Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 September 2022, 12:18   #101
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Je benadert me alsof 'ik ben.. uit een wil ten goede, reageer ik dan ook maar zodanig als dat jij mij ziet. Of kun jij mij ook anders benaderen?
Ik zeg je wat ik bij je ervaar, daar kun je je voordeel mee doen of jij mij uit de droom helpen. Ik zou je anders kunnen benaderen maar zie niet waarom, tenzij je me niet begrijpt.
 
Oud 2 September 2022, 12:23   #102
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als alles God of Waarheid is dan ben jij dat toch ook?
Dat is van die slappe klets die ik overal lees. Er is het Absolute en er is opdeling.

Citaat:
Laurens, althans, is niet bij uitzondering God of Waarheid.
Jij hoort bij de slappe kletsmeiers die de hele opdeling niet snappen.

Citaat:
Je zo elitair buiten de orde plaatsen pakt alleen ego zo op. Dat zeggen kan alleen maar hoogmoedswaan van Laurens zijn (zo toon je dus de aanwezigheid van ego bij jezelf aan, die zien alleen maar ik'jes egodingetjes doen).
Ik plaats mijzelf niet buiten de orde, ik corrigeer waar ik slappe klets lees.

Citaat:
Jezus is ook verguist door te zeggen de zoon van God te zijn, hij durfde het in die tijd zeker nog niet zo goed aan te zeggen God te zijn. Zelfs nu wordt je daarvoor nog gekruisigd. Je ervaart je geen God, zoals Laurens, want je hebt je 'ik' al tot god verheven, maar degenen zonder 'ik' kunnen onbezwaard zeggen 'wat' ze zijn, of zeggen te 'weten' wat ze zijn (te weten Waarheid of God).

Wat ben je toch een triest figuur, Laurens. Lucas 18:19

Citaat:
Jezus zeide tot hem: Waarom noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan God alleen.
Alleen God (Een, niet-twee) is goed. Een bescheiden mens ként God, maar zal nooit beweren dat hij God is. Juist omdat God zich als Waarheid heeft medegedeeld aan zo een mens.....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 2 September 2022, 12:24   #103
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Zolang je er van uit gaat dat er 'iemanden' vertoeven in wat droom is, zolang zie je 'ze wakker worden of slapen.. ik zie niemand wakker worden noch slapen.. sorry.
Voor jou is het zwart of wit.

Wat je ziet is wit en juist. Wat je niet ziet is het zwart en tegelijkertijd ook juist. Er zijn geen 'iemanden' die slapen (wit), maar is heel wat beleving als van iemanden die geloven er te zijn en wakker te zijn (zwart). Je wilt alleen nog maar het wit zien.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 2 September 2022, 12:25   #104
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...

Ook al zijn er in Werkelijkheid geen velen en is er in werkelijkheid dan ook geen uitgang nodig.

Gewoon komen declameren dat alles droom is en er niet toe doet, dus ook het onderzoek ernaar niet, is neo-advaita. Aanzetten tot zelfonderzoek is Advaita.
Er zijn juist wel velen. Alleen op dit forum al zo'n 6 á 7 actieve deelnemers.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 2 September 2022, 12:26   #105
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Via het verschijnen als mens of al typend op een forum kan er wel toe bijgedragen worden dat er iets kan dagen. Het kan alleen niet voorgeschreven worden.
Het kan ook voorgeschreven worden, maar dat verdraag je niet. Sommige mensen zijn bereid zich iets voor te laten schrijven, jij niet. Wanneer ga je je issues onder ogen komen?


Citaat:
Dat noemt men ook neo-advaita. Er hoeft niets te gebeuren, alles is al God.
Neo advaita is resultaten uit een gedaan onderzoek als uitgangspunt nemen. Een voorbeeld is dat ont'dekt kan worden dat er niks kan worden gedaan, neo advaita is dan zeggen dat er niks gedaan hoeft te (of kan) worden (zonder een dienovereenkomstig onderzoek zelf gedaan te hebben).

Citaat:
De pop die danst is die wat de mens die er wel nog rondloopt in zijn waan laat zitten, omdat het voor de pop (=droom!) klaar is dat alles waan is. Deze danst de dans van verheerlijking van het verlost zijn van zijn wanen.
Je hebt moeite met het 'zien' van Waarheid en dat maakt je wantrouwig ten aanzien van wat er uit Waarheid gezegd wordt. Je werpt je op als de redder van degene waarvan je denkt dat die in de waan vast zit (dat echter is je eigen waan). Leer Waarheid kennen en je bent ervan verlost.

Citaat:
Waarom niet bijdragen aan dat er toch nog iets dieper kan dagen?
Hier gebeurt dat vanzelf en niet door te zeggen waar er aan gehouden moet worden, gewoon dat er nog iets meer kan dagen.
Alles wat er qua gedachten plaats maakt voor andere gedachten is geen wezenlijke verandering en dus geen dieper dagen. Daarvoor moet toch wel wat meer gebeuren.
 
Oud 2 September 2022, 12:27   #106
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
In het begin zijn alle dingen iets.
In het midden is er niets.
Uiteindelijk is alles niets én verschijnend als iets, maar niet meer als elkaars tegengestelden.
Niets en iets zijn tegengestelden omdat het 'niets' is wat 'iets' waarneemt.
In jouw filosofie is waarnemen (bewustzijn) niet meer mogelijk....
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 2 September 2022, 12:28   #107
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...

Ook al zijn er in Werkelijkheid geen velen en is er in werkelijkheid dan ook geen uitgang nodig.
In de werkelijkheid is er wel degelijk een uitgang. Je hebt die gewoon nog niet gevonden. Maar dat is mij al even duidelijk. Je schrijft immers al jaren "No way out".
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
Oud 2 September 2022, 12:39   #108
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Het is behoorlijk heftig om te realiseren dat er absoluut geen nood aan de mens is..
Sterven, pijn, lijden, verdriet, onmacht, onderdrukking, VRESELIJK, HET IS GEWOON VERSCHRIKKELIJK.....
Maar niet 'Hier at this moment.
En waar het wel zo is at this moment, daar wordt er gewoon mee gedeald.
'De wereld' is precies waar je bent, en niet waar je denkt dat ie ook is. En dat subjectieve schijn territorium valt niet zomaar van een mens af, daar moet wat voor gebeuren wat geen mens in de hand heeft.
Guido is offline  
Oud 2 September 2022, 12:43   #109
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Zolang je er van uit gaat dat er 'iemanden' vertoeven in wat droom is, zolang zie je 'ze wakker worden of slapen.. ik zie niemand wakker worden noch slapen.. sorry.
Ook in de droom figureren 'iemanden' en dat wat wij werkelijkheid noemen is eveneens een droom. Ik heb het nergens over wakker worden gehad. We dromen en worden daaruit helemaal niet wakker. Waar het om gaat is dat je de hoofdpersoon uit de droom voor werkelijk bent gaan houden.
 
Oud 2 September 2022, 12:47   #110
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Het is behoorlijk heftig om te realiseren dat er absoluut geen nood aan de mens is..
Sterven, pijn, lijden, verdriet, onmacht, onderdrukking, VRESELIJK, HET IS GEWOON VERSCHRIKKELIJK.....
Maar niet 'Hier at this moment.
En waar het wel zo is at this moment, daar wordt er gewoon mee gedeald.
'De wereld' is precies waar je bent, en niet waar je denkt dat ie ook is. En dat subjectieve schijn territorium valt niet zomaar van een mens af, daar moet wat voor gebeuren wat geen mens in de hand heeft.
Gewoon een 'verkrijgbare' state of mind die je hier schetst.
In het hier en nu kunnen er evengoed gedachten oprijzen waaraan je lijdende kunt zijn. Waar het dus alsmaar over blijft gaan is gedachten op waarheid te onderzoeken.
 
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.