Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 September 2014, 18:40   #101
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Wel wel Marie,
Ik geef Renoir gelijk met zijn vraag aan jou 'Wat is de reden dat je nog zo graag iemand wilt zijn?'
Je commentaar op Ramesh' citaat getuigt niet van het ontvangende principe, wat een andere benaming is voor het vrouwelijke principe.

Opmakend uit jouw schrijven ben jij niet blijven zitten dan aan de ingangsdeur, ben je begonnen met nadenken daar waar Ramesh gestopt is...
Wel ja, ieder zijn waarheid zoals je zelf schreef.
Alles is deel van de waarheid volgens filosofen, er is geen éne waarheid. Althans niet uit te drukken in woorden.
zo gauw we onze mond opendoen dus zitten we naast de kwestie. En daar niets gezegd kan worden is er altijd meer om te zeggen.
Dus laat ons maar verder 'dansen'...
Sorry, Puppetji, ik heb niets tegen Ramesh en die man zal wel veel wijsheid gezegd hebben en waarschijnlijk is zijn Eigen leven, en het leven van vele mensen, om niet te zeggen, de meeste mensen, met hem inderdaad samen te vatten onder wat hij als korte inhoud gegeven heeft.

Maar jij haalde hem aan om te zeggen dat 'niets doen' niet hetzelfde zou zijn als zijn hoofd in het zand te steken, terwijl hier op het forum 'niets doen' als de hoogste wijsheid wordt opgehemeld en dat laatste neem ik niet.
marie is offline  
Oud 3 September 2014, 18:50   #102
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Rob!

Het is een genoegen om in deze bijdrage jou als provocateur van het eerste uur te herkennen!
Een 020=010 deal is een ideaal uitganspunt om de voetbaldraad op te pakken en jij wist dat ik ging bijten.......

Op de eerste plaats wil ik vast stellen dat wij met Hansen de keepersaankoop van het jaar hebben gedaan!
Het is een aloude ADO traditie om goede sier te maken met Noren en Denen. IK noem Harry Hestad, Harald Berg, Tor Fugelset ea.
Naast Hansen is er een andere oud international uit Denemarken overgekomen, Kristensen.
Vorig weekend thuis tegen Groningen speelde hij in z'n eentje die boeren helemaal dol.
Maar goed, dat is stadsnieuws en de wereld is groter dan Den Haag.

Ik sluit af met een voorspelling omtrent de stand in de eredivisie voor de winterstop.
PSV staat helemaal niet meer bovenaan en ADO staat zeker in het linker rijtje. AJAX op 1, TWENTE op twee en Feijenoord op 3.

Hab
Hallo Hab!

Prima analyse. Als we het nog iets breder trekken en onze blik richten op Scandinavische spelers in de NL competitie, dan gaan mijn gedachtes uit naar de (ik dacht) Zweed Ove Kindvall die het winnende doelpunt heeft gescoord in de cupfinale van 1970 van mijn favoriete club tegen het Schotse Celtic. Laten we vooral niet vergeten dat Feyenoord de eerste Nederlandse club is geweest die ooit een Europacup gewonnen heeft.

Met je tussenstand tijdens de winterstop kan ik leven. Voor de eindstand heb ik natuurlijk andere wensen, zoals je zult begrijpen.

Morgen speelt Oranje vriendschappelijk tegen Itali?. Ik vrees een debacle. Je kunt vinden wat je vindt van van Gaal, maar Hiddink gaat het niet beter doen. Wat denk jij?
Rob is offline  
Oud 3 September 2014, 18:51   #103
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Zelfonderzoek heeft heeft geen betrekking op (aan/bij)leren maar eerder op afleren. De vraag naar waarom leidt alleen maar af van de waarheid. Overtuigingen zijn per definitie onwaar. En de vraag naar (het)waarom verwijst naar oorzaak en gevolg,. En oorzaak en gevolg bestaan binnen tijd en ruimte. Dat wat je ten diepste bent, gaat daaraan voorbij. Zoals je zelf elders ook al zei, het gaat zelfs aan leven en dood voorbij.
Over welke waarheid spreek je, Nadje. Je zegt dat hij buiten tijd en ruimte staat. Welke waarheid kunnen wij kennen, weten die buiten tijd en ruimte staat? Het gaat hem niet om kennen, weten, Nadje; het gaat er om te 'zijn', de waarheid te 'zijn'. En hoe kan ik nog zijn als alles wat met mij te maken heeft afgevoerd moet worden en niet onderzocht mag worden want te bekrompen en voorbij gaande aan de waarheid... de waarheid die ik moet zijn?
marie is offline  
Oud 3 September 2014, 18:52   #104
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Dat jij zonder je inhoud een muis zult zijn dat is je grote angst?

Neen, Renoir, dat is niet mijn grote angst; een grijze muis is vastgeroeste rust; zalig.
Maar die rust is nog niet overal in mij aanwezig en daar waar hij nog niet helemaal is, of nog niet helemaal doorvoeld is daar maak ik hier, via het forum waarheidsvinding van mijn neus en probeer ik Jan en alleman wakker te schudden om mij te helpen op zoek te gaan naar die grijze muis in mijzelf.
Het minst interessant in het hele verhaal is het slotzinnetje met de mededeling dat het (mogelijk) je grote angst is een muis te zijn. Een mogelijkheid om te overwegen omdat je aan het gekleurde (je garderobe) zoveel aandacht wenst te besteden.

Daar struikel je over, terwijl de ware essentie van het verhaal je geheel is ontgaan?
Rennie is offline  
Oud 3 September 2014, 18:55   #105
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
In afwachting zijnde nog deze intussen uit mijn vele studie werk:

In reference tot life as it happens, drawing on the hindu mythology, Ramesh recently said:

"the dance of Kali, the Divine mother, is life as it happens, from moment to moment, bringing about all aspects of the interconnected opposites."

He elaborated with these words of Gary Zukav, a writer of science with a interest in eastern philosophy:

"In hindu mythology, Kali, the Divine Mother, is the symbol for the infinite diversity of experience. Kali represents the entire physical plane. She is the drama, the tragedy, humor and sorrow of life. She is the brother, father, sister, mother, lover and friend. She is the fiend (devil), monster beast and brute. She is the sun and the ocean. She is the grass and the dew. She is our sense of accomplishment and our sense of doing worthwhile. Our thrill of discovery is a pendant on her bracelet. Our gratification is a spot of color on her cheek. Our sense of importance is the bell on her toe. This full and seductive, terrible and wonderful earth mother always has something to offer.

Hindus know the impossibility of seducing her or conquering her and the futility of loving or hating her; so they do the only thing they can do. They simply honor her."

Perhaps the classic example of duality in hindu philosophy is the concept of Shiva / Shakti.
Ramesh described it this way: "Shiva is the potential. Shiva is the source. So shiva in Its manifestation is Shakti or energy. Shiva does nothing. Shiva functions through Its mate, Shakti. Shiva, the Source is undivided. When It manifests, It becomes two - Shiva-Shakti - and the entire manifestation is based on duality. So, without Shiva, Shakti cannot exist. And without Shakti, Shiva is Potential unmanifested." Shiva is the Unbroken Whole.

Bron: Advaita, the Buddha and the Unbroken Whole.
Auteur: Ramesh S. Balsekar.
Mooi, Looro zal het hier mee eens zijn; en ik spreek het niet tegen.
marie is offline  
Oud 3 September 2014, 18:57   #106
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Nee. Iets is alleen waar als het altijd en overal voor iedereen waar is.
Voorbeelden graag.
marie is offline  
Oud 3 September 2014, 19:03   #107
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het minst interessant in het hele verhaal is het slotzinnetje met de mededeling dat het (mogelijk) je grote angst is een muis te zijn. Een mogelijkheid om te overwegen omdat je aan het gekleurde (je garderobe) zoveel aandacht wenst te besteden.

Daar struikel je over, terwijl de ware essentie van het verhaal je geheel is ontgaan?
Renoir, dring je dromen, of je wensen niet op voor de werkelijkheid.
De essentie van het verhaal, dat ik moet beginnen aan waarheidsvinding te doen, terwijl ik mijn hele leven lang nog niets anders gedaan heb?
marie is offline  
Oud 3 September 2014, 19:06   #108
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Voorbeelden graag.
Het is een definitie. Wat is de waarde van waarheid die morgen onwaar blijkt te zijn? Wat is de waarde van waarheid die ergens anders niet waar blijkt te zijn? Wat is de waarde van waarheid die niet voor iedereen geldend is? Waarheid is niet tijdelijk, niet plaatsgebonden en niet persoonlijk, anders mag het die titel niet dragen.
Rob is offline  
Oud 3 September 2014, 19:07   #109
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Renoir, dring je dromen, of je wensen niet op voor de werkelijkheid.
De essentie van het verhaal, dat ik moet beginnen aan waarheidsvinding te doen, terwijl ik mijn hele leven lang nog niets anders gedaan heb?
Dat is niet de 'waarheidvinding' die je moet doen, dat is wat ik je alsmaar duidelijk probeer te maken. Je elimineert niet, je haalt er steeds meer (verschijnselen zijn onwaarheid) bij.
Rennie is offline  
Oud 3 September 2014, 19:27   #110
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Sorry, Puppetji, ik heb niets tegen Ramesh en die man zal wel veel wijsheid gezegd hebben en waarschijnlijk is zijn Eigen leven, en het leven van vele mensen, om niet te zeggen, de meeste mensen, met hem inderdaad samen te vatten onder wat hij als korte inhoud gegeven heeft.
- Geen erg.
- Ik zie echter niet in wiens leven daar een uitzondering zou op maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Maar jij haalde hem aan om te zeggen dat 'niets doen' niet hetzelfde zou zijn als zijn hoofd in het zand te steken, terwijl hier op het forum 'niets doen' als de hoogste wijsheid wordt opgehemeld en dat laatste neem ik niet.
Ik ben relatief nieuw op dit forum, dus weet niet dat 'niets doen' als de hoogste wijsheid hier word opgehemeld.
Wat mij betreft alvast niet. :)
'k heb de fotokopies nog is gelezen die in mijn Kali-boekje staken en wou je dit citaat nog laten weten:
"Lilith en Sjechinah (ander vrouwelijk archetype uit de joodse traditie) zijn allebei moederloze vormen van het vrouwelijke Zelf. Zij zijn geboren bij het ontstaan van het patriarchaat, als belichaming van verwaarloosde, afgewezen aspecten van de oorspronkelijke aanbeden grote Godin".

Onder het artikel staat een bronverwijzing waaruit bovenstaande citaat zou komen: http://www.amazon.com/Book-Lilith-Ba.../dp/0892540141
Puppetji is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.