Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 June 2013, 12:13   #91
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
En dat meen ik dat jij niet ziet, het is niet zo dat jij daar geen last meer van hebt, je bent van gedrag veranderd.
Jij doet nu wat jij vroeger storend vond. Dus er is niets veranderend, alleen verschoven.
Dat storen heeft mij geholpen om (de belangrijkheid van) "ik" te onderzoeken. Het zou een ander derhalve ook die mogelijkheid kunnen bieden.
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 12:15   #92
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Een geslaagde zakenman uit Amsterdam gaat in Drenthe op zoek naar een leuke vrijstaande boerderij om zijn verdiende kapitaal te kunnen investeren. Als hij een leuke boerderij gevonden heeft komt hij erachter dat de boer tevens Imker is en dat er allemaal bijenkorven achter de boerderij staan. "De koop gaat niet door ! Roept hij tegen de boer, die bijen zijn hartstikke gevaarlijk !"
Ach, welnee zegt de boer. Ik zal het je bewijzen. Ik bind je compleet naakt aan een boom vast tussen de korven en kom na een dag terug. Als 1 bij je steekt mag je mijn boerderij gratis hebben ! Nou, de zakenman denkt natuurlijk deze kans moet ik pakken. De man laat zich vastbinden en de boer vertrekt. Na een dag komt de boer terug en ziet de zakenman ineengestort aan de boom hangend, jammerend en wel. "Mijn god, zegt de boer, ze hebben je toch niet gestoken?"
Nee, dat niet zegt de amsterdammer maar de kalfjes zijn al zes keer komen drinken !
Gelukkig is het mijn stekkie hier, dus ik mag van harte lachen.
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 12:17   #93
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar ik heb je punt begrepen en ik beloof beterschap. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen om andere draadjes niet met mijn opmerkingen te frustreren, maar dat zal nog lastig worden, want ik ben een onbedaarlijke flapuit. Hier in mijn eigen draadje kan en mag ik tenminste alles zeggen. Dat is dan alvast een begin.
Ja, ik snap het. Ik was ook net van plan om het gesprek, over dit onderwerp iig, af te ronden, omdat het voor mij voldaan voelt.
Ik heb gezegd hoe ik erover denk, en jij hebt het gelezen/aangenomen.
Daar ging het mij om.
Hoe het verder gaat is voor mij nooit van belang, want ik zie het bij mezelf hoe hardnekkig het is om gewoontes af te leren. Wij zien het weer wat er van komt..
En uiteraard, het gaat niet om het gedrag, maar om de bereidheid om door de ogen van de ander te kijken, en bewuster te worden van wat dan ook..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:19   #94
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, ik snap het. Ik was ook net van plan om het gesprek, over dit onderwerp iig, af te ronden, omdat het voor mij voldaan voelt.
Ik heb gezegd hoe ik erover denk, en jij hebt het gelezen/aangenomen.
Daar ging het mij om.
Hoe het verder gaat is voor mij nooit van belang, want ik zie het bij mezelf hoe hardnekkig het is om gewoontes af te leren. Wij zien het weer wat er van komt..
En uiteraard, het gaat niet om het gedrag, maar om de bereidheid om door de ogen van de ander te kijken, en bewuster te worden van wat dan ook..
Mooi. We zien inderdaad wel weer waar we tegenaan lopen. Ik hoop dan dat we het net zo kunnen bespreken als we hier nu gedaan hebben. In een prettige en open sfeer. Althans, zo heb ik het ervaren. Dankjewel Mihaela.
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 12:20   #95
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat storen heeft mij geholpen om (de belangrijkheid van) "ik" te onderzoeken. Het zou een ander derhalve ook die mogelijkheid kunnen bieden.
Ieder zijn ingang weer, wat jou helpt in het onderzoek van iets, hoef niet mijn ingang te zijn, en andersom ook niet.
Ik ben juist heel bewust, en onderzoekend aan het observeren hoe ik reageer vanuit mijn slachtofferrol, snel getriggerd zijn, minderwaardigheidsgevoel, en felheid, ..

Men kan zeggen: ''Sta toch daar boven joh!..''
ik ben er niet van plan om iets wat in mij leeft er boven te staan, ik geef de tijd en aandacht wat nodig is..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:22   #96
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dankjewel Mihaela.
Ik ben nog niet klaar, moet nog iets schrijven..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:24   #97
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ieder zijn ingang weer, wat jou helpt in het onderzoek van iets, hoef niet mijn ingang te zijn, en andersom ook niet.
Ik ben juist heel bewust, en onderzoekend aan het observeren hoe ik reageer vanuit mijn slachtofferrol, snel getriggerd zijn, minderwaardigheidsgevoel, en felheid, ..

Men kan zeggen: ''Sta toch daar boven joh!..''
ik ben er niet van plan om iets wat in mij leeft er boven te staan, ik geef de tijd en aandacht wat nodig is..
Dat ben ik dus niet met je eens. Er is maar één ingang en dat is inderdaad de frustratie, boosheid, teleurstelling, gekwetstheid, etc. bij jezelf te onderzoeken, door ernaar te kijken en het aandacht te geven. Meer ingangen zijn er niet.
Nadje is offline  
Oud 22 June 2013, 12:26   #98
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik snap wat je zegt, maar als er werkelijk sprake is van bereidheid tot zelfonderzoek, zou die ander(en) ook op zijn minst de bereidheid aan de dag moeten leggen om zijn/haar eigen frustratie onder de loep te nemen, toch? Uiteindelijk kun je alleen jezelf veranderen. Hopen dat een ander zich aan jou gaat aanpassen gaat niet werken.
Zo, nu over het belangrijkste te hebben.
Zeker ben ik me er zeer van bewust dat mijn geraaktheid iets is waar ik naar ''nodig'' moet kijken. Ook al ziet men niet, ieder keer als ik me geraakt voel, raas ik eerst mijn felheid en gekwetstheid uit, gil ik tegen degene die mij in mijn beleving geraakt heeft, en VERVOLGENS..(die vervolgens ziet men op het forum niet)

jahaa.. het belangrijkste komt dan pas, dan kijk ik stilletjes en uitgebreid alleen naar dat wat iets over mij te zeggen heeft..
Het enige wat voor mij echt van belang is, is hoe IK reageer, wat MIJ raakt, en wat in MIJ leeft, en wat IK beleef..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:30   #99
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dat ben ik dus niet met je eens. Er is maar één ingang en dat is inderdaad de frustratie, boosheid, teleurstelling, gekwetstheid, etc. bij jezelf te onderzoeken, door ernaar te kijken en het aandacht te geven. Meer ingangen zijn er niet.
Wat ik hier mee bedoelde te zeggen, is namelijk dat ieder op zijn manier doet.. Soms behandeld iemand vanuit zijn slachtofferrol, en een ander vanuit zijn hoogmoed.. Thema's zijn niet altijd dezelfde wilde ik zeggen..
Mihaela is offline  
Oud 22 June 2013, 12:30   #100
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, ik snap het. Ik was ook net van plan om het gesprek, over dit onderwerp iig, af te ronden, omdat het voor mij voldaan voelt.
Ik heb gezegd hoe ik erover denk, en jij hebt het gelezen/aangenomen.
Daar ging het mij om.
Hoe het verder gaat is voor mij nooit van belang, want ik zie het bij mezelf hoe hardnekkig het is om gewoontes af te leren. Wij zien het weer wat er van komt..
En uiteraard, het gaat niet om het gedrag, maar om de bereidheid om door de ogen van de ander te kijken, en bewuster te worden van wat dan ook..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ieder zijn ingang weer, wat jou helpt in het onderzoek van iets, hoef niet mijn ingang te zijn, en andersom ook niet.
Ik ben juist heel bewust, en onderzoekend aan het observeren hoe ik reageer vanuit mijn slachtofferrol, snel getriggerd zijn, minderwaardigheidsgevoel, en felheid, ..

Men kan zeggen: ''Sta toch daar boven joh!..''
ik ben er niet van plan om iets wat in mij leeft er boven te staan, ik geef de tijd en aandacht wat nodig is..
En dit zijn nu exact die zaken waardoor het forum zijn doel voorbijschiet.
Rob is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.