Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 November 2012, 15:29   #91
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Nee, ik geloof niet dat het wollig om het wollig zijn is. Op mij komt het meer over als een oprechte poging om nauwkeurig te zijn. Het kan dan alsnog wel wollig zijn, maar ik geloof niet dat dat met dat doel geschreven is. Bovendien is er maar één die zijn motieven kent, en dat is Sagnaar zelf.
Ik mag hem graag een handje helpen met het zicht krijgen op eventuele motieven en in dat niet geloven kun je best gelijk hebben.

Citaat:
Vwb de heisa ben ik het met Esradha eens. Je kan niet er zo fel tegen in gaan elke keer en dan het resultaat verbaasd als heisa aanschouwen .
Ik bedoel met de heisa dat er allerhande mitsen en maren voor het voetlicht treden. Waarom niet gewoon aan het verzoek voldoen begrijpelijk Nederlands te schrijven ? Dit felle tekeer gaan is weer zo'n omkering waarbij niet de aandacht bij de veroorzakers ligt maar juist bij de boodschapper die zegt de last er van te ondervinden. Eigenaardig fenomeen.

Citaat:
Ik snap je ergernis wel als het voor jouw gevoel allemaal tegen de forumdoelstelling ingaat, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat zo is. Ik ben zelf "iemand" met een enorme drive naar "waarheidsvinding" en dat gaat toch wel door, wat er hier ook gebeurt. Dat zal je toch bij jezelf ook gemerkt hebben, hoe dat "van binnen" zit. Je beschikbaar zijn is voldoende.
Dat doe me echt deugd om te horen dat 'het gaat toch wel door'.

Citaat:
Lieve schat
En dit natuurlijk ook KiSs
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 November 2012, 21:02   #92
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik bedoel met de heisa dat er allerhande mitsen en maren voor het voetlicht treden. Waarom niet gewoon aan het verzoek voldoen begrijpelijk Nederlands te schrijven ? Dit felle tekeer gaan is weer zo'n omkering waarbij niet de aandacht bij de veroorzakers ligt maar juist bij de boodschapper die zegt de last er van te ondervinden. Eigenaardig fenomeen.
.

Hiervoor heb je ook een heel simpel Duits spreekwoord. Der KL?gere gibt nach. Of Wer nicht will der hat schon. Uiteindelijk de enige manier om de strijd/ viscieuze circel te doorbreken, als je boodschap niet gehoord wordt.

Geen dank, dit soort wijsheden vertelde mij mijn oma al als iemand ( ik bv.) zich ergens (te) druk om maakte. Zelfs al heb je (ook) gelijk met je boodschap. Nou weet ik dat je het niet hebt met tegeltjes wijsheden. Maar zo dom is dat advies nog niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 November 2012, 09:18   #93
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
.

Hiervoor heb je ook een heel simpel Duits spreekwoord. Der KL?gere gibt nach. Of Wer nicht will der hat schon. Uiteindelijk de enige manier om de strijd/ viscieuze circel te doorbreken, als je boodschap niet gehoord wordt.

Geen dank, dit soort wijsheden vertelde mij mijn oma al als iemand ( ik bv.) zich ergens (te) druk om maakte. Zelfs al heb je (ook) gelijk met je boodschap. Nou weet ik dat je het niet hebt met tegeltjes wijsheden. Maar zo dom is dat advies nog niet.
Ik ambieer niet in het minst de verstandigste te zijn Ulla dus dan werkt het niet. Ik stel me op een standpunt dat zo lang de mensheid onbewust blijft we elementaire regels moeten opstellen en handhaven om het voor elkaar aangenaam te houden.

Voorbeeld.

Je ziet soms een strand vol mensen die zitten en liggen te genieten van het geluid van de wind en de zee en dan komt er een enkele idioot dat verpesten met zo'n lawaaierige jetski. Zo'n onbenul dat verbaast me nou echt.

Een heel ver daar vanafgeleide vind ik begrijpelijk Nederlands schrijven. Maar goed ik ga me er niet meer druk om maken ik heb eigenlijk alleen maar reacties gehad die aangaven dat het koeterwaals met enige inspanning kan worden begrepen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 November 2012, 21:07   #94
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Een heel ver daar vanafgeleide vind ik begrijpelijk Nederlands schrijven. Maar goed ik ga me er niet meer druk om maken ik heb eigenlijk alleen maar reacties gehad die aangaven dat het koeterwaals met enige inspanning kan worden begrepen.
Tsja...je moet er wel iets voor doen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 21:53   #95
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik ambieer niet in het minst de verstandigste te zijn Ulla dus dan werkt het niet. Ik stel me op een standpunt dat zo lang de mensheid onbewust blijft we elementaire regels moeten opstellen en handhaven om het voor elkaar aangenaam te houden.
Zo letterlijk was het ook niet bedoeld. Wat is natuurlijke wijsheid, dat is er meer mee bedoeld. Mijn oma was de laatste die zich ooit wat beters of verstandiger heeft gevoeld dan anderen. De nadruk ligt dan ook niet op wie is de "betere". Soms werkt het beter om het te laten gaan i.p.v. regels te willen forceren. Wat je o.a. schrijft over dat jij hier bepaalt waar het langs gaat, dan mag je wel willen maar dat werkt niet. Natuurlijke autoriteit ( zoals bv. in de dierenwereld) is heel iets anders dan opgelegde regels vanuit je stantpunt/verstand gecreëerd.

En die natuurlijke autoriteit/uitstraling heb je of heb je niet. Wat ik al eerder zei, voor mijn gevoel forceer je het te veel en dat komt voor mijn gevoel dan net zo goed voort uit iets wat mij jou persoon te maken heeft.

Je voorbeeld met een strand vol mensen spreekt mij ook niet aan. Rustig genieten van de natuur van zon en strand en zee doe ik op heel rustige plaatsen. En een lawaaiige jetski of motorboot redt bij ons levens van toeristen die ondanks waarschuwingen te diep en bij eb het water ingaan. Dus die mogen zo af en toe gerust langsvaren en ook voor hun lol....al gebeurt dat bijna nooit.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 November 2012, 22:47   #96
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zo letterlijk was het ook niet bedoeld. Wat is natuurlijke wijsheid, dat is er meer mee bedoeld. Mijn oma was de laatste die zich ooit wat beters of verstandiger heeft gevoeld dan anderen. De nadruk ligt dan ook niet op wie is de "betere". Soms werkt het beter om het te laten gaan i.p.v. regels te willen forceren. Wat je o.a. schrijft over dat jij hier bepaalt waar het langs gaat, dan mag je wel willen maar dat werkt niet. Natuurlijke autoriteit ( zoals bv. in de dierenwereld) is heel iets anders dan opgelegde regels vanuit je stantpunt/verstand gecreëerd.

En die natuurlijke autoriteit/uitstraling heb je of heb je niet. Wat ik al eerder zei, voor mijn gevoel forceer je het te veel en dat komt voor mijn gevoel dan net zo goed voort uit iets wat mij jou persoon te maken heeft.

Je voorbeeld met een strand vol mensen spreekt mij ook niet aan. Rustig genieten van de natuur van zon en strand en zee doe ik op heel rustige plaatsen. En een lawaaiige jetski of motorboot redt bij ons levens van toeristen die ondanks waarschuwingen te diep en bij eb het water ingaan. Dus die mogen zo af en toe gerust langsvaren en ook voor hun lol....al gebeurt dat bijna nooit.
Zit ik mooie tegenstellingen te maken om het voor je inzichtelijk te maken vergoelijk je weer van alles en maak je die tegenstelling weer kapot en zie je weer niks.

ad 3. Dus ja dan heb je (ikke ikke en de rest kan stikke) mazzel dat je nog mooie rustige plekjes kunt vinden. Die zullen er vast wel zijn en daar moet je dan naar op zoek omdat je op een gewoon strand aan zee niet meer relaxed kan liggen. Het is nog niet vergeven van de jetski's anders piep je wel anders.

Maar ik had het niet over dat je de dans nog kunt ontspringen, ik had het over onbenul dat er maar één hoeft te gaan voor zijn eigen lol om het genoegen voor vele anderen te verpesten. Dat is wat ego doet, gaan voor eigen lol en blind voor anderen hun noden. Onbewustheid.

Ad 2. Ik ambieer die natuurlijke autoriteit niet, het gaat helemaal niet om mij in persoon maar om degene waarvoor iets valt in te zien en dat niet kan vanwege vervuldheid van zichzelf en dus ook niet in staat is om in een ander een autoriteit te erkennen en bereid deze aan te horen. Autoriteit tegen autoriteit oftewel ego tegen ego gaat knallen daar heb je niks aan.

Ik wil geen autoriteit zijn, ik vraag simpel om je ogen open te doen. Iets dat je nu ook weer niet doet, dus doe ik een hernieuwde poging uit liefde voor waarheid. Hoezo is dat forceren ? Ik zet je steeds op de pot en vervolgens pis je er gewoon weer naast. Vertel eens hoe ik dat anders kan doen dan ?

Ad 1. Het ontgaat je dat het gezegde 'Der KL?gere gibt nach' een uitdaging is om die verstandige te zijn, als je niks geeft om de verstandigste te zijn dan werkt het niet.

Wat een hoop werk weer om iets dat zo voor de hand ligt steeds maar weer opnieuw te moeten uitleggen. Kun je nou echt zo slecht uit je denkpatroon komen ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Why don't you change? Aart Jiddu Krishnamurti 4 22 November 2011 22:06
Who would you be without your story. Renoir Byron Katie 2 30 May 2010 19:47


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.