Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 January 2021, 17:43   #91
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Oh Shit!


Bassie, je bent een kei als je zelfs Hans Laurentius kunt betrappen op een aanname!
Is Nederlands te moeilijk voor je? Volgens mij geeft Hans Laurentius 3 opties.
Verder ga ik geen verantwoording afleggen voor wat Hans Laurentius schrijft.
Middels het deugdelijk onderzoek heb ik vastgesteld dat het niet-zelf zich niet spontaan realiseert.

En ik constateer voor de zoveelste keer dat je teksten van anderen aan het gappen bent. En dat je nog steeds met personen-kennis bezig bent.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 January 2021, 18:14   #92
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Constateren en klaar zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
@kabu:
...
En ik constateer voor de zoveelste keer dat je teksten van anderen aan het gappen bent.
Ah! je constateert,
dat doet forumlid Guido ook...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens

@Guido: Zo ziet datgene wat je gedegen zelfonderzoek noemt er bij jou mogelijk uit. Omdat dit hetgeen is wat je kent vermoed je omdat dit zich bij jou zo voordoet een dubbele agenda.
Het is geen vermoeden, het is kant en klare zekerheid aan mijn kant.
Jij laat overal en in alle draadjes niks anders zien dan die dubbele agenda.
Je bevestigd het zelf in 1001 quotes. Je instellen op een uitwisseling 'binnen' een vermeende werkelijkheid en spreken uit een 'weten' van de door jou gerealiseerde werkelijkheid. Ik ken die gerealiseerde werkelijkheid van jou al sinds ik een kleuter was. Ik constateer moeiteloos jouw locatie, en daarom ben je doorzichtig als glas voor mij.
...
De zogenaamde afronding van gedegen zelfonderzoek is slechts een tussenstop! niks meer niks minder.
Daar kan niemand aan voorbij, daarom heeft dit forum al vrij lang mijn interesse. omdat ik de realisatie van dat gegeven al heel lang uit de eerste hand ken.
Als er niet wordt dóórgepakt op die ogenschijnlijk absolute realisatie, dan blijf je zitten met een subjectief dubbele agenda. Dan wortelt de realisatie niet en blijft het zweven.. waar jij zo een goed voorbeeld van bent.
Jij mist een bepaalde subjectieve gevoeligheid in je realisatie, en daarom kan het niet tot je doordringen waar ik je op wil wijzen.
Die ongevoeligheid wordt in stand gehouden door jouw overtuiging dat je kláár bent. Maar dat ben je dus niet.
()

Guido
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 16 January 2021, 19:48   #93
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Er zijn mensen die wachten op jullie als leraar.
De enige situatie waarin ik zou overwegen om leraar te worden is als jij mijn leerling zou worden, dan zou ik het als het ware als mijn burgerlijke plicht zien om jou te behoeden voor jezelf.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 January 2021, 01:07   #94
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@kabu: De enige situatie waarin ik zou overwegen om leraar te worden is als jij mijn leerling zou worden, dan zou ik het als het ware als mijn burgerlijke plicht zien om jou te behoeden voor jezelf.
Geen nood Dorje, je mag je helpers-complex op zak houden, ik heb niemand nodig om mij te 'behoeden' (hoed boven iemand houden), dat doe ik al heel mijn leven succesvol zelf. De voorbije 20 jaar zelfs als vrijgezel, wat vrij-gezellig is.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 January 2021, 08:09   #95
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
De enige situatie waarin ik zou overwegen om leraar te worden is als jij mijn leerling zou worden, dan zou ik het als het ware als mijn burgerlijke plicht zien om jou te behoeden voor jezelf.
Mijn eerste en enige les zou zijn: stop met die boeken- en YouTube-wijsheid, stop met dat zwelgen in je bijna doodervaring, stop met je aloude patroon van steeds weer oude koeien uit de sloot te halen, stop met je complexen op een ander te projecteren en stel zonder middelen, zonder wonderbaarlijke ervaringen, zonder zieners en zonder leraren eindelijk eens zelfstandig vast wat er Wezenlijk overblijft.

Of zoals je wil: pak radicaal door op je vermeende/gespeelde verlichting.

__________________
Wat is is.

Wijziging aangebracht door Dorje op 17 January 2021 om 08:33.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 January 2021, 10:53   #96
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Het verschijnsel Dorje wijst aan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht

Of zoals je wil: pak radicaal door op je vermeende/gespeelde verlichting.

Mijns inziens wacht een deel van de Vlaamse mensheid toch op de verschijning van het verschijnsel Dorje om aanwijzingen te krijgen!
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 January 2021, 11:05   #97
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Dan is dat niet meer en niet minder dan het inzicht van een lolbroek. Het is simpelweg daar dat je kan op doorpakken om tot werkelijk inzicht te komen.

Of je blijft gewoon de lolbroek verder uithangen. Ik ga je niet tegen houden. Een op hol geslagen trein kan maar tot stilstand komen door hem te ontsporen en dat kan alleen de machinist zelf doen... Of hij kan gewoon de trein laten begaan... Het is niet in mijn handen.

De enige andere optie is dat de beheerder van het spoornet je afleidt naar een doodlopend spoor, maar dan heb je weer niets zelfstandig gedaan.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 January 2021, 11:37   #98
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mijns inziens wacht een deel van de Vlaamse mensheid toch op de verschijning van het verschijnsel Dorje om aanwijzingen te krijgen!
Zie je nou zelf niet in dat je voortdurend ingaat op wat anderen schrijven en onderwijl hun termen overnemend? Nu ben je overal met het woord 'verschijnsel' aan het strooien. Over een week pik je weer een andere term op.

Niemand neemt je serieus nu Peer hem gepeert is.
En iets wat ook maar op de geringste manier op onderzoek lijkt is niet aanwezig.

Vermoedelijk wordt je hier gedoogd als een voorbeeld van hoe het niet moet.
Bassie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 January 2021, 12:19   #99
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Pakt Dorje nog door op gzoz-afronding?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@kabu:... Het is simpelweg daar dat je kan op doorpakken om tot werkelijk inzicht te komen.
Zeg Dorje, zou je hen die zich afgerond vinden nog steeds aanraden om door te pakken op de afronding van gedegen zelfonderzoek?
Forumlid Bassie schreef eergisteren hier het volgende...
Citaat:
@Mihaela: Verder is zo'n beetje iedereen hier 'afgerond' , dus dat is ook een niets-zeggende term.
Dat is wel zo.
Dus ja, over afronding van gedegen zelfonderzoek en gedachten onderzoeken op waarheid' zoals Guido je eerder schreef...
Citaat:
@Dorje: Waardig, en pressies to the point.
Radicaal gaat net even verder dan Gedegen.

Bv, gedachten onderzoeken op waarheid', hoezo?
Er is helemaal niet zo iets als 'gedachten', dat is ook slechts betekenis geven en benoemen. gedachten houden zich in stand middels gedachten, maar ze hebben geen enkele werkelijkheid van zichzelf. verzinsels van de subjectieve beleving (Hypnose). 'Waarheid.. nog zo iets, er is helemaal geen 'Waarheid.
etc etc.

Kom op.. uit de luie stoel van de afronding en.. dóórpakken!

Guido
Wat met het dóórpakken op de volgens Guido 'ogenschijnlijke' af-ronding van gedegen zelfonderzoek! Dorje?
Ben je er nog voorstander van?
Laurens vind Guido's 'Ogenschijnlijk' alvast een nutteloos voorvoegsel schreef hij hier.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 January 2021, 13:44   #100
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
@kabu:...

Niemand neemt je serieus nu Peer hem gepeert is.
Ik neem niemand serieus, ook mijn verschijnen niet als een 'ervaren.. dat is Waarheid.
Dat Peer niet meer deel neemt is begrijpelijk.
kabu is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.