Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 December 2012, 22:37   #101
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Wie is er eigenlijk bereid om even met Mihaela mee te kijken ?

Er valt veel te ontdekken wanneer je je eigen denkbeelden even opzij weet te zetten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 22:42   #102
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
en anderen, dank voor jullie . KiSs
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 8 December 2012, 23:53   #103
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Door een bepaalde moderatie ben je wel degelijk in staat bepaalde dingen buiten te sluiten. Zoals je ook in staat bent om iemand die in je huis komt en de boel kort en klein slaat, de deur uit te zetten. Dat jij daar niet voor kiest, is een ander verhaal. Je bent er wel toe in staat, maar je doet het niet, wilt het niet. Dat is je goed recht, het is jouw forum, maar wel een iets ander verhaal.
Je stapt nooit een tweede keer in dezelfde rivier, ook het alhier veelgeprezen NU is telkens anders, dus waarom vasthouden aan iets dat ooit heeft plaatsgevonden ?

Het is, zoals ik eerder al eens heb gezegd, nogal inherent aan gedegen zelfonderzoek om te confronteren. Daar waar het prikt daar zit hetgeen het onderwerp van je zelfonderzoek zou moeten zijn. Mihaela toont dat in dit draadje weer eens te meer aan.

Het zou een gemeenschappelijk gebeuren kunnen zijn om elkaar keihard te confronteren met elkaars aannames. Dat is een daad van liefde, omdat het je helpt jezelf te ontdoen van je onware aard. Maar helaas kan het kennelijk zo niet worden gezien en wordt het in de persoonlijk sfeer als aangevallen ervaren en ontstaat er hulp uit de verkeerde hoek.

Het is daarom zo belangrijk om in deze harde confrontatie een liefdevolle hand te bespeuren die echter nimmer afbreuk mag doen aan het proces van gedegen zelfonderzoek.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 00:04   #104
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Ik zie veel mensen evenzeer behulpzaam zijn naar Mihaela, maar zolang we allemaal behulpzaam naar elkaar zijn gebeurt er bij onszelf niet zoveel.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 00:13   #105
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Zo is dat, Nada. En je hoeft het eigenlijk niet eens uit te leggen vind ik. Ik vind het geen vluchten als je je gezicht wendt naar de zon, naar waar het licht is en waar je je goed voelt. Zelfs Eckhart Tolle zegt dat je "dense painbodies" maar beter kan vermijden. See you KiSs
Dit ervaar ik bijvoorbeeld allesbehalve als een behulpzame ondersteuning. Het beveelt aan weg te kijken van iets wat je inzicht kan verschaffen. Als Tolle dat zegt dan heeft Tolle maar bar weinig van de aan hem toebedeelde pijn begrepen, hoewel het ventileren van dat idee eerder is toe te schrijven aan zijn hang naar populariteit. Hoe het ook zei het is niet dienstig om met iemand te schermen waar dit het onderzoek naar je ware aard voorkomt.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 00:14   #106
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wie is er eigenlijk bereid om even met Mihaela mee te kijken ?

Er valt veel te ontdekken wanneer je je eigen denkbeelden even opzij weet te zetten.

Gedaan. Het is vooral een kans om naar mezelf te kijken en wat dit met mij doet. Steeds minder belang bij de drukte die het geeft. En dat is toch ook weer mijn persoonlijke behoefte, waaraan ik steeds meer toegeef. Rust aan mijn hoofd, ook al voel ik het ikje nog trekken. Dat merk ik in mijn eigen reactie ook en daar kan ik dan maar beter naar gaan kijken.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 00:15   #107
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik zie veel mensen evenzeer behulpzaam zijn naar Mihaela, maar zolang we allemaal behulpzaam naar elkaar zijn gebeurt er bij onszelf niet zoveel.
Er is dan ook gevraagd om met iemand mee te kijken. Dit niet per kerende post af te wijzen of in de terugkoppeling, als een soort genoegdoening of rechtvaardiging, op de ziener 'terug' te gaan spelen. De ziener met eerder geconstateerde tekortkomingen die overduidelijk al lang niet meer spelen de mond te snoeren. Dat is wraak en geen behulpzaamheid.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 00:22   #108
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Gedaan. Het is vooral een kans om naar mezelf te kijken en wat dit met mij doet. Steeds minder belang bij de drukte die het geeft. En dat is toch ook weer mijn persoonlijke behoefte, waaraan ik steeds meer toegeef. Rust aan mijn hoofd, ook al voel ik het ikje nog trekken. Dat merk ik in mijn eigen reactie ook en daar kan ik dan maar beter naar gaan kijken.
Dat 'rust aan je hoofd' is weer een ander verhaal. Iemand werpt zich op als 'ziener' in dit geval Mihaela, en je zou mee kunnen kijken.
Kun je iets ontdekken wat waarheid voor je bevat ?
Zo niet verwerp het, hoe vermoeiend kan dat nou zijn ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 00:30   #109
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Dat 'rust aan je hoofd' is weer een ander verhaal. Iemand werpt zich op als 'ziener' in dit geval Mihaela, en je zou mee kunnen kijken.
Kun je iets ontdekken wat waarheid voor je bevat ? Zo niet verwerp het.
Vooral het eigen belang waarmee wij allemaal reageren valt mij eigenlijk altijd op en is door haar ook genoemd. Maar daar kom je pas op als je je dat zelf telkens afvraagt, waarom zeg ik dat nou , waarom merk ik dit op en dat niet. enz. Wat ook niet anders kan natuurlijk, vanuit wiens belang zou je anders moeten reageren. Maar ja dat moet je maar doorhebben. Belangen zijn over en weer met elkaar verweven in het geheel.

Het reageren vanuit eigenbelang doet me ook denken aan mijn bijdrage ooit die ik schreef over moederinstinct en voor het kind zorgen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 9 December 2012, 00:37   #110
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Vooral het eigen belang waarmee wij allemaal reageren valt mij eigenlijk altijd op en is door haar ook genoemd. Maar daar kom je pas op als je je dat zelf telkens afvraagt, waarom zeg ik dat nou , waarom merk ik dit op en dat niet. enz. Wat ook niet anders kan natuurlijk, vanuit wiens belang zou je anders moeten reageren. Maar ja dat moet je maar doorhebben. Belangen zijn over en weer met elkaar verweven in het geheel.

Het reageren vanuit eigenbelang doet me ook denken aan mijn bijdrage ooit die ik schreef over moederinstinct en voor het kind zorgen.

Dat eigenbelang is gewoon het kenmerkende dat eenieders onderzoek zou moeten betreffen, het ego. Je moet de aard van het ego leren kennen dan hoef je je helemaal niet meer te verdiepen in al die details. Maar goed daar wil niemand aan, dus dan zit er niks anders op dan op al die deelterreinen actief te blijven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.