Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 September 2015, 15:32   #91
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Eureka!
Ik weet wie ik werkelijk ben, ik ben de bron van onvoorwaardelijke liefde en geluk van waaruit mijn zelfbeeld kan ervaren worden zonder oordeel, zonder identificatie, zonder beknelling en lijden.

Als ik mij het ego voorstel als het kind dat verwikkeld is in het levensspel, dan ben ik de liefdevolle moeder of vader die toekijkt met welbehagen, en die geniet van de ups en downs in het spel zonder nog bekneld te raken in de identificatie ermee.

- Of moest ik nu schrijven: ik weet wat ik ben?

- En wat gaat onze allerbeste Laurens op mijn 'ik weet wie/wat ik ben verklaring' repliceren?

Hoogstwaarschijnlijk iets in de stijl van: 'jij weet niet wat je bent, want je hebt het gedegen zelfonderzoek niet gedaan'.

En moest ik daar dan op antwoorden / vragen, wie de autoriteit heeft, is, om uit te maken of ik wel of niet weet wie / wat ik ben, dan antwoord Laurens weer: 'ik, want ik heb het gedegen zelfonderzoek gedaan en afgerond, daarom kan ik bij anderen waarheid van onwaarheid / droom / illusie onderscheiden, onjuiste, slechts napratende, ego verklaringen van d? Waarheid scheiden'.

@Laurens: beetje juist ingevuld hoe het er aan toe zou gaan? Ik zit niet ver naast de waarheid denk ik.
WiNk
__________________
Words of Wizdumb

Wijziging aangebracht door Puppetji op 14 September 2015 om 15:55.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 16:02   #92
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Eureka!
Ik weet wie ik werkelijk ben, ik ben de bron van onvoorwaardelijke liefde en geluk van waaruit mijn zelfbeeld kan ervaren worden zonder oordeel, zonder identificatie, zonder beknelling en lijden.
Gefeliciteerd..

Is er iemand die ik kan feliciteren?
  Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 16:06   #93
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Gefeliciteerd..
aaah, Merci!
Ik ben dus de waarheidsvinding universiteit door!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
...we zullen het gaan merken.
Ja, nu dat ik weet wie / wat ik ben, schrijf ik geen ondeugende dingen meer.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 16:13   #94
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Puppetji: Is er iemand die ik kan feliciteren?
Oei, ik ben net van de waarheidsvinding universiteit af en er worden al meteen nieuwe tricky vragen gesteld.

Euh, wat zou het juiste antwoord zijn? Met de natte vinger in de lucht maar is:
"Nee, er is niemand die je kan feliciteren, 'ik' als zodanig besta niet en kan dus niets gedaan hebben om zelfrealisatie te bewerkstelligen".

ps: amaai mijn oren, is weer goeie lachtherapie.
Of lach 'ik' nu omdat ik me herinner dat ik altijd al verlicht was?
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 16:32   #95
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Oei, ik ben net van de waarheidsvinding universiteit af en er worden al meteen nieuwe tricky vragen gesteld.

Euh, wat zou het juiste antwoord zijn? Met de natte vinger in de lucht maar is:
"Nee, er is niemand die je kan feliciteren, 'ik' als zodanig besta niet en kan dus niets gedaan hebben om zelfrealisatie te bewerkstelligen".

ps: amaai mijn oren, is weer goeie lachtherapie.
Of lach 'ik' nu omdat ik me herinner dat ik altijd al verlicht was?
Dat is de ruimhartige uitleg hier gegeven hoe je kunt zien of iemand egokenmerken vertoont en dus niet gerealiseerd kan zijn. Daarbij is ook uitgelegd dat je als ego zijnde niet kunt faken geen ego te zijn, een ego blijft namelijk altijd de kenmerken vertonen zolang het prominent aanwezig is.

Dus in eerste instantie had ik er staan, gefeliciteerd we zullen het merken maar liever nog trigger ik ego even op zijn nieuw verworven bezit. Maar dat je de test doorstaat wil nog niks zeggen.
  Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 16:49   #96
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dat is de ruimhartige uitleg hier gegeven hoe je kunt zien of iemand egokenmerken vertoont en dus niet gerealiseerd kan zijn...
Hoezo, wordt de uitreiking van mijn universitair forum waarheidsvinding-diploma herbekeken?

Moest het juiste antwoord dan zijn dat je mij mag feliciteren om mijn gedane gedegen-zelfonderzoek huiswerk tijdens mijn afwezigheid hier?

Ik heb niet stilgezeten, da's een feit.
Ik heb inmiddels verder dagelijks noeste studie en praktijk gedaan in Byron Katie, Eckhart Tolle, Thich Nhat Hanh, Jan Geurts en Erik van Zuydam.

Maar God's ontferming van de heilige geest over mij kan ik niet forceren.
Zijn Wil gebeure, niet de mijne nietwaar.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 17:05   #97
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Hehehehe. Waarom kom je niet vaker Puppetji?
Al is het maar ter verhoging van de feestvreugde alhier.
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 17:11   #98
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Hoezo, wordt de uitreiking van mijn universitair forum waarheidsvinding-diploma herbekeken?

Moest het juiste antwoord dan zijn dat je mij mag feliciteren om mijn gedane gedegen-zelfonderzoek huiswerk tijdens mijn afwezigheid hier?

Ik heb niet stilgezeten, da's een feit.
Ik heb inmiddels verder dagelijks noeste studie en praktijk gedaan in Byron Katie, Eckhart Tolle, Thich Nhat Hanh, Jan Geurts en Erik van Zuydam.

Maar God's ontferming van de heilige geest over mij kan ik niet forceren.
Zijn Wil gebeure, niet de mijne nietwaar.
De laatste stap die er genomen moet worden schijnt volgens de realisatie literatuur de bottleneck te zijn. Je kunt jezelf mentaal voorbereiden en alle benodigde kennis hebben opgenomen (hij kan je tot aan de deur brengen) maar je schijnt zelf door de deur te moeten (zoals Baghwan in een van zijn boeken schreef). Als dat door de deur gaan maar niet wilde lukken schreef Baghwan op verzoek, omdat ze vonden dat het na al die jaren toch wel erg lang duurde nog wel eens een certificaat van zelfrealisatie uit. Een begeerlijk certificaat waarmee je aanzien kon verwerven bij de andere sannyasins in de Ashram en waarop de zelfgerealiseerde zich vervolgens kon laten voorstaan.

Maar er is ook de weg van gedegen zelfonderzoek, naar het gedachtegoed van advaita, waarin je puur en alleen op eigen kracht en in je eigen tempo in je nieuwe hoedanigheid groeit.
  Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 17:13   #99
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Baghwan die certificaten van zelfrealisatie uitschreef?
Dat klinkt ook niet erg serieus...
Theo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 September 2015, 17:15   #100
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Baghwan die certificaten van zelfrealisatie uitschreef?
Dat klinkt ook niet erg serieus...
Je kunt het ook zien als dat Baghwan met (de gretigheid van) het ego speelde. Sheela zijn rechterhand schreef laten dat ze zich suf lachte om die achterlijke westerlingen.
  Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.