Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 October 2020, 23:47   #91
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het zal me werkelijk worst zijn wat je er van vindt. Ik heb een tipje van de sluier gelicht en een en gestaafd met feitelijke informatie en achtergronden.
Subjectieve informatie en achtergronden, want 7 van de 10 mensen zullen niet beamen wat jij zegt.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Jij stelt maar zonder enig bewijs te leveren.
Welke bewijzen lever jij dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Doet beweringen ten aanzien van mij die je met geen mogelijkheid kunt weten. Wat je laat zien strook op geen enkele wijze met het resultaat van gedegen zelfonderzoek waar iedere gedachte, ieder idee, ieder vermoeden op waarheid wordt onderzocht.
Slechts jouw gedegen zelfonderzoek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar goed ik heb mijn best gedaan om het te verduidelijken hetgeen ik van jou niet kan zeggen.
Jij op jouw manier en ik op de mijne.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ben klaar met je.
'Ik ben klaar met taal!
Daarom kan ik zeggen wat ik zeg.
()
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2020, 00:00   #92
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard ()

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Op de een of andere manier blijft deze quote toch lachwekkend...Hoe zit het met de 98% van je eigen zwelgende zwets verhaaltje Guido want die hou jij natuurlijk wel even van het scherm behalve dan je avonturen die al evenzeer tot het zwelgende zwets verhaaltjes terrein behoren als de mijne of zie jij dat anders oh god Guido de berggeit?


Die van mij zijn geen verzinsels.
En ik heb ook geen last van verbeelding diaree.
Terug in je box Vaagje, hup.
()
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2020, 00:11   #93
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Die van mij zijn geen verzinsels.
En ik heb ook geen last van verbeelding diaree.
Terug in je box Vaagje, hup.
()
, nee natuurlijk heb jij, als opperbaas, geen last van verbeeldings diaree, daarom kan je natuurlijk ook zo goed lullen ( nou ja goed? Dodelijk saai lullen ) en je bezighouden met die zgn niet bestaande verbeelding.

Je verbeelding spreekt boekdelen...

Nu als je me vergeeft ik ga ff lekker zwelgen omdat ik, remi alleen op de wereld, mijn forum liefje zo mis, dikke met tuiten...

KiSs
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2020, 00:12   #94
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
...
Voordat je reageert..
Speen in je mond en slapen maar.
Guido is offline   Met citaat reageren
Oud 5 October 2020, 00:13   #95
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard



Zorg dat je het niet te koud krijgt daar op berg Olympus, het warme dekentje dat ik voor je aan het breien ben is namelijk nog niet klaar....

Trusten Guido
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 July 2021, 22:55   #96
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik begrijp alles wat mensen hier op het forum schrijven.
Jij niet?
Ik begrijp ook iedereen die hier schrijft, daar ervaar ik geen enkele moeite in.
Ik laat de quotes pressies dáár bij mij komen waar het bij de 'ander' zijn aanvang vond/vind.
En dan verschijnt er spontaan een drive om wel of niet te reageren op het een of ander.

B.v van 10 lezers zijn er van tijd tot tijd 3 lezers die begrijpen wat Laurens hier en daar in quotes naar voren brengt. 7 lezers van die 10 begrijpen geen malle moer van zijn duidingen, dat is ook niet verwonderlijk omdat heel veel van zijn quotes duiden naar iets? wat buiten het normale verloop van logisch redeneren valt. Toch verwacht hij op zijn totaal onlogische aanzet een logisch algemeen begrijpelijke reactie... hoe dubbel wil je een agenda hebben?

Van die 10 zijn er misschien 1 of 2 die quotes van mij of Dorje begrijpen, moet dat dan het overtuigende argument zijn, om Dorje of mij in de categorie ''Koeterwaals'' te plaatsen en Laurens in algemeen begrijpelijk nederlands?

Dit forum heet 'Waarheidvinding'' Waarheid kun je niet vinden, en je kunt het ook niet 'Zijn. Er is eenvoudig geen 'iemand' die daar in kan zijn, en een 'iemand' ogenschijnlijk of niet ogenschijnlijk kan nooit in Waarheid zijn omdat die iemand net zo goed slechts een subjectief verzinsel is als het duidende/verwijzende concept 'Waarheid' zelf.

De rigiditeit om eenduidige 'begrijpelijke taal te eisen wordt veroorzaakt door de gesloten aard wat de conceptuele perspectieven die naar voren gebracht kunnen worden nou eenmaal eigen is.
Taal is een in 'zich' zelf gesloten systeem, waarmee je naar openingen kunt wijzen binnen dat taal systeem, maar taal kan nooit verwijzen naar een openheid buiten dat systeem.. omdat er geen buiten dat systeem is.

Er is alleen een vinger die naar de vinger wijst.. niet naar de maan noch naar 'Waarheid' dat kan eenvoudig niet.

Radicaal zelfonderzoek stuit vroeg of laat op dat onvermogen en dan is er een constateren dat het af (gerond) is.
En dan kun je gaan proberen middels trechter duidingen 'anderen' tot die zelfde constatering(en) te brengen. onder het mom van een intrinsieke opdracht.

Het is juist op dat punt van af(gerond) zijn dat er dóórgepakt kan worden.. maar de meeste veel belovenden sneuvelen daar.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.