Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 March 2018, 12:57   #101
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het zwijgen tussen ons

Voor ik het gedegen zelfonderzoek ontdekte dacht ik dat ik wel zo het een en ander wist (zoals elk al doet) van zelfonderzoek en hoe dat in vele systemen en tradities wordt verklaard en uitgelegd, welke boeken de weg wijzen en waar het zout voor de patatten wordt bedeeld.

In de ontdekking van het gedegen zelfonderzoek ben ik zelf gaan zien en moet bekennen dat als ik het gedegen zelfonderzoek als een leertijd zou beschouwen, ik aan het begin daarvan sta. Maar goed, ik beschouw het niet als een leerproces maar als onmiddellijkheid.
Nu wil ik graag iets schrijven over het gedegen zelfonderzoek maar dan moet ik tot mijn spijt vaststellen dat jullie niet de lezers zijn waarvoor ik schrijf. Het gedegen zelfonderzoek en het schrijven daarover is voor iedereen geschikt maar niet voor jullie die menen dat je als lezer iets van mij begrijpt. Jullie vervelen zich door mij, door wat ik schrijf, jullie ergeren er zich aan en misschien schamen jullie zich voor mij door mijn gebruik van woorden, maar één ding is zeker, jullie vervelen zich want anders zouden jullie mij negeren en links laten liggen en mij helemaal niet opmerken. Jullie zouden zelfs niet op dit forum verschijnen maar ergens anders jullie zelf bewijzen.

Maar ik moet iets over het gedegen zelfonderzoek schrijven want het is zo wonderlijk en zo groot dat ik niet kan besluiten er niet over te schrijven. Ook al is het een schande dat ik het gedegen zelfonderzoek niet kan verklaren of er een uitleg van kan geven, ik wil er toch over schrijven opdat het in die paar ogen die het willen lezen en voorbij die ongeoorloofde inquisitie kijken, zelf zien uit dit wonder en die grootheid van onmiddellijkheid. Ik schrijf als iemand die deelgenoot is en aan bekenden geen verklaring moet afleggen.

Het zwijgen tussen ons is een ongeoorloofde inquisitie waardoor de ene persoon de ander en de wereld dwingt in denkkaders en belevingswerelden. Dit zwijgen wil ik laten rusten tussen ons. Het is geen voornemen waaraan geloof moet worden gehecht daar het in elk schrijven over gedegen zelfonderzoek wordt bewezen.
Het is parels voor de zwijnen werpen en ook wordt gezien dat dat voor jezelf niet minder van toepassing was. Ooit scheen het onmogelijk het zelf te zien en was er alleen maar gissen, invullen, proberen vaak met de beste bedoelingen zelf die achteraf ook maar illusie bleken te zijn. De openbaring van als dat gewoon gezien kan worden is met geen pen te beschrijven.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 15:12   #102
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Voor ik het gedegen zelfonderzoek ontdekte dacht ik dat ik wel zo het een en ander wist (zoals elk al doet) van zelfonderzoek en hoe dat in vele systemen en tradities wordt verklaard en uitgelegd, welke boeken de weg wijzen en waar het zout voor de patatten wordt bedeeld..
ik heb jou altijd als stellig ervaren, dus ik zie er geen verandering in jouw wijze, al was jij vroeger niet zo opdringerig.
Naast dit allemaal, heb jij altijd bezield geschreven.
Ik vind jou nu nog steeds mooi en treffend schrijven, naast je opdringerigheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
In de ontdekking van het gedegen zelfonderzoek ben ik zelf gaan zien en moet bekennen dat als ik het gedegen zelfonderzoek als een leertijd zou beschouwen, ik aan het begin daarvan sta. Maar goed, ik beschouw het niet als een leerproces maar als onmiddellijkheid..
Stel dat er werkelijk verschil is in beleving, maar dat ik beslis om het 'leerproces' te noemen, waarom moet jij perse mij ervan overtuigen?
Jij hebt jouw ondervindingen, en de beleving van onmiddellijkheid, en ik heb mijn ondervindingen, en de weg die ik kies te bewandelen. Kan jij dat respecteren, en je je inhouden, als jij je geroepen voelt om mij jouw visie op te dringen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Nu wil ik graag iets schrijven over het gedegen zelfonderzoek maar dan moet ik tot mijn spijt vaststellen dat jullie niet de lezers zijn waarvoor ik schrijf. .
Waarom schrijf je niet gerust, en als je ziet dat 'wij' niet de lezers zijn waarvoor jij schrijft, ons met rust laat, en wel schrijven voor degene die het wel zijn?
Zie jij echt niet hoe opdringerig jij de laatste tijd bent geweest?
Ik ontken niet dat ik vervolgens jou met heftigheid terug heb benaderd, maar dat simpelweg omdat jij je steeds opgedrongen hebt.
oorzaak en gevolg.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het gedegen zelfonderzoek en het schrijven daarover is voor iedereen geschikt maar niet voor jullie die menen dat je als lezer iets van mij begrijpt. .
Kan jij daar mee leven? Dat er een paar mensen jouw 'zienswijze' waarderen, en andere weer niet??
Waarom wil jij perse achter ieder tekst van mij, of van een ander die het aangeeft dat hij daar niets in ziet, jouw visie neer zetten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Jullie vervelen zich door mij, door wat ik schrijf, jullie ergeren er zich aan en misschien schamen jullie zich voor mij door mijn gebruik van woorden, .
Ik heb je bijna altijd gelezen, als je met iemand in gesprek was, en ik waardeer de inhoud van je schrijven, en je schrijfstijl.
Ik heb WEL duidelijk aangegeven dat ik jouw opdringerigheid niet op prijs stel.
Begrijp jij echt niet dat ik jou alleen maar op je dwingende houding berisp?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
maar één ding is zeker, jullie vervelen zich want anders zouden jullie mij negeren en links laten liggen en mij helemaal niet opmerken. .
Dan verveel jij je ook, want ik was vaak in gesprek met Katerie, of bezig met iets bespreken en je bleef afvuren, en roepen dat er geen gedegen-zelfonderzoek is wat wij doen. Wie dringt zich op? Zie jij dat echt niet Nowee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Jullie zouden zelfs niet op dit forum verschijnen maar ergens anders jullie zelf bewijzen..
Het is jouw beeld, en jouw wens mogelijk. De realiteit is zoals het is. Leer mee om te gaan met de realiteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Maar ik moet iets over het gedegen zelfonderzoek schrijven want het is zo wonderlijk en zo groot dat ik niet kan besluiten er niet over te schrijven..
Ik ben alleen maar blij dat jij dat gedaan hebt, en nog steeds doet. Wat nog wonderlijker zou zijn, is als jij je bewust zou gaan afvragen of het bij ieder opmerking van de leden dat perse erbij moet zetten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Ook al is het een schande dat ik het gedegen zelfonderzoek niet kan verklaren of er een uitleg van kan geven,.
Hier doe je zielig, en dramatisch.. Je kan ieder moment een draadje openen, of met degene die hier graag wilt over hebben in gesprek gaan, maar volgens mij eis jij dat ieder tekst en ieder lid alleen maar over gedegen zelfonderzoek schrijft. Een beetje (veel) opdringerig, en eisend.
En trouwens, het is niet eens het schrijven over gedegen-zelfonderzoek dat dit conflict veroorzaakt, maar het opdringen ervan.
Durf te weten Nowee, zie dat er nog genoeg felle emoties door jou letters doorschijnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
ik wil er toch over schrijven opdat het in die paar ogen die het willen lezen en voorbij die ongeoorloofde inquisitie kijken, zelf zien uit dit wonder en die grootheid van onmiddellijkheid..
Het is erg jammer dat jij niet simpelweg schrijft, zonder je je op te dringen als men over Jan Geurtz heeft, of over B.Katie, of als men zijn ondervindingen tracht te delen over een boek.

Het is juist andersom dat gedegen-zelfonderzoek de inquisitie is geweest, en nog steeds is, het lijkt op manipuleren(omdraaien) wat jij doet Nowee.
Wat dat betreft ervaar ik jou vaak als oorlogszuchtig, ook al zucht je alleen maar dat jij nu geen ruimte krijgt. Aanvallen(opdringen), en dan zielig doen.

Jij bent degene die besloot te zwijgen, en nu leg jij dat bij een ander. Manipulatief.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Ik schrijf als iemand die deelgenoot is en aan bekenden geen verklaring moet afleggen..
Niemand heeft jou ooit om een verklaring gevraagd, jij voelde jij je toe bewogen om dat te doen. Wat ernstig hoe jij nu alles omdraait.

Hopelijk doe jij dit als bewust spel, omdat jij de boel hier weer levendig wilt krijgen, en helaas is het alleen maar conflict dat het forum doet leven. jouw schrijven nu doet het forum weer bewegen..

Als jij dit allemaal meent, dan ben jij erg onbewust van jouw onderliggende emoties.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het zwijgen tussen ons is een ongeoorloofde inquisitie waardoor de ene persoon de ander en de wereld dwingt in denkkaders en belevingswerelden. Dit zwijgen wil ik laten rusten tussen ons. Het is geen voornemen waaraan geloof moet worden gehecht daar het in elk schrijven over gedegen zelfonderzoek wordt bewezen..
Jij besloot te zwijgen, zoals ook jij degene bent die bij ieder tekst dat verschijnt, eronder je conclusie neer zet, als beoordeling of het gedegen-zelfonderzoek is of niet.

Je hebt ernaartoe gewerkt Nowee, en jij bent ook degene die hier uit deze conflict kan stappen, door jezelf niet steeds op te dringen.
Verander je houding, en schrijf verder gerust, je zult verbaasd staan hoe harmonieus de sfeer zou gaan worden...
Schrijf gerust, en ga in gesprek met degene die met jou in gesprek is, en laat degene die het nadrukkelijk aangeeft dat ZE er geen interesse in heeft, met rust.
Ik heb je nooit lastig gevallen, ik heb alleen jouw gelijkwaardig beantwoord toen jij je opdrong. Het gelijke van geweld is geweld..
Zie jij dat niet?




Leuk, je (verloren)ego-spel is fantastisch...
Zielig doen, manipuleren, sturen naar reactie dat men voor jou opkomt.
Beschuldigen, eigenlijk voornamelijk zielig doen, en de schuld geven aan het publiek voor je onzekerheid, wegens gebrek aan unanieme enthousiaste reacties..
Je hebt aandacht nodig en herkenning.

Bewust een spel gespeeld, of is dit zoals jij je voelt?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 15:48   #103
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Het zwijgen tussen ons
Ook ik kan niet besluiten hier niet op te reageren. Het is te mooi om weg te smijten. Een kans om dit forum uit zijn kinderziektes te laten groeien tot een open forum waar ego, hoe subtiel ook, niet meer met de scepter zwaait, maar mensen naast elkaar en met elkaar het wonder kunnen uitdrukken (al dan niet met citaten van anderen) dat in geen woorden te beschrijven valt, zonder te vervallen in ego-oordelen dat de ene het wonder uitdrukt en de ander zijn zelfingenomenheid uitdrukt.

Laten we even alle uitleggende systemen en verklarende tradities en citaten uit boeken, die "voor" het zelfonderzoek gebruikt kunnen worden om het eigen ontdekken van zelfonderzoek te verdoezelen, maar "na" het zelfonderzoek evengoed kunnen gebruikt worden om wat onderzocht is te verrijken..., laten we deze voor de gemoedsrust van het subject dat hier geen weg mee kan, even volledig buiten beschouwing.

In de ontdekking van het gedegen zelfonderzoek ben ik ook "zelf" gaan zien dat er enkel onmiddellijkheid is, zelfs de term onmiddellijk is er teveel aan, omdat het nog steeds een verschil met niet-onmiddellijk, iets dat tijd nodig heeft, inhoudt. Ik gebruik hier het woord onmiddellijkheid voor de gemoedsrust van het subject die geen weg kan met een verscheidenheid aan andere woorden die naar hetzelfde wijzen, maar in woord even ongepast zijn als onmiddellijkheid.

In die onmiddellijkheid wordt ontdekt dat er geen subject is en dus ook geen object, er geen taal is en niets dat kan uitgedrukt worden, ook geen proces, geen tijd, noch tijdloosheid, woorden als zwijgen en stilte, komen er het dichtste bij, hoewel er geen dicht is om bij te geraken, m.a.w. niet te beschrijven.

Die onmiddellijkheid zelf is iets dat niet komt en gaat, niet aanwezig is hier en afwezig is daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Nu wil ik graag iets schrijven over het gedegen zelfonderzoek
En ziedaar... in die onmiddellijkheid verschijnt subject ("ik") dat graag object ("iets") wil ("verlangen") schrijven over die onmiddelijkheid.

Er is, oh ramp, terugkoppeling naar subject en samen daarmee wordt object gecreëerd en samen daarmee het verlangen dat als relatie tussen beiden ontstaat.

Tijd om door te pakken en de terugkoppeling op subject op te heffen, wat enkel kan in het zwijgen. Maar vermits de drang om te delen groter is dan het dieper doorpakken verschijnt subject weer, maar keert het zijn rug naar het object als van "zwijgen tussen ons in heel veel woorden".

En nu is daar de kans om daar heel erg subtiel diep op door te pakken en dit kan maar door te erkennen dat het subject en het object niet anders zijn dan die onmiddellijkheid en dat de terugkoppeling naar subject opheffen is als een mens die zichzelf onzichtbaar denkt.

Gebeurt dit niet, dan gaat er zich een heel subtiel ego-spel afspelen waarbij er een subject zich gaat voordoen als de onmiddellijkheid gerealiseerd te hebben, een subtiel ego dat moeite heeft met het onbegrip van anderen en er ergernis, verveling en schaamte in gaat projecteren, tot zelfs inquisitie, terwijl in werkelijkheid die ander gewoon wijst op het subtiele ego dat hier nog speelt (laten we er geen doekjes om winden: subtiel voor het subject, alles behalve subtiel voor het object), maar niet meer doorzien kan worden omdat de terugkoppeling met subject als taboe wordt beschouwd en dus aan het eigen oog is onttrokken.

Echt zelfonderzoek zou hier een hele kluif aan hebben.

Er is erg veel moed voor nodig om de onmiddellijkheid (die niet weg is met het verschijnen van het subject dat er graag wil over delen met objecten) te ontdekken in zowel subject als object. Moed omdat dat wat zo onmiddellijk is ontdekt en in die ontdekking de subjectloosheid en het gerealiseerd zijn zich zo beschikbaar weet, weer verschijnt in het subject als een leerproces waarbij subject helemaal in het begin staat en geen millimeter verder dan eendert welk ander subject/object.

Daarom, durf die moed te hebben en het zelfonderzoek echt helemaal te gaan, ook al houdt dit nog een lang proces in dat niet in overeenstemming is met wat gezien is in onmiddellijkheid, in stilte.

En klinkt het als een mooi verhaaltje? Durf dan eerst je eigen verhaal te lezen in wat je hier schrijft en het subject te erkennen dat nog een weg heeft te gaan voor dat het als van onmiddelijkheid kan verwijlen in de niet identificatie met het subject dat verschijnt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
dan moet ik tot mijn spijt vaststellen dat jullie niet de lezers zijn waarvoor ik schrijf. Het gedegen zelfonderzoek en het schrijven daarover is voor iedereen geschikt maar niet voor jullie die menen dat je als lezer iets van mij begrijpt. Jullie vervelen zich door mij, door wat ik schrijf, jullie ergeren er zich aan en misschien schamen jullie zich voor mij door mijn gebruik van woorden...
...
Ook al is het een schande dat ik het gedegen zelfonderzoek niet kan verklaren of er een uitleg van kan geven, ik wil er toch over schrijven opdat het in die paar ogen die het willen lezen en voorbij die ongeoorloofde inquisitie kijken, zelf zien uit dit wonder en die grootheid van onmiddellijkheid.
Durf te weten wat zich hier toont!

Hoewel het zeer zelfingenomen is wat ik hier doe, jou wijzen op je (voor jezelf verborgen) zelfingenomenheid. Maar je kan hier op twee manieren op reageren. Mijn zelfingenomenheid gebruiken als schild, om de jouwe verborgen te houden, of het gebruiken om te doen waar je zo vol over bent: het gedegen te onderzoeken.

Ik wens je erg veel moed en hoop dat de volgende woorden dan echt betekenis krijgen:

Welkom terug!
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 16:24   #104
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een forum met de doelstelling om je ego denken te onderzoeken en te zien, niet om je eigen denken daarin te gaan rechtvaardigen en uit te leggen waarom je iets vind, waarom je wel of niet zou moeten reageren en al die bla bla meer. Het zegt al genoeg, als je niet eens in staat bent om het te laten voor wat het is als je het niets vind. Het is niet veel anders dat je bij iemand in huis bent en zijn van manier van leven je niet aanstaat en je per definitie je eigen stempel erop wilt drukken. Terwijl je het huis zelf op zoekt en vervolgens gaat zeiken dat het niet aan je verwachtingen voldoet.

Als je geen helderheid wilt in je belangen en behoeften daarin te onderzoeken, zul je er tot St. Juttemis er tegen aan blijven lopen. Daarvoor heb je geen kristallen bol nodig om dat te zien. Zelfs met je gewone denken kun je dat zien.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 16:49   #105
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Terwijl je het huis zelf op zoekt en vervolgens gaat zeiken dat het niet aan je verwachtingen voldoet.
Ach, op een forum met de doelstelling om je ego denken te onderzoeken en te zien, kan dat toch geen kwaad. Alleen ego kan er zich aan storen en dat heb je weer iets te onderzoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je geen helderheid wilt in je belangen en behoeften daarin te onderzoeken, zul je er tot St. Juttemis er tegen aan blijven lopen. Daarvoor heb je geen kristallen bol nodig om dat te zien. Zelfs met je gewone denken kun je dat zien.
Ik zal er eens over denken.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 16:51   #106
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Het is te mooi om weg te smijten. Een kans om dit forum uit zijn kinderziektes te laten groeien tot een open forum waar ego, hoe subtiel ook, niet meer met de scepter zwaait, maar mensen naast elkaar en met elkaar het wonder kunnen uitdrukken (al dan niet met citaten van anderen) dat in geen woorden te beschrijven valt, zonder te vervallen in ego-oordelen dat de ene het wonder uitdrukt en de ander zijn zelfingenomenheid uitdrukt.

.....
...

Durf te weten wat zich hier toont!



Welkom terug!
Ik heb de tekst weggelaten, want Katerie heeft gelijk dat er nergens voor nodig is om een hele lap tekst erbij te quote..


Goed gezegd Dorje, alles wat je schreef.
Het is een mooie voornemen: lezen, zien, ruimte beschikbaar maken [Laten] voor ieder zijn zienswijze, wat zelfonderzoek(waarheidsvinding, zelfkennis) betreft uiteraard.

Ik vind je een fijne knul, je denk verder dan dat je neus lang is.
Er is hoop..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 17:01   #107
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ach, op een forum met de doelstelling om je ego denken te onderzoeken en te zien, kan dat toch geen kwaad. Alleen ego kan er zich aan storen en dat heb je weer iets te onderzoeken.


Ik zal er eens over denken.

Een beetje verstand ( op zich zelf gezien) ziet hier al dat vanuit ego denken weer een trucje verzonnen wordt om een doelstelling te boycotten die het onderuit zou kunnen halen. Dat is wellicht een verklaring dat ego denken een andere forum met een vast omlijnde doelstelling niet onderuit wil halen maar deze waarbij het zelf gezien wil worden wel. Ego wat zich wil blijven handhaven laat dat mooi zien hier in jouw brein. Dit is wat ego doet, alsmaar nieuwe trucjes verzinnen.

Je drang om dat te zien moet groter zijn..want met het zelfde denken wat het ego idee heeft verzonnen en/of aangenomen moet je dat idee van je ego gebeuren ook weer ontmantelen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 17:06   #108
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

@Ulla,

Ach Ulla, ik plaag je maar wat...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 17:13   #109
katerie
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2016
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Dorje: Ik heb de tekst weggelaten, want Katerie heeft gelijk dat er nergens voor nodig is om een hele lap tekst erbij te quote..
Dank je wel, dat bevordert de leesbaarheid van een topic enorm.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Dorje:
Goed gezegd Dorje, alles wat je schreef.
...
Ik vind je een fijne knul, je denk verder dan dat je neus lang is.
Er is hoop..
helemaal mee eens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
@Dorje:...
Het is een mooie voornemen: lezen, zien, ruimte beschikbaar maken [Laten] voor ieder zijn zienswijze, wat zelfonderzoek(waarheidsvinding, zelfkennis) betreft uiteraard.
Zo is dat. En als Nowee zich een beetje gedraagt kan dat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als je geen helderheid wilt in je belangen en behoeften daarin te onderzoeken, zul je er tot St. Juttemis er tegen aan blijven lopen. Daarvoor heb je geen kristallen bol nodig om dat te zien. Zelfs met je gewone denken kun je dat zien.
Wat zit je toch weer te zeuren over ditjes en datjes Ulla!
Tine heeft het onlangs nog uitgelegd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tine Bekijk bericht
@Rob: Sorry hoor, maar ik zie hier op het forum niemand die niet op de één of andere (eigen, unieke) manier betrokken is bij 'zelfonderzoek'.
En over welk risico heb je het in godsnaam? Dat men gaat stoppen met zelfonderzoek omdat iemand anders de uitkomst al 'verraden' heeft? Ik vind dat op zijn minst een zware onderschatting van de (volwassen!) mensen die dit forum bezoeken of er aan deelnemen.
En ja Tine, dat 'gevaar'... ook Looro / Nowee had het erover.
Zie...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het gevaar dat telkens weer opduikt is het afblazen van gedegen zelfonderzoek wegens het hechten aan ik-heid. De ik-heid is ?de bron van alle leven. .
__________________
God is alles & goed.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 March 2018, 17:14   #110
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
@Ulla,

Ach Ulla, ik plaag je maar wat...
Jij bedoelt, je verzint het volgende trucje.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
...hoe de schoorsteen nog beter rookt jan Advaita 3 15 June 2011 23:07


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 05:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.