Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 July 2019, 20:55   #1021
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guustflater Bekijk bericht
Wat een gedoe hier allemaal zeg Enfin, Ik ben maar net de discussie beginnen lezen en ik merk toch al een vijandig sfeer op te snuiven in dit topic
Maar goed als we samen er wat van kunnen leren zijn we goed bezig.
Zo heb ik ook mijn gebreken in mijn relatie dat is ook echt een dwarsligger in mijn verdere ontwikkeling naar verlichting.
Een vriend van me sprak dat je vrouw-man altijd de goeroe is en als dusdanig moet aanschouwen; Ook sta je meters of km uit elkaar.
Ikzelf ben ook nog niet in die fase beland van acceptatie. Dus ga ik maar even
Ja Guust, tis net het echte leven hier op het forum.

Zeker eens met dat goeroe-dingetje. Zo is in dit geval Michaela mijn goeroe maar zegt de leerling ( ik in dit geval):' beste goeroe je lult een eind in de ruimte.' Het is namelijk ook de taak van de leerling alert te blijven mbt de goeroe die het ook niet zal nalaten de leerling, bewust of onbewust, een loer te draaien als dat zo uitkomt op het pad der verlichting. Ja en de goeroe zal er ver in gaan om de leerling in een hoek te drijven....Zo zegt de goeroe (michaela in dit geval) dat er een ruzieachtig sfeertje was terwijl de leerling ( ik in dit geval) slecht de goeroe de wacht aan zegde. In mijn jargon heet dat gewoon je grens aangeven.En tja dat geeft wel iets van beteuterde gezichten, hoort er allemaal bij..

Hier niks aan de hand,
Ik hoop bij jou ook niet? 🤗
Vagebond is offline  
Oud 14 July 2019, 21:09   #1022
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zeker eens met dat goeroe-dingetje. Zo is in dit geval Michaela goeroe
Mihaela is een doodgewoon mens, die nog steeds geprikkeld is door ontwaking, ook al slaapt ze nog.
Ik kan wel zeggen dat ik steeds meer doorzie, maar ook dat ik nog steeds prikkelbaar ben en uit mijn doen raak, wat duidelijk op 'vernauwing' duidt.
Ik wens me nu geen leer, en geen leraar, ik werwelkom het moment dat verlichting geen wens meer is, maar een onophoudelijke staat van Zijn.. wat wij nu al allemaal zijn eigenlijk.
Oke, het is dus oké..
Mihaela is offline  
Oud 14 July 2019, 22:15   #1023
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Oh, een doodgewoon mens......Michaela? Nee doodgewoon zou ik niet willen zeggen eerlijk gezegd. Dat je je in mijn ogen als een idioot gedragen hebt zij je vergeven in dit geval, ik ben de beroerdste niet wanneer ik slaapdronkenwandelaar met een grote prikkelbare mond en maaiende armen en benen tegen kom.

Ik kan het niet laten....leraar en leerlinge dingetje heb je geen geen keuze in. Je gedraagt je als leraar dus zul je daar ook de consquenties van moeten nemen, doe je dat niet verander je stantepede in een leerling en als je geluk hebt staat er op dat moment een bewuste voor je neus die weet wat die doet.

Omdat ik de lulligste niet ben....een🌵💨
Vagebond is offline  
Oud 15 July 2019, 01:18   #1024
Guustflater
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 8 October 2015
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Hier niks aan de hand,
Ik hoop bij jou ook niet? 🤗
Ik moet nog allemaal wat wennen, die ego's onder elkaar. Ieder huisje heeft zo zijn kruisje, de één zijn kruis is al wat zwaarder om dragen om de ander.WiNk
Guustflater is offline  
Oud 15 July 2019, 08:04   #1025
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Die V en W zijn toch niet zo moeilijk!!
Vagebond en Waarheid,
Ja, en dat mijnenveld valt ook wel mee. Ik ben nog geen één mijn tegengekomen. Ja, je krijgt wel een hoop pijlen in je achterste, maar als je die netjes terug geeft wordt de vredespijp al bovengehaald.

Net als alle dingen is dat mijnenveld dus ook maar pure illusie. Achter de illusie van het mijnenveld huist een eenvoudige, on-complexe Werkelijkheid vol Wijsheid en Liefde. Toch raar dat ego er toch altijd weer zo een complex zootje van maakt.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 July 2019, 09:09   #1026
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Achter de illusie van het mijnenveld huist een eenvoudige, on-complexe Werkelijkheid vol Wijsheid en Liefde.
Hoi Dorje probeer je me hier iets te verkopen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Toch raar dat ego er toch altijd weer zo een complex zootje van maakt.
ahhhh nee laat maar ik snap het al...
Fer is offline  
Oud 15 July 2019, 10:26   #1027
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guustflater Bekijk bericht
Ik moet nog allemaal wat wennen, die ego's onder elkaar. Ieder huisje heeft zo zijn kruisje, de één zijn kruis is al wat zwaarder om dragen om de ander.WiNk
Kan me helemaal voorstellen dat het nog wat wennen is in deze heksenketel.

Overigens wel fijn dat je ziet dat ik een heel groot kruis heb te dragen. Bazuin dat ff rond mss dat ik dan een keer met rust gelaten wordt door de mindere goden.

Thanks alvast
Vagebond is offline  
Oud 15 July 2019, 10:40   #1028
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
.......Toch raar dat ego er toch altijd weer zo een complex zootje van maakt.
Oh ik ben blij dat je jezelf herkent, want een zooitje heb je er idd van gemaakt, uwe prikkelbare.....

Ff nu we toch bezig zijn:
Navolgende zin van uwe hand wil ik het wel eens over hebben...

Komt tie:

Citaat:
Recht in de roos, maar weeral in het verkeerde doel
Wil jij mij eens uitleggen hoe zoiets werkt in jou wereld, verkeerde doel?

Oh God ik heb het weer al eens voor mekaar. Ik ga me maar eens bergen voor de klap.
Vagebond is offline  
Oud 15 July 2019, 10:53   #1029
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Hoi Dorje probeer je me hier iets te verkopen?
Ja hoor: bullshit.
Schijnt relatief gezien toch iets nuttiger te zijn dan braaksel.

Kijk, hoewel het bullshit (invulling) is en blijft, komt het er wel heel natuurlijk uit. En als het in goede grond valt, kan het de zaadjes nog sneller doen kiemen.

Braaksel daarentegen komt er uit als je die bullshit denkt te moeten innemen, of als je je je poep te lang inhoudt. Het is een reactie op iets, iets dat er uit gesmeten wordt langs boven, niet iets dat er natuurlijk uitkomt langs onder.

Hoe zei VGB dat ook alweer? Elk ego heeft zijn dans uit te dansen? Ik hoop dat je snel uitgedandsd of in jou geval uitgebraakt geraakt. Laat die poep van anderen gewoon liggen, het is niet om je buik mee te vullen. En hou je poep ook niet teveel op in de illusie dat het dan nergens anders zou uitkomen. Ontsnap Ferrie en poep je poep uit die er uit moet en vooral zie dat het maar poep is, net als de poep van ieder ander.

Digestieve groeten!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 July 2019, 10:59   #1030
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh ik ben blij dat je jezelf herkent, want een zooitje heb je er idd van gemaakt, uwe prikkelbare.....
Tuurlijk schat, ik dans niet buiten de dans. Ik dans lekker mee tot ik uitgedansd ben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Komt tie:

Wil jij mij eens uitleggen hoe zoiets werkt in jou wereld, verkeerde doel?
Dat heb ik toch al zo vaak gedaan. Ik aprecieer het dat je in mijn doel schiet, voor mij is dat nuttig. Maar wat je mij vroeg uit te leggen: waarom dat niet zo zinvol is voor jou... Duidelijk nu, of toch nog meer bullshit nodig?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh God ik heb het weer al eens voor mekaar. Ik ga me maar eens bergen voor de klap.
Fijn dat je ziet dat je mee danst? Of waan ik het weer verkeerd?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.