Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Niet verlicht
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Niet verlicht Mooi nu kan er wat gedaan worden.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2012, 00:11   #91
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Alles wat jij genoemd hebt is voor mij een en dezelfde. Een ban geven, negeren, doodzwijgen, zijn volgens mij puur geweld.
Ik vergelijk een ban met je hart voor een ander persoon sluiten, en een verbinding verbreken. Dat is in mijn beleving puur geweld.
Naar een ander persoon niet willen(kunnen) luisteren, of iemand niet meer in je leven(hart) willen hebben, terecht of onterecht, is voor mij ook een vorm van een ban geven.
Ongeacht hoe goed gerechtvaardigd iemand in is, is voor mij een ban een vorm van geweld.
Je lijkt alles te willen vertalen in 'een vorm van geweld'.
Heb je zelf helemaal geen grenzen?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:14   #92
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je lijkt alles te willen vertalen in 'een vorm van geweld'.
Heb je zelf helemaal geen grenzen?
Ik heb veel grenzen.
Daarin waar ik ontdek dat mijn grenzen aangegeven worden door onbewustheid sta ik er voor open om eerst bewust bij stil te staan, en vervolgens ontstaat er een openheid.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:18   #93
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je lijkt alles te willen vertalen in 'een vorm van geweld'.
Heb je zelf helemaal geen grenzen?
Bewustwoording betekend daar bij stil staan waar onbewustheid nog leeft.
Grenzen zijn ook zoiets.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:20   #94
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dit is er m.i. zo ook niet mee bedoeld.
Er zijn genoeg situaties te bedenken dat je een mens juist zelf schade mee kunt berokkenen, door alsmaar zacht en zonder weerstand te communiceren. Daarom hoef je nog niet te schelden of fysiek of mentaal geweld te gebruiken. Er bestaat verschil tussen een schop vanuit angst/wrok en een liefdevolle schop en dat voel je wel, als je er voor open staat.

Als je Bewustzijn propageert als Liefde....Liefde oordeelt verder niet en observeert alleen maar. En vanuit hetzelfde Bewustzijn ( als bron van alles) is alles ontstaan, ook je ik en die dingen die ons ertoe aanzetten om geweld te plegen. En ook dat je daartegen weer ageert. Liefde maakt zich zelf waar en keert op die manier tot zichzelf terug.
Ik merk dat ik jou eromheen draaien vind Ulla. Ik kan de laatste tijd niet veel met jouw teksten. Niet persoonlijk bedoeld, want ik vind jou echt aardig en gewoon een lief mens. Maar ik mis bij jou de bereidheid om verder te kijken dan dat wat je keer op keer typt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:25   #95
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Bewustwoording betekend daar bij stil staan waar onbewustheid nog leeft.
Grenzen zijn ook zoiets.
Als je al verzadigd bent, en alles bereikt hebt, waarom alsnog bewustwoordingforum bezoeken? Er is toch altijd iets wat mogelijk is om bij jezelf te bespeuren .. toch?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:26   #96
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik merk dat ik jou eromheen draaien vind Ulla. Ik kan de laatste tijd niet veel met jouw teksten. Niet persoonlijk bedoeld, want ik vind jou echt aardig en gewoon een lief mens. Maar ik mis bij jou de bereidheid om verder te kijken dan dat wat je keer op keer typt.
Wat bedoel je met omheen draaien?
Bedoel je ermee dat ik iets anders wil zeggen?
Ik heb vaak of soms? het gevoel dat je meent dat ik met een verborgen agenda werk. Anders kan ik mij je woorden niet verklaren.

Oh ja en wat bedoel je met bereidheid om verder te kijken?
Wat ik typte voel ik gewoon zo, hoe juist vanuit Liefde en bewustwording werkt. En ik kijk juist altijd steeds verder en probeer de teksten van jou en anderen ook te vertalen en te kijken wat ze met mij doen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:34   #97
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je al verzadigd bent, en alles bereikt hebt, waarom alsnog bewustwoordingforum bezoeken? Er is toch altijd iets wat mogelijk is om bij jezelf te bespeuren .. toch?
Zeker weten. En daarvoor hoef je niet eens op en ZK forum te zijn.
Heb soms zelfs het idee dat je dat je soms maar van de regen in de drup komt. En het in het praktische leven veel makkelijker gaat, omdat je dan veel meer bij de situatie zelf kunt blijven. als er zich iets aandient.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:38   #98
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wat bedoel je met omheen draaien?
Bedoel je ermee dat ik iets anders wil zeggen?
Ik heb vaak of soms? het gevoel dat je meent dat ik met een verborgen agenda werk. Anders kan ik mij je woorden niet verklaren.

Oh ja en wat bedoel je met bereidheid om verder te kijken?
Wat ik typte voel ik gewoon zo, hoe juist vanuit Liefde en bewustwording werkt. En ik kijk juist altijd steeds verder en probeer de teksten van jou en anderen ook te vertalen en te kijken wat ze met mij doen.
in je teksten kom jij op mij over dat jij zelfs iets wat krom is recht wilt trekken met je worden.
Gewoon voor mij bijna onmogelijk om uit je teksten te lezen wat je echt wilt zeggen. Want je pakt het negatieve aan, en je maakt een positief iets ervan , en andersom ook, het positieve wil je ook als negatief uitleggen.
Vaak heb ik halverwege je tekst een gevoel van: Ach ja, alles wilt ze als OK bestempelen.
Goed bedoeld van je, maar ik kan gewoon niet veel mee.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:46   #99
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb veel grenzen.
Daarin waar ik ontdek dat mijn grenzen aangegeven worden door onbewustheid sta ik er voor open om eerst bewust bij stil te staan, en vervolgens ontstaat er een openheid.
En dan zijn er geen grenzen meer?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 July 2012, 00:53   #100
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zeker weten. En daarvoor hoef je niet eens op en ZK forum te zijn.
Heb soms zelfs het idee dat je dat je soms maar van de regen in de drup komt. En het in het praktische leven veel makkelijker gaat, omdat je dan veel meer bij de situatie zelf kunt blijven. als er zich iets aandient.
Ik heb zeker mijn struikelpunten, en wat jij opmerk zou ik niet tegen spreken. Want het is altijd heel makkelijk om bij een ander zijn onbewustheid te zien.
Ik vind het ook moeilijk om iets uit te leggen.
Maar eigenlijk als ik iets niet duidelijk onder woorden kan brengen, weet ik dan dat ik nog niet genoeg helderheid omtrent dat punt heb.
Ik heb de bereidheid om mezelf keer op keer onder ogen te zien.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.