Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 May 2021, 14:30   #101
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Zit Rob stiekem aan lachgas?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Je begint steeds erger in de war te raken Boni.
Verwarring is het voorportaal van verlichting!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Maar ik zal mijn vriend Joop eens vragen of hij je kan helpen ...
Da's goed.
Ik kan me Joop heel goed voorstellen.
Qua haardracht doen hij en jij me erg aan deze overleden Nederlandse acteur denken.



En verder Rob, ik hoor je in je filmpje op YouTube praten en vind je nogal een afgeknepen stemgeluid hebben. Had jij soms stiekem lachgas gebruikt?
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 14:38   #102
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Herinnert u zich deze nog van 31 maart 2017?
Ja, precies, daarom dat ik ook het nut ervan benadruk.
Ik had het dan ook enkel over die schouderklopjes geven aan jezelf:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ai, kwalijk voor mezelf...
Zie je me nog ooit branden in de hel Dorje, boetend doend voor mijn doen van het slechte?
Het kwalijke zit er in in het in stand houden van dat narcistische zelf. De eigen-waan die maar blijft groeien in plaats van af te nemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Maar helaas gaat die psych mij ook niet kunnen helpen want...
Inderdaad. Niemand moet jou ook helpen, dat narcisme is een persoonlijkheidsstoornis. Dan staat er maar één iets te doen: daadwerkelijk, effectief, doordringend realiseren dat je die persoon niet bent, zodat je er geen slaaf van blijft zijn. Als die realisatie werkelijk heeft plaats gevonden, is er ook geen sprake meer van persoon en dus ook geen narcistische. Klaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Ik ga het artikel bestuderen Dorje, ziet er interessant uit. Ik ga proberen nieuwe mentale programma's in mijn hoofd te ontwikkelen zodat ik het onder kan controle krijgen.
Als je aan persoonsverbetering wilt gaan doen, dan moet je dat precies doen. Een beetje beteren is altijd wel mogelijk. Maar daar gaat het hier niet om. Daar zijn wellicht andere fora voor, of een psych. Als je niet van je zelf-instandhouding afgeraakt, dan is dat nogaltijd een goede optie.

Citaat:
Het is hopeloos noch hoopvol. Beide gaan ervan uit, dat er iemand is die hoop nodig heeft of zou kunnen hebben. Er is slechts iemand die wanhopig is of hoopvol, zolang dat idee voor jou reëel is. Pas dan komen deze vragen op. De wortel daarvan is het idee dat je als een ik bestaat. Je zou bij de stilte moeten komen, waarin al die ideeën verdwijnen.
Klopt. Zolang de narcistische persoonlijkheid gebotvierd blijft, is er een iemand die zich voor zo'n persoonlijkheid houdt, neem die wortel weg en de narcistische persoonlijkheid verdwijnt vanzelf. Er is altijd een hoop dat een iemand zijn niet-iemand zijn zou kunnen realiseren, daarmee verdwijnt niet alleen de iemand, maar ook de hopeloosheid en de hoopvolheid. Pas na die realisatie tot op het bot is er maar sprake van noch hopeloos, noch hoopvol.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 14:41   #103
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Verwarring is het voorportaal van verlichting!
Ook van preseniele dementie.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 14:47   #104
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Inderdaad. Niemand moet jou ook helpen, dat narcisme is een persoonlijkheidsstoornis. Dan staat er maar één iets te doen: daadwerkelijk, effectief, doordringend realiseren dat je die persoon niet bent, zodat je er geen slaaf van blijft zijn. Als die realisatie werkelijk heeft plaats gevonden, is er ook geen sprake meer van persoon en dus ook geen narcistische. Klaar?
.
Klaar!
Dóórpakken op de afronding dus, wat niks anders wil zeggen dan los komen van wat intrinsiek onmiddellijk al 'af is.. het Tegenwoordig 'zijn.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 14:48   #105
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ook van preseniele dementie.
Daarom gebruik jij stiekem lachgas dus, zo voel je de pijn van je waan minder.
Maar he bent betrapt! Want het is te horen aan je stem.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 14:52   #106
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Klaar!
Dóórpakken op de afronding dus, wat niks anders wil zeggen dan los komen van wat intrinsiek onmiddellijk al 'af is.. het Tegenwoordig 'zijn.
Het zou al heel wat zijn moest je gewoon afronden waar je aan begonnen was: niet alleen je onzerkerheden laten sterven, maar ook je zekerheden. Terug die tunnel in, maar ditmaal zonder hulpmiddelen, want die laten blijkbaar toch nog iets intact.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 15:14   #107
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Advaita gedachtengoed is veranderlijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht

Het zou al heel wat zijn moest je gewoon afronden waar je aan begonnen was: niet alleen je onzerkerheden laten sterven, maar ook je zekerheden. Terug die tunnel in, maar ditmaal zonder hulpmiddelen, want die laten blijkbaar toch nog iets intact.
Dorje, moest dit niet het forum van Laurens zijn vind ik dat jij de eer toekomt van overduidelijk dieper gekeken te hebben dan de forumbaas van zulks een potentieel levensreddend forum, wat een hele prestatie van hard werken mag genoemd worden.
Maar helaas is dat niet zo...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Bassie, Je hebt overduidelijk dieper gekeken dan ik. Je bent beter in het verwoorden dan ik.
Bassie krijgt de eerste prijs van Laurens, niet jij Dorje. Integendeel, jij bent nog niet aan het deugdelijk gedegen zelfonderzoek begonnen volgens Laurens. Dus neem ik niets van je aan.

Eigenlijk vond ik de aanwijzingen van Nowee op 5 februari 2018 zo slecht nog niet....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht

De aanwijzing om gedegen zelfonderzoek af te ronden wordt zoals dit forum laat zien, in geen enkele situatie gedaan (afgezien van enkele uitzonderingen die de aanwijzing weten te realiseren).

...

De strekking is dat dit forum een aanwijzing is om het hoofd leeg te maken en in openheid het gedegen zelfonderzoek af te ronden.
Helaas Nowee, zijn de tijden verandert op het forum. Laurens heeft je vervangen door Bassie.
Laurens' gedachtengoed is verandert door de komst van Bassie.
Je verzet op 10 januari 2021mocht niet baten..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
Ja, Laurens, aan Bassie ga je ook nog een kluifje te knagen hebben. Een profeet is zich aan het opblazen.
Maar Nowee wat stoort jou nou zo, zit hij ons gedachtengoed dan te verkwanselen of krijgen we kans om wat we kennen in een ander daglicht te zien en daardoor meer perspectief krijgen?
Dus Dorje, terug on-topic, het is forumlid Sam dat hulp nodig heeft. Het arme kind zit met een knagende vraag: Advaita, en dan?
Wees haar samen met Bassie behulpzaam, al sluit jullie gedachtengoed niet bij elkaar aan.
Meer dan één klok horen luiden kan soms deugd doen.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 15:15   #108
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Daarom gebruik jij stiekem lachgas dus, zo voel je de pijn van je waan minder.
Maar he bent betrapt! Want het is te horen aan je stem.
Rustig maar Boni. Rustig maar!

Ook dingen horen en zien die er niet zijn horen bij het ziektebeeld.
Gewoon maandag even naar je huisarts gaan en om een gedegen onderzoek vragen ....
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 15:21   #109
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Gewoon maandag even naar je huisarts gaan en om een gedegen onderzoek vragen ....
Goed dat Sam meeleest, zij heeft vast een huisarts want het kind probeert zich te overtuigen van iets wat geen beleefde diepere waarheid is..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht

Sam... Ik vind dat we heel vaak kunnen horen deze tijd dat 'het is wat het is'. Maar 8 van de 10 keer (mijn voorzichtige inschatting ...) wordt dat uitgesproken zonder dat het 'de beleefde werkelijkheid' is. En dan is het gewoon bullshit van een gelovige die zichzelf probeert te overtuigen van een niet beleefde diepere waarheid.
Een dieper beleefde werkelijkheid, waarheid, daar gaat het om! JaKnIk
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline   Met citaat reageren
Oud 8 May 2021, 15:24   #110
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Dus neem ik niets van je aan.
Doe dat vooral niet, best van niemand niet.
Onderzoek gewoon in plaats van je zelf bot te vieren.
Als dat teveel gevraagd is, weet je meteen voor 'wie' dat teveel gevraagd is.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als je wilt lachen, lach dan mee.....!! habbuthabnot Osho 11 5 October 2013 18:00


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.