Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 November 2014, 22:43   #101
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Waarheidvinding is alles onderzoeken ook gedachten als deze, het beschouwd een nobele gedachte dan ook niet als beter of daar waar het verdere onderzoek stopt.
Bij waarheidsvinding bied de 'wereld' geen houvast meer, dan komt er een andere troef van ego naar voren, tegenhouden dat het verdwijnt/oplost bij die ont'dekking.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 23:08   #102
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

'k heb even niets te doen, daarom doe ik het ego van Renoir nog is een plezier en beschrijf ik met de titel van deze video op youtube zijn forum:
Wonderfully Gloriously Meaningless (Tony Parsons)

Mijn 'god', wat is Tony oneindig veel keer meer interessanter om naar te luisteren en lezen dan het ego van onze goeie ouwe Renoir.
'Veel meer keer...' Wat zeg ik? Het ego van Renoir is gewoonweg niet interessant! Hilarisch ten hoogste. 'Gedegen zelfonderzoek in zijn eigen onderbroek ja!' (Wat mis ik forumlid Mara, hihihi).

Geniet van Tony Parsons heerlijke expressie zoals te zien op onderstaande afbeeldingen die ik maakte als 'schermafbeelding' uit zijn video op youtube!
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 8 November 2014, 23:17   #103
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
(Wat mis ik forumlid Mara, hihihi).
Je had eens moeten lezen hoe Mara gehakt maakte van Tony ...
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 00:54   #104
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je had eens moeten lezen hoe Mara gehakt maakte van Tony ...
Ik email gezellig regelmatig met Mara. Niks 'jouw ego zo, jouw ego zus, ego dat, ego dit, ik egoloos, jij nog ego, ik jouw ego doorzien want ik heb geen ego meer...' En meer van die onzin die er hier continue word uitgekraamd door ons aller bekende moderator.
Samen met Mara zit ik ook Tandem achter zijn veren op een ander forum (stout van ons).

Er is maar één arrogant egoloos ego dat het allemaal denkt beter te weten dan Tony en Ramesh en zoveel mensen meer.
Maar 't is zo'n goeie ouwe moderator h?! Tegen wie zou we hier anders van leer moeten trekken.
Ambiance in de brouwerij verzekerd!

Wijziging aangebracht door Puppetji op 9 November 2014 om 06:12.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 01:05   #105
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik had het over het licht van de Waarheid. Dat licht is ongenadig en ont'hult dat wat onwaar is, het onechte opdat Waarheid kan zegevieren om in kerkelijke termen te blijven.

Het ego kan zich aan dat licht niet tegoed doen, het ego schrompelt ineen vanwege de onwaarheid dat het vertegenwoordigd. De waan van het ego de heerser over de natuur te zijn is met zijn verscheiden al niet meer.

Jij ziet kennelijk in het licht de voeder van ego waardoor het zich kan ontwikkelen in het, wat we maar het kwade zullen noemen, want menen de heerser van de natuur te zijn herbergt weinig goeds in zich. In het hart is deze voeding er vlgs jouw gedachtegang niet meer maar ik zie eigenlijk niet waarom. Wat is het hart trouwens meer dan bijvoorbeeld de lever?

Wat jij het hart noemt zie ik denk ik als een afgezonderde plaats in de hersenen waar van alles heen getransporteerd kan worden waarover wat milder gedacht mag worden omdat het aan de goede inzichten kant ligt.
Daar houdt het zich dan in gebed op met de hoop op iets beters.

Waarheidvinding is alles onderzoeken ook gedachten als deze, het beschouwd een nobele gedachte dan ook niet als beter of daar waar het verdere onderzoek stopt.
Ik had het over het punt in het hart zoals dat beschreven staat in de Brief aan de Hebree?n : "Want het woord van God is levend en krachtig. Het is scherper dan een tweesnijdend zwaard en dringt door tot het raakpunt van ziel en geest, van merg en beenderen. Het ontleedt de bedoelingen en gedachten van het hart." Het gaat niet om een afgezonderde plaats maar om het woord van God. Dat woord is het licht van de waarheid. God heeft geen bepaalde plaats dan dit punt in het hart om Zijn woord kenbaar te maken.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 08:00   #106
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik email gezellig regelmatig met Mara.
Dat is mooi, dan kun je hem rechtstreeks vragen.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 08:30   #107
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je had eens moeten lezen hoe Mara gehakt maakte van Tony ...
Over welk gehakt heb je het eigenlijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is mooi, dan kun je hem rechtstreeks vragen.
Want dat hoef ik niet te vragen aan Mara, zie onderstaande maar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mara; 76220 - 1 juli 2014, 11:26
'Het open geheim' vind ik persoonlijk een uitstekend boek. Punt aan de lijn.
Bovenstaande opmerking van Mara is in dat topic lezen > Waarheidvinding.nl > Leermeesters en favoriete leraren - Tony Parsons - "Het open geheim"
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 08:42   #108
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik email gezellig regelmatig met Mara. Niks 'jouw ego zo, jouw ego zus, ego dat, ego dit, ik egoloos, jij nog ego, ik jouw ego doorzien want ik heb geen ego meer...' En meer van die onzin die er hier continue word uitgekraamd door ons aller bekende moderator.
Samen met Mara zit ik ook Tandem achter zijn veren op een ander forum (stout van ons).

Er is maar één arrogant egoloos ego dat het allemaal denkt beter te weten dan Tony en Ramesh en zoveel mensen meer.
Maar 't is zo'n goeie ouwe moderator h?! Tegen wie zou we hier anders van leer moeten trekken.
Ambiance in de brouwerij verzekerd!
Een gezamenlijke vijand of een gezamenlijk onderwerp van spot doet het altijd goed voor het saamhorigheidsgevoel.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 08:59   #109
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Een gezamenlijke vijand of een gezamenlijk onderwerp van spot doet het altijd goed voor het saamhorigheidsgevoel.
Ik, en meerdere forumleden hier doen Renoir een plezier, maakt niet uit hoe, spotten of niet, alleen of samen; kijk maar onderaan.
Hoe meer mensen op hem reageren dus, zich aan hem ergereren, hem verfoeien, hoe meer hij zich amuseert en zich (nog meer) kan inbeelden overal ego's te zien die moeten aangezet worden tot 'gedegen zelfonderzoek'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir;82914 - 7 november 2014, 21:24
Ik amuseer me prima hier...

Het zal me werkelijk worst zijn hoe ik hier gezien en ervaren wordt hoor Puppetji.
Puppetji is offline   Met citaat reageren
Oud 9 November 2014, 09:15   #110
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ik, en meerdere forumleden hier doen Renoir een plezier, maakt niet uit hoe, spotten of niet, alleen of samen; kijk maar onderaan.
Hoe meer mensen op hem reageren dus, zich aan hem ergereren, hem verfoeien, hoe meer hij zich amuseert en (nog meer) kan inbeelden overal ego's te zien die moeten aangezet worden tot 'gedegen zelfonderzoek'.
Dan kan ik je alleen maar succes wensen met je mooie werk.
Rob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.