ...


Het wordt voor mijn gevoel ook niet duidelijk gehandhaafd. Anders was de vraag niet eens nodig wat voor een forum het nu eigenlijk is.

Aan de ene kant is het niet de bedoeling om over het kleine zelf te gaan emmeren, aan de andere kant wordt er nogal weinig sturing gegeven als dat wel gebeurt. Als het een harde lijn advaita forum is valt er zeker niets van te merken. Er wordt af en toe wat gemekkerd dat het niet goed gaat, maar verder wordt het toch echt niet duidelijk wat je dan precies ( vanuit Advaita) hier moet doen om dat achter je te laten. Enige wat je geroepen wordt je bent nog niet zo ver, ik weet het allemaal en jullie emmeren en leuteren over het kleine zelf of wat danook. Als je bang bent dat mensen er vandoor gaan is de wens blijkbaar niet groot genoeg en moet je ze m.i. gewoon laten gaan. Zo wordt het dus blijkbaar ook niks. Iets klopt er dan toch niet aan je eigen aanpak.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 08:45   #98
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik heb die discussie hier ook wel eens gehad. Als Renoir teleurgesteld is in zijn verwachtingen en het effect van het forum is het zinnig eens naar zijn aanpak te kijken en hoe het anders kan. Als de overtuiging echter is advaita werkt, en meer specifiek, mijn aanpak werkt, dan is er geen andere conclusie dan dat het dus aan ons ligt en wij niet bereidwillig zijn.

Maar, Renoir is Renoir en denkt en handelt zoals Renoir doet. Waarom daar tegenaan schoppen? Wat bereiken we daar zelf mee? Wat als er nu nooit iets op dit vlak verandert? Hoe ziet dat er dan uit? Hoe voelt het? Wat denk je erbij en wat wil je ermee?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 08:51   #99
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Graag gargamel.
Mihaela het gaat niet om geld.
Lief dat je daar naar voelt.
Ik wil geen last zijn tot gargamel.
Ik zal jullie missen

Namaste
Lieverd, je bent mij op geen enkele wijze tot last.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Oud 20 March 2013, 09:00   #100
Renoir
Forumbaas
 
Renoir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 March 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik heb wel wat vraagtekens,....

Op mij komt Renoir's actie eigenlijk meer over als een soort stok, "ga aan zelfkennis doen of betaal!!!"

Heeft niks met het geleuter hier, maar zou het wel willen laten bestaan als het hem niks zou kosten,....vind ik ook vreemd.
Genoeg mogelijkheden in de wereld om te leuteren, waarom dan deze ruimte open houden??? Deze ruimte die totaal voor wat anders was bedoeld door Renoir dan zoals die nu word gebruikt.
Maar ja, het forum sluiten betekent ook dat die mini, mini, minimale kans dat er toch ineens iemand aan gedegen zelfonderzoek doet via dit forum, nul word.

En dan ben ik ook benieuwd waarom Rob eventueel alle kosten zou willen dragen, wat ziet hij in dit forum anders dan geleuter?
Waarom lijkt Renoir dit niet af te vragen waarom Rob wil investeren in "geleuter"
Het zou voor mij logischer zijn als hij elke donatie aan iets wat geleuter word genoemd af zou keuren.

Dan ben je beter met een biertje,....
Ik wil daar even vanuit een andere hoek een licht op werpen. Wanneer er gedegen zelfonderzoek wordt gedaan zijn het mij alle gemaakte kosten waard, wanneer het een vrijheid blijheid, dan wel gezelligheidsforum is dan is het forum mij de kosten niet waard.

Je kunt het natuurlijk naar hartenlust een beetje oprekken naar je eigen opvatting dat het een stok achter de deur is, maar de illusie dat dat werkt heb ik niet.
__________________
Ordnung muss sein
Renoir is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.