Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 June 2013, 23:52   #101
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Als je je kut voelt, is niets zo lekker een onschuldig katje de nek om te draaien, het de straat op te schoppen en er met je auto overheen te rijden,...keer op keer!

Heerlijk!
Hans is offline  
Oud 10 June 2013, 10:31   #102
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Vreemd die woorden, hoe kom ik erbij om dit aan Renoir te zeggen?
Als je blik op het oneindige gericht is, dan is er ook niets te zien.
Het is blanco en wat me dan ergert is dat het lijkt een machine te worden. Zonder gevoelens, zonder compassie, zonder medeleven. Ik ervaar dan een wereld van objecten zonder bezieling. Zo een wereld wil ik gewoon niet en zo is ze dus ook helemaal niet, zo ervaar ik ze niet. Het spreekt tot me, het is aardig, het geeft me ruimte en tijd, het geeft me een leven lang.
Mooi zelfonderzoek Lily !

Het blijkt altijd angst voor de leegte, het blanco achter de machine te zijn.
Wat je van mij hier ziet boezemt die angst in en als die er al was dan versterkt die dat. Het is hier dan ook een proeftuin voor zelfonderzoek.

Je moet hier niet op zoek gaan naar de liefde en de warmte die je in je dagelijkse omgang met anderen mist. Dat is niet de bedoeling van dit forum.

Je thuisbasis moet op orde zijn om aan keihard zelfonderzoek te beginnen. Als je door al die lagen heen bent en weet 'wat' je bent is het als vanouds weer vervuld maar nu met je ware aard. Liefde heeft daar het leeuwenaandeel in. Het is zo Lily dat ik wel degelijk ook Liefde ervaar voor ego (het is een bewonderenswaardig mechanisme) maar omdat ik zie dat het je belemmert te kunnen zijn wat je werkelijk bent moet ik het stiefmoederlijk bedelen.

Ik hoop dat je daar enig begrip voor kunt hebben.
Rennie is offline  
Oud 10 June 2013, 10:52   #103
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Er staat:

Citaat:
Tegelijkertijd blijft ik er op wijzen dat er helemaal niet zoiets als verlichting bestaat. Ik kan dat zeggen omdat ik er mijn hele leven naar gezocht heb want ik wilde niks liever dan een verlichte man worden en ik ontdekte dat er helemaal niet zoiets als verlichting bestaat.
Tot die bevinding kun je komen 'dat verlichting niet bestaat' anderen zeggen 'dat ontdekken is juist die verlichting'. Er is geen verschil in de gedane ontdekking.

Maar het allerbelangrijkste daar wordt zo gemakkelijk overheen gelezen. Er staat 'omdat ik er mijn hele leven naar gezocht heb'. Die man heeft recht van spreken, hij heeft er z'n hele leven lang naar gezocht, maar wat heb jij gedaan ?

Waarom matig jij je de conclusie aan dat verlichting niet bestaat, je hebt niks onderzocht ?

Maar afgezien daarvan wilde hij iets hebben, het was ego die verlichting wilde bereiken, en als er iets is dat absoluut van z'n lang zal ze leven geen verlichting kan bereiken dan is het ego wel. Want verlichting betekend egoloos geworden zijn. Ego kan niet zeggen ik ben verlicht.
Rennie is offline  
Oud 10 June 2013, 10:57   #104
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Het zijn een stelletje uitbuiters die gebruik maken van de lichtgelovigheid van de mensen.
Als dat je conclusie is heb je het niet begrepen, ik althans heb nog nooit van iemand gevraagd iets te geloven, ik heb altijd gezegd ontdek het zelf, doe zelfonderzoek.
Rennie is offline  
Oud 10 June 2013, 22:18   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Hey Lily
Mihaela is offline  
Oud 10 June 2013, 22:20   #106
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

Je moet hier niet op zoek gaan naar de liefde en de warmte . Dat is niet de bedoeling van dit forum.
Alsnog, als warmte en genegenheid onstaat Lilylief, dan is het ook zoals het is, en niemand die het kan verbieden...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat is niet de bedoeling van dit forum.
Ik heb Lily lief, is dat verboden dan?
Mihaela is offline  
Oud 10 June 2013, 22:22   #107
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Dat raakt de essentie van bewustzijn. Hoe kan ik mezelf ervaren in een wereld van materie, van objecten? Renoir speelt gewoon de klootzak om je tot dat object terug te voeren.

Pijnig het zolang tot er niets meer over is, dan een object.

Er is niemand die om een object geeft.
Het wordt misbruikt, gemarteld, mishandeld en gepest.

Ja er zijn mensen die andere mensen als objecten gebruiken en dat is erg omdat het de waardigheid van het individu aantast.
De mens tot een object herleiden is een misdaad.
Er is Niemand die om een object geeft. En er is Iemand(en) nodig om het als zodanig te gebruiken.
Nadje is offline  
Oud 10 June 2013, 22:43   #108
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik hoop dat Lily niet gestopt is met het forum, omdat ik haar lief heb en van haar aanwezigheid geniet. Daarnaast hoop ik voor haarzelf dat ze het ingezien heeft, dat wat ze genoemd heeft, en dat het voor haar klaar is. Dus als ze weg blijft van het forum ben ook blij voor haar.. Dat ze geen foRumjunks meer haar energie laat wegslurpen...

Hoe dan ook, Lilylief.. Ik heb je lief..

Ongeacht wat je doet, je proces is voor mij een schat dat ik had willen leren kennen..

Mihaela is offline  
Oud 10 June 2013, 22:49   #109
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ik en mijn zus schaamte wij ons om te zeggen: ''Ik houd van je..'', eigenlijk is het "'Te iubesc'' dan in het Roemeens.
Ik en mijn zus houden wij intens van elkaar. Door leefomstandigheden waren er liefdevolle gebaren een beetje ongemakkelijk voor ons, dus zorgde wij op andere manieren voor elkaar..
De laatste paar jaar doen wij bewust tegen elkaar : ''Te iubesc'' zeggen. Zo vaak als wij maar willen, en nog vaker dan dat zelfs.
Nu merk ik dat ik mezelf ook naar andere mensen gemakkelijk toesta om dat te zeggen.
Als ik iemand lief heb, zeg ik dat gewoon, ongeacht of het later dat niet meer zo voelt...Vroeger was ik heel resoluut voor mezelf, dus als iets niet constant zo voelde mog ik van mezelf dan ook niet noemen..

Ja,.. ik vind Lily ook iets hebben wat mij mijn hart opent..

Lilylief voor jou
Mihaela is offline  
Oud 10 June 2013, 23:00   #110
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Ook voel ik me bezorg voor Lily. Een goeie gelegenheid om het los te laten.
Heb dat altijd als er nabijheid ontstaat, dan merk ik een soort van kramp en spanning, en heb ik een beschermende houding.
Nergens voor nodig, Lily heeft haar eigen proces, en ik kan haar alleen een warm hart dragen, de rest doet zij het..

Heb vertrouwen Mihaela, maar behoud een open hart..
Mihaela is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.