Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 July 2012, 10:44   #91
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Oftewel leven wat met zich NU aandient en er dan met open ogen en oren en mind na kijken. (?)
Zonder Jouw'.....controle !, eenvoudig de ongeevenaarde controle van 'The Flow....................
De bevestiging daarvan vind je nooit in je 'ervaring' (mind), noch doet het beamen van de 'ander' ertoe, dat jij zo moeiteloos bent.....
De bevestiging word direct onder-vonden in je Hart.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:46   #92
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Ik ben een oprecht mens, zeggen, voorhouden, er van uitgaan, er toe duiden, ......dat er een 'weg' zou zijn , of is, vind ik eenvoudig besodemieterij !, en manipulatie van subjectieve slavernij, die de instelling: m.b.t het beoogde doel (de zogenaamde Zelf-realisatie) ....van de bevroedende mens, onnodig gebonden houd.

Een mens die ' bevroedend' is, is in staat om iig Direct' te kunnen ' Herkennen' de 'Ledigheid' te Zijn'.....de essentie van al het bewuste zijn, en dat is Alles'.
Al wat op die 'Herkenning' een VERVOLG' vind....is die essentie niet, wat zich daar voordoet heeft niets , nada, noppes van doen met die kant en klare 'Herkenning'.

Alles wat toont en droomt dat het wel' iets met elkaar heeft uitstaan.....roept bij mij furie op.


Dus dan voel je furie, en je gaat een potje tenissen of zo ?
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:52   #93
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Oftewel leven wat met zich NU aandient en er dan met open ogen en oren en mind na kijken. (?)
En het vervolgens nog niet zien omdat je opvattingen in de weg zitten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:53   #94
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Zonder Jouw'.....controle !, eenvoudig de ongeevenaarde controle van 'The Flow....................
De bevestiging daarvan vind je nooit in je 'ervaring' (mind), noch doet het beamen van de 'ander' ertoe, dat jij zo moeiteloos bent.....
De bevestiging word direct onder-vonden in je Hart.
Achter dat 'jouw controle' zit een gehele niet weg te redeneren wereld die je parten speelt om niet in de flow te zijn.

Het klinkt fijn en ligt gevoelig maar je hart is een zeer onbetrouwbare raadgever.

Ga op zoek naar 'wat' je bent en je hebt geen raadgevers meer nodig.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:55   #95
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Wat ik merk is dat eenieder die 'het gezien' heeft ( -> overkomen is!<- ) zijn eigen verhaal weergeeft hoe het wel gekomen is dat het zo gekomen is.
Maar omdat ik het in mijn zeer nabije omgeving heb meegemaakt - dat het zomaar gekomen is - is het op te merken dat het verhaal wat zich voorafgaande aan 'de gebeurtenis' heeft afgespeeld door het denken als maatstaf wordt gebruikt dát het zover heeft kunnen komen.

B.v.

- je moet door je psychologische shit heen.
- je moet veel mediteren.
- je moet psycho-analyse doen.
- je moet je kindmechanismen onderzoeken.

enz. enz. enz.

Maar dat zijn slechts de verhalen van het denken.
ALLES blijkt te kunnen.

Zowel een worsteling en/of zware toewijding kan vooraf gaan ?f/en totaal niks van dat alles en de shift vindt gewoon plaats na een heel klein beetje van dat al of helem??l niks van dat al.

Gods wegen zijn ondoorgondelijk..
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 10:57   #96
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Dus dan voel je furie, en je gaat een potje tenissen of zo ?
Kan....
Maar in 99% van de momenten reageer ik het DIRECT' af, op waardoor de furie opkomt.
Zo is mijn bestaan' al jaren aan een stuk, en is er vrijwel niks wat zich aan oud' zeer kan nestellen bij mij'.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 11:08   #97
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Wat ik merk is dat eenieder die 'het gezien' heeft ( -> overkomen is!<- ) zijn eigen verhaal weergeeft hoe het wel gekomen is dat het zo gekomen is.
Maar omdat ik het in mijn zeer nabije omgeving heb meegemaakt - dat het zomaar gekomen is - is het op te merken dat het verhaal wat zich voorafgaande aan 'de gebeurtenis' heeft afgespeeld door het denken als maatstaf wordt gebruikt dát het zover heeft kunnen komen.

B.v.

- je moet door je psychologische shit heen.
- je moet veel mediteren.
- je moet psycho-analyse doen.
- je moet je kindmechanismen onderzoeken.

enz. enz. enz.

Maar dat zijn slechts de verhalen van het denken.
ALLES blijkt te kunnen.

Zowel een worsteling en/of zware toewijding kan vooraf gaan ?f/en totaal niks van dat alles en de shift vindt gewoon plaats na een heel klein beetje van dat al of helem??l niks van dat al.

Gods wegen zijn ondoorgondelijk..
Je zit toch lichtelijk te generaliseren voor wat voor verschillende mensen logischerwijs omdat ze verschillen de wegen zijn. Die kunnen zich moeten voordoen inderdaad in de dualiteit, de psychologie, de meditatie e.d..

Degene die de weg van de meditatie heeft gegaan zweert daarbij, degene van het onmiddellijke inzicht zweer daar bij. Degene van de lange onderzoekende weg zweert daar bij. Je kunt dat alles geen gods wegen noemen het zijn 's mensens wegen.

Soms moet je eerst 'heel' zijn en 'body' krijgen voor de overgave omdat er anders helemaal niks is om over te geven, som is het voldoende te horen dat er niemand is om tot realisatie te komen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 11:09   #98
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Achter dat 'jouw controle' zit een gehele niet weg te redeneren wereld die je parten speelt om niet in de flow te zijn.

Het klinkt fijn en ligt gevoelig maar je hart is een zeer onbetrouwbare raadgever. Ga op zoek naar 'wat' je bent en je hebt geen raadgevers meer nodig.
Dat is dan ook de makke van taal verwijzing in zijn algemeenheid.
De snelle emoties, vluchtig', en de hangende' gevoels duren, die ook hun tijdelijkheid kennen, de fijne en de niet fijne, dat gaat allemaal gauw door voor : Ik voel het in mijn Hart',......en dat is allemaal Gelul'. Dat zijn emoties en gevoeligheden, en dat heeft niets van doen met de zuivere onafhankelijke sensatie van het Hart' gevoel, ( 'beleving')
Het Hart' straalt !, en is een onafgebroken , onverstoorbare Volheid, die het hele Wezen van Zijn' ......draagt.
Dat is het echte hart' van de mens.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 11:10   #99
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Wat ik merk is dat eenieder die 'het gezien' heeft ( -> overkomen is!<- ) zijn eigen verhaal weergeeft hoe het wel gekomen is dat het zo gekomen is.
Maar omdat ik het in mijn zeer nabije omgeving heb meegemaakt - dat het zomaar gekomen is - is het op te merken dat het verhaal wat zich voorafgaande aan 'de gebeurtenis' heeft afgespeeld door het denken als maatstaf wordt gebruikt dát het zover heeft kunnen komen.

B.v.

- je moet door je psychologische shit heen.
- je moet veel mediteren.
- je moet psycho-analyse doen.
- je moet je kindmechanismen onderzoeken.

enz. enz. enz.

Maar dat zijn slechts de verhalen van het denken.
ALLES blijkt te kunnen.

Zowel een worsteling en/of zware toewijding kan vooraf gaan ?f/en totaal niks van dat alles en de shift vindt gewoon plaats na een heel klein beetje van dat al of helem??l niks van dat al.

Gods wegen zijn ondoorgondelijk..
Tjee het lijkt wel een proefschrift Ogenblik-sem. Heb je er een hoog cijfer voor gekregen op de universiteit voor ......?

Kan het overigens wel onderschrijven uiteindelijk doet het er allemaal niks toe.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 July 2012, 11:12   #100
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keen Bekijk bericht
Dat is dan ook de makke van taal verwijzing in zijn algemeenheid.
De snelle emoties, vluchtig', en de hangende' gevoels duren, die ook hun tijdelijkheid kennen, de fijne en de niet fijne, dat gaat allemaal gauw door voor : Ik voel het in mijn Hart',......en dat is allemaal Gelul'. Dat zijn emoties en gevoeligheden, en dat heeft niets van doen met de zuivere onafhankelijke sensatie van het Hart' gevoel, ( 'beleving')
Het Hart' straalt !, en is een onafgebroken , onverstoorbare Volheid, die het hele Wezen van Zijn' ......draagt.
Dat is het echte hart' van de mens.
Het blijft hoe dan ook romantiek, je hebt niks aan je hart.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.