Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 November 2014, 14:26   #91
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Zeg dan gewoon dat je geen enkel respect heb voor mensen in het algemeen, want ego-vrije mensen bestaan niet; jijzelf ingesloten.
Dag Marie ik wens je nog een fijne frustrerende egodag met veel stampij en gezeur.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 14:42   #92
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dag Marie ik wens je nog een fijne frustrerende egodag met veel stampij en gezeur.
Gekwetst ego?
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 14:49   #93
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
In theorie heb je gelijk, maar alleen in theorie en leven is veel meer dan alleen maar theorie en voor zover ik weet is het hier geen psychiatrische instelling, gelukkig maar, dus hou je rekening met de vraag van leden die op een bepaald ogenblik schreeuwen om gehoord te worden en zet je al de rest aan de kant.

Als jij mij op een bepaald ogenblik vraagt om over een bepaald onderwerp jou aangaande te zwijgen dan doe ik dat ook al zou ik niet inzien waarom; maar als jij dat vraagt wil dat zeggen dat jij jouw redenen hebt die mij misschien totaal niet aangaan, maar die wel dwingend voor jou kunnen zijn en ik respecteer dat.
Op het risico af dat je e.e.a. wel weer te theoretisch zult vinden, maar respect kun je niet afdwingen. Er is voor mij geen vaste module voor hoe ik in bepaalde situaties zal reageren. Soms zal dat met respect zijn en een andere keer niet. Afhankelijk van hoe ik op een bepaald moment de situatie inschat en wat die nodig heeft. In zijn algemeenheid probeer ik en de heersende omgangsvormen en fatsoensnormen te hanteren. En verder ga ik er altijd van uit dat iedereen met de beste intenties handelt, of die zich daar nu van bewust van is of niet. Er is de keuze of je de wereld en de mensheid vanuit vertrouwen of wantrouwen wilt bejegenen. Mijn grondhouding is die vanuit vertrouwen. Bevalt me uitstekend. En voor de rest is het hier een groot gekkenhuis. Join the world.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 14:52   #94
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Gekwetst ego?
Leg mij nou eens uit waarom jij meent dat er hier sprake is van een gekwetst ego? Jij ziet dat er blijkbaar in, ik niet, dus leg uit.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 14:56   #95
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Op het risico af dat je e.e.a. wel weer te theoretisch zult vinden, maar respect kun je niet afdwingen. Er is voor mij geen vaste module voor hoe ik in bepaalde situaties zal reageren. Soms zal dat met respect zijn en een andere keer niet. Afhankelijk van hoe ik op een bepaald moment de situatie inschat en wat die nodig heeft. In zijn algemeenheid probeer ik en de heersende omgangsvormen en fatsoensnormen te hanteren. En verder ga ik er altijd van uit dat iedereen met de beste intenties handelt, of die zich daar nu van bewust van is of niet. Er is de keuze of je de wereld en de mensheid vanuit vertrouwen of wantrouwen wilt bejegenen. Mijn grondhouding is die vanuit vertrouwen. Bevalt me uitstekend. En voor de rest is het hier een groot gekkenhuis. Join the world.
Ok voor het gekkenhuis.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 15:08   #96
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Leg mij nou eens uit waarom jij meent dat er hier sprake is van een gekwetst ego? Jij ziet dat er blijkbaar in, ik niet, dus leg uit.
Het doel, en dan vooral van Renoir is overal bij de andere het ego te zien en te bestrijden zelfs daar waar hij er naast kijkt en hij niet met het 'ego' te maken heeft houdt hij vol dat de andere dringend aan zelfonderzoek moet beginnen en zijn ego-gerichte houding moet doorzien.

Bovendien als men weet wat men is ipv wie men is dan staat men in directer kontakt met het zijn en dan weet men, in plaats van afhankelijk te zijn van 'aannamens'.

Wat hier het onderwerp betreft vertrekt Renoir van de aanname, niet het weten, dat hij gelijk heeft en heel zijn gedrag is erop gericht om dat ego-gebonden gelijk te doen zegevieren, dus ego-gebondenheid in het kwadraat.

Indien hij tot werkelijk zelfonderzoek in staat zou zijn zou hij moeten toegeven dat hij enorm kinderachtig en ego-gebonden gericht heeft gehandeld en dat hij zich niet boven het melee heeft geplaatst maar er middenin is gebleven als hij al niet aan de oorsprong ligt van veel van wat er hier aan minder goed is voorgevallen.

Maar hij blijft liever zijn kop in het zand steken ipv van toe te geven dat hij zijn Eigen 'ego' is gevolgd.

Heel zijn houding wijst op dat van een gekwetst ego, dat absoluut zijn gelijk moet bewijzen.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 15:25   #97
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik in ieder geval weet het niet, maar ik weet wel dat er enorm veel rottigheid in de wereld is en vooral op sex-gebied en dan meestal tegen de vrouwen en dan ook heel dikwijls tegen buitenlandse vrouwen; zij die uit het zuiden komen en/of zij die van achter het ijzeren gordijn komen...

Wat de overdreven zwarte pieten ophef betreft ben ik het volkomen met je eens vooral omdat zwarte piet zwart is omdat hij ipv Sinter Klaas die daar te oud voor is door de schoorstenen moet kruipen en dat dat dus niets te maken heeft met racisme tegen de kleurlingen.
Je meet hier met twee maten wel begrip voor de achtergrond van buitenlandse vrouwen, geen begrip voor mensen die voortkomen uit koloniale slavernij.

Echter waar jij wel of niet mee instemt dat is helemaal niet interessant, als iedereen een persoonlijk opdracht krijgt om ergens mee in het reine te komen dan is dat de opdracht van degene die dat gekregen heeft. Vroeger zeiden ze ieder huisje heeft zijn kruisje. Wat jij doet is plaatsvervangend leven via het leed van een ander. Soms doen mensen dat omdat ze zelf geen leven of zorgen hebben maar vaak ook doen ze dat om de eigen sores te vergeten.

Zelfonderzoek houdt zich er mee bezig waarom jij doet zoals je doet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 15:30   #98
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het doel, en dan vooral van Renoir is overal bij de andere het ego te zien en te bestrijden zelfs daar waar hij er naast kijkt en hij niet met het 'ego' te maken heeft houdt hij vol dat de andere dringend aan zelfonderzoek moet beginnen en zijn ego-gerichte houding moet doorzien.

Bovendien als men weet wat men is ipv wie men is dan staat men in directer kontakt met het zijn en dan weet men, in plaats van afhankelijk te zijn van 'aannamens'.

Wat hier het onderwerp betreft vertrekt Renoir van de aanname, niet het weten, dat hij gelijk heeft en heel zijn gedrag is erop gericht om dat ego-gebonden gelijk te doen zegevieren, dus ego-gebondenheid in het kwadraat.

Indien hij tot werkelijk zelfonderzoek in staat zou zijn zou hij moeten toegeven dat hij enorm kinderachtig en ego-gebonden gericht heeft gehandeld en dat hij zich niet boven het melee heeft geplaatst maar er middenin is gebleven als hij al niet aan de oorsprong ligt van veel van wat er hier aan minder goed is voorgevallen.

Maar hij blijft liever zijn kop in het zand steken ipv van toe te geven dat hij zijn Eigen 'ego' is gevolgd.

Heel zijn houding wijst op dat van een gekwetst ego, dat absoluut zijn gelijk moet bewijzen.
Marie, ik vroeg je waarin je een gekwetst ego las in de zin van Renoir waarop jij gereageerd had. Wat je vervolgens doet, is de hele discussie er weer bij halen. Terwijl die in Renoirs ogen klaar is en hij er door die zin op attendeert geen behoefte heeft die hele discussie nog eens opnieuw te voeren. Dat is wat ik erin lees.
En zoals ik het zie, is het doorgaans de verongelijkte, het woord zegt het al, die op zoek is naar zijn gelijk. Zoals jij in dit geval, door jouw behoefte steeds opnieuw voeding eraan te geven, zelfs als daar niet om gevraagd wordt.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 16:13   #99
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Marie, ik vroeg je waarin je een gekwetst ego las in de zin van Renoir waarop jij gereageerd had. Wat je vervolgens doet, is de hele discussie er weer bij halen. Terwijl die in Renoirs ogen klaar is en hij er door die zin op attendeert geen behoefte heeft die hele discussie nog eens opnieuw te voeren. Dat is wat ik erin lees.
En zoals ik het zie, is het doorgaans de verongelijkte, het woord zegt het al, die op zoek is naar zijn gelijk. Zoals jij in dit geval, door jouw behoefte steeds opnieuw voeding eraan te geven, zelfs als daar niet om gevraagd wordt.
Alsof alleen de laatste zin een gekwets ego verraad. Ofwel vraag je je af waarom ik dat zei ofwel doe je het niet maar zijt dan ook zo eerlijk om het niet te vragen.
Verder commentaar heb ik hier niet op te geven.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 November 2014, 16:16   #100
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je meet hier met twee maten wel begrip voor de achtergrond van buitenlandse vrouwen, geen begrip voor mensen die voortkomen uit koloniale slavernij.

Echter waar jij wel of niet mee instemt dat is helemaal niet interessant, als iedereen een persoonlijk opdracht krijgt om ergens mee in het reine te komen dan is dat de opdracht van degene die dat gekregen heeft. Vroeger zeiden ze ieder huisje heeft zijn kruisje. Wat jij doet is plaatsvervangend leven via het leed van een ander. Soms doen mensen dat omdat ze zelf geen leven of zorgen hebben maar vaak ook doen ze dat om de eigen sores te vergeten.

Zelfonderzoek houdt zich er mee bezig waarom jij doet zoals je doet.
Geld ook voor jou, Renoir, en je bent er duidelijk nog niet klaar voor. Hoe noemde je het? Twee maten en twee gewichten?
marie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.