Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 February 2013, 16:58   #91
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En als je wilt kunnen wij best dat stuk aangaan waarom je zo gevoelig bent voor mijn energie.
Dat kan altijd inderdaad.

Op dit moment kom ik bij mezelf veel dingen te zien na aanleiding van ons gesprek. Ik wil daar zo bewust mogelijk de aandacht aan geven.
Er komt van alles voorbij, niets bijzonders hoor, gewoon mijn dagelijkse ervaringen en belevingen, maar geconcentreerd omdat ik het gesprek aanging.
Allerlei rollen, maskers, ego-bewegingen die ik trots noem, afhankelijkheid, controle-drang, en nog een paar andere dingen die als spanning omschreven kunnen worden. Dit allemaal uiteraard bij mezelf.
Ik liet gisteren dit allemaal naar boven komen, en vanmorgen weer. Om dat te kunnen aanschouwen merk ik dat het voor mij nodig is om het gesprek even los te laten, om naar mezelf goed te kunnen kijken.
Omdat ik je aardig vind , echt serieus hoor.. (hihi), koos ik toch voor om je dit te laten weten, en niet zomaar geen reactie meer op dit gesprek te geven, of de tijd de nemen zonder iets te zeggen.
Zelfs dat veroorzaakte wat spanning bij me, maar dat hoort er ook bij.

Eigenlijk nadat ik gisteren besloot om niets terug te zeggen, maar het te ondergaan en bij mezelf te bekijken, kwam er veel naar boven, en nu is alles min of meer op zijn plek gevallen.
Alsnog laat ik het nog even rusten. Ik ervaar nog steeds wat spanning omtrent dit gesprek, die ik bij mezelf graag wil aanschouwen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 17:09   #92
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dat kan altijd inderdaad.

Op dit moment kom ik bij mezelf veel dingen te zien na aanleiding van ons gesprek. Ik wil daar zo bewust mogelijk de aandacht aan geven.
Er komt van alles voorbij, niets bijzonders hoor, gewoon mijn dagelijkse ervaringen en belevingen, maar geconcentreerd omdat ik het gesprek aanging.
Allerlei rollen, maskers, ego-bewegingen die ik trots noem, afhankelijkheid, controle-drang, en nog een paar andere dingen die als spanning omschreven kunnen worden. Dit allemaal uiteraard bij mezelf.
Ik liet gisteren dit allemaal naar boven komen, en vanmorgen weer. Om dat te kunnen aanschouwen merk ik dat het voor mij nodig is om het gesprek even los te laten, om naar mezelf goed te kunnen kijken.
Omdat ik je aardig vind , echt serieus hoor.. (hihi), koos ik toch voor om je dit te laten weten, en niet zomaar geen reactie meer op dit gesprek te geven, of de tijd de nemen zonder iets te zeggen.
Zelfs dat veroorzaakte wat spanning bij me, maar dat hoort er ook bij.

Eigenlijk nadat ik gisteren besloot om niets terug te zeggen, maar het te ondergaan en bij mezelf te bekijken, kwam er veel naar boven, en nu is alles min of meer op zijn plek gevallen.
Alsnog laat ik het nog even rusten. Ik ervaar nog steeds wat spanning omtrent dit gesprek, die ik bij mezelf graag wil aanschouwen.
Wat goed dat je dat zo doet, dat geeft juist ruimte en extra energie.
Had het net tegen mijn man zo, wat goed dat wij gewoon dat buiten ons levensonderhoud verdienen precies dat doen en laten wat we willen. En niets moeten van onszelf als we geen zin hebben. En dat geldt natuurlijk ook voor wel of niet in gesprek gaan of wat je ook maar kunt bedenken. Althans zolang het goed voelt en er verder geen knelpunten zijn die het willen alleen maar tegenhouden. Ik ben voor nu ook uitgepraat , ben even met iets anders bezig. Begonnen aan mijn boek schrijven in de hoop dat dat ooit afkomt.

Ik merk ook wel dat het fijner voelt als ik ook je "gewone" energie te voelen krijg. Buiten het gekissebis. En dat voelt goed.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 17:15   #93
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Omdat ik je aardig vind , echt serieus hoor.. (hihi), koos ik toch voor om je dit te laten weten, en niet zomaar geen reactie meer op dit gesprek te geven, of de tijd de nemen zonder iets te zeggen.

Eigenlijk nadat ik gisteren besloot om niets terug te zeggen.

Misschien niet zo aardig, maar ik geloof, in dit geval, niks van je goede bedoeling naar Ulla,....je kan gewoon je mond niet houden!
De laatste dagen als passief lezer, heb ik me verbaasd over de stormvloed van letters van jouw kant,...ik denk die word niet goed, die heeft wat weg te poetsen, soms naar het manische toe.

Voor mijn gevoel mis je iets maar durft je dat niet te voelen.

H
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 17:17   #94
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Misschien niet zo aardig, maar ik geloof, in dit geval, niks van je goede bedoeling naar Ulla,....je kan gewoon je mond niet houden!
De laatste dagen als passief lezer, heb ik me verbaasd over de stormvloed van letters van jouw kant,...ik denk die word niet goed, die heeft wat weg te poetsen, soms naar het manische toe.

Voor mijn gevoel mis je iets maar durft je dat niet te voelen.

H
Zou ik mij dan zo laten misleiden Hans?
Als dat serieus zo is mag ik mezelf wel eens na laten kijken.
Weet dat ik soms erg naïef ben maar dat zou echt nieuw voor me zijn.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 17:24   #95
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht

Ik merk ook wel dat het fijner voelt als ik ook je "gewone" energie te voelen krijg. Buiten het gekissebis. En dat voelt goed.
Ik snap wat je bedoelt. Later..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 18:50   #96
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard misleiding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zou ik mij dan zo laten misleiden Hans?
Als dat serieus zo is mag ik mezelf wel eens na laten kijken.
Weet dat ik soms erg naïef ben maar dat zou echt nieuw voor me zijn.
Vind je dit zelf zo'n grote misleiding?
Ik denk dat waar "gekissebis" een afleiding is van waar men werkelijk bang voor is, ook het "goedmaken" (wel/niet/wel/niet) een afleiding kan zijn.

Maar ik ben dan ook een ster in het niet zo snel/makkelijk goed maken,....
Daar zit voor mij een soort mechanisme in van vergrote waakzaamheid voor schijnheiligheid.
Uit ervaring van vroeger maar zeker ook van deze tijd, er word wat geneppert tegenwoordig.
Liever geen complimenten dan 1 op 10 niet gemeend,..zoiets.

Wel jammer voor mij, en voor degene die ze geeft(die 9 dan)
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 22:18   #97
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Vind je dit zelf zo'n grote misleiding?
Ik denk dat waar "gekissebis" een afleiding is van waar men werkelijk bang voor is, ook het "goedmaken" (wel/niet/wel/niet) een afleiding kan zijn.

Maar ik ben dan ook een ster in het niet zo snel/makkelijk goed maken,....
Daar zit voor mij een soort mechanisme in van vergrote waakzaamheid voor schijnheiligheid.
Uit ervaring van vroeger maar zeker ook van deze tijd, er word wat geneppert tegenwoordig.
Liever geen complimenten dan 1 op 10 niet gemeend,..zoiets.

Wel jammer voor mij, en voor degene die ze geeft(die 9 dan)
Dat is wel een goeie zeg en zette me even aan het denken. Ik maak graag goed maar als het knelt, lukt mij dat niet eens. Dus dat probleem heb ik niet.
Zolang het knelt en ik het niet heb kunnen verwoorden maak ik zelfs niets goed voor de schijn. Eerlijk gezegd verbaas ik mij wel dat mensen zoiets überhaupt kunnen. Zo doen alsof. Mij niet gezien, al kan ik het wel als het er op aan komt en bv. gevaar dreigt.

Het gekissebis knelt mij niet echt, want alles wat mij beknelt tussen Mihaela en mij bv. ligt toch bij mij. Bij anderen heb ik dat meestal ook. Daar kijk ik dan ook na. Ik maak haar niet verantwoordelijk voor mijn gevoelens en de daarbij behorende gedachten. Als dat wel gebeurt weet ik dat er iets echt niet goed zit bij mij. En dat ik even niet meer weet, wie ik ben. En me laat leiden door wat ik noem onverwerkte restjes puin, die nog opgeruimd willen worden.

Wat mensen vaak niet snappen dat rook uit mijn oren ( zo noemt mijn man dit gekscherend) zelden iets persoonlijk is, ik moet het gewoon uiten.
We hebbenhet er ook gewoon over en eigenlijk is het gewoon geinig en we hebben er ook lol om. Moest hij in begin ook even aan wennen, maar hij kan er ook wat van als uit zich dat bij hem totaal anders, niet in boosheid en gaat het om hele andere dingen.

Maar ook blijheid uit ik heel spontaan of andere dingen. Wat dat betreft ben ik gewoon kind gebleven. En dat is best een fijn gevoel, al vraag ik mij soms af hoe zal het voor me zijn als ik als 80 jarige nog op een sleetje ga rijden en enthousiast jippie ga roepen op straat. Ik ken wel meer oude mensen die zo vrolijk doen en ik vind ze alleen maar leuk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 February 2013, 23:03   #98
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik geloof dat het meeste gedoe, boosheid, verdriet, enz bij niemand persoonlijk is, althans niet tegen de persoon waar het op dat moment tegen geuit word, dus idd ook die rook uit je euren niet.
Zolang die rook jou niet in de weg zit lekker laten roken.

Ikzelf probeer mijn "overdreven" acties terug te brengen naar het kind in mij, wat soms aardig heftig kan zijn.
Het op kindniveau "herbeleven" maakt me heel diep duidelijk waar de bron zit, en dat het niet van dit moment is.
Je zal mij niet zomaar horen zeggen dat ik nu eenmaal zo "ben"
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2013, 01:04   #99
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik geloof dat het meeste gedoe, boosheid, verdriet, enz bij niemand persoonlijk is, althans niet tegen de persoon waar het op dat moment tegen geuit word, dus idd ook die rook uit je euren niet.
Zolang die rook jou niet in de weg zit lekker laten roken.

Ikzelf probeer mijn "overdreven" acties terug te brengen naar het kind in mij, wat soms aardig heftig kan zijn.
Het op kindniveau "herbeleven" maakt me heel diep duidelijk waar de bron zit, en dat het niet van dit moment is.
Je zal mij niet zomaar horen zeggen dat ik nu eenmaal zo "ben"
Die rook uit mijn oren is vooral komisch. En ik ben ook niet de rook.
Ik heb dan gewoon even last van een knelling die eruit moet knallen.
En de ene keer gaat dat rustig en is het even zeggen voldoende
en een andere keer rookt het net iets meer.

En ik ben erachter dat niet alles wat rookt ook rook is, soms is het gewoon een natuurlijke uiting van wat met het lichaam te maken heeft. Mijn kater geeft mij soms een haal ( niet echt super hard) als hem iets niet zint en ik langs loop. Ben ik net niet snel genoeg met het eten geven. Beetje teveel verwend? Daar doet mij het dan aan denken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 February 2013, 16:33   #100
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En als je wilt kunnen wij best dat stuk aangaan waarom je zo gevoelig bent voor mijn energie. Ergens niet zo raar als je gevoelig bent en ook doorspiekt met je eigen dingen. Zelfs heel logisch.

En of wij daar wel samen uit kunnen komen. Want ik herken juist ook heel veel in je van mezelf. En ik ben benieuwd of je dat ook zo ervaart.

En over healingswerk of begaafdheid brrrrrrrrr te praten vind ik altijd leuk!
Wat herken jij in mij van jezelf Ulla?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.