Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 August 2013, 23:12   #1081
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Natuurlijk wil ik leren en met elkaar groeien en daarbij hoort, dat ik mij totaal vrij voel om te zeggen wat een gesprek bij mij doet. Oke ik kies jou maar waarom moet ik daarvoor kiezen. Dat vind ik niet echt realistisch

Of nee toch maar niet. Ik vind dit gesprek zo stom, zit niet meer te wachten op meer.
Oh?nou dan stoppen we er toch mee? Prettige avond verder.
Freerider is offline  
Oud 3 August 2013, 23:19   #1082
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Oh?nou dan stoppen we er toch mee? Prettige avond verder.
He ja fijn! Jij ook een hele fijne avond!!
Cynthia is offline  
Oud 4 August 2013, 01:20   #1083
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Het 'ik' is continu bezig met denken, overtuigingen overpeinzen enzovoorts.
Zolang je ziet dat je het niet Zelf bent, is er geen enkel probleem.
Dat is nu juist de crux in het hele gebeuren. Op het moment dat je iedere vorm van denken loslaat, iedere overtuiging kan laten voor wat hij is, dan laat je je kleine ikje los. Je kleine ikje is de sluier die over je Zelf ligt.

Op het moment dat je geheel en al vrij komt van je ego, openbaart je Zelf zich.
Wie dit heeft ondergaan, kan dit ook bij een ander herkennen. Zo eenvoudig ligt het eigenlijk.




Deze zin pik ik er uit en weet je waarom? Hier zit je je kleine ikje te be-veroordelen. Je hebt er de pest aan dat je door draaft of whatever. Je zit ahw tegen je eigen 'aan te duwen'. En zoals je weet: alles waar je tegen aan duwt wordt groter. Laat Ulla toch in de clich leggen met mij, dat staat jouw Zelf niet in de weg. Ulla en Niets zitten te bakkeleien over zeehondjes?nou en?

Het is een kwestie van steeds bewuster worden van je Zelf (en ik weet dat jij die kent) en wat je kleine ikje hier of elders aan het bakkeleien is maakt niet uit. Je kan immers steeds terugkeren naar je Zelf. Wij als mens zijn uitgerust met een ego (sluier), maar als je ziet dat je die op kan tillen zo veel en zo vaak als je wilt is er geen enkele probleem. Het is nu eenmaal onmogelijk om zonder ego door het leven te gaan of te discusieeren op een forum.

Je ontwikkelt je hier ook door. Je wordt immers steeds bewuster. Ik hoef geen discussie van jou of iemand anders te 'winnen'. In het Zelf is er niet eens winnen. Wat we hier doen is argumenten uitwisselen, maar naarmate je bewuster wordt, wordt het vanzelf minder een egostrijd. Als iemand ook een egostrijd waarneemt, dan zegt dat vooral wat over zichzelf.

Ik hoop dat je een beetje begrijp waar ik heen wil.
Nee, ik heb er niet zo veel aan. Er is namelijk geen probleem of vraagstuk, welke een dergelijke verhandeling en invullingen behoeft. Het zien en het ook als vanuit het Zelf toepassen is het verschil tussen kennen en weten.
Dat is waar het voor mij soms om gaat.

Het is voor mij ook amusant dat bij mezelf waar te nemen. Het "knap vervelende" zit hem in de energie die het mij soms kost. Het heeft niet mijn voorkeur mijzelf te vermoeien. Maar dat betekent nog niet dat ik daarom over mezelf oordeel of dat ik dit alles niet kan accepteren.

Wijziging aangebracht door Ulla op 4 August 2013 om 08:41.
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 09:26   #1084
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht

Quote Ulla : En dat kan ik knap vervelend vinden.


Deze zin pik ik er uit en weet je waarom? Hier zit je je kleine ikje te be-veroordelen. Je hebt er de pest aan dat je door draaft of whatever. Je zit ahw tegen je eigen 'aan te duwen'. En zoals je weet: alles waar je tegen aan duwt wordt groter. Laat Ulla toch in de clich leggen met mij, dat staat jouw Zelf niet in de weg. Ulla en Niets zitten te bakkeleien over zeehondjes?nou en?

Het is een kwestie van steeds bewuster worden van je Zelf (en ik weet dat jij die kent) en wat je kleine ikje hier of elders aan het bakkeleien is maakt niet uit. Je kan immers steeds terugkeren naar je Zelf. Wij als mens zijn uitgerust met een ego (sluier), maar als je ziet dat je die op kan tillen zo veel en zo vaak als je wilt is er geen enkele probleem. Het is nu eenmaal onmogelijk om zonder ego door het leven te gaan of te discusieeren op een forum.

Je ontwikkelt je hier ook door. Je wordt immers steeds bewuster. Ik hoef geen discussie van jou of iemand anders te 'winnen'. In het Zelf is er niet eens winnen. Wat we hier doen is argumenten uitwisselen, maar naarmate je bewuster wordt, wordt het vanzelf minder een egostrijd. Als iemand ook een egostrijd waarneemt, dan zegt dat vooral wat over zichzelf.

Ik hoop dat je een beetje begrijp waar ik heen wil.
Dit viel mij op midden in de discussie wellicht dat de verdere discussie verheldering gaf, dat weet nog ik niet,ga het nog verder doorlezen dit is wat nu is, wat ik zie.

Wat is het als ik zeg: dat de uitspraak van Ulla:

( En dat kan ik knap vervelend vinden.), Ze vind het knap vervelend! Klaar.

waar of onwaar IS, geen enkele WAAROM behoeft aan een omschrijving van dat gene jij boven aanreikt?

Dat opzich een ongevraagde invulling aanreikt, die enkel in je eigen beleving zo ervaren word?

Iedere waarom, je buiten de werkelijkheid plaatst, en alles met een ego te maken heeft die zijn/haar overtuiging over wil brengen die de aangever van de zin wellicht helemaal niet zo ervaart.

Ook dit is een mening zoals zovele, enkel niet uit een waarom vraag of mij als persoon, jullie beiden, gelijk hebben, in het gelijk of ongelijk.

De vraag was, de zin te laten defini?ren.

Zie dit ook als een ongevraagde invulling van het ZIEN mijnerzijds.
Exact hetzelfde.
Dan alleen, een werking in gelijke mate van actie en reactie.
moi is offline  
Oud 4 August 2013, 09:31   #1085
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Zit ik trouwens dit niet in een verkeerd draadje uitéén te zetten?
Sorry Mihaela.
moi is offline  
Oud 4 August 2013, 10:03   #1086
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Zit ik trouwens dit niet in een verkeerd draadje uitéén te zetten?
Sorry Mihaela.
Ik zie het niet als mijn draadje Moi. Het is wel voor het gemak zo verdeeld, en om het hele forum overzichtelijker te maken, voor (toen) lastposten zoals ik en anderen, jij valt daar het minste tussen.
Het gaat overal op ieder draadje over Zelfkennis/Bewustwording, en je tekst ging daarover, dus zeer passend waar dan ook, als jij mijn mening vraagt.


Alsnog bedankt voor je attent gebaar...
Mihaela is offline  
Oud 4 August 2013, 10:29   #1087
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik zie het niet als mijn draadje Moi. Het is wel voor het gemak zo verdeeld, en om het hele forum overzichtelijker te maken, voor (toen) lastposten zoals ik en anderen, jij valt daar het minste tussen.
Het gaat overal op ieder draadje over Zelfkennis/Bewustwording, en je tekst ging daarover, dus zeer passend waar dan ook, als jij mijn mening vraagt.


Alsnog bedankt voor je attent gebaar...
Bedoeling is wel dat jij hier je ei in kwijt kunt..ik had er even niet meer bij stilgestaan. Ook sorry! Maar ook bedankt dat je het geen probleem vind!
En een fijne zondag voor je KiSs en iedereen hier natuurlijk!

Wijziging aangebracht door Ulla op 4 August 2013 om 10:31.
Reden: taal
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 10:38   #1088
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Dit viel mij op midden in de discussie wellicht dat de verdere discussie verheldering gaf, dat weet nog ik niet,ga het nog verder doorlezen dit is wat nu is, wat ik zie.

Wat is het als ik zeg: dat de uitspraak van Ulla:

( En dat kan ik knap vervelend vinden.), Ze vind het knap vervelend! Klaar.

waar of onwaar IS, geen enkele WAAROM behoeft aan een omschrijving van dat gene jij boven aanreikt?

Dat opzich een ongevraagde invulling aanreikt, die enkel in je eigen beleving zo ervaren word?

Iedere waarom, je buiten de werkelijkheid plaatst, en alles met een ego te maken heeft die zijn/haar overtuiging over wil brengen die de aangever van de zin wellicht helemaal niet zo ervaart.

Ook dit is een mening zoals zovele, enkel niet uit een waarom vraag of mij als persoon, jullie beiden, gelijk hebben, in het gelijk of ongelijk.

De vraag was, de zin te laten defini?ren.

Zie dit ook als een ongevraagde invulling van het ZIEN mijnerzijds.
Exact hetzelfde.
Dan alleen, een werking in gelijke mate van actie en reactie.
Ik maak mij hier ook nog wel eens "schuldig" aan, is ook nog in dit draadje gebeurd. Bedankt!
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 10:49   #1089
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Dit viel mij op midden in de discussie wellicht dat de verdere discussie verheldering gaf, dat weet nog ik niet,ga het nog verder doorlezen dit is wat nu is, wat ik zie.

Wat is het als ik zeg: dat de uitspraak van Ulla:

( En dat kan ik knap vervelend vinden.), Ze vind het knap vervelend! Klaar.

waar of onwaar IS, geen enkele WAAROM behoeft aan een omschrijving van dat gene jij boven aanreikt?

Dat opzich een ongevraagde invulling aanreikt, die enkel in je eigen beleving zo ervaren word?

Iedere waarom, je buiten de werkelijkheid plaatst, en alles met een ego te maken heeft die zijn/haar overtuiging over wil brengen die de aangever van de zin wellicht helemaal niet zo ervaart.

Ook dit is een mening zoals zovele, enkel niet uit een waarom vraag of mij als persoon, jullie beiden, gelijk hebben, in het gelijk of ongelijk.

De vraag was, de zin te laten defini?ren.

Zie dit ook als een ongevraagde invulling van het ZIEN mijnerzijds.
Exact hetzelfde.
Dan alleen, een werking in gelijke mate van actie en reactie.
Er zijn hier alleen maar ongevraagde invullingen, dus geneer je niet.
Freerider is offline  
Oud 4 August 2013, 11:02   #1090
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Er zijn hier alleen maar ongevraagde invullingen, dus geneer je niet.
Ook dat is niet waar, er is doorgaans een 'meekijken' met wat een ander ziet, het is, tja kan het anders, ego dat zich daartegen verzet en het ongevraagde invullingen noemt om er vanaf te zijn. Het kan het meekijken dan als een aanval op jou als persoon zien en rigoureus afwijzen zodat het er niks mee hoeft te doen. Advies leer de aard van ego kennen.

Als attent gebaar: sorry Mihaela voor het bevuilen van je draadje.
Zo daarmee zijn de menselijke omgangsvormen weer recht gedaan.
Rennie is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.