Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 April 2018, 11:06   #101
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Iemand zonder humor, zoals jij, snapt mijn grap niet.
Jouw ego blij dat hij zich aan die ene zin kon vast klampen, uit het verband halen, en weer gerust door-sussen.
Ego-Tripper Renoir is niet blij als men hem ontmaskert..
Renoir, wanneer laat jij je ego varen? Stel, dat jij een keer durft jezelf te ontmaskeren, en hier deelt hoe jij jaren gelogen en bedrogen hebt op het forum.
Begin met delen bv. hoe vaak jij gedurende een dag getriggerd voelt, door ieder geluid of gebeurtenis dat jouw ongenoegen veroorzaakt.

Het zou jou vrij maken.
dag Hitlertje..
De intentie van dit forum heet zelfonderzoek te zijn, dat impliceert dat het onderzoek zich in jou plaats vindt. Wat er zich hier bij mij aan zelfonderzoek heeft afgespeeld kan jou op geen enkele wijze van dienst zijn, ook ben je niet gediend met mijn ervaringen. Ze kunnen niemand tot leidraad strekken. Gedegen zelfonderzoek zul je geheel zelf moeten doen.

Jij wilt een beeld hebben over iemand dat gevormd kan worden uit z'n uitspraken om zo vat op die iemand te krijgen. Voor ego doeleinden leen ik me niet dus ik kan je frustratie wel begrijpen geen vat op mij te hebben. Maar je laat goed zien wat ego allemaal vermag te doen.
 
Oud 21 April 2018, 11:15   #102
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Waar ECIW ook een duidelijk voorbeeld van is. Negatieve emoties worden weggegeven aan de H. Geest. Ogenschijnlijk werkt het.
Er zijn wel mensen die vrij zijn van een ego zonder daar veel moeite voor te hoeven doen, maar onderdrukken kun je ego niet, het zal zich altijd weer manifesteren.
Wat niet echt is ontmaskerd zich zelf.
 
Oud 21 April 2018, 11:15   #103
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
De intentie van dit forum heet zelfonderzoek te zijn, dat impliceert dat het onderzoek zich in jou plaats vindt. Wat er zich hier bij mij aan zelfonderzoek heeft afgespeeld kan jou op geen enkele wijze van dienst zijn, ook ben je niet gediend met mijn ervaringen. Ze kunnen niemand tot leidraad strekken. Gedegen zelfonderzoek zul je geheel zelf moeten doen.

Jij wilt een beeld hebben over iemand dat gevormd kan worden uit z'n uitspraken om zo vat op die iemand te krijgen. Voor ego doeleinden leen ik me niet dus ik kan je frustratie wel begrijpen geen vat op mij te hebben. Maar je laat goed zien wat ego allemaal vermag te doen.
Voor iemand die meent dat de frustratie van een ander geen vat op hem heeft zit jij hier al jaren op dit forum te ergeren dat men jouw onbuigzame formule niet volgt.

Joh, je hebt geen patent op het leven, of op het goddelijk.
Ga toch een keer naar de spiegel lopen, dan zie jij nog steeds het jongetje dat bang is dat zijn papa hem, of zijn moeder, klapjes geeft.
Geef zelf een ban aan een ander, zo denk jij dat jij vervolgens veilig bent.
Jij bent ieder persoon die jij weggestuurd hebt.. Kijk daar naar, en heb jezelf een keer lief. Zeg maar: Ik ben veilig!

Je voelt je je nog steeds onveilig, hoe vaak jij het woord gedegen ook maar typt, de angst wordt niet weggepoetst.

Hier is God! NU.. in ieder woord dat jij leest.

Goed, je snapt het toch niet.. verloren tijd.
Ga met marie dan kwetteren, of inderdaad, met Iona, want ze is nu Guruloos..
Nowee is spoorloos in het zwijgen verdwenen, om vervolgens weer met een aangepaste mantra te verschijnen..
Ego-trippers!
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2018, 11:22   #104
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
een mens die bereid is zichzelf te kennen durft dat toe te geven. Het was juist het ego niet ontkennen.
Ik zie juist wat kritiek en complimenten voor een werking hebben op mij.
Klopt ontkennen is niet de bedoeling, het gaat om het zien. Maar heb je er vrede mee dan hoe manipulatief je bent door gevoeligheid voor vleierij?


Citaat:
Kijk hoe jij al jaren je forum leeg hebt laten lopen, omdat jij alleen maar mensen wilt die jou na kraaien.
Als dat geen compliment is, als men jou klakeloos na praat, of zelfs een mantra ontwikkelt dat in jouw straatje past, als jij dat niet inziet, blijf je slapen. jIj bent gevoelig voor complimenten Renoir, je wenst volgzaamheid.
Nowee heeft uit angst het gedrog van een mantra ontwikkelt, mogelijk gaat hij een keer naar zichzelf kijken, en maakt hij zich van je los.
Guido lijkt me aan het ontwaken, en zijn eigen weg te nemen. Hopelijk...

Renoir, ik help je, Katerie helpt je.
Ga een keer toegeven dat jij een ego-tripper bent, kan jij weer ook een stapje verder.

Zonder dat, blijf je in gevecht met jezelf.. Jij geeft steeds jezelf een ban, want jij bent Sterre, en jij bent Kweetniet, en jij bent Mara(zou je willen), en ga zo door..
Ik vind leeglopen juist een goed teken, dat duid er op dat het werkt. Ik ben wars van al het napraten, vindt je eigen weg. Met de rest van de quote kan ik niks.
 
Oud 21 April 2018, 11:25   #105
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Voor iemand die meent dat de frustratie van een ander geen vat op hem heeft zit jij hier al jaren op dit forum te ergeren dat men jouw onbuigzame formule niet volgt.

Joh, je hebt geen patent op het leven, of op het goddelijk.
Ga toch een keer naar de spiegel lopen, dan zie jij nog steeds het jongetje dat bang is dat zijn papa hem, of zijn moeder, klapjes geeft.
Geef zelf een ban aan een ander, zo denk jij dat jij vervolgens veilig bent.
Jij bent ieder persoon die jij weggestuurd hebt.. Kijk daar naar, en heb jezelf een keer lief. Zeg maar: Ik ben veilig!

Je voelt je je nog steeds onveilig, hoe vaak jij het woord gedegen ook maar typt, de angst wordt niet weggepoetst.

Hier is God! NU.. in ieder woord dat jij leest.

Goed, je snapt het toch niet.. verloren tijd.
Ga met marie dan kwetteren, of inderdaad, met Iona, want ze is nu Guruloos..
Nowee is spoorloos in het zwijgen verdwenen, om vervolgens weer met een aangepaste mantra te verschijnen..
Ego-trippers!
Het gaat hier om zelfkennis/waarheidvinding, zoek eigen waarheid niet die van een ander.
 
Oud 21 April 2018, 11:28   #106
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Klopt ontkennen is niet de bedoeling, het gaat om het zien. Maar heb je er vrede mee dan hoe manipulatief je bent door gevoeligheid voor vleierij?
.
Ik vind het amusant hoe het werkt, en ik doe daar niets mee. Inzien is voor mij voldoende. Boosheid uiten, leuk vinden als men mij vleit, is zie steeds het verlangen naar God dat zich veilig gesteld voelt door een compliment, of beangstigd door kritiek, en in boosheid of verdriet schiet.
Durfde jij maar ook dat een keer toe te geven..


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik vind leeglopen juist een goed teken, dat duid er op dat het werkt. Ik ben wars van al het napraten, vindt je eigen weg..
Als men maar jou napraat, dan ben jij content.
Man toch, durf jij dat nog steeds niet toe te geven? Hopelijk doe jij dat stiekempjes bij jezelf, toegeven hoe gevoelig jij bent voor eenstemmigheid, zolang als het jouw stem gevolgd word.
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2018, 12:36   #107
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik vind het amusant hoe het werkt, en ik doe daar niets mee. Inzien is voor mij voldoende. Boosheid uiten, leuk vinden als men mij vleit, is zie steeds het verlangen naar God dat zich veilig gesteld voelt door een compliment, of beangstigd door kritiek, en in boosheid of verdriet schiet.
Durfde jij maar ook dat een keer toe te geven..

Als men maar jou napraat, dan ben jij content.
Man toch, durf jij dat nog steeds niet toe te geven? Hopelijk doe jij dat stiekempjes bij jezelf, toegeven hoe gevoelig jij bent voor eenstemmigheid, zolang als het jouw stem gevolgd word.
Maar heb je ook de nadelen in beeld dat je aan degenen die jou niet paaien niets is gelegen, ze niet gunstig stemmen en kritischer leest dan dat ze je wel paaien? Er zijn allerhande psychologische tests uitgevoerd hoe medogenloos mensen kunnen zijn als er een vijandsbeeld is opgeroepen, na de eerdere verwondering over wat de nazi's de Joden hebben aangedaan. Hoe manipulatief mensen naar elkaar zijn (zelfs als gezagdrager, een overheid z'n eigen bevolking afknijpt) op jacht naar meer macht, gewin en aanzien. Kortom zie je ook in wat al dat egogebeuren op een grotere schaal met elkaar aanricht? Of ben je alleen maar amused over al de ellende die we elkaar in zijn naam God/Bewustzijn/DeAltijdTegenwoordige/Waarheid aandoen?

Waar is de uniformiteit van iets dat God/Bewustzijn/DAT/Waarheid is daar waar we allemaal iets anders willen. En waardoor is het dat we allemaal iets anders willen en moeten we dat uitgangspunt, dat 'ik' dan niet eens grondig gaan onderzoeken? Kortom ik ben content wanneer jij je 'ik' hebt overstegen en je ware gezicht God/Bewustzijn/DAT/Waarheid toont.
 
Oud 21 April 2018, 12:40   #108
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard Er was eens...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
"I AM - I Exist. "


Dit is het!
Ja, dat is het. Ik besta, dat is de enige Waarheid, al het andere is een concept.
mijn goeroe Ramesh Balsekar zei daarover:

Citaat:
Alles is een concept. Dat mag je nooit vergeten.
Alles is een concept, dus wees niet bang om concepten te gebruiken. Concepten zijn nodig.

Ramana Maharsi heeft dat schitterend verwoord.
Hij zei: 'Een concept gebruik je als een doorn om een andere doorn, die in je voet zit, te verwijderen. Als dat gebeurd is, gooi je beide doornen weg.' Dan ben je vrij van concepten. Maar als je één concept meedraagt, heb je er een heleboel die de waarheid aan het oog onttrekken. Dus voel je vrij om je van concepten te bedienen. Maar als je ze eenmaal hebt gebruikt, gooi je ze weer weg.

Het proces van het denken ontneemt je het zicht op onderling afhankelijke tegendelen.
Het denken neigt meestal naar het één of het ander. Vandaar dat de complementaire aard van de meeste dingen niet wordt gezien.
Bovenstaand Goddelijk citaat komt uit zijn boekje:

ER WAS EENS
Het unieke onderricht van Ramesh S. Balsekar met verhalen en anekdotes
http://www.samsarabooks.com/boeken/er-was-eens/


__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 21 April 2018, 12:58   #109
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

"Een concept gebruik je als een doorn om een andere doorn, die in je voet zit, te verwijderen. Als dat gebeurd is, gooi je beide doornen weg.' Dan ben je vrij van concepten. Maar als je één concept meedraagt, heb je er een heleboel die de waarheid aan het oog onttrekken. Dus voel je vrij om je van concepten te bedienen. Maar als je ze eenmaal hebt gebruikt, gooi je ze weer weg."

Exact.
Daarom vind ik dat, door de strot dauwende, concepten van Nowee en Renoir hinderlijk zijn voor hunzelf op den duur.

Oke, Een zoeker vindt bevreiding, en dat kan bij een ieder op een eigen wijze onstaan.
Het kan inspirerend werken, als men uitlegt hoe het bij hem gegaan is, en zelfs kan daaruit soms een methode ostaan.
Jammer voor Nowee en Renoir, maar er staan er geen mensen in de rij voor hun concepten/ methodes...
Uiteindelijk gooit men toch allen ideeën overbord, het blijft niets over.
Hopelijk voor Nowee en Renoir dat ze ook een keer vrij raken van hun verslaving aan bepaalde woorden, zoals gedegen, van een ander begin, en nog een paar van die kreten die ik gelukkig weer vergeten ben..
Mihaela is offline  
Oud 21 April 2018, 13:09   #110
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iona Bekijk bericht
Het ego , de persoonlijkheid bestaat niet.
Dat wetende en beseffende kunnen we kleine sprongetjes en grotere sprongen maken naar een hoger bestaansniveau.
Dit is mogelijk als we bereid zijn al onze ikken en al onze overtuigingen over wat normaal is te zien en los te laten.
Zie Iona hitsig rondom haar nieuwe Guru springen..
Tjonge jonge Iona, pak een dildo of zo, je zoemt als een vlieg op de stront, rondom je Ego volle Gurus.
Eerst Nowee, nu Renoir..
Ben jij echt zo een volgzame leeghoofd, verslaafd aan de gedachten van een ander, zoals nu Laurens, en een tijd terug Nowee..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.