Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 August 2013, 06:54   #101
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Het verleden is inderdaad geweest. Het heeft mij rijke lessen gebracht. Ik hoef me er niet meer tegen te verzetten of mee te identificeren. Maar ik ben er wel dankbaar voor om wat het me aan wijsheid/innerlijke rijkdom heeft gebracht.
Ik ben hier voor mezelf nog niet helemaal uit of het wijsheid en innerlijke rijkdom is. Nu zelfrealisatie op mijn pad is gekomen ziet het er allemaal sowieso anders uit. Er blijft zo weinig werkelijkheid meer over, tenminste, de werkelijkheid zoals ik 'm zo lang heb ervaren.
Het is er, al die ervaringen zijn er, dat is wat het op dit moment is.
Dat ontwikkelt zich nog wel in mij.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
.... mooie vraag... Waar komen gedachten eigenlijk vandaan? Soms heb ik gedachten die bij mij binnekomen waarvan ik me achteraf pas afvraag waar ze vandaan zijn gekomen.... Soms denk ik wel eens, zou het zomaar kunnen dat wij als mens de gedachte van een ander oppikken uit de universele soep van Bewustzijn?.....

Meer vragen dan antwoorden aan deze kant....
Laatst heb ik een filmpje gezien over een onderzoek waarbij een man in een scanner gelegd werd met in iedere hand een knop. Hem werd gevraagd om tijdens het experiment een aantal keer op één van beide knoppen te drukken.
In de opnames werd achteraf gezien dat de keuze, welke knop de man zou indrukken al 6 seconden daarvoor werd gemaakt. Dit was in het kader van het onderzoek van de vrije wil. Met gedachten schijnt het net zo te zijn. Die ontstaan ergens en komen pas later onder onze aandacht.

Ik denk zelf dat het bewustzijn iets in mij in beweging zet - doordat het door me heen stroomt - en dat daar dan gedachtenimpulsen door ontstaan.

Leuk ook wel, zo'n "technisch" stukje.
Mahziri is offline  
Oud 5 August 2013, 19:00   #102
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Ik Ben... bewustzijn en dat ziet er net zo uit als een druppel in de oceaan.
Bewustzijn is niet waar te nemen. Het is het waarnemen zelf.
Ik ben een vorm die ontstaat in het bewustzijn, het ijlste bewustzijn naar gemanifesteerd bewustzijn. Net als de tafel waar ik aan zit, de boom die buiten staat en de vlieg die langs mijn oor vliegt.

Dat heb ik helder en dat is voelbaar.... ik gewoon die vorm, meer niet.

En dan volgt.... wat valt er nog te bepraten?
Wat is er nog te doen?

Hoe meer helder het wordt hoe meer van dat soort vragen ik krijg.

Heerlijk om naar Alexander Smit te luisteren, naar de CD die bij het boek "Geschenk van het Absolute" zit. Het zakt steeds meer naar binnen.
Van het snappen naar iets veel diepers.

Gelukkig ga ik elke dag naar het werk en zit op facebook. Dan snap ik waar het allemaal om gaat.

Gewoon even een stukje van wat er in me omgaat.
Mahziri is offline  
Oud 5 August 2013, 19:08   #103
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Nu ik Alexander Smit zo beluister en zijn boeken lees word ik gewoon een beetje (smoor) verliefd op hem.
Hij is dan wel niet meer in een lichaam, maar hij is voelbaar. Fijn!!
Mahziri is offline  
Oud 8 August 2013, 17:01   #104
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Vandaag op het werk weer een fijne oefening. Voelde intens omdat ik het enorm fysiek allemaal voelde. Iemand viel tegen me uit en liep boos weg. Ik ben er achteraan gelopen en erover gepraat (dat is iets van de laatste tijd, vroeger ging ik in de slachtofferrol lekker mokken) en ondertussen trilde mijn hele lijf. Ik nam dat waar en kon rustig verder praten en luisteren.

Eenmaal in mijn kantoor kon ik aanwezig blijven maar ik ging ook een denkspoor volgen en de gedachten holderdebolderen dan over elkaar heen.

Net in de auto even uiting gegeven aan mijn gevoel met een flinke grom en wat woorden die extra lekker zijn omdat ik ze vroeger echt niet mocht zeggen haha.

Opvallend hoe leeg het weer is naderhand. Niet omdat het moet, maar omdat het ontstaat.

Wat ik nu wel weer tegenkom - en dat kan ik nu even onderzoeken omdat er niemand in de buurt is - dat ik het verhaal wil vertellen. "Hij dit en hij dat en hij stomme vent".
Het lijkt of ik mezelf krachtiger wil maken - en dat laat dus zien dat ik er van uit ga dat ik krachtig moet zijn in deze situatie - door het verhaal te delen en "gelijk te krijgen".
Een paar weken geleden, bij een ander voorval op het werk had ik dat ook en merkte dat het vertellen me helemaal vast zette.

Wil ik wel wat feedback op hebben.
Ik heb het helder, ik zie het, maar wellicht komt er nog iets in je op wat kan aanvullen.
Mahziri is offline  
Oud 8 August 2013, 17:12   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Voor het complete beeld..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Iemand viel tegen me uit en liep boos weg.
Wat is de reden dat de persoon tegen je uit viel, en vanuit zijn perspectief, is er iets waar naar je zou kunnen kijken?
Mihaela is offline  
Oud 8 August 2013, 17:27   #106
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Wat is de reden dat de persoon tegen je uit viel, en vanuit zijn perspectief, is er iets waar naar je zou kunnen kijken?
Ja,vanuit zijn perspectief gezien is het wel te snappen en dat heb ik ook gezegd tegen hem.
Mahziri is offline  
Oud 8 August 2013, 17:35   #107
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ja,vanuit zijn perspectief gezien is het wel te snappen en dat heb ik ook gezegd tegen hem.
en vanuit jouw perspectief/positie?
Mihaela is offline  
Oud 8 August 2013, 17:43   #108
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
en vanuit jouw perspectief/positie?
Grappig, daar moet ik langer over nadenken....

Ik snapte de hele sneer niet zo.
Toen ik hoorde hoe het op hem overkwam kon ik me daar wel in verplaatsen.
Mahziri is offline  
Oud 8 August 2013, 17:53   #109
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Grappig, daar moet ik langer over nadenken....

Ik snapte de hele sneer niet zo.
Toen ik hoorde hoe het op hem overkwam kon ik me daar wel in verplaatsen.
Dit vind ik een interessant punt. Want hoe je mee omgaat met 'spanning' lijkt dat voor jou verandering in zit. Het klinkt goed iig, maar alleen jij kan uiteindelijk beoordelen of het echt een verandering plaats gevonden heeft, of als het alleen een soort van verschuiving is.
Hoe zou jij in het verleden gereageerd hebben in een soortgelijke situatie?

Vroeg me ook af jouw ''houding'' het conflict veroorzaakt, of is het een situatie die kan ontstaan, ongeacht? ..
Mihaela is offline  
Oud 8 August 2013, 18:05   #110
Mahziri
Asprirant lid
 
Mahziri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Dit vind ik een interessant punt. Want hoe je mee omgaat met 'spanning' lijkt dat voor jou verandering in zit. Het klinkt goed iig, maar alleen jij kan uiteindelijk beoordelen of het echt een verandering plaats gevonden heeft, of als het alleen een soort van verschuiving is.
Hoe zou jij in het verleden gereageerd hebben in een soortgelijke situatie?

Vroeg me ook af jouw ''houding'' het conflict veroorzaakt, of is het een situatie die kan ontstaan, ongeacht? ..
Ja, dat realiseerde ik me ook. Dat ik anders met de spanning omga. In het verleden was ik mezelf gelijk kwijt, dat kan natuurlijk niet, maar ik was op geen enkele manier meer aanwezig in de gedachten en het gevoel. Juist door heel dicht bij de trilling van mijn lijf te blijven ging ik er als het ware doorheen.
's Middags, net voor het weggaan gebeurde er nog iets, iemand benaderde mij met een klacht over hem. Ik voelde mijn lijf helemaal verhitten, dus geen getril, maar een heel andere reactie. Ik wist niet wat te doen. Dus toen heel alert gebleven op de hitte in mijn lijf en toen kwam er een oplossing. Ik heb de twee met elkaar in contact gebracht. Ik ben geen leidinggevende of zo, dus er tussen uit stappen vond ik prima. En toen, met die hitte en al het andere gevoel wat er was gedag gezegd en naar de auto gegaan. En daar kwam de grom en de vloek.
Daarna de CD speler aangezet met Alexander Smit erop. Is een hele leuke CD met veel humor.
En thuis is het eigenlijk gewoon leeg en stil. Het gebeuren is ergens in de verte. Ik kan het zo pakken, dat wel, maar ik heb er geen behoefte aan.
Het gaan vertellen aan iemand is het pakken.

Of mijn houding het veroorzaakt.....ja wellicht. De laatste tijd gebeurt er wel meer om me heen. Ik doe gewoon mijn ding en heb het naar mijn zin. En dan gebeurt het, opeens....

Dat gevoel van kracht willen vergaren is uiteindelijk nu ook minder, door het hier neer te schrijven en er over te praten. Om het te onderzoeken.
Dank je wel !!
Mahziri is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.