Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Bekijk resultaten enquête: Moeten priveberichten prive blijven ?
Ja 46 47,42%
Nee 42 43,30%
Kweet niet 0 0%
Wat zal Aad er van vinden ? 9 9,28%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 April 2013, 09:49   #91
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik vind dat geneuzel hier over pb's een ietwat blas?, te onzinnig voor woorden.

Wanneer iemand mij een pb stuurt waarvan ik vind dat die op het forum behoort zal ik dat afhankelijk van de situatie, al dan niet in overleg met de schrijver, zonder enige aarzeling doen.



.
Bedankt voor de duidelijkheid. Dat waardeer ik ten zeerste. Nu kan iedereen een afgewogen mening vormen voordat hij jou een PB stuurt. (Mits hij dit leest en onthoudt natuurlijk)
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 09:53   #92
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
De gestelde vraag of priveberichten prive moeten blijven, lijkt me in deze inderdaad eentje van, wat vinden wij zelf? Aangezien de wetgeving er niet heel duidelijk in is, kan een forum er zelf afspraken over maken. Maar met het aantal stemmen dat inmiddels uitgebracht is, is het beeld onderhand niet duidelijk? Beheerder, tijd voor een besluit?
De kwestie is wat mij betreft niet zo moeilijk. Een PB wordt verstuurd omdat het de anderen niets aan gaat. Er hoeft niet eens zoveel prive in te staan, maar de afzender bepaalt met het gebruiken van PB dat het prive is. De ontvanger kan deze stilzwijgende overeenkomst schenden. Als ik iemand dus een PB stuur bepaal ik eerst de mate van zijn/haar betrouwbaarheid.

Jouw mening over deze kwestie is voor mij pas belangrijk als ik besluit om jou een PB te sturen, eerder niet.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 11:11   #93
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
De kwestie is wat mij betreft niet zo moeilijk. Een PB wordt verstuurd omdat het de anderen niets aan gaat. Er hoeft niet eens zoveel prive in te staan, maar de afzender bepaalt met het gebruiken van PB dat het prive is. De ontvanger kan deze stilzwijgende overeenkomst schenden.
De afzender mag voor zichzelf natuurlijk bepalen of iets prive zou moeten zijn tussen te verzender en de ontvanger, maar de ontvanger bepaald uiteindelijk of het ook tussen die twee blijft. Maw die zgn stilzwijgende afspraak is een eenzijdige afspraak vanuit de verzender en dus geen afspraak, er is dan dus ook geen sprake van schending tenzij anders afgesproken tussen de ontvanger en de zender, maw er zijn twee nodig voor een afspraak en niet 1.

Mocht er schending zijn mbt de wederzijdse afspraak tussen de ontvanger en de zender dan is het wettelijk gezien aan de zender dat te bewijzen. Maw kan de zender niet bewijzen dat er een onderlinge afspraak ligt dan gaat de ontvanger die e.e.a. openbaar gemaakt heeft gewoon vrijuit.

Staat allemaal gewoon in de wet, en de wet houd nu eenmaal geen rekening met persoonlijke onprettige gevoelens en/of gene/schaamte. Lijkt mij een goed ding te zijn, zeker mbt tot zelfkennis.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 11:32   #94
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Aangezien de wetgeving er niet heel duidelijk in is, kan een forum er zelf afspraken over maken.
De wetgeving niet duidelijk? De wetgeving is m.i. hierover erg duidelijk ook mbt email-verkeer Esradha.

Maw wanneer iemand mij een mailtje stuurt mag ik dat afhankelijk van de situatie gewoon met eigen woorden of letterlijk op het forum brengen, simpel zat en bladiebla ect.

Maar omdat het kennelijk niet zo simpel is sommigen is: Voor een beheerder van de server is het verboden email verkeer tussen twee mensen openbaar te maken in het geval hij/zij per ongeluk wegens omstandigheden iets gelezen zou hebben. De beheerder is namelijk geen partij maar slechts een doorgeefluik, vergelijkbaar met de postbode.

Hoop dat het zo helder is.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 12:12   #95
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Als je geen privé berichten wenst te ontvangen.
Dan schakel je deze mogelijkheid gewoon uit bij de gebruikersinstellingen.
Dan ben gelijk van alle gezeur af.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 12:32   #96
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
De afzender mag voor zichzelf natuurlijk bepalen of iets prive zou moeten zijn tussen te verzender en de ontvanger, maar de ontvanger bepaald uiteindelijk of het ook tussen die twee blijft. Maw die zgn stilzwijgende afspraak is een eenzijdige afspraak vanuit de verzender en dus geen afspraak, er is dan dus ook geen sprake van schending tenzij anders afgesproken tussen de ontvanger en de zender, maw er zijn twee nodig voor een afspraak en niet 1.

Mocht er schending zijn mbt de wederzijdse afspraak tussen de ontvanger en de zender dan is het wettelijk gezien aan de zender dat te bewijzen. Maw kan de zender niet bewijzen dat er een onderlinge afspraak ligt dan gaat de ontvanger die e.e.a. openbaar gemaakt heeft gewoon vrijuit.

Staat allemaal gewoon in de wet, en de wet houd nu eenmaal geen rekening met persoonlijke onprettige gevoelens en/of gene/schaamte. Lijkt mij een goed ding te zijn, zeker mbt tot zelfkennis.
De wettelijke kant heb ik zelf al eerder belicht en die vind ik in dit verband ook niet zo interessant. Verder onderschrijf ik je reactie volledig. Ik als afzender schenk "de ander" uit vrije wil vertrouwen en als "de ander" niet betrouwbaar is, dan ben ik zelf degene die de fout heeft gemaakt om iemand te vertrouwen die nkiet betrouwbaar is. Jou zou ik bijvoorbeeld momenteel niet vertrouwen met de mij tot beschikking staande informatie.

Vwb die onprettige gevoelens, gene en/of schaamte ligt het toch wat anders.
Op bepaalde plaatsen (sauna, strand) begeef ik me letterlijk bloot. Toch wil ik niet dat er foto's worden gemaakt en ook vertoon ik mij niet bloot midden in de stad. Ik wil zelf baas blijven over mijn "bloot-geven". Zo ligt dat ook met PB.
Alles wat ik bewust tik hier, daar geef ik me bloot. Wat ik in PB mededeel is niet voor iedereen bestemt.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 12:33   #97
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Als je geen privé berichten wenst te ontvangen.
Dan schakel je deze mogelijkheid gewoon uit bij de gebruikersinstellingen.
Dan ben gelijk van alle gezeur af.
Is dit een uitdaging?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 12:50   #98
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Je vraag begrijp ik niet goed.
Waarom zou het een uitdaging zijn.

Ik wijs naar een mogelijkheid waar je gebruik van kan maken als je geen pb's wenst te ontvangen/versturen.
Wat heeft dit met een uitdaging te maken.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 13:27   #99
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
De afzender mag voor zichzelf natuurlijk bepalen of iets prive zou moeten zijn tussen te verzender en de ontvanger, maar de ontvanger bepaald uiteindelijk of het ook tussen die twee blijft. Maw die zgn stilzwijgende afspraak is een eenzijdige afspraak vanuit de verzender en dus geen afspraak, er is dan dus ook geen sprake van schending tenzij anders afgesproken tussen de ontvanger en de zender, maw er zijn twee nodig voor een afspraak en niet 1.

Mocht er schending zijn mbt de wederzijdse afspraak tussen de ontvanger en de zender dan is het wettelijk gezien aan de zender dat te bewijzen. Maw kan de zender niet bewijzen dat er een onderlinge afspraak ligt dan gaat de ontvanger die e.e.a. openbaar gemaakt heeft gewoon vrijuit.

Staat allemaal gewoon in de wet, en de wet houd nu eenmaal geen rekening met persoonlijke onprettige gevoelens en/of gene/schaamte. Lijkt mij een goed ding te zijn, zeker mbt tot zelfkennis.
Dit is nu wat je noemt Recht Denken wat Krom is.
Vooral denkers bezigen zoiets.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 15 April 2013, 14:41   #100
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
Je vraag begrijp ik niet goed.
Waarom zou het een uitdaging zijn.

Ik wijs naar een mogelijkheid waar je gebruik van kan maken als je geen pb's wenst te ontvangen/versturen.
Wat heeft dit met een uitdaging te maken.
Het was half als een grapje bedoelt. Als een uitnodiging om weer verbinding met jou te maken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.