Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 July 2019, 11:44   #1071
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Je bericht gezien en gelezen Laurens.

Hoop dat men er iets aan je wijze woorden heeft...😉
Vagebond is offline  
Oud 20 July 2019, 10:12   #1072
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

De hele wereld mag het weten want Vagebond is vandaag precies twee jaar geleden gestopt met roken.

Dat zijn:
10.221 niet gerookte sigaretten
€ 3.169 bespaard
42 dagen en 14 uur 06 minuten tijd bespaard.

Jippie 🥳
Vagebond is offline  
Oud 20 July 2019, 11:03   #1073
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
De hele wereld mag het weten want Vagebond is vandaag precies twee jaar geleden gestopt met roken.

Dat zijn:
10.221 niet gerookte sigaretten
€ 3.169 bespaard
42 dagen en 14 uur 06 minuten tijd bespaard.

Jippie 🥳
Gefeliciteerd. Na twee jaar had ik nog wel steeds trek in een sigaret, dus volhouden nu.
 
Oud 20 July 2019, 12:09   #1074
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Oh man ik ook hoor.

Liep laatst in de stad, hoorde ik de verslaafde in mij zeggen:' ik wou dat ik nog verslaafd was,' echt te hilarisch voor woorden.

Bij stress of wanneer het spannend wordt zie ik mezelf nogal eens naar buiten vliegen om te roken om me dan ineens te realiseren...verdomd ik rook niet meer.

Maar tot nu toe....zie ik nog steeds hoe crimineel dat roken eigenlijk voor je lijf en leden is....Godzijgedankt...
Vagebond is offline  
Oud 21 July 2019, 13:39   #1075
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Projectie

Goed, voor mezelf...

Projectie is voor mij altijd een lastig gegeven geweest...want dat is dat dan precies. Ben zelf in mijn leven nog niet vaak tegen gekomen dat men mij op dat gegeven heeft gewezen of ik heb het niet waargenomen dat men het er over had mbt mijzelf. Dus hoe kom je er dan achter dat je aan het projecteren bent of bent geweest. Lastig dingetje dan...

Wanneer men op mij aan het projecteren is is dat voor mij zeer helder en duidelijk.
In verband hiermee heb ik de afgelopen dagen gezien dat ik op bepaalde punten best veel op W. kan lijken in mijn reaktie wanneer men zijn/haar verhaal op mij aan het projecteren is. En daarmee realiseerde ik me opeens hoe ik mijn verhaaltje, dat waar ik zelf eigenlijk stond, als een malle op W. heb geprojecteerd in het prille begin en vervolgens zeer snelle einde van onze 'relatie' en dat ik nu eindelijk op dit punt dus zijn reaktie wel heel goed kan begrijpen. Want wat moet/kun je ermee, nou niks dus, behalve het laten gaan....
En hopen dat bij iemand ooit ergens de ogen open gaan.

En nu dit alles geschreven te hebben....Zit ik me te bedenken wat nu wanneer er wederzijds geprojecteerd wordt en men zich daar niet helemaal of helemaal niet van bewust is....? Breek me de bek niet open, want dat zou een mooi zooitje worden....

Ik kijk maar ff niet naar buiten en als ik wel naar buiten ga zet ik oogkleppen op....

De projectie W. aangaande is denk ik wel opgelost dan gaat het nu nog alleen om moi, en ik denk dat dit mogelijk wel een mooi loshangend draadje is waar ik voorzichtig aan kan trekken om de boel op te lossen voor mezelf...

Geen idee welke kant het uit gaat, we gaan het zien...
Vagebond is offline  
Oud 21 July 2019, 15:43   #1076
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

En omdat Vagebond zich te pletter verveeld gaat ze jullie vervelen met navolgende medley van de lady's of soul. Ik ga ff oortjes in doen zodat Vagebond bewegingsvrijheid heeft zodat ff lekker uit d'r dakje kan gaan.

Lady's of soul: medley

https://youtu.be/wztcApzu_AU

Hoop dat jullie dit net zo lekker vonden als V.

Vagebond is offline  
Oud 21 July 2019, 17:52   #1077
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Verder rondneuzend op you-tupe, ja niks beters te doen, kwam ik volgende parel, ontdekt bij de voice of Australië, tegen.

Karise Eden: Broken hearted.
https://youtu.be/6LghZ1KoR9Q

Alles wat ze zingt is even prachtig, dus moeilijk iets te kiezen, en dus bovenstaande er maar zo gewoon uit gepikt.


Wijziging aangebracht door Vagebond op 21 July 2019 om 18:57.
Reden: Toch een andere nummer gekozen.
Vagebond is offline  
Oud 22 July 2019, 13:03   #1078
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Projectie en interpretatie....

Volgende ook weer gevonden op straat ergens...

Weer zo mooi en toe de point, is mijn persoonlijke mening

Citaat:
*Citaat ( weet niet of het van W. zelf is of van iemand anders, en doet er ook niet toe binnen dit verband )
Goed, citaat:
Wat ik eerder mysterieus vind, als ik één woord in een tekst niet begrijp dan loop ik het risico dat ik de volledige tekst niet begrijp, op deze manier zou ik mss iets kunnen missen dat ook mijn levensvisie en bijbehorende aspiraties zou kunnen veranderen. Dit kunnen benoemen als het spel der triggers. Als gedeelde informatie niet wordt opgepikt waardoor ook verschillende zienswijzen op de zelfde realiteit kunnen ontstaan. In het verlengde daarvan ontstaat een wildgroei aan verschillende referentiekaders en meningen die niet zelden in conflict zijn met elkaar, als finaal wereldomspannende mallemolen waarbinnen we toch trachten een gelukkig leven op te bouwen.
*Einde citaat.)
Waarom breng ik nu dit citaat hier naar toe...?
Specifiek dit citaat spreekt me aan omdat in dit tijdperk van mijn leven waarin ik bezig ben zaken die betrekking hebben/hadden op mijn 'relatie' met W (mijn persoonlijke, heerlijke en geweldige goeroe....) te ontwarren of iets in die geest....

En voor de mensen die denken: 'nee hé, niet weer of nog steeds W.' Ja nog steeds W. omdat W. nu eenmaal met betrekking tot mijn bewustwording voorlopig nog een grote rol speelt en derhalve dus, helaas, een groot onderdeel vormt van mijn persoonlijk film. Dus voor mensen die denken:' nee he,' verlaat de zaal nu het nog kan want o.g. is bang dat jullie ogen onderstaande één grote wanstaltige vertoning, een zeer slecht geschreven b-film en aan alle kanten voor verbetering vatbaar of zoiets, zullen vinden en dat willen wij de intellectuelen onder u niet aandoen...WiNk

Dit gehad hebbende een aan alle kanten onduidelijk, vol projectie en ander misbaar en daardoor een rammelend, voor verbetering vatbaar, mbt bewustwording, verhaal...

Veel plezier voor de moedigen onder u... (vagebond heeft de zaal ook al rennend verlaten zagen wij, ze is kennelijk niet één van de moedigsten....).Niettemin voor de achterblijvers alsnog veel plezier...

Als gevolg van het citaat:

In een eerder post heb ik het al gehad over mijn persoonlijke projecties op W. Die persoonlijk projecties kwamen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen er ging namelijk nog iets aan vooraf.
Dat wat er aan vooraf ging had te maken met het verkeerd begrijpen cq interpreteren, vooringenomen idee hebben zou ook nog kunnen, van een geschreven tekst. Zonder er nu te diep op in te gaan kan ik zeggen dat ik een zeker stukje tekst dat W. als antwoord op een vraag van o.g. had gegeven op een manier heb opgevat die volgens mij, en achteraf, niet helemaal strookte met de realiteit, met alle gevolgen van dien. Dit stuk van het verhaal is, wat ik eerder al meldde, opgelost.

Waar ik het nog niet over gehad heb is de andere kant van het verhaal, een kant van het verhaal dat naar mijn beste weten nog niet eerder omhoog gekomen is.

Het geval wil dat in o.g's film ( let goed op we hebben het hier over o.g.'s film en niet over die van W. )het idee bestaat dat ook W. mbt V. bepaalde woorden niet goed begrepen heeft en geïnterpreteerd en/of het belang niet voor o.g. niet beseft of onderschat heeft en dat zijn antw. daardoor een zekere mogelijk niet zo bedoelde indruk heeft gewekt. (Joh, wat heerlijk vaag en onduidelijk dit allemaal, lol) ( later toegevoegd: de heerlijke, buiten de dagdagelijkse bestaande, goeroe gaf net te kennen dat het over eigen verantwoordelijkheid ging en dat het dus niet aan hem was ergens een beslissing over te nemen) (<=nou lekker dan, is dat ook weer opgelost. Wel de hele film in één klap naar de kloten...poep, we gaan gewoon door alsof er niks gebeurd is...)

Tussen opmerking: wel grappig trouwens wat de woorden in mijn film doen mbt tot het gegeven projectie.

Nu is in de film van o.g. bij o.g. in haar bewustzijn gekomen dat W.'s verhaal mbt V.'s rol in zijn verhaal in mijn film dan wel opgelost is, maar dat het verhaal en V.'s drijfveren achter de gestelde vraag nog altijd ergens in de lucht hangt. Tgt is er ook het besef in o.g.'s film dat o.g. in het dagdagelijkse geen enkele controle heeft over of en/of evt. wanneer, in dit geval, in de film van o.g., zal moeten en/of gaat indalen bij W. ( we maken het zelfs spannend voor ons zelf door vergeten te zijn hoe het verhaaltje afloopt ). In elk geval is het zo dat V. niet langer achter W. kan aan rennen maar dat hij naar haar zal moeten toekomen ( denk dat ik al lang dood en begraven lig eer dat dat gaat gebeuren ). Hoewel o.g. moet zeggen dat de regisseur van haar film haar vanochtend influisterde dat er ergens iets begint te dagen bij de andere hoofdrolspeler W. in dit geval. ( in het kader van eerder toegevoegde opmerking van de heerlijke innerlijke goeroe moet nu dus gezegd worden dat er iets begint te dagen in het bewustzijn van ene V., tja )
Wordt mogelijk vervolgd dit vooralsnog voor V. verwarringsverhaaltje..

(Bovenstaande film is tot stand gekomen met behulp van eerder genoemde citaat. Waarvoor onze dank uitgaat naar de schrijver van het citaat. Thanks, wie de schrijver ook mag zijn )

Overigens V. heeft laten weten, op persoonlijke tittel, nog het volgende aan dit schrijven toe te willen voegen, het heeft te maken met gesloten deuren....:

V. zou zelf, wanneer zij in W. schoenen stond de deur gesloten hebben want V. mag dan wel een lieverdje zijn maar ze heb ook last van het jeugdige enthousiasme van een jong veulen in de wei, alles in interessant en spannend en moet op gereageerd worden, en dat is voor belegen paarden als ene W. natuurlijk toch een beetje te heftig. En zoals het oudere paarden betaamd moeten ze toch, gezien een gedegen opvoeding, paal en perk stellen aan wat kan en niet kan.
V. beseft dat het hier over zelfbeheersing gaat en dat hoe we het ook wenden of keren dat V. daar nog niet bepaald een absolute held in is. Dus bij een evt. open deur ziet V. zichzelf wel weer dolenthousiast de wei in rennen zonder zich ergens rekenschap van te geven.

Oh het is een overbodige waarschuwing aan de eeuwige om de deur netjes gesloten te houden, alsof zo'n waarschuwing nodig zou zijn...

O ja en tot slot even buiten bovenstaande persoonlijke film om, hoewel we kunnen natuurlijk best zeggen dat hierboven eerder onbekende info beschreven wel een zekere invloed heeft gehad op de manier waarop bepaalde mensen met bepaalde mensen zijn om gegaan vanwege hun persoonlijke visie e.d.. we kunnen dus m.i. aansluitend bij de conclusie van het citaat melden dat o.g., gezien de eigen ervaring en wat wij aan verwarringsspel kunnen zien op wereld niveau, het daar helemaal mee eens is.

Wijziging aangebracht door Vagebond op 22 July 2019 om 13:59.
Vagebond is offline  
Oud 22 July 2019, 15:37   #1079
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard Ik ben bijzonderder dan jij vraagstuk...

Vagebond wil graag nog iets zeggen over iets dat hier ergens geschreven staat mbt tot haarzelf.

Het ging er over dat Vagebond haar eigen leerpuntjes als bijzonder naar buiten zou brengen.

Vagebond voelt zich toch genoodzaakt hier een correctie in aan te brengen.

Vagebond ziet niet dat haar leerpunten bijzonderder zouden zijn dan die van anderen. Vagebond ziet dat ieder mens op zichzelf zijn of haar leerpunten heeft die op zijn of haar leest gesneden zijn.

In vagebond's wereld is of niemand bijzonderder of iedereen bijzonderder incl zichzelf. Het geeft in de wereld van Vagebond geen pas een ander en/of jezelf meer of minder bijzonderder te maken.
In dit geval is er vermoedelijk een zusje dat zichzelf minder bijzonder ziet zijn dan haar zusje... Nou zusje ik zou als ik jou was zou ik dat idee van meer of minder maar snel laten varen want hier wordt dat niet ervaren...

Vanaf een zonnige vakantie-eiland en met een gloednieuw jurkje....

V.
Vagebond is offline  
Oud 23 July 2019, 11:36   #1080
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
(Bovenstaande film is tot stand gekomen met behulp van eerder genoemde citaat. Waarvoor onze dank uitgaat naar de schrijver van het citaat. Thanks, wie de schrijver ook mag zijn).
Zie toch dat er toch iets ontbreekt in bovenstaande quote. Er had bij moeten staan dat de bovenstaande belediging voor het oog ( de slechte film cq horror movie) en het citaat tot stand is gekomen met behulp van dat zelfde citaat. Waarvoor....ect.

Man wat een verschrikking die post # 1133, had ik het maar gelaten mijn verhaaltje aan het citaat op te hangen, geen wonder dat ik al bij voorbaat ben weggerend want ik zag de bui al hangen nog voor er een woord op schrift stond. Tis een hoofdpijndossier, veel te veel lijnen en verbindingen met onderwerp om e.e.a. zo helder op schrift te krijgen als het in mijn hoofd was. Plaatje in mijn hoofd is driedimensionaal en dat op schrift krijgen een verschrikking.....Er lijkt mij toch iets meer achter te zitten Vagebond!

Iemand in mij kan zich idd afvragen wat er de meerwaarde van is het persoonlijke verhaaltje op te willen hangen aan een dergelijk citaat.

Nou dat is gemakkelijk te beantwoorden eerlijk gezegd. Het belang is helderheid te creëeren mbt mijn verwarring. Want de verbinding op verschillende gebieden met het citaat mag dan wel helder zijn in het hoofd het is m.i. nog altijd wel belangrijk die helderheid ook handen en voeten te geven in de dagdagelijkse praktijk. En zoals nu gebleken is mankeert daar nog al wat aan.

En natuurlijk kan ik weglopen van mijn eigen mislukking maar wat heb ik daar aan?

Een knagend stemmetje vraagt de aandacht met de vraag: zit er niet stiekem iets achter van een aandacht vragend egootje? (Cjips)

Als het dan moet....ook een gemakkelijk te beantwoorden vraag: natuurlijk zit er bij zo'n mislukking een aandacht vragend egootje, lijkt mij evident te zijn. Er zit een egootje dat zich nog altijd ergens te kort gedaan voelt te storen, daarom is zo'n antwoord van de innerlijke goeroe ook zo goed. Gelijk to the point, geen geneuzel er omheen, dit is het, klaar en helder.

En natuurlijk doe ik nog wel even alsof ik ben maar dat stelt weinig voor want ik kan je verzekeren dat wij het daarna reuze gezellig met elkaar hebben gehad. Herinner ik me....man te veel info weer......

Goed, op naar de conclusie dan maar....

Conclusie: er zat dus een aandacht vragend, kontendraaiend, zie je mij, zie je mij mooi zitten wezen, kijk ik knipper met mijn ogen egootje dwars in de keel en de innerlijke goeroe maakte er korte metten mee.
Vagebond is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.