Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 November 2021, 11:20   #91
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Je bent nog ongeloofwaardiger dan de Nederlandse regering, beste vriend.
En jij bent nog ongeloofwaardiger dan de Vlaamse regering, beste vriend.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 November 2021, 11:37   #92
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zeg, marie is geregistreerd op 7 juli 2014, dat is nog maar 7,5 jaar stoethaspelen met elkaar en geen 10 in afwachting van het BAM-moment.
Je hebt het nog steeds de accuratesse van een boekhouder.

Citaat:
Dus wees niet gefrustreerd dat je gehoopte BAM moment niet komt wanneer jij wilt.
Je ziet frustratie, begrijp ik, wordt dat in jou plaatsvervangend gevonden dan?

Citaat:
Zijn wil geschiedde, niet de jouwe.
Ga dan ook maar niet meer naar fitness.
 
Oud 30 November 2021, 11:44   #93
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Waarheid is van geen betekenis..
Dat is het kwartje wat valt of niet valt.
Zo moeiteloos..
Dat moet dan welhaast een veertje zijn dat valt, onopgemerkt.
Ik hou vast aan betekenis dus hou het op een kwartje, we moeten het nog meemaken.
 
Oud 30 November 2021, 11:56   #94
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Mijn aanwezigheid is gericht op het begeleiden van gedegen zelfonderzoek hetgeen dus helemaal niet aan bod komt. Mijn hoop en intentie is vervolgens dat er ergens iemand is die hier leest en die aangesproken wordt door hetzelfde verlangen wat mij heeft aangezet, te weten willen komen 'wat' ik ben. Voor diegene sta ik klaar.
Zeg, ik kijk zomaar even met je mee, en eerlijk gezegd vind ik je forumnaam 'waarheidvinding' niet aantrekkelijk.
En ik weet wel, er is maar 1 waarheid en dat is in het Hindoeïsme Brahman, dat eeuwig is en onveranderlijk. Bij ons noemt men dit God.
Maar welke Westerling wil er in deze seculiere tijden nou nog God vinden?

Akkoord, deze wereld waarin wij "denken" te leven is eigenlijk een illusie die wij met onze ego hebben gecreëerd. Dit is wat Maya is: illusie.
Als het eeuwige en onveranderlijke het enige is dat waar is, kan het andere niet bestaan, dus de illusie is niet de waarheid en is zoals het woord het zegt: een illusie en bestaat niet.

Dus mijn bescheiden mening is dat jij te hoog van de toren blaast. Stel je niet zo aan met je 'ik heb gedegen zelfonderzoek afgerond'.
Kom is naar beneden dus en hernoem je forum in wat anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Oude bekende koek waar ook de cursus in wonderen mee begint.
Zie...

Dit is een voorbeeld van het niet kunnen toetreden en wel belangrijk om even op te wijzen. Deze persoon draagt op andere wijze kennis van wat hier aangereikt wordt en sluit de doorgang middels de perceptie daarvoor af waardoor het niet meer kan toetreden.
Jij vind dus dat er bij mij iets niet kan toetreden.
Laat me is raden wat dat zou kunnen zijn, 'Waarheid'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het moet u wel eens overkomen zijn dat iets wat u las nietszeggend over kwam.
Had ik heel de tijd met de cursus in wonderen, daarom heb ik het boek een jaar of 10 geleden weggegeven.
'Waarheid' heeft zich op een andere manier ontfermd over mij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Waarheid wil niks liever dan ont'dekt worden,....
Ik heb Waarheid ont'dekt,... beste vriend.
Ik ervaar de éénheid met onze Goddelijke Zelf die eeuwig en onveranderlijk is.
Als concreet zichtbaar resultaat ben ik op weg naar lichamelijke onsterfelijkheid wat aan mij te zien is. Ik wordt er maar jonger en jonger op.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 November 2021, 11:59   #95
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat moet dan welhaast een veertje zijn dat valt, onopgemerkt.
Ik hou vast aan betekenis dus hou het op een kwartje, we moeten het nog meemaken.
Geruisloos, plotseling, onzichtbaar, onaangekondigd, niet te herleiden tot 'iets, als een dief in de nacht.. Dus de lichtheid van een veertje is zo gek nog niet, en dan is het vallen van een kwartje een hoop herrie (Bombarie) op niks af.
Guido is offline  
Oud 30 November 2021, 12:01   #96
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt het nog steeds de accuratesse van een boekhouder.
Dank je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je ziet frustratie, begrijp ik, wordt dat in jou plaatsvervangend gevonden dan?
Als ik jou lees zie ik steeds moeheid. Van langdurige frustratie wordt een mens moe.
Ik heb niks frustratie in mij. Alles gebeurt in mijn leven zoals het verondersteld wordt te gebeuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ga dan ook maar niet meer naar fitness.
Dat wilt Hij!
Hij en ik zijn vier handen op één buik.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 November 2021, 12:27   #97
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Zeg, ik kijk zomaar even met je mee, en eerlijk gezegd vind ik je forumnaam 'waarheidvinding' niet aantrekkelijk.
En ik weet wel, er is maar 1 waarheid en dat is in het Hindoeïsme Brahman, dat eeuwig is en onveranderlijk. Bij ons noemt men dit God.
Maar welke Westerling wil er in deze seculiere tijden nou nog God vinden?
Dat ik dat nog steeds moet uitleggen, Waarheid is dat onveranderlijke. Gedegen zelfonderzoek legt al het veranderlijke af en dat leidt simplistisch voorgeschoteld uiteindelijk tot Waarheid. Het is dus technisch gezien 'Waarheidvinding' en een uitstekende naam voor het gebeuren.

Citaat:
Akkoord, deze wereld waarin wij "denken" te leven is eigenlijk een illusie die wij met onze ego hebben gecreëerd. Dit is wat Maya is: illusie.
Als het eeuwige en onveranderlijke het enige is dat waar is, kan het andere niet bestaan, dus de illusie is niet de waarheid en is zoals het woord het zegt: een illusie en bestaat niet.
Dus we moeten het op een akkoordje gooien. Dus kennis ervan nemen en vervolgens het eens zijn doet dus the trick? Nu is dus intrinsiek nedergedaald dat de wereld illusie is? Nee vriend zo werkt dat niet, het moet worden ont'dekt. Kennelijk ontgaat je de betekenis van ont'dekken. Het van een bedekking ontdoen. Met lullen daarover kun je wel zo'n honderd jaar bezig blijven.

Citaat:
Dus mijn bescheiden mening is dat jij te hoog van de toren blaast. Stel je niet zo aan met je 'ik heb gedegen zelfonderzoek afgerond'.
Kom is naar beneden dus en hernoem je forum in wat anders.
Waar je het meest elementaire principe van toetreding al niet helder voor je is moet ik afgaan op jouw 'bescheiden' mening? Onderzoek eerst maar eens wat.

Citaat:
Jij vind dus dat er bij mij iets niet kan toetreden.
Laat me is raden wat dat zou kunnen zijn, 'Waarheid'?
Je wilt met dat raden er een spelletje van maken, maar dit is geen spelletje.
Het is zichtbaar bij je dat er niks kan toetreden.
Het is gewoon te zien!
Over Waarheid zullen we het nog maar niet eens hebben kom eerst maar eens los van je weigerachtige perceptie iets tot je te kunnen laten doordringen.

Citaat:
Had ik heel de tijd met de cursus in wonderen, daarom heb ik het boek een jaar of 10 geleden weggegeven.
'Waarheid' heeft zich op een andere manier ontfermd over mij.
Je hebt gewoon je eerdere aanname verruilt voor een andere en blijf nu deze laatste verafgoden en regelrecht de hemel in prijzen, psychofarmaca is je god.


Citaat:
Ik heb Waarheid ont'dekt,... beste vriend.
Ik ervaar de éénheid met onze Goddelijke Zelf die eeuwig en onveranderlijk is.
Je hebt er niks voor gedaan en dat niks doen is dan ook géén ont'dekken. Je ego kon het aan de voeten van Balsekar niet voor elkaar krijgen en toen heb je je weg maar gezocht in de psychofarmaca. Tot nu toe is alleen je mindset nog maar verandert.

Citaat:
Als concreet zichtbaar resultaat ben ik op weg naar lichamelijke onsterfelijkheid wat aan mij te zien is. Ik wordt er maar jonger en jonger op.
Dat is erg fijn voor je als je dat nastreeft, een attitude van onbezorgdheid werpt wel vaker identieke lichamelijk zichtbare vruchten af. Je lichaam is nochtans iedere zeven jaar geheel vernieuwd en dat gaat nog steeds niet tot in het oneindige door. Eens komt de onvermijdelijke afbraak.
 
Oud 30 November 2021, 13:16   #98
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Zet dat weten maar is op een schap

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat ik dat nog steeds moet uitleggen, Waarheid is dat onveranderlijke. Gedegen zelfonderzoek legt al het veranderlijke af en dat leidt simplistisch voorgeschoteld uiteindelijk tot Waarheid. Het is dus technisch gezien 'Waarheidvinding' en een uitstekende naam voor het gebeuren.
'Waarheidvinding' is gezwam.
Er is geen 'ik' dat waarheid vind. Noem je forum gewoonweg 'Zelfkennis' forum en je gaat terug wat nieuwe zoekers aantrekken, want die wil je dan toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Kennelijk ontgaat je de betekenis van ont'dekken. Het van een bedekking ontdoen.
Nee vriend, de betekenis van ont'dekken ontgaat me niet.
Men doet het deksel eraf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Met lullen daarover kun je wel zo'n honderd jaar bezig blijven.
Ja, zoals jij bezig bent kan je nog wel makkelijk 10 jaar verder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Onderzoek eerst maar eens wat.
Doe jij maar is DZO.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is zichtbaar bij je dat er niks kan toetreden.
Het is gewoon te zien!
Ik zie dat jij geblokkeerd bent in dit leven. Geen vooruitgang meer mogelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Over Waarheid zullen we het nog maar niet eens hebben kom eerst maar eens los van je weigerachtige perceptie iets tot je te kunnen laten doordringen.
Jouw weigering om Waarheid te zien is geen kwestie van moedwilligheid. Je kan gewoon niet verder in dit leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
psychofarmaca is je god.
Jouw god is ego. Daar ben je een instrument van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt er niks voor gedaan en dat niks doen is dan ook géén ont'dekken. Je ego kon het aan de voeten van Balsekar niet voor elkaar krijgen en toen heb je je weg maar gezocht in de psychofarmaca. Tot nu toe is alleen je mindset nog maar verandert.
Balsekar is God.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is erg fijn voor je als je dat nastreeft, een attitude van onbezorgdheid werpt wel vaker identieke lichamelijk zichtbare vruchten af. Je lichaam is nochtans iedere zeven jaar geheel vernieuwd en dat gaat nog steeds niet tot in het oneindige door. Eens komt de onvermijdelijke afbraak.
Nee hoor, dat is wetenschappelijke kennis die je hier verkondigt.
Zet dat weten maar is op een schap.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 November 2021, 13:19   #99
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
...wat een rust in mijn hoofd.
Jij rust in je hoofd?
Goh, dat iemand met tinnitus zoals jij zichzelf dat kan wijsmaken is wel een groot staaltje van zelfbedrog.
Maar ja, wie behept is door ego heeft dat geeneens door.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 November 2021, 14:30   #100
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
'Waarheidvinding' is gezwam.
Er is geen 'ik' dat waarheid vind. Noem je forum gewoonweg 'Zelfkennis' forum en je gaat terug wat nieuwe zoekers aantrekken, want die wil je dan toch.
Hoewel er nergens stond dat 'ik' dat doe is dat het geval. De 'ik' is hetgeen het proces van vinding moet aangaan. Omdat 'ik' zeer eng gerelateerd is aan ego gebeurt dat niet. Het is daarom zaak de egoweerstand als eerste te onderzoeken.
Het is zelfkennisforum genoemd omdat ook het zelf(je) een onderwerp van onderzoek was in 'wie ben ik' naast dat van 'wat ben ik'. Daar wilde ik vanaf. Ik zoek geen deelnemers die zich in hun ik beleving wentelen. Ik zoek eigenlijk niks, ik hoop gevonden te worden door waarlijke onderzoekers.
Waarheid zoekers zogezegd.

Citaat:
Nee vriend, de betekenis van ont'dekken ontgaat me niet.
Men doet het deksel eraf.
Je hebt dus geen idee.

Citaat:
Ja, zoals jij bezig bent kan je nog wel makkelijk 10 jaar verder.
Optimist.
Bij figuren zoals jij 100 jaar. Maar goed dat je zo jong blijft.

Citaat:
Doe jij maar is DZO.
Afgerond.

Citaat:
Ik zie dat jij geblokkeerd bent in dit leven. Geen vooruitgang meer mogelijk.
Ziener François draait zich om in zijn graf.


Citaat:
Jouw weigering om Waarheid te zien is geen kwestie van moedwilligheid. Je kan gewoon niet verder in dit leven.
Jouw god is ego. Daar ben je een instrument van.
Balsekar is God.
Nee hoor, dat is wetenschappelijke kennis die je hier verkondigt.
Zet dat weten maar is op een schap.
Ik leen me niet voor egogedoe.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.