Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 September 2011, 09:02   #91
Nathan
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat heb ik je al gezegd Jezus was in mijn visie een 'gerealiseerde' en opmerkingen vanuit een gerealiseerd bewustzijn zijn overal uit te herkennen.
Als je Jezus tegenkomt zowel in woord als daad (vlees geworden) herken je hem door dat verblijf in Bewustzijn, ben je daar niet herken je hem ook niet.
Jezus was veel meer dan alleen iemand die God had gerealiseerd.
Hij was niet alleen een mysticus, iemand met innerlijke ervaring.
Hij was ook, een profeet (sprak namens God en kon dingen voorspellen), een genezer (genas iedere kwaal) en wonderdoener (veranderde water in wijn). En ook voor heel veel mensen de Messias (redder van Israel en de wereld) en de Zoon van God (geboren uit een vrouw maar door de Heilige geest moet de zwangerschap zijn veroorzaakt).
Met andere woorden, sommige mensen leerden Jezus kennen als een genezer en of een helderziende. Weer andere mensen wilden vooral hem zien als de nieuwe koning van Israel.
Dus ik weet niet of dat jij hem echt zou hebben herkend, wanneer je alleen een gerealiseerd mens wilde zien. Misschien was je hem voorbij gelopen, innerlijk mompelende: Ach weer een magier. En weer iemand die Israel komt redden!
Nathan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 10:13   #92
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan Bekijk bericht
Jezus was veel meer dan alleen iemand die God had gerealiseerd.
Hij was niet alleen een mysticus, iemand met innerlijke ervaring.
Hij was ook, een profeet (sprak namens God en kon dingen voorspellen), een genezer (genas iedere kwaal) en wonderdoener (veranderde water in wijn). En ook voor heel veel mensen de Messias (redder van Israel en de wereld) en de Zoon van God (geboren uit een vrouw maar door de Heilige geest moet de zwangerschap zijn veroorzaakt).
Met andere woorden, sommige mensen leerden Jezus kennen als een genezer en of een helderziende. Weer andere mensen wilden vooral hem zien als de nieuwe koning van Israel.
Dus ik weet niet of dat jij hem echt zou hebben herkend, wanneer je alleen een gerealiseerd mens wilde zien. Misschien was je hem voorbij gelopen, innerlijk mompelende: Ach weer een magier. En weer iemand die Israel komt redden!
Dat is juist niet de bedoeling (van Jezus) dat ieder voor zich daarvan een stukje toeeigend. Het gaat om bewustwording in eenheid en niet in pluriformiteit.

Misschien heeft ie wat goocheltruukjes uitgehaald voor de klantenbinding zoals Sai Baba dat deed met het materialiseren al denk ik zelf van niet. In een soort van blinde adoratie woden de zinnen nogal snel begoocheld.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 17:35   #93
Nathan
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Deepak Chopra, schreef De derde Jezus. Zeker een boek dat het lezen waard is, het gaat meer over een spirituele Jezus dan over de Zoon van God of de Messias of de Wonderdoener.

De derde Jezus, over de ware uitdaging van de grootste spirituele leider van de mensheid.


Wijziging aangebracht door Nathan op 2 September 2011 om 19:49.
Nathan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 17:55   #94
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Ja, was het boek aan het lezen, moet weer overnieuw beginnen, Ben benieuwd na je bevindingen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 19:45   #95
Nathan
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, was het boek aan het lezen, moet weer overnieuw beginnen, Ben benieuwd na je bevindingen.
Nou Ulla, dat is alweer een tijdje geleden. (Ik weet niet zo gauw ook waar het boek hier staat.)

De visie van Deepak Chopra is zeker de moeite waard. Het verdiept zeker je visie, over Jezus en zijn leringen.
Nathan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 19:50   #96
Nathan
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan Bekijk bericht
Hee, dat is een beter formaat!
Zeker jouw werk, Renoir?
Weet je... ik mis bij de smilies, de eerste, :)
Nathan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 20:05   #97
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan Bekijk bericht
Nou Ulla, dat is alweer een tijdje geleden. (Ik weet niet zo gauw ook waar het boek hier staat.)

Oh oke!

De visie van Deepak Chopra is zeker de moeite waard. Het verdiept zeker je visie, over Jezus en zijn leringen.
Ja, Jezus is iemand die mij in zijn Liefde altijd geinspireerd heeft. En nog. Ik ben met hem groot geworden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 20:13   #98
Nathan
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja, Jezus is iemand die mij in zijn Liefde altijd geinspireerd heeft. En nog. Ik ben met hem groot geworden.
Ik leerde van hem - door zijn lering - zelfoverstijging.
Daardoor leerde ik God nader kennen.
Jezus zegt: Wanneer je de eerste wil zijn moet je bereid zijn de minste te zijn. Ik bracht dit spontaan een half jaar in de praktijk. Geen makkelijke weg!
Want we zijn gewend onszelf in spirituele grote van de ander te onderscheiden en wanneer we vinden dat iemand spiritueel minder ver is als onszelf, dan zijn we niet echt gewillig om de minste te zijn. De ander zal moeten luisteren naar ons, vinden we!
Nathan is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 20:17   #99
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Een hele stap om dat al te herkennen.
Heeft mij ertoe gebracht om een visie niet meer te willen dienen,
want daarin herkende ik het "gevaar". Maar ook geen visie te willen hebben
bergt dit gevaar, als je niet oplet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 September 2011, 20:18   #100
Danique
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan Bekijk bericht
Want we zijn gewend onszelf in spirituele grote van de ander te onderscheiden en wanneer we vinden dat iemand spiritueel minder ver is als onszelf, dan zijn we niet echt gewillig om de minste te zijn. De ander zal moeten luisteren naar ons, vinden we!
Vind jij.
Danique is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Het Thomas Evangelie diane Overige religie 598 25 September 2013 20:36
Advaita - mijn visie Frog Advaita 55 13 September 2012 11:52
Evangelie naar Maria Magdalena Rennie Overige religie 43 2 September 2011 17:49


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.