Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 15:21   #101
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Maar écht goed word je pas wanneer je de mogelijkheid krijgt competitie te spelen. Met/tegen mensen die hetzelfde voor ogen hebben, nl. goed worden in tennis.

(Haha, en ik houd helemaal niet van tennis, mocht iemand dat inmiddels zijn gaan denken!)
Precies de ego's zijn zich hier aan het bekwamen steeds beslagener ten ijs te komen en competitief te kunnen zijn en dat is niet het doel van dit forum.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 15:31   #102
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Wie zegt dat dit forum ons werkelijk dient? Dat we gebaat zijn bij die troost?

Een daad van Liefde is niet altijd iets wat de mens bewust zal willen. Je kunt in belang van een persoon ook iets doen wat die persoon vervelend gaat vinden en waar die persoon je op aan gaat kijken, maar wat toch in het beste belang van die persoon is.

Het genoemde contraproductieve, kun je zuiver interpreteren vanuit het vermeende ego van Renoir, maar contraproductief kun je ook zien als dat wij er niet bij gebaat zouden zijn. Vanuit die gedachte, kan het sluiten van het forum ook in ons belang zijn. Het is maar vanuit welke hoek je wilt kijken.
De Waarheid kijkt maar uit één hoek. En de Waarheid is dat jij niet kunt weten wat in het belang is van een ander. Je kunt het beste met iemand voor hebben, maar het is niet aan jou om een ander (al of niet) te redden. Als jij (algemeen) vindt dat iemand moet veranderen, dan is dat altijd eigenbelang. Liefde is ook (leren) loslaten.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 15:32   #103
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionne Bekijk bericht
Ik wil mijzelf beter leren kennen. Dat is hier de doelstelling, toch, of begrijp ik het helemaal verkeerd? Als we er al waren, bleef dit forum leeg.

Je hebt gelijk Vagebond, als de ene tennisclub wordt opgeheven, kun je naar een andere. Voor zover ik weet zijn er echter niet zo heel veel 'zelfkennis-clubs'?

En jaja, zelfkennis kun je over?l op doen (dat in tegenstelling tot tennisvaardigheden, denk ik dan maar), zo is er altijd wel een kantje aan een beeldspraak dat rammelt. Maar ik zie dit forum wel als een bijzondere mogelijkheid. Voor mij kan het een functie vervullen nu, zo voelt dat!
Precies er kan kennelijk nog wat gedaan worden al heeft het niet mijn interesse mijzelf beter te leren kennen. Dat ik die interesse niet heb heeft alleen te maken met dat 'weten wat ik ben' maar daarom mag jij dat nog wel doen. Maar ik neem wel zo her en der deel omdat het voor niemand weg is om op de egotrekjes te worden gewezen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 15:34   #104
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Troost geven is een povere vorm van liefde, het is naar het gezegde zachte heelmeesters maken stinkende wonden.


Het is altijd weer redenen voor mezelf om (weer) te kijken wat mij daarin zo raakt. Ik heb de afgelopen jaren al heel veel stappen terug gedaan in bepaalde zaken omdat dat nu juist is wat ik zelf ook zie. Dat ik niet wil dat mensen aan hun lot hier over gelaten worden verandert niets aan mijn gevoel van dat je iets moet doen of laten alleen maar om deze redenen.
Je kunt het ene gevoel hebben en iets vanuit je ik niet willen en vanuit een hoger plan noem het liefde toch zien dat het juist liefde kan zijn dat het moet gebeuren. En dat reikt nog veel verder dan alleen maar het sluiten van een forum. Heb er al vaker , een hele tijd zelfs iedere dag, voorgestaan en als een groot dilemma ervaren. Toch pakte het altijd beter uit dan dat ik toegaf aan mijn kleine ik dilemma gevoel. Beide meegemaakt en oefening baart kunst moet ik zeggen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 15:37   #105
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
lees goed wat er staat hé Renoir...
esradha schrijft: INDENKEN!
het is dus gewoon een mindtruc
of beter: mindfuck!

lekker makkelijk lullen hoor, nu het forum gewoon open is.
jezus wat een autisten zitten hier zeg.

ik hoop echt dat alle doven hier nog eens een keertje het licht gaan zien.

sem...kweetniet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Glans ik ben al blij als iemand zelfs maar op een andere gedachte dan de gebruikelijke komt.
Alles hier is toch de mind en het is de aard van de mind je te helpen datgene te vinden wat je graag hebt, wilt, tot stand hoopt te krijgen. Het is de taak van de mind om je behulpzaam te zijn. Hou de mind een wortel voor en het zorgt dat je er achteraan gaat en het weet te vinden. Het is alleen vervelend dat het ego de verkeerde prioriteiten heeft.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 16:24   #106
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vind dit een beetje vreemde reactie. Als je Liefde overal vindt, dan is het forum daar toch niet van uitgesloten?
Nee, het forum is er niet van uitgesloten. Maar dat beweer ik toch ook?

Alleen moet hier wel via de firma list en bedrog (dubbelaccounts) de boodschap aan de man gebracht. De firma list en bedrog kan nooit Liefde zijn.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 16:28   #107
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Beste Niets, wanneer je in staat bent tot doorzien, dan ben je onvolledig in je verhaal en op die wijze werk je mee aan de suggestie dat de handeling die iemand (ik) verricht heb inferieur zijn. Dat is wat ego's doen, een egostrijd opstarten met de bedoeling een gedachtegang ingang te doen laten vinden als zou die iemand (ik) onbetrouwbaar zijn en dat geeft logischerwijze de boodschapper het aanzien van onkreukbaarheid. Dat zijn dus de spelletjes die je speelt, die je zo verfoeit maar die je niet ziet.

Die slinksheid van het ego kan alleen maar worden aangetoond met eenzelfde slinksheid waartoe ik me wilde verlagen om jou dat inzicht te verschaffen.
Een ego-strijd kan er alleen zijn bij degenen die hem aangaan. Mogelijk dat jij in de illusie verkeert met mijn ego in strijd te zijn. Maar daar heb je wel mijn medewerking voor nodig. Ik ben niet in een strijd-modus, wat jij ook moge beweren. Alles wat ik schrijf kan echter wel alleen maar in dienst van de Waarheid zijn.

De boodschapper (ik dus) staat daar buiten.

Als Holleeder aantoont dat Jantje een gemene boef is, zegt dat niets over Holleeder.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 16:29   #108
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Nee, het forum is er niet van uitgesloten. Maar dat beweer ik toch ook?

Alleen moet hier wel via de firma list en bedrog (dubbelaccounts) de boodschap aan de man gebracht. De firma list en bedrog kan nooit Liefde zijn.
Als Liefde overal is, dan ook in de firma list en bedrog, toch? Liefde hoeft toch ook niet aan de man gebracht te worden?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 16:32   #109
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Als Liefde overal is, dan ook in de firma list en bedrog, toch?
Ja, het is goed met je Nadje. De Waarheid kan uit zn aard niet met list en bedrog aan de man gebracht. Dat zou hetzelfde zijn als dat Jezus vlak voor zn kruisiging zichzelf heeft vervangen door een stuntman.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 16:39   #110
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ja, het is goed met je Nadje. De Waarheid kan uit zn aard niet met list en bedrog aan de man gebracht..
Ik zeg toch ook dat ik dat aan de man brengen niet begrijp??? Dat stoelt m.i. op een verkeerde veronderstelling. Waarheid/Liefde is niet iets wat je een ander kunt geven/brengen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.