Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 July 2019, 11:12   #1031
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Liefje Dorje,

Waar heb ik dan gevraagd waarom iets niet zinvol is voor mij? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dat al gevraagd zou hebben, erger nog ik kan me, gezien mijn karakter, niet eens voorstellen dat ik een dergelijke vraag zou stellen....

Dus wees even lief en geef ff het nr van de post aan waar je dat hebt zien staan.

En verder mbt dat je iets al zo vaak hebt uitgelegd...ik ken je niet zo goed en niet lullig bedoelt, want ik heb wel een poging gedaan me in je schrijvens te verdiepen, kan ik je schrijvens niet lezen, ik ben er dan ook heel snel mee gestopt.

Dus Dorje, misschien lullig voor jou maar we beginnen hier, wat mij betreft met een relatief schone lei.Ik hoop dat u zich daar ook in kan vinden?

En heb alsjeblieft een beetj geduld met Vagie want die heb maar heel weinig verstand meegekregen van moeder natuur... Dat wil dus zeggen wanneer jij je als een idioot gaat gedragen Vagie zo zonder enig probleem met je gaat mee gillen. Tis maar ff dat je weet. WiNk
Vagebond is offline  
Oud 15 July 2019, 11:25   #1032
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ja hoor: bullshit.
Ik ben blij dat je dat dan in ieder geval in de gaten hebt.............

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Kijk, hoewel het bullshit (invulling) is en blijft, komt het er wel heel natuurlijk uit. En als het in goede grond valt, kan het de zaadjes nog sneller doen kiemen.

Braaksel daarentegen komt er uit als je die bullshit denkt te moeten innemen, of als je je je poep te lang inhoudt. Het is een reactie op iets, iets dat er uit gesmeten wordt langs boven, niet iets dat er natuurlijk uitkomt langs onder.

Hoe zei VGB dat ook alweer? Elk ego heeft zijn dans uit te dansen? Ik hoop dat je snel uitgedandsd of in jou geval uitgebraakt geraakt. Laat die poep van anderen gewoon liggen, het is niet om je buik mee te vullen. En hou je poep ook niet teveel op in de illusie dat het dan nergens anders zou uitkomen. Ontsnap Ferrie en poep je poep uit die er uit moet en vooral zie dat het maar poep is, net als de poep van ieder ander.

Digestieve groeten!
.....................of toch niet, hihi.

Ik krijg nu toch ook wel echt het idee dat u een beetje prikkelbaar bent en ik dacht nog wel, om de woorden van Michaela te lenen "Ik vind het fantastisch om zo in gesprek te zijn" dat er iets moois aan het opbloeien was....hihi.

Toch nog even iets over dat we aan het braken/poepen zijn. Daar klopt iets niet aan, zie je het?
Fer is offline  
Oud 15 July 2019, 11:54   #1033
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Waar heb ik dan gevraagd waarom iets niet zinvol is voor mij? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dat al gevraagd zou hebben, erger nog ik kan me, gezien mijn karakter, niet eens voorstellen dat ik een dergelijke vraag zou stellen....
Dat thema van iets niet herinneren en vragen om dat dan even opnieuw helder stellen en de weerstand daartegen komt mij nu opeens zo bekend voor.

Maar goed, ik dans een andere dans, hier komt ie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Waar ik het wel mee eens ben met Laurens, is dat het alle zin blijkt te missen voor jezelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Die laatste zin begrijp ik niet. Wil je me uitleggen wat je daarmee bedoelt?
En ikzelf heb niet zoveel geduld als Mihaela, maar goed, één leraar met een keer, is toch voldoende, niet?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 July 2019, 12:12   #1034
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Ik krijg nu toch ook wel echt het idee dat u een beetje prikkelbaar bent en ik dacht nog wel, om de woorden van Michaela te lenen "Ik vind het fantastisch om zo in gesprek te zijn" dat er iets moois aan het opbloeien was....hihi.
Ach Fer, ideeen zijn dat wat je gaande houden, maar als je ze toch graag voedt: tuurlijk ben ik prikkelbaar. Ik ben hier niet om mijn poep op te houden en mij voor te doen alsof ik niet prikkelbaar ben, om het dan weer allemaal te moeten uitbraken.
WiNk

En wat mijn ontluikende liefde voor Mihaela betreft, dat is iets wat ego's niet kunnen vatten, dus doe geen moeite.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Toch nog even iets over dat we aan het braken/poepen zijn. Daar klopt iets niet aan, zie je het?
Daar klopt inderdaad iets niet aan en toch klopt er toch iets aan, beiden hebben iets.
Ik herhaal:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ook dat heet liefde: verantwoordelijkheid nemen terwijl er in feite niemand werkelijk is die verantwoordelijk is. Dat is weer warrig, het spreekt elkaar tegen, ik weet het. Maar dat is nu eenmaal ook realiteit: het is niet het één of het ander, het is beiden. Hier waar alles gekend wordt, is er geen kenner terug te vinden, geen doener en geen verantwoordelijke. Maar daar, dat wat gekend wordt, daar is wel beïnvloeding en dus ook verantwoordelijkheid.
Duidelijk nu, of heb "je" nog meer bullshit nodig?

P.s. Ik hou ook van jou hoor Ferrie, don't worry.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 July 2019, 12:18   #1035
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

De laatste paar weken overvalt me soms ineens de realisatie dat ik eindelijk weer vrij ben na 10 jaren van afschuwelijke gevangenschap.

Oh god ik ben weer vrij, wat overweldigende vreugde, GODSAMME IK BEN EINDELIJK WEER VRIJ.... de zon weer op mijn bleke, verschraalde huid, de warmte... oh god water, eindelijk water....

Hoe heerlijk is het mezelf weer te ervaren zoals ik eerder altijd was, zonder banden, vol van liefde en vrijheid.

Oh geliefde vrijheid...

Het past me niet mij te binden aan 1 partner ( waar komt dit ineens vandaan, wie had het over partners....? Euh, ik niet hoor...), dat is wat me gevangen hield, friends with benefits hooguit. Hoewel die benefits gaan we maar ff vergeten want ik ben natuurlijk niet meer die prachtige jonge blom van weleer, en de gevangenschap heeft mijn uiterlijk ook niet bepaald goed gedaan....

Godsamme ik ben vrij, EINDELIJK.....

Little budha in the room? Nee, ik zie mezelf niet als budha vanzelfsprekend het was een koosnaampje van iemand die mij zeer na aan het hart ligt

Ik hoop dat hij, na zijn lange reis, snel thuis komt....

Ondertussen bak ik er hier een feestje van...😀
Vagebond is offline  
Oud 15 July 2019, 12:26   #1036
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Wacht even Ferrie,

Ja ik zie hem. Mijn eigen bullshit is natuurlijk ook gebraak.

Thanks!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 15 July 2019, 12:32   #1037
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dat thema van iets niet herinneren en vragen om dat dan even opnieuw helder stellen en de weerstand daartegen komt mij nu opeens zo bekend voor.

Maar goed, ik dans een andere dans, hier komt ie:
Ah helder. Even geheugen opfrisser dan Dorje.

Herinner jij je dat V. hier aan jou vroeg wat je precies met de zin van de zin van bedoelde vanwege het voor V. multi-interpretabele ervan. Herinner je mss ook dat je die vraag nooit beantwoord hebt. Tja en zo komen dan de misverstanden in de wereld.

Dus doe mij een lol en vertel V. aub wat je met de zin: ....dat alle zin blijk te missen voor V., bedoelt, want wat voor jou overduidelijk lijkt is dat hier niet.

Dus beste leraar zet je weerstand maar ff opzij want het past een leraar van jou Kaliber niet, met kaliber bedoel ik leraren met een overkoepelende blik, leraren die een leerling zien en dus weten wanneer een vraag gewoon netjes beantwoord dient te worden en wanneer niet, om je in dit moment als een boer te gedragen...

Hier zit ik met open vragende blik tot uwe heerlijkheid over de brug komt.

Vagebond is offline  
Oud 15 July 2019, 13:29   #1038
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Ok, liefje, omdat je het zo lief en beleefd vraagt, maar ik kan niet anders dan weer in herhaling vallen:

Het is allemaal erg zinvol dat je ego van anderen bloot legt, voor die anderen, maar het heeft ook maar zin voor jezelf als je dit ook bij jezelf bloot legt, zoniet mist het alle zin voor jou.

Is dit nog voor interpretatie en misverstanden vatbaar?


En vandaar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dat heb ik toch al zo vaak gedaan. Ik aprecieer het dat je in mijn doel schiet, voor mij is dat nuttig. Maar wat je mij vroeg uit te leggen: waarom dat niet zo zinvol is voor jou... Duidelijk nu, of toch nog meer bullshit nodig?
__________________
Wat is is.

Wijziging aangebracht door Dorje op 15 July 2019 om 13:41.
Reden: toevoeging: "voor jou" achter "mist het alle zin"
Dorje is offline  
Oud 15 July 2019, 14:17   #1039
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Nou zo moeilijk was dat toch niet, ff over je ..... ja hoe zal ik het noemen... heen stappen..
Ik heb er geen woorden voor.

Thanks, heel heldere uitleg.

Moeilijke vraag voor mij te beantwoorden, maar ga toch een poging wagen....

Zie je Dorje ik leg niet andermans ego bloot wanneer ik in gesprek ben met een 'ander'. Voor mij bestaat die tweeheid waar jij gewag van geeft niet. Wanneer ik naar jou kijk zie ik mezelf en niemand anders dan mezelf. Maw. Ik zie mijn eigen ego tekeer gaan wanneer ik naar jou kijk. En omdat er voor mij geen grens bestaat tussen mij en mezelf in jou vorm en ik van mezelf hou, gaan mijn (liefdes)-pijlen bij jou/mezelf stuk voor stuk in de roos. (Jij laat mij mezelf zien en omgekeerd)

Goed dit gezegd hebbende in het kader van bovenstaande volgende:

Wanneer jij zegt dat er geen Laurens of jou nodig is , is dat in mijn ogen dan ook onzin. Wanneer mbt bewustwording geen van jullie/ons nodig zou zijn zouden jullie niet in een verhaal, wat voor'n verhaal dan ook bestaan, snap je?

Jullie bestaan in mijn verhaal en dat van jezelf dus hebben/willen jullie iets te vertellen

Einde marginale poging, er ontbreekt van alles wat ik niet in woorden krijg denk ik.....🤔

O ja, dat van die zin: bovenstaande gezegd hebbende...wat ik doe heeft alle zin voor mezelf, zoals duidelijk mag zijn.... Rekening houdend dat er in werkelijkheid dus maar 1 mezelf is in jou en mijn vorm.....😉

Toevoegend: wanneer bij mij nog vlekjes op mijn prachtige ego-bloemtjesjurk zitten dan gooi ik het eenvoudigweg in de was. Heerlijk zittend voor de wasmachine, niets is zo meditatief gebleken...om daarna weer schoon en fris gewassen in jullie ogen te verschijnen...


Wijziging aangebracht door Vagebond op 15 July 2019 om 14:44.
Reden: Kleine aanpassingen.
Vagebond is offline  
Oud 15 July 2019, 14:47   #1040
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Toevoegend bij de vorige post

En natuurlijk kun je zeggen Dorje, dat er geen verhaal is en meer van die bladiebla. Dat is hier aan deze kant echt wel bekent. Vagebond is er eenvoudig niet de vrouw na om dat telkens maar weer opnieuw te benoemen. Als het helder is is het helder en dat hoeft dan m.i. niet om de haverklap aan het voetlicht gebracht te worden... Dus please doe mij een lol....

Ff voor de poes haar kut...
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.