Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 May 2013, 15:44   #91
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht

Tip: van een pain-in-the-ass valt een hele hoop te leren. Het betekent nl. weerstand ontdekken.
Voor jou is dat zeer nuttig inderdaad, te ontdekken waar die weerstand vandaan komt. Ook voor Tineke en Mihaela en voor velen die hier deelnemen eigenlijk, maar ik heb, zoals al vierduizendriehondereenentachtig keer gezegd geen ego, want het is dat ego dat staat en synoniem is voor weerstand, voor strijd voor verdedigen van belangen.

Lees dit maar dan hoef ik het niet voor de vierduizendriehondertweeentachtigste keer uit te leggen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 15:51   #92
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Voor jou is dat zeer nuttig inderdaad, te ontdekken waar die weerstand vandaan komt. Ook voor Tineke en Mihaela en voor velen die hier deelnemen eigenlijk, maar ik heb, zoals al vierduizendriehondereenentachtig keer gezegd geen ego, want het is dat ego dat staat en synoniem is voor weerstand, voor strijd voor verdedigen van belangen.

Lees dit maar dan hoef ik het niet voor de vierduizendriehondertweeentachtigste keer uit te leggen.
Ok. Dankjewel voor deze fantastische voorstelling.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 15:58   #93
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Je barst van het ego Renoir. Wat ik waarneem is een beschadigd en nooit geheeld ego: anders was er geen behoefte tot machtsmisbruik. Een werkelijk geheelde/verlichte/nondualist gunt een ieder het vrije woord. Ook een vrije geest als Niets.

Ik heb mededogen met je dat je niet eerlijk tegenover jezelf durft te zijn en wens je toe dat je ooit de moed vind om je eigen angsten onder ogen te komen.

Ik ben dankbaar dat ik dat heb mogen leren: het heeft mij bewust doen worden dat ik de wereld niet hoef te besturen en dat ik voldoende heb aan de macht over mezelf: autonomie heet dat met een mooi woord.

.... nu weer over naar belangrijke zaken in het leven. Sterkte met het besturen van je koninkrijkje Renoir.

Wijziging aangebracht door Virgo op 23 May 2013 om 20:07.
Reden: quote Renoir verwijdert omdat het zinloos is om te quoten als iemand niet achter zijn eigen woorden staat
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 16:05   #94
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Je barst van het ego Renoir. Wat ik waarneem is een beschadigd en nooit geheeld ego: anders was er geen behoefte tot machtsmisbruik. Een werkelijk geheelde/verlichte/nondualist gunt een ieder het vrije woord. Ook een vrije geest als Niets.

Ik heb mededogen met je dat je niet eerlijk tegenover jezelf durft te zijn en wens je toe dat je ooit de moed vind om je eigen angsten onder ogen te komen.

Ik ben dankbaar dat ik dat heb mogen leren: het heeft mij bewust doen worden dat ik de wereld niet hoef te besturen en dat ik voldoende heb aan de macht over mezelf: autonomie heet dat met een mooi woord.

.... nu weer over naar belangrijke zaken in het leven. Sterkte met het besturen van je koninkrijkje Renoir.
Dat is precies waar ook Niets mee bezig is, vervolmaking van zijn hoedanigheid, zijn macht over zichzelf, autonomie en andere onzin. Dat mag als je maar niet in mijn vaarwater gaat zitten en strijd gaat voeren zodat de mensen die werkelijk de behoefte hebben om te weten te komen 'wat' ze zijn, ontmoedigd worden dat te doen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 16:09   #95
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Je barst van het ego Renoir. Wat ik waarneem is een beschadigd en nooit geheeld ego: anders was er geen behoefte tot machtsmisbruik. Een werkelijk geheelde/verlichte/nondualist gunt een ieder het vrije woord. Ook een vrije geest als Niets.

Ik heb mededogen met je dat je niet eerlijk tegenover jezelf durft te zijn en wens je toe dat je ooit de moed vind om je eigen angsten onder ogen te komen.

Ik ben dankbaar dat ik dat heb mogen leren: het heeft mij bewust doen worden dat ik de wereld niet hoef te besturen en dat ik voldoende heb aan de macht over mezelf: autonomie heet dat met een mooi woord.

.... nu weer over naar belangrijke zaken in het leven. Sterkte met het besturen van je koninkrijkje Renoir.
Voor zover ik in een ogen-blik kon zien, doet Renoir dit wel degelijk om te helpen.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 16:12   #96
Virgo
Asprirant lid
 
Virgo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is precies waar ook Niets mee bezig is, vervolmaking van zijn hoedanigheid, zijn macht over zichzelf, autonomie en andere onzin. Dat mag als je maar niet in mijn vaarwater gaat zitten en met mensen bezig gaat die werkelijk de behoefte hebben om te weten te komen 'wat' ze zijn.
Als ik het noodzakelijk vind om weerwoord te geven zal ik het niet achterwege laten Renoir. Je kunt me nu net als Niets ook gelijjk je sekte uitgooien natuurlijk. Die macht heb jij, al is die slechts beperkt tot dit forum met een misleidende naam. Maar als dat jouw ego heelt zou ik zo zeggen: oefen je vrije wil uit.

Je ontneemt met jouw stellingname alleen veel mensen de weg te vinden naar hun eigen Goddelijke kern van Onvoorwaardelijke Liefde.

.... nu echt weg.
Virgo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 16:21   #97
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is toch logisch Vagebond dat als jij de productiviteit die ik voorsta niet ziet, je dan ook de contra productiviteit niet ziet
Nou, ik zou niet zeggen dat het allemaal zo logisch is Renoir.

Citaat:
Ik zal nog even verder gaan met uitleggen dan, want het is kennelijk nog steeds niet duidelijk voor je. Als mijn belang de effectiviteit van het forum is Vagebond dan staat mijn handelen dus niet in het teken en het belang van mijn ego. Maar het geloof egoloos te zijn kan ik je niet geven wel een uiteenzetting wat er hier gaande is.
Jou belang is mijn belang Renoir en dus ben ik het met je eens dat je niet in het belang van ego wilt werken. Het is echter niet gezegd dat je vanwege een zekere blindheid voor bepaalde zaken niet ongewild het belang van het ego in de hand speelt. Geef ik slechts mee ter overweging, al zal je bovenstaande vermoedelijk niet in overweging willen nemen en/of op voorhand zeggen dat dat niet mogelijk is omdat je weet wat je bent, maar goed toch nog maar eens een poging gedaan....

Citaat:
Met veel uitleggen moet ik bij jou ook al oppassen want dat is in het verleden voor jou juist aanleiding gebleken om te denken dat ik probeer me er uit te lullen.
dat neb ik in het verleden idd wel eens gedacht, nu weet ik beter WiNk

Citaat:
Dus stel even, voor het bijna niet voor te stellen geval dat ik werkelijk ben wat ik (er is dan geen ik maar alla) zeg te zijn, egoloos, of werkelijk waar is dat ik (er is dan geen ik maar alla) weet wat valt er dan nog bewust te worden aangaande dat ego of nog te vervolmaken aangaande dat weten ?
Lieve schat het maakt mij geen hol uit of nu wel of niet Egoloos bent, een hoop stront is ook Egoloos en die spoel ik zonder wroeging gewoon door de plee.

Maar goed omdat jij het bent Renoir. Klopt idd wat je schrijft daarover op het forum dat er dan niks meer bewust valt te worden aangaande ego, je doorziet de trucjes en aanverwanten. Maar ondanks dat kun je toch een kant uitkijken die contraproductiviteit ziet terwijl aan de andere kant alle kansen van productiviteit te zien zijn cq aanwezig zijn. De vraag is nu of jij in staat bent je hoofd om te draaien in die richting ipv je te blijven focussen op daar waar vooralsnog niks gebeurd...

Citaat:
Er is niets wat ego mij zou kunnen leren, dus aan de productiviteit van Niets heb ik niets, en zoals vanuit egoloosheid bekend heb jij daar ook niets aan. Het maakt je alleen maar geraffineerder om je tegen eliminatie van ego te verzetten en dat is contraproductief, waarmee het verhaaltje weer rond is.
Renoir je zult niet naar Niets moeten kijken en hoe hij wel of niet is bladiebla ect, maar naar waar de weerstanden zijn die Niets, in dit geval, bij je oproept ( geldt voor ons allemaal), dan ontstaat vanzelf die productiviteit met betrekking tot bewustwording.

Niets is als aanwezigheid een kans om aan je eigen weerstanden te werken, en dus kan Niets niet contraproductief zijn. Die contraproductiviteit is toch echt een spook-, nee mega spook in je eigen hoofd Renoir.

Maar goed...

Ik ga maar eens een boterhammetje eten.

Laterrr
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 16:28   #98
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Ik gooide deze morgen wat water weg en kwam net de hond langs en kreeg dat over hem heen.
Dus dat vergelijk ik met iets op het forum posten.
De hond liep gewoon door, hij had alleen een klets water gekregen en dat deerde hem niet, het raakte hem niet zoals dat bij mensen (misschien niet bij iedereen) wel het geval zou kunnen zijn. Dan krijg je toch gewoon verwijten. Tenminste zo heb ik dat meermaals ervaren.
Dus iemand bedoelt het niet zo, maar ze gaan dat toch heel persoonlijk opvatten.
Dus als Niets iets post, dat heeft dat een persoonlijke bedoeling voor Niets (zoals ik het water wilde weggooien) en niet de bedoeling om te raken, maar dat zou de ander dan wel zo kunnen gaan zien, het persoonlijk opvatten is dan een vergissing.
Het gaat niet alleen over bedoelingen en opvattingen, het gaat in de eerste plaats om 'gedrag'. Iemand doet iets aan de ander dat er over is, kwetsend is, vernederend is, totaal ongepast is.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 16:28   #99
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Virgo Bekijk bericht
Als ik het noodzakelijk vind om weerwoord te geven zal ik het niet achterwege laten Renoir. Je kunt me nu net als Niets ook gelijjk je sekte uitgooien natuurlijk. Die macht heb jij, al is die slechts beperkt tot dit forum met een misleidende naam. Maar als dat jouw ego heelt zou ik zo zeggen: oefen je vrije wil uit.

Je ontneemt met jouw stellingname alleen veel mensen de weg te vinden naar hun eigen Goddelijke kern van Onvoorwaardelijke Liefde.

.... nu echt weg.
Weerwoord is niet erg, maar dat onophoudelijk gedram om zijn betekenis van de woorden Onvoorwaardelijke Liefde door de strot geduwd te krijgen wel Virgo. Onvoorwaardelijke Liefde is al zo besmet dat het stinkt als een gierkelder. Ik betwijfel zo onderhand of er hier nog iemand is die ook maar iets met Onvoorwaardelijke Liefde te maken wil hebben.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 23 May 2013, 17:03   #100
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het gaat niet alleen over bedoelingen en opvattingen, het gaat in de eerste plaats om 'gedrag'. Iemand doet iets aan de ander dat er over is, kwetsend is, vernederend is, totaal ongepast is.
Kan ik het zo samenvatten?
Jij ziet iemand een ander kwetsen.
Jij ziet iemand een ander vernederen
Jij vindt dit niet gepast.
Lily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.