Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 April 2021, 18:07   #91
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peer Bekijk bericht
Het worden pas problemen als het als probleem wordt gezien. Als verdriet en teleurstelling blijven plakken omdat ze in een persoonlijk verhaal passen dat garant staat voor lijden.

En dan gaat je naar een psych. Omdat je van het lijden verlost wenst te worden.

Ego in werking.
Doe nou eens niet zo simpel, Peer ... Ik heb er niet voor niks bijgeschreven dat ik in geval van kiespijn ook naar de tandarts kan gaan. Niks bijzonders. Praat niet na wat je in boekjes hebt gelezen, denk na, onderzoek. Het is echt niet zo dat met het afronden van zelfonderzoek een individu van alles wat men als probleem kan benoemen is verlost. Er kunnen zich zowel lichamelijk als psychisch dingen voordoen die om een oplossing vragen waarbij iemand kan worden geconsulteerd die er net iets meer verstand van heeft dan jij en ik. Dat houdt echt niet op. Er zijn ook manieren om kiespijn niet als probleem te zien. Dan blijf je er mee rondlopen, of je gebruikt zelf paardenmiddeltjes die je tijdelijk van de pijn verlossen. Er zijn slimme en minder slimme oplossingen.

Maar goed, daar ging het helemaal niet over toen ik hier een paar dagen geleden vertelde dat ik wel eens naar een psych ga. Maar wat 'ego's in werking' doen (als je het daar dan toch over wilt hebben) is zulke dingen uit hun context halen en apart als een item gaan opvoeren om een punt te maken. En dat dan ook nog met ondeugdelijke argumentatie die niet onderzocht en doorleefd is.
Rob is offline  
Oud 19 April 2021, 18:39   #92
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Doe nou eens niet zo simpel, Peer ... Ik heb er niet voor niks bijgeschreven dat ik in geval van kiespijn ook naar de tandarts kan gaan. Niks bijzonders. Praat niet na wat je in boekjes hebt gelezen, denk na, onderzoek. Het is echt niet zo dat met het afronden van zelfonderzoek een individu van alles wat men als probleem kan benoemen is verlost. Er kunnen zich zowel lichamelijk als psychisch dingen voordoen die om een oplossing vragen waarbij iemand kan worden geconsulteerd die er net iets meer verstand van heeft dan jij en ik. Dat houdt echt niet op. Er zijn ook manieren om kiespijn niet als probleem te zien. Dan blijf je er mee rondlopen, of je gebruikt zelf paardenmiddeltjes die je tijdelijk van de pijn verlossen. Er zijn slimme en minder slimme oplossingen.

Maar goed, daar ging het helemaal niet over toen ik hier een paar dagen geleden vertelde dat ik wel eens naar een psych ga. Maar wat 'ego's in werking' doen (als je het daar dan toch over wilt hebben) is zulke dingen uit hun context halen en apart als een item gaan opvoeren om een punt te maken. En dat dan ook nog met ondeugdelijke argumentatie die niet onderzocht en doorleefd is.
Leuke reactie: Rob in de verdediging én de aanval.

Goed dat er tandartsen en Psychen zijn. Het is volkomen natuurlijk dat een mens van tandpijn wil worden verlost.

Maar ja, een Verlichte die naar de psych gaat omdat hij lijdt aan zijn psyche is geweldig goed nieuws. De Verlichte lijdt dan aan zijn psychissch probleem, aan zijn illusoire verhaaltje. Schouwen voldoet niet dus wil de Verlichte van zijn psychisch lijden worden verlost.

Ik geef je groot gelijk Rob.
Is het probleem al opgelost?
__________________
Peer is offline  
Oud 19 April 2021, 18:44   #93
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat zou mooi zijn, als je de upanishads gaat bestuderen!

Maar dan niet zomaar een regel ergens vandaag plukken en misbruiken.
De theorie bestuderen is jouw afdeling Rob, dankzij een éénmalige toepassing van een heilige medicijn op 26 aug. 2019 leef ik 'advaita' in de praktijk!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Klopt helemaal. Een ik dat ergens in gelooft kan zichzelf van alles wijs maken en dientengevolge allerlei gevoelens, emoties en sensaties ervaren.
....
En om maar een schot voor de boeg te geven: verdriet en teleurstelling zijn geen problemen. Het zijn gewone menselijke gevoelens, emoties, belevenissen die ten volle geleefd kunnen worden.
Jouw theorieën zijn mij en eenieder die dit forum meevolgd, zoals HIER op 15 nov. '20 van je te lezen, bekend.
Het is je ego Rob. Niets meer niets minder. Beschaafd, onbeschoft, zijn ideeën en beelden over hoe iets moet zijn..
Maar goed, jij ontkent dat, dus je psych zal veel werk hebben om je te helpen je gewapende betonnen muur voor je kop neer halen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 19 April 2021, 18:57   #94
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
De theorie bestuderen is jouw afdeling Rob, dankzij een éénmalige toepassing van een heilige medicijn op 26 aug. 2019 leef ik 'advaita' in de praktijk!
Ik dacht dat je hier geen reclame meer zou maken ...

Dat je advaita in de praktijk leeft is een geloof, een misvatting Boni.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Het is je ego Rob. Niets meer niets minder. Beschaafd, onbeschoft, zijn ideeën en beelden over hoe iets moet zijn..
Het is jouw ego dat zich hier laat zien, Boni. Soms even wat beschaafd, dan weer volop onbeschoft. Dat moet niet anders zijn ... dat kan.
Rob is offline  
Oud 19 April 2021, 19:05   #95
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik dacht dat je hier geen reclame meer zou maken ...
Dat was maar gewoon aangeven hoe God op mijn weg gekomen is. Dat is zeker geen weg voor iedereen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat je advaita in de praktijk leeft is een geloof, een misvatting Boni.
Advaita is een één zin lering: Acceptatie van Wat-Is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is jouw ego dat zich hier laat zien, Boni. Soms even wat beschaafd, dan weer volop onbeschoft. Dat moet niet anders zijn ... dat kan.
Ja, ja, zal wel. Draai de boel maar om. Kets het maar af. Daar heb je je betonnen bunker met gewapend beton voor gebouwd.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 19 April 2021, 19:18   #96
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Advaita is een één zin lering: Acceptatie van Wat-Is.
Nee, dat is het niet. Ik snap wel dat dat jouw behoefte is. Veel mensen wiens leven miserabel is en die daar zwaar ongelukkig mee zijn die gaan op zoek naar geluk. Dat ben jij ook, een gelukszoeker. Maar advaita (en zelfonderzoek etc.) is echt iets anders.
Rob is offline  
Oud 19 April 2021, 19:20   #97
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Advaita in actie = acceptatie van Wat-Is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee, dat is het niet.
Jij bent de theoreticus, ik breng het in de praktijk.
Advaita in actie is acceptatie van Wat-Is.
__________________
Crazy Wisdom.

Wijziging aangebracht door Darsho op 19 April 2021 om 20:16.
Reden: 'ja' moet 'jij' zijn.
Darsho is offline  
Oud 19 April 2021, 20:36   #98
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Jij bent de theoreticus, ik breng het in de praktijk.
Advaita in actie is acceptatie van Wat-Is.
Nee, dus. Advaita gaat niet over acceptatie van Wat Is. Advaita gaat over Waarheidvinding. En acceptatie van wat dan ook is daarbij niet aan de orde. Waarheid heeft jouw (en mijn) acceptatie niet nodig. Acceptatie is een drang / wens van iemand.
Rob is offline  
Oud 19 April 2021, 20:44   #99
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee, dus. Advaita gaat niet over acceptatie van Wat Is. Advaita gaat over Waarheidvinding.
Dus, Rob, gaat het ook niet over afwijzing he.
Guido is offline  
Oud 19 April 2021, 20:54   #100
Peer
Vicaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee, dus. Advaita gaat niet over acceptatie van Wat Is. Advaita gaat over Waarheidvinding. En acceptatie van wat dan ook is daarbij niet aan de orde. Waarheid heeft jouw (en mijn) acceptatie niet nodig. Acceptatie is een drang / wens van iemand.
Je snapt het niet Rob want je mist het inzicht
Zelfs dingen niet accepteren wordt geaccepteerd.
Er is geen innerlijke strijd.
Want dat is ego




Ik adviseer je nog een rondje Zelfonderzoek te doen
__________________
Peer is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.