Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 August 2013, 22:16   #1071
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Bij zovele leren en religies zou ik over jouw rug tegen Ietsepietsie willen zeggen zich op zijn eigen terrein en niet op dat van advaita te bewegen want dat was mijn bezwaar. Dan is al dat rectificeren, en de reden waarom ik me er mee bemoei, ook niet nodig.
Als je werkelijk het principe van advaita onderstreept zou je weten dat het sowieso niet nodig is: alles lost toch altijd vanzelf op? Daar heb je mijn rug toch niet voor nodig?

Enniewee: ik duik weer een poosje RL in. Bedankt in ieder geval voor je aandacht en moeite Renoir en fijne avond @all :)
Sterre is offline  
Oud 3 August 2013, 22:24   #1072
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Als je werkelijk het principe van advaita onderstreept zou je weten dat het sowieso niet nodig is: alles lost toch altijd vanzelf op? Daar heb je mijn rug toch niet voor nodig?

Enniewee: ik duik weer een poosje RL in. Bedankt in ieder geval voor je aandacht en moeite Renoir en fijne avond @all :)
Dat is geen principe van advaita. Voor het overige is het best je hier op het forum bezig te houden met je persoonlijke ontwikkeling, ik zal me niet snel met je bemoeien. Dat wordt anders als je de intentie van advaita om met weinig woorden tot de quintensens te komen en op de diepere betekenis te contempleren gaat verbasteren met jouw schreeuwerige inzichten.

Slaap lekker.
Rennie is offline  
Oud 3 August 2013, 22:28   #1073
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja.
Dat schreef ik al, dat 'wat' je bent openbaart zich vanzelf bezig zijnde met eliminatie van datgene wat je niet bent.
Ja, klopt..
Mihaela is offline  
Oud 3 August 2013, 22:36   #1074
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, klopt..
Ok?.
Slaap lekker straks.
Rennie is offline  
Oud 3 August 2013, 22:36   #1075
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Je Zelf is Liefde en is idd groter dan je ikje. In Liefde geloof je niet, Liefde ben je. Liefde kent ook geen angst, Liefde is niet voor bange mensen. Angst komt uit het ikje vandaan. En Liefde is geen hartjes plaatsen, Liefde is Zijn.

Diep zoeken in je hart, lieve Cynthia.
Zo wat komt dat belerend en arrogant over! En dat van iemand die tegen mij zegt te zoeken! Hmm ik vind wat ik nu voel moeilijk, maar tja het is maar een gevoel, ik voel......, ik adem......, ik laat los...... en nu glimlach ik. Werd mijn ego even geraakt? Was dat de snaar die deze emotie deed klinken? Is het ego verantwoordelijk voor gevoelens? Hmm bedankt voor deze mooie vragen die de emotie deed opkomen.
Cynthia is offline  
Oud 3 August 2013, 22:42   #1076
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Zo wat komt dat belerend en arrogant over! En dat van iemand die tegen mij zegt te zoeken! Hmm ik vind wat ik nu voel moeilijk, maar tja het is maar een gevoel, ik voel......, ik adem......, ik laat los...... en nu glimlach ik. Werd mijn ego even geraakt? Was dat de snaar die deze emotie deed klinken? Is het ego verantwoordelijk voor gevoelens? Hmm bedankt voor deze mooie vragen die de emotie deed opkomen.
Malle meid. Eerst belerend en arrogant en dan bedankt voor de mooie vragen?

Maar als je niet wilt dat ik je 'beleer', geef het dan aub aan.
Freerider is offline  
Oud 3 August 2013, 22:50   #1077
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Malle meid. Eerst belerend en arrogant en dan bedankt voor de mooie vragen?

Maar als je niet wilt dat ik je 'beleer', geef het dan aub aan.
Gaat het om wat ik wil? Ik geloof dat het leven mij overkomt!

p.s ja hahaha geef gewoon eerlijk aan wat er in mij omgaat!
Cynthia is offline  
Oud 3 August 2013, 22:55   #1078
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Gaat het om wat ik wil? Ik geloof dat het leven mij overkomt!
Oh?en nu zit je te wachten wat er allemaal gebeuren gaat? In zekere zin overkomt het leven je, maar dat wil niet zeggen dat je geen keuzes hebt.
Maar ja, als jij dat gelooft dan zal dat wel zo zijn.

Ik vraag aan jou wat jij wilt. Jij hebt NU de keuze om daarop bevestigend of ontkennend te antwoorden en dan voldoe ik aan jouw verzoek. Veel moeilijker gaat het niet worden. Als jij wilt dat ik je met rust laat, dan doe ik dat.

Duszzzz
Freerider is offline  
Oud 3 August 2013, 23:06   #1079
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Oh?en nu zit je te wachten wat er allemaal gebeuren gaat? In zekere zin overkomt het leven je, maar dat wil niet zeggen dat je geen keuzes hebt.
Maar ja, als jij dat gelooft dan zal dat wel zo zijn.

Ik vraag aan jou wat jij wilt. Jij hebt NU de keuze om daarop bevestigend of ontkennend te antwoorden en dan voldoe ik aan jouw verzoek. Veel moeilijker gaat het niet worden. Als jij wilt dat ik je met rust laat, dan doe ik dat.

Duszzzz
Natuurlijk wil ik leren en met elkaar groeien en daarbij hoort, dat ik mij totaal vrij voel om te zeggen wat een gesprek bij mij doet.

Oke ik kies jou maar waarom moet ik daarvoor kiezen. Dat vind ik .......

Nee toch maar niet. Ik vind dit gesprek zo stom, zit niet te wachten op nog meer hier van. En dat is wat het leven mij NU dus vraagt om voor te kiezen? Dan zeg ik, NEE ik wil geen belerende arrogante mensen meer!
Cynthia is offline  
Oud 3 August 2013, 23:11   #1080
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Natuurlijk wil ik leren van en met elkaar groeien en daarbij hoort dat ik mij totaal vrij voel om te zeggen eerlijk te zeggen wat een gesprek bij mij doet. Maar ik merk dat als ik dat doe dat ik dan moet kiezen voor gesprek wel of niet en dan voldoe jij aan verzoek. Hmm je zei nog eerder dat men het oneens kon zijn. Oke ik kies jou
Ik vind het fijn om het oneens met jou te zijn. Als we het eens zijn, dan zijn de gesprekken zo kort. En als je zegt wat je voelt, dan kan hooguit mijn ego gekwetst zijn.

Ik kies voor jou:)

PS, ik ben gestoken door muggen denk ik. Ik lag vanmiddag een uurtje heerlijk in de zon en de wind. Lekker opgaan in het Al. Maar bij dat Al hoorde kennelijk ook een of meerdere muggen.
Freerider is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.