Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 June 2015, 12:10   #91
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je mag twee keer raden.
gedegen zelfonderzoek?
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 12:13   #92
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NN Bekijk bericht
Over wie heb je het hier Moi?
Het ZIEN opzich.
moi is offline  
Oud 17 June 2015, 12:13   #93
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
gedegen zelfonderzoek?
Bingo... maar nu geen afleiding meer, terug naar ziener.
 
Oud 17 June 2015, 12:24   #94
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zolang nog begrepen wordt waarom een ander ergens mee stopt, voeren hersenspinsels dat in, om invulling te geven van iets waar geen enkel inzicht in is, wat die 'ander' heeft doen bewegen te stoppen, nog te ZIEN , of enige invulling aan te geven, dat opzich staat al verre van enige Waarheid.
Hij weet inderdaad de reden niet maar kan over de rug van Ziener wel mooi zijn statement maken. En in dat statement heeft hij geen ongelijk.
Niks van dit alles heeft met Waarheid te maken alles is hier menselijke invulling, Ziener ziet zonder het eigene mee te laten wegen maar geeft ook invulling aan wat Puppet inbrengt om daarmee behulpzaam te zijn.

Citaat:
Het gaat niet om het WAAROM, enkel de INHOUD.
Dat mag er toch gewoon tussendoor ook wel zijn?

Citaat:
Hiermee is geZIEN dat er invulling aangebracht is, om zelf te etaleren, die kennis te bemachtigen, vergetende dat dat wordt bedacht in het eigen brein.
Dat is op z'n beurt weer jouw invulling en zo gaat dat maar door.

Citaat:
Dit draagt totaal niet bij aan de inhoud van de ZIENER.........zoals pup hem noemt of wie dan ook.
Ik zag het als een bevestiging vanuit wat hij alsmaar wil aanreiken.
 
Oud 17 June 2015, 12:26   #95
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zolang nog begrepen wordt waarom een ander ergens mee stopt, voeren hersenspinsels dat in, om invulling te geven van iets waar geen enkel inzicht in is, wat die 'ander' heeft doen bewegen te stoppen, nog te ZIEN , of enige invulling aan te geven, dat opzich staat al verre van enige Waarheid.

Het gaat niet om het WAAROM, enkel de INHOUD.

Hiermee is geZIEN dat er invulling aangebracht is, om zelf te etaleren, die kennis te bemachtigen, vergetende dat dat wordt bedacht in het eigen brein.

Dit draagt totaal niet bij aan de inhoud van de ZIENER.........zoals pup hem noemt of wie dan ook.
Natuurlijk vullen hersenspinsels van mij dat in. (dat stoppen van Ziener)

Heeft het zin om aan doven muziek uit te leggen?
Ziener heeft het kennelijk 6 jaar terug uitgelegd aan Puppetji.
Kennelijk boeit het hem dusdanig dat hij alle gesprekken heeft uitgewerkt.
Maar wat Ziener bedoelde is dat Puppetji zelf aan het werk moet.
Dat geschiedt in volstrekte eenzaamheid. Ziener is er niet bij, Tolle is er niet bij, Balsekar is er niet bij, jij en ik zijn er ook niet bij.

Mijn invulling is dat Ziener anderen op hun pad trachtte te helpen.
Maar dat hij is gaan in zien dat dat zinloos is.
Mensen hebben de neiging om kennis te vermeerderen.
Maar daar gaat het hier niet om. Het kan best zo eens zijn dat al die kennis meer een ballast is dan dat het helpt.

Toevoeging: Er zijn trouwens geen "Een groot ZIENER.......... " Je ziet of je ziet het niet. Hier is ego aan het werk wat in katzwijm valt.
Theo is offline  
Oud 17 June 2015, 12:29   #96
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Natuurlijk vullen hersenspinsels van mij dat in. (dat stoppen van Ziener)

Heeft het zin om aan doven muziek uit te leggen?
Ziener heeft het kennelijk 6 jaar terug uitgelegd aan Puppetji.
Kennelijk boeit het hem dusdanig dat hij alle gesprekken heeft uitgewerkt.
Maar wat Ziener bedoelde is dat Puppetji zelf aan het werk moet.
Dat geschiedt in volstrekte eenzaamheid. Ziener is er niet bij, Tolle is er niet bij, Balsekar is er niet bij, jij en ik zijn er ook niet bij.

Mijn invulling is dat Ziener anderen op hun pad trachtte te helpen.
Maar dat hij is gaan in zien dat dat zinloos is.
Mensen hebben de neiging om kennis te vermeerderen.
Maar daar gaat het hier niet om. Het kan best zo eens zijn dat al die kennis meer een ballast is dan dat het helpt.
Die ballast heeft hij, Pup kennende, daarbij ingecalculeerd, daarom bevestigd hij het tot ontploffing komen. Dus de ballast strekt hem (Pup) of anderen soms tot voordeel.

Het is niet mijn ding maar misschien de weg van Puppetji.
 
Oud 17 June 2015, 12:37   #97
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziener
Dat is iets wat een christus zegt: Alleen zij die wedergeboren zijn die zullen kunnen leven. Dus we komen uit een hemel op aarde, maar dat beseffen we niet, dat is onwetendheid. Uiteindelijk moet ge terug naar uw hemel. Om terug op die aarde terecht te komen. Maar dan niet meer gebaard door mensen. Dat noemen ze wedergeboorte.
Alleen wedergeborenen kennen de levensadem. (die zullen kunnen leven.)
Uit diezelfde levensadem zijn we geboren. Doch onwetend van de levensadem.
Ooit breekt de dag aan dat je terug gaat naar de hemel.
Doch de weg loopt dwars door de hel van het lijden.

Teruggekomen op aarde zet zich de transfiguratie in. (de wederopstanding/geboorte)

Deze weg laat de mens kijken om het hoekje van het eigen ego.
Theo is offline  
Oud 17 June 2015, 12:40   #98
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Die ballast heeft hij, Pup kennende, daarbij ingecalculeerd, daarom bevestigd hij het tot ontploffing komen. Dus de ballast strekt hem (Pup) of anderen soms tot voordeel.

Het is niet mijn ding maar misschien de weg van Puppetji.
Als kennis leidt tot inzichten in de werking van ego, dan is dat zeker helpend.
Dat is ook wat zelfonderzoek inhoudt. Maar al de kennis op zich is niet ter zake doende. Het enige wat men met zelfonderzoek kan bereiken is het besef afgesloten te zijn. Dat komt omdat de mist optrekt door het onderzoeken zelf.
Theo is offline  
Oud 17 June 2015, 13:13   #99
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bingo...

Onverbeterlijke grapjas ben jij!
En via gedegen Zelfonderzoek zou ik te weten komen 'wat' ik ben, maar daar weet jij niets van volgens Theo. Dus wat ben ik met jouw gedegen zelfonderzoek.
En daarbij, wat zich wil openbaren aan de mens doet dat wel ten gepaste tijde uit zichzelf als die lijnen er liggen.
Dus jouw steeds wijzen op het doen van 'gedegen Zelfonderzoek' heeft niet het minste nut.
God is nooit te laat of te vroeg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
...maar nu geen afleiding meer, terug naar ziener.
Ja, terug naar de ziener en nog een beetje aansluitend nog bij dit topic dat over polariteiten en dualiteiten gaat uitgelegd aan de hand van een live story 6 jaar geleden.

"Ziener: Ge hebt haar enorm geconfronteerd met haar eigen innerlijke dualiteiten h?. Die twee krachten die tegen elkaar opboksen. Ze is nog te jong om die begeerte de baas te kunnen.
Dat is ongelooflijk, meisje toch, mensen toch...Ze heeft zichzelf gekroond tot de koningin van de begeerte en is er zelf slaaf van zonder dat ze het weet. Dat moet een enorm moeilijk proces zijn om daar ooit uit te komen.
Pup: Ze leek het te begrijpen.
Ziener: begrijpen doet ze dat, want ze is intellectueel. Maar dat betekend niet dat ze het begrijpt dat ze daarom ook de energie heeft om er zich van los te maken.
Pup: Als ze die had gehad, dan had ze het ervoor al stop gezet met al haar nonkels dat ze aan de lopende band creëert.
Ziener: zo is dat.
Pup: dus ik zei: "Moet ik nu altijd ruzie maken met u over uw geilen op elke man dat ge ziet? Ben precies een vader met zijn puber dochter".
Ziener: Dat helpt niet. Op dat moment doet ze dat even vanuit haar intellectueel denken. Dan gehoorzaamt ze de wijsheid waar gij over spreekt. Maar uiteindelijk is dat maar een moment. Nadien is ze terug slachtoffer in dat gewoonte patroon van die energieën. Dat is een vies woord, maar dan neemt er iets van haar bezit.
Pup: Zelfs daarop zei ze dat ze verstond wat jij bedoelde, ik heb haar wat van je verteld.

Ziener: Bezetenheid is een vies woord, maar dat betekend door iets bewogen worden dat jij niet beweegt. Er neemt van jou iets bezit. Maar goed al dat ze het begrijpt.
Pup: Ze zei dat nu ze het verstaan had, we toch wel verder konden met onze relatie. Ze weigert het aan te nemen dat ze pas na een jaar of 5 van die bezetenheid bevrijd kan zijn.
Ziener: Natuurlijk, ze wilt jou niet verliezen. Maar welk deel van haar wilt jou niet verliezen? En zij beseft nog niet goed welk deel jou wilt houden. Dat kan nog niet. Daar is ze nog te jong voor. Laat ons hopen voor haar dat ze los van dat een mens kan worden die vreugde in het leven vind. Dat is iets anders dan die momenten van verheerlijking. Die momenten hebben niet de vreugde in zich die een mens nodig heeft. Maar dat beseft ze nog niet. Eens na de 30 jaar kan dat misschien komen, of 40 of 50 jaar.
Het is een begenadiging. Als die lijnen in jou liggen wordt dat geopenbaard aan jou ten gepaste tijde."

------------------------------

all? kijk zeg, wie had dat gedacht dat mijn ziener-archieven nog iemand zouden kunnen boeien.
Aan alle forumleden die het boeit en hun waardering al hebben neergeschreven voor mijn ziener, bedankt daarvoor in mijn en zijn naam.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 13:33   #100
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Het ZIEN opzich.
Wat reeds elk onderzoek ervaart, de mist der verwarring, het besef van afgeslotenheid,
welk besef dan ook, de wanhoop en de vreugde, altijd.
Mars is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tussen Guru's en Gekken Ogenblik-sem Overige religie 3 15 November 2012 15:23


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.