Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 January 2018, 07:23   #101
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je dat eerste laat voor wat het (niet) is, kun je alsnog met het tweede aan de slag.
Dat is waar, de wijze raad die je geeft is in de eerste plaats voor jezelf bedoeld.
Indien de ander er toevallig wat aan heeft, dan is dat mooi meegenomen.

Ik heb toevallig iets aan je wijze raad, dus bedankt.
Maar misschien heb jij er iets aan te weten dat de wijze raad die je geeft eigenlijk altijd bedoeld is voor jezelf.
Vandaar dat ik aan Miha schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik vind het echt fijn hoe je op deze manier deelt en herken er veel in, wat niet wil zeggen dat wat ik herken werkelijk is wat er zich bij jou afspeelt. Ik herken enkel wat "ik" er in zie, ik zie mijn eigen spiegel in jou, dus mogelijks heb jij hier geen enkele boodschap aan, het zij dan zo.
Ik zie dat jij je ook gespiegeld voelt in Miha, vandaar, misschien heb je hier iets aan, terwijl ... wat ik hier schrijf ook naar jou, in de eerste plaats voor mijzelf bedoeld is, zoals altijd.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 28 January 2018, 07:50   #102
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Katerie: Dat is waar: ego wijst ego op ego.
Bedankt voor de spiegel die je mij voorhoudt.
Geweldig waanzinnig forum hier hé Dorje!

Ik haalde de mosterd voor mijn waanzinnige antwoord aan jou bij de forumbaas.
Bekijk nog is wat ik schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
@Dorje:...ik wil graag de werking van ego blootleggen zodat jullie kunen zien wat je gevangen houdt. That's it.
Ik heb toegewijde dienstbaarheid om jou en marie (en anderen) op jullie egowerking te wijzen. Maar dat ziet ego als problemen hebben met iemand en reageert navenant. Wanneer leer je nou zelf eens wat in te zien?
En zie dan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Theo:... ik wil graag de werking van ego blootleggen zodat je kunt zien wat je gevangen houdt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
@Theo:... ik heb het gedegen zelfonderzoek afgerond er valt hier niets meer te zien. En het is niet helaas maar toegewijde dienstbaarheid om jou op je egowerking te wijzen. Maar dat ziet ego als kritiek hebben en reageert navenant. Wanneer leer je nou zelf eens wat in te zien?

En zeggen dat Laurens de forumbaas ooit waarheid herkende in Theo.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
@Theo:...ik ben lange tijd blij geweest met je aanwezigheid hier, de periode waarin ik Waarheid in je herkende.
...
Waanzinnig hilarisch forum-circus is dit met een Laurens als unieke circus-baron! Zo authentiek, dat doet niemand hem na!
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 08:06   #103
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ja hoor, omdat het boeiend was.
Zo, tussen al het lolbroeken gedoe even terug serieus.
Dus je vond Diederik Wolsak boeiend. Ik en Miha ook. Daarom zijn we bezig met zijn 6-stappenplan inplaats van met het gedegen zelfondersoek in de onderbroek van de heilige drievuldigheid.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
't is te zeggen, Miha is bezig, ik geraak niet uit mijn lolbroeken-modus.
Voor mij is dit forum gewoonweg verslavend. Zowat elke dag lach ik hardop als gevolg van de interactieve soap dat dit forum is. Ik ga is op vakantie moeten zonder laptop om mijn lachspieren wat rust te gunnen.
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline  
Oud 28 January 2018, 10:04   #104
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Geweldig waanzinnig forum hier hé Dorje!

Ik haalde de mosterd voor mijn waanzinnige antwoord aan jou bij de forumbaas.
Bekijk nog is wat ik schreef...



Ik ga later nog reageren, maar ik wil nu toch al even kwijt dat het niet alleen waanzinnig is, maar ook goddelijk wat je hier hebt gedaan.
Verdorie je had mij goed liggen.
Je bent werkelijk een devine madman, beter kan ik het niet verwoorden.

Ik ben blij te lezen dat het je eigen woorden niet waren. Ik heb nu pas het gevoel dat ik je echt ken, en ik ben blij je te kennen, een welgemeende aangename kennismaking Katerie, devine madman!

__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 28 January 2018, 10:04   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Die ervaring die ik noemde was het begin van mijn onderzoek. Dat was ergens in het begin toen ik hier kwam. Toen was ik nog erg van mezelf oftewel mijn eigen gelijk overtuigd. Dat ben ik nu niet meer.
Ik weet dat je toen graag in de 'adviserende- rol schoot, en nu doe je dat nog steeds.
Het valt me op dat als men oprecht en eerlijk aangeeft dat het ego de regering heeft, men graag in de adviserende-modus schiet, en men in de waan schiet dat hij/ zij wel weet, en dat gretig ook wilt vertonen.

Ik weet dat dit forum zo werkt, want het ego heeft ons allemaal onder de plak, dus tracht ik dat te accepteren....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zit je nog onder het plak onder het ego bent als je serieus inziet dat je overtuigingen niet waar zijn maar toch nog je leven beïnvloeden? Is dat niet ergens normaal dat je je leven inricht naar je voorkeuren? Ik weet niet waar je het over hebt maar is dat dan nog wel zo? Uiteindelijk is dat ook een gedachte die je kunt koesteren.
Ieder mens is nog onder de plak van het ego Ulla,..
Voel jij je zo vrij als je kan zijn? Geloof het niet als ik je lees!
Zolang als er iets in vernauwing verkeert, is het ego nog steeds the king of the show...

Buiten dat, fijn je weer te zien schrijven...
Mihaela is offline  
Oud 28 January 2018, 10:34   #106
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Zit je nog onder het plak onder het ego bent als je serieus inziet dat je overtuigingen niet waar zijn maar toch nog je leven beïnvloeden? Is dat niet ergens normaal dat je je leven inricht naar je voorkeuren? Ik weet niet waar je het over hebt ?
In ieder situatie waarin 'ongemak' in beleving verschijnt, zie ik als de werking van het ego.
Men kan zeggen: het ongemak is nog steeds ' God', en dat kan allemaal, maar waar vernauwing is, is er geen bewustzijn.
Met ongemak bedoel ik : irritatie, ontevredenheid, verdriet, en alle andere emoties en ongemakken die de blik vertroebelen, zijn het resultaat van overtuigingen, egostuff...
Mogelijk denken wij hier anders over, en zien wij dit vanuit een ander invalshoek.
Voor mij geen probleem, de laatste tijd besef ik dat er geen nut heeft om me op te winden als men daar anders over denkt, zelfs als men zijn best doet om mij uit de tent te lokken( zie Looro...).
Dus het forum ziet mijn 'schelden' niet meer, maar wel een coole relaxde Mihaela, die haar blik voornamelijk op zichzelf rich.

Ja ja K, ik weet het. Belofte maakt schuld.
Mihaela is offline  
Oud 28 January 2018, 11:42   #107
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
En natuurlijk moeten we om waarheid te vinden doorpakken.


Ulla, je zult toch zelf is een verzoek om bijscholing omtrent 'doorpakken' bij de autoriteiten op dit forum moeten vragen hoor. Ik heb al eerder een verzoek voor jou bij hen ingediend maar er wordt niet gereageerd. Ik denk dat er voorwaarden gesteld worden...
Ik vroeg wat jij ermee bedoelde.
Ik wilde graag weten of ik herken in hoever ik zelf bezig ben gegaan.

Wijziging aangebracht door Ulla op 28 January 2018 om 12:14.
Ulla is offline  
Oud 28 January 2018, 11:54   #108
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik weet dat je toen graag in de 'adviserende- rol schoot, en nu doe je dat nog steeds.
Het valt me op dat als men oprecht en eerlijk aangeeft dat het ego de regering heeft, men graag in de adviserende-modus schiet, en men in de waan schiet dat hij/ zij wel weet, en dat gretig ook wilt vertonen.

Ik weet dat dit forum zo werkt, want het ego heeft ons allemaal onder de plak, dus tracht ik dat te accepteren....

Ieder mens is nog onder de plak van het ego Ulla,..
Voel jij je zo vrij als je kan zijn? Geloof het niet als ik je lees!
Zolang als er iets in vernauwing verkeert, is het ego nog steeds the king of the show...

Buiten dat, fijn je weer te zien schrijven...
Ik voel me zo vrij als ik (op dit moment) kan zijn. Vernauwingen doen daar geen afbreuk aan zolang ik er geen verhaal omheen maak en ze kan inzien.
Ulla is offline  
Oud 28 January 2018, 12:04   #109
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
In ieder situatie waarin 'ongemak' in beleving verschijnt, zie ik als de werking van het ego.
Men kan zeggen: het ongemak is nog steeds ' God', en dat kan allemaal, maar waar vernauwing is, is er geen bewustzijn.
Met ongemak bedoel ik : irritatie, ontevredenheid, verdriet, en alle andere emoties en ongemakken die de blik vertroebelen, zijn het resultaat van overtuigingen, egostuff...
Mogelijk denken wij hier anders over, en zien wij dit vanuit een ander invalshoek.
Voor mij geen probleem, de laatste tijd besef ik dat er geen nut heeft om me op te winden als men daar anders over denkt, zelfs als men zijn best doet om mij uit de tent te lokken( zie Looro...).
Dus het forum ziet mijn 'schelden' niet meer, maar wel een coole relaxde Mihaela, die haar blik voornamelijk op zichzelf rich.

Ja ja K, ik weet het. Belofte maakt schuld.

Irritatie e.d. zie ik als uitnodiging om de gedachte erachter te onderzoeken.
Zonder kom ik er niet achter dat er überhaupt een is. Ik denk
niet dat een ongemak iets slechts of goeds is. Het is er gewoon.
Ulla is offline  
Oud 28 January 2018, 13:09   #110
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik voel me zo vrij als ik (op dit moment) kan zijn. Vernauwingen doen daar geen afbreuk aan zolang ik er geen verhaal omheen maak en ze kan inzien.
Waar ongemak/ irritatie is, is er al een verhaal/ overtuiging gaande.
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.