Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 April 2013, 22:37   #101
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ja, dat klopt .. ik heb net mijn tanden gepoetst, en toen kreeg ik nog wat inspiratie.
Ik dacht : Ik moet toch verduidelijken dat dat troeteldinig geen thermometer is,

Nu ga ik wel slapen, anders wordt het moeilijk wakker worden morgen. Heb je je werk gedaan, gelukt?
Ik heb net mijn tweede grote werkopdracht van vandaag afgerond dus ik ben heel tevreden over mezelf. En verder heb ik dit weekend ook nog veel andere dingen gedaan die ik van plan was. Al met al een mooi weekend.

Goede nachtrust!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:38   #102
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Hoe zie jij eruit als huppelkoe? Dat wil ik zien!


http://www.youtube.com/watch?v=6eYvXhiy0KE

Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:40   #103
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
En het zal aan mij liggen, maar omdat je dat in mijn ogen alleen in dat soort gevallen doet, vind ik het twijfelachtig,....maar dat je al begrepen.


Als ik het niet eens ben met Rob, word hij niet ineens lief Robje,...
Ook als ik het met mensen eens ben, noem ik ze wel eens lieverd. Zojuist nog, bij Virgo. Kijk zelf maar. Misschien je aanname even onder het licht brengen?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:41   #104
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ok, treffende tekst vond ik.
Je laatste zin zat zo verloren bij, dat ik vervolgens een te grote afstand ervoer tussen de tekst en je laatste zin.
Nu dat ik hier onder lees, wordt er de afstand helemaal gevuld, en begrijp ik je beter.




Ok, ik snap nu wat je bedoelt.
Toen jij alleen maar 1 zin had geschreven, kwam op mij over alsof je de ratio afschreef. Hier in zie ik het meer als een samenwerking tussen ratio en intuïtie, en kan ik een beetje je proces volgen.
Fijn wat je deelt, ik vind het mooi om je weg te volgen.
Ik herken ook veel van wat je zegt, ook al lijkt mijn proces zo anders, dat komt ook omdat de details van iemand zijn leven mensen zo verschillend doen lijken. In grote lijnen herken ik veel, en ook de afstand van mens tot mens wordt overbrugd.

Ik ben soms wat onduidelijk. Dan zit ik zo in de flow dat mn tekst wat knullig overkomt. Soms begrijp ik het (weken later) zelf niet eens precies. Dat vind ik het jammere van fora, de intenties en bedoelingen komen niet altijd helder in beeld. Ik lees hier pagina' s off topic gedoe en dat komt wellicht alleen voort uit onbegrip. Daarom hou ik misschien ook wel zo van poezie. Een dichter raakt mij in mn ziel. De geschreven teksten komen hier veelal alleen uit de ratio. En als een gedicht me raakt dan kan het niet anders of de intentie van de schrijver zijn zuiver geweest.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:43   #105
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Mooi. Koeien zijn schitterende beesten. En de eerste keer naar buiten is inderdaad volop genieten. Zowel voor de koe als voor de kijker.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:44   #106
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Als we er al over beschikken hoeven we het niet meer te ontwikkelen, toch? Het is er. Het staat tot je beschikking. Waarom maak je er (nu) geen gebruik van?
Je kan een jochie van 10 ook je autosleutels geven. Dan staat jouw auto tot zijn beschikking. Maakt dat hem een goede chauffeur?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:45   #107
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik ben soms wat onduidelijk. Dan zit ik zo in de flow dat mn tekst wat knullig overkomt. Soms begrijp ik het (weken later) zelf niet eens precies. Dat vind ik het jammere van fora, de intenties en bedoelingen komen niet altijd helder in beeld. Ik lees hier pagina' s off topic gedoe en dat komt wellicht alleen voort uit onbegrip. Daarom hou ik misschien ook wel zo van poezie. Een dichter raakt mij in mn ziel. De geschreven teksten komen hier veelal alleen uit de ratio. En als een gedicht me raakt dan kan het niet anders of de intentie van de schrijver zijn zuiver geweest.
IK vond je tekst na je aanvulling heel duidelijk Niets. Ook treffend. Door de vragen die ik stelde en je antwoorden erop werd ook voor mij dan compleet en duidelijk wat jouw proces is.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:46   #108
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Oke, voor mij is het min of meer hetzelfde. Afgaan op je instinct en de juiste dingen doen. intuïtie is een wat verfijnder woord en afgeleid vanuit ons denkvermogen vermoed ik maar. En zolang ik mij dit kan herinneren was het er bij mij altijd al aanwezig. Alleen als ik twijfelde vanuit mijn verstand vertrouwde ik er niet altijd op.
Juist als je twijfel vanuit je verstand is het misschien verstandig om op je intuitie te vertrouwen. Zeker waar het ego in het spel is. Omdat "we" erg graag naar ons zelf toe redeneren.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:47   #109
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Mooi. Koeien zijn schitterende beesten. En de eerste keer naar buiten is inderdaad volop genieten. Zowel voor de koe als voor de kijker.
Wat dacht je van jezelf? Voor het eerst weer het warme zonnetje in je gezicht.Mijn lief is daar altijd heel lyrisch over. Onze tuin ligt op het zuiden. Buiten om waait een koude wind en bij ons zit je dan al lekker in de warmte. Vandaag was het ook zo lekker buiten.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:47   #110
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
En als een gedicht me raakt dan kan het niet anders of de intentie van de schrijver zijn zuiver geweest.
Hoe zou de wereld, het leven eruit zien, als je ervan uit zou gaan, dat iedereen in de kern zuiver is?
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.