Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 October 2020, 10:52   #101
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Prachtige video over de Akasha heb ik op het forum gepost op 30 sept. jongstleden. Gemaakt door dezelfde man achter de Samadhi films.
Maar geen van deze video's voor jou geschikt echter want daar ben je te 'nuchter', te 'no-nonsense' en te 'evenwichtig' voor.
Ik heb een stukje gekeken en er is iig een ding wat ik er van kan zeggen en dat is dat er mooie muziek onder zit ....

Een vraag voor jou dan: voor wie is een dergelijke video dan wel geschikt?
Over welke kwalificaties moet je beschikken en welk nut heeft het?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2020, 13:25   #102
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Een vraag voor jou dan: voor wie is een dergelijke video dan wel geschikt?
Voor mensen met een spiritueel bewustzijn is die video geschikt.
Zo is de video "Samadhi part 2 (It's Not What You Think)" voor mij een openbaring want na een jaar vruchteloze research begrijp ik eindelijk wat het zwarte gat is waar ik ben doorgegaan in mijn nabij-de-dood-ervaring eind augustus vorig jaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Over welke kwalificaties moet je beschikken en welk nut heeft het?
Je moet spirituele lijnen hebben, heb je die niet, zoals jij, dan is de video van geen enkel nut en valt je enkel op dat er mooie muziek onder zit zoals jij schrijft.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2020, 13:32   #103
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht

Je moet spirituele lijnen hebben ...
En wat zijn spirituele lijnen?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2020, 14:17   #104
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Wat zijn spirituele lijnen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En wat zijn spirituele lijnen?
Dat zijn lijnen die je meegekregen hebt van bij je geboorte en die zijn niet bij iedereen hetzelfde.
Zoals mijn vorig jaar overleden ziener François het tien jaar geleden vertelde...

Citaat:
Iedereen heeft een hogere vorm van zijn te bereiken, naargelang de lijnen die hem gegeven zijn. Er zijn er die in dit leven maar de lijnen hebben gekregen van het mos dat groeit op de rotsen. Het belangrijkste is het hoogste in je zijn te bereiken.

Het zal 2000 jaar nodig hebben om deze wijsheid in de materie te verwezenlijken. Dat is een lichtflits in de eeuwigheid.

Het weten is geen probleem. We moeten ons enkel losmaken van onwetendheid. Onwetendheid vertelt de mens dat hij het weet. Het ik-weten scheidt hem van het al-weten. dat is niet erg zolang het ik in zijn zijn geen god wil worden.

Maar het gevaar is dat het 'ik' in zijn beperkte bestaan zich uitroept tot god.
Het al-wetende heeft de nederigheid dat het zich nooit uitroept tot god. Het echte weten noemt zich nooit ik, heeft daar geen intelligentie voor.

Eens je de intelligentie van het ik kunt loslaten, keert het nooit meer terug in dit leven. Nadien misschien wel. Want die 2 procent wil volledige macht. 98 kan niet denken aan macht of dictatuur.
En 10 jaar geleden vertelde hij me ook dit over één van mijn 'verlichte' vrouwen zoals jij ze zou noemen (zie je post van vandaag aan mij gericht in ander topic).

Citaat:
Francois: Ze wilt een man die een figuur heeft als vader en die met dat kind speelt, maar de manier waarop zij nu als kind wilt spelen met een man heeft niet te maken met een meisje dat de vaderliefde kan ontvangen. Dat is een gevaarlijk spel dat ze nu speelt met zichzelf.

kabu: je verteld het weer zo duidelijk als dat niemand dat kan vertellen.

Francois: Ik vertel maar vanuit mijn inspiratie. Soms moet ik daar zelf naar luisteren dat ik denk: vanwaar komt dat wat ik vertel?

kabu: Het is ongelooflijk, want we hebben het nu over haar maar zo zijn er dus honderden, duizenden mensen die in een gelijkaardig patroon zitten.

Francois: En dat maakt het zo noodzakelijk dat wij alles doen om bewustzijn in ons leven te realiseren. Dat is uiteindelijk voor alle mensen hun grootste missie en opdracht. En toch is het maar aan bepaalde gegeven. Dat is een kleine groep die het zou kunnen realiseren. Spijtig genoeg want het is aan alle mensen, aan alle leven gegeven om zich te openbaren.
Zie nu naar de planten, naar de bloemen, naar de natuur, alles openbaart zich in de natuur in de lente. Bij de mensen zijn het echter maar een klein deel die bloemen kunnen worden. En dat heeft te maken met zelfrealisatie.

Jezus zei ook: 'de zaaier zaait, en sommige zaden vallen op rotsen, sommige zaden in woestijnen'.

Hij wou bedoelen: de zaden die op de rotsen vallen die worden dan verdroogd en verbrand door de zon. Er is maar weinig zaad dat valt in vruchtbare aarde. Dus in feite ligt het niet alleen aan de moedwilligheid van de mens en zijn gebreken. Nee, het ligt eraan op welke grond zijn zaad is gevallen. Dat heeft niets te maken met de wil van de mens.

kabu: Dat heeft meer met 'karma', voorbestemdheid te maken.

Francois: Ja. goed gezegd. Maar diegenen dan, wiens zaad in vruchtbare aarde gevallen is, die moeten ploegen, die moeten zaaien, die moeten zorgen en die zijn verantwoordelijk voor de vruchten die dat zaad zullen meebrengen. Schijnbaar hebben die een zwaarder kruis dan diegenen wiens zaad niet op vruchtbare aarde valt. Schijnbaar, want wiens kruis niet in vruchtbare aarde gevallen is, heeft zelfs geen kruis meer. Er is geen aanwezigheid meer van de mens. Daarmee is hij ook niet in staat het kruis van het leven te dragen. Er is niks, en dat noemen ze dan de levende doden. 'Laat de doden de doden begraven' zei Jezus.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2020, 15:25   #105
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dat zijn lijnen die je meegekregen hebt van bij je geboorte en die zijn niet bij iedereen hetzelfde.
Zoals mijn vorig jaar overleden ziener François het tien jaar geleden vertelde...
Wat je hier beschrijft, bij monde van Francois, noemt men ook wel karma of predestinatie, afhankelijk van de traditie. Maar de interpretatie die gegeven wordt klopt niet. Kort gezegd: verlichting of ontwaken is voor iedereen, in elk leven, op elk moment mogelijk. Deze interpretatie wordt vaak gebruikt, maar het is een misvatting. Beter is het om dit in het geheel niet te noemen, want het kan ontwikkeling tot stand brengen: "waarom zou ik op pad gaan en de moeite doen als het (wellicht) niet voor mij is weggelegd?" Ik deel je standpunt dus niet.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 17 October 2020, 20:19   #106
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Wat je hier beschrijft, bij monde van Francois, noemt men ook wel karma of predestinatie, afhankelijk van de traditie. Maar de interpretatie die gegeven wordt klopt niet.
Robbie toch!
Wat ben je toch een vermeend nuchter no-nonsense, evenwichtig baasje.
François had contact met de ethersfeer, kon aftappen uit de akashakroniek. Maar ik weet, dat is allemaal klinkklare onzin voor jou.
Rob denkt, redeneert en 'weet' (ahum, kuch bij dat laatste tussen aanhalingstekens).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik deel je standpunt dus niet.
Ik had niet anders verwacht!


ps: weet je, Nadje jouw overleden partner had meer spirituele lijnen dan jij.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2020, 07:19   #107
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Robbie toch!
Wat ben je toch een vermeend nuchter no-nonsense, evenwichtig baasje.
François had contact met de ethersfeer, kon aftappen uit de akashakroniek. Maar ik weet, dat is allemaal klinkklare onzin voor jou.
Rob denkt, redeneert en 'weet' (ahum, kuch bij dat laatste tussen aanhalingstekens).
Je hebt dus een goeroe gevonden, met spiritueel bewustzijn, met contact met de ethersfeer, die kon aftappen uit de akashakroniek en die spirituele lijnen heeft (had). En die heeft jou vertelt dat jij dat ook allemaal hebt en kunt (maar dat het niet voor iedereen weggelegd). En na een trip heb je een bijzondere ervaring gehad en daar zit je dan in een nieuwe verhaal.

Als ik dan zo nuchter en verstandelijk ben, zoals je zegt (wat niet het geval is), dan ben jij een zwever die tript op bijzondere ervaringen. Je bent een gelovige die een nieuwe verhaal heeft gevonden om zijn heil in te vinden. Terwijl het doel van onderzoek is om al die luchtballonnen door te prikken, ben je bezig om ze nog eens extra op te blazen. Er zullen altijd liefhebbers zijn die smullen van zulke verhalen. En zo lang kun je genieten van het vertellen er over en de aandacht die het creëert.

Het leven is een mysterie dat geleefd moet (kan) worden. En ondertussen heb je weer allemaal theorietjes gevonden om het in te kaderen. En kun je verder trippen van de ene spectaculaire ervaring naar de andere. Spiritualiteit kan makkelijk een volgende trip / verslaving worden, zoals je laat zien hier.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2020, 09:10   #108
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

@ Rob

Rob, het spijt mij de verwijten aan jouw adres te moeten lezen. De oorzaak is een verregaande normvervaging waaraan kabu zich tegoed doet.
De verrotting in het forumbeheer is blijkbaar in die mate alarmerend dat zelfs het openlijk forum bieden aan drugsgebruik, het valselijk overnemen van een account, het belagen van de persoonlijkheid van forumleden tot de gangbare praktijken behoord. Ik weet niet hoe het Nederland zit maar in België eist een openbare aanklager vijf jaar cel en een fikse geldboete voor dergelijke misdragingen.
Nogmaals het spijt mij dit allemaal te moeten lezen en het verdriet dat je aangedaan wordt en de respectloze manier waarmee je benaderd wordt, kan niet door de beugel.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 October 2020, 09:28   #109
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@ Rob

Rob, het spijt mij de verwijten aan jouw adres te moeten lezen. De oorzaak is een verregaande normvervaging waaraan kabu zich tegoed doet.
De verrotting in het forumbeheer is blijkbaar in die mate alarmerend dat zelfs het openlijk forum bieden aan drugsgebruik, het valselijk overnemen van een account, het belagen van de persoonlijkheid van forumleden tot de gangbare praktijken behoord. Ik weet niet hoe het Nederland zit maar in België eist een openbare aanklager vijf jaar cel en een fikse geldboete voor dergelijke misdragingen.
Nogmaals het spijt mij dit allemaal te moeten lezen en het verdriet dat je aangedaan wordt en de respectloze manier waarmee je benaderd wordt, kan niet door de beugel.
In Nederland is het nog veel erger daar krijg je een taakstraf.
Er moeten in het kader van gedegen zelfonderzoek vaak harde noten worden gekraakt dus op het overige terrein zal het er zeker ook niet zachtzinnig aan toe gaan. Maar op het forum is zo af en toe inderdaad vaker sprake van normvervaging alsook mensen die elkaar op een zeer persoonlijke wijze op de huid zitten. Mij bevalt dat ook niet maar soms is dat af te wegen tegen het goeds dat dat weer voortbrengt. Je hebt hier altijd de gelegenheid om van je misprijzen kennis te geven en zelfs je beklag te doen middels een knop onder het waarschuwingsbord links in beeld.

Ik heb zojuist contact gehad met het openbaar ministerie en de overweging is om kabu toch maar uit te leveren aan België waar hem een meer gepaste straf kan wordt toegewezen.
  Met citaat reageren
Oud 18 October 2020, 09:30   #110
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@ Rob

Rob, het spijt mij de verwijten aan jouw adres te moeten lezen. De oorzaak is een verregaande normvervaging waaraan kabu zich tegoed doet.
De verrotting in het forumbeheer is blijkbaar in die mate alarmerend dat zelfs het openlijk forum bieden aan drugsgebruik, het valselijk overnemen van een account, het belagen van de persoonlijkheid van forumleden tot de gangbare praktijken behoord. Ik weet niet hoe het Nederland zit maar in België eist een openbare aanklager vijf jaar cel en een fikse geldboete voor dergelijke misdragingen.
Nogmaals het spijt mij dit allemaal te moeten lezen en het verdriet dat je aangedaan wordt en de respectloze manier waarmee je benaderd wordt, kan niet door de beugel.
Guido maakte laatst wel een punt: de ontvanger is altijd de betekenisgever.
Zo zie jij respectloosheid, ik zie dat niet.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.