Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Algemene forumaangelegenheden > Forum; regels, vragen, idee
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Forum; regels, vragen, idee Voor mededelingen en vragen betreffende het forum.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 October 2012, 23:09   #101
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Er is een IJslands gezegde: 'Schipperen tussen rots en breker', wat zoiets betekent als zich staande houden tussen tegenstellingen.
Dank je Looro
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 October 2012, 23:14   #102
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Laat maar, het viel me dan kennelijk niet op omdat het mijn interesse niet zal hebben gehad. Ik mis inmiddels ook de belangstelling voor m'n blinde vlek wanneer ik de informatie er bij je moet uittrekken en als blijkt dat ik nu weer in die bagger moet zoeken wat ik kennelijk gemist heb.

Thanx for nothing.
Nothing te danken.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 October 2012, 23:18   #103
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Je bent ondanks tegenspraak toch echt uit op consensus. Ik laat niet af iets anders te zeggen dan zoals het voor mij is, een eindpunt.
Ben je geboren in Harderwijk of heb je dat later opgelopen?

Wijziging aangebracht door Rob op 21 October 2012 om 00:53.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 01:15   #104
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Toch twijfel ik niet aan de uitspraak, als je 'daar niet gezamenlijk bent' ontmoet je elkaar 'daar' dan ook niet, ergo een van beiden is 'daar' niet.
Of de een is daar waar de ander niet is en de ander is daar waar de een niet is.

Of men is beide daar maar met de ruggen naar elkaar.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 09:35   #105
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Of de een is daar waar de ander niet is en de ander is daar waar de een niet is.

Of men is beide daar maar met de ruggen naar elkaar.
Er is maar een 'daar' met de ruggen tegen elkaar is 'hier'.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 10:13   #106
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ben je geboren in Harderwijk of heb je dat later opgelopen?
Als Harderwijk de plaats is waar niet gemarchandeerd kan worden kom ik uit Harderwijk.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 10:33   #107
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Zei ik toch; SLUITEN DIE HAP.
Er is, sinds het prille begin al overigens, een reden de 'hap' te sluiten en mogelijk is dat precies de reden waarom het nu gaat.
Je kunt namelijk overal maar 'kennis' tot je nemen van wat 'het' is en de conclusies, ook al ben je van niets er van doordrongen, vervolgens 'gebruiken' om er je eigen jargon op los te laten en het als eigen inzicht te presenteren.

Al het geouwehoer hier dient namelijk tot niks anders want aan waarom het wel gaat 'onderzoek' wordt er niet gedaan. Waar het om gaat is niemands realiteit aan het worden, het is niet meer dan kennis in het hoofd dat steeds verfijndere vormen gaat aannemen.

Men wil alsmaar meer duidelijkheid, weer andere woorden om het te kunnen 'bevatten', er handen en voeten aan te kunnen geven, over 'dat' te kunnen meepraten alsof het gerealiseerd zijn inmiddels een feit is.

In de vroege discussies met Nathan was ik gemotiveerd alle zich in hem verzamelde onzin die als levensgeluk gepresenteerd werden op te blazen, hij zou wel tot inzicht komen. Ik ben hem tot op heden blijven volgen en de enige ontwikkeling die is waar te nemen is dat de onzin is geperfectioneerd.

Het is hier niet anders, de onzin is geperfectioneerd in het verlichte etalageforum, een clubje zichzelf gerealiseerd waanenden en daarin bevestiging zoekende betweters.

**** **********, te weten mevrouw, heeft in haar kritiek op dit forum gewoon gelijk. Ze heeft ook gelijk dat ze de touwtjes strak in handen heeft gehouden en niet gemotiveerde ouwehoers onmiddellijk van haar forum verwijderd. Er kunnen geen *tig verschillend richting gevende kapiteins op een schip die het allemaal voor zichzelf uitstekend voor elkaar hebben, opereren.

Dat is hetgeen telkens opnieuw weer blijkt. Laat het forum gerust een babbelbox blijven, maar heb het niet over het 'onkenbare' alsof dat is geweten.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 11:54   #108
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er is, sinds het prille begin al overigens, een reden de 'hap' te sluiten en mogelijk is dat precies de reden waarom het nu gaat.
Je kunt namelijk overal maar 'kennis' tot je nemen van wat 'het' is en de conclusies, ook al ben je van niets er van doordrongen, vervolgens 'gebruiken' om er je eigen jargon op los te laten en het als eigen inzicht te presenteren.

Al het geouwehoer hier dient namelijk tot niks anders want aan waarom het wel gaat 'onderzoek' wordt er niet gedaan. Waar het om gaat is niemands realiteit aan het worden, het is niet meer dan kennis in het hoofd dat steeds verfijndere vormen gaat aannemen.

Men wil alsmaar meer duidelijkheid, weer andere woorden om het te kunnen 'bevatten', er handen en voeten aan te kunnen geven, over 'dat' te kunnen meepraten alsof het gerealiseerd zijn inmiddels een feit is.

In de vroege discussies met Nathan was ik gemotiveerd alle zich in hem verzamelde onzin die als levensgeluk gepresenteerd werden op te blazen, hij zou wel tot inzicht komen. Ik ben hem tot op heden blijven volgen en de enige ontwikkeling die is waar te nemen is dat de onzin is geperfectioneerd.

Het is hier niet anders, de onzin is geperfectioneerd in het verlichte etalageforum, een clubje zichzelf gerealiseerd waanenden en daarin bevestiging zoekende betweters.

**** **********, te weten mevrouw, heeft in haar kritiek op dit forum gewoon gelijk. Ze heeft ook gelijk dat ze de touwtjes strak in handen heeft gehouden en niet gemotiveerde ouwehoers onmiddellijk van haar forum verwijderd. Er kunnen geen *tig verschillend richting gevende kapiteins op een schip die het allemaal voor zichzelf uitstekend voor elkaar hebben, opereren.

Dat is hetgeen telkens opnieuw weer blijkt. Laat het forum gerust een babbelbox blijven, maar heb het niet over het 'onkenbare' alsof dat is geweten.
Je klinkt als een gefrustreerde drol die zijn eigen stank zat is, en die van de WC pot een troon wilt maken.
Dat de omgeving nog steeds de drol ziet is het voor jou uitermate frustrerend, en je bent in staat om iedereen te verwijderen die je attent op je geur maakt, zelfs de wc-pot wil je slopen en vernietigen.
Hoe dan ook moet je je behoeften de ruimte geven drollie, anders ontplof je als je zo gevuld met jezelf blijft.
De drol moet los kunnen komen, laat je gaan en stroom in de riolering vrij ..

Wel vind ik heel zielig voor je als ik je zo zie janken, en drammen ..

Erken toch een keer jezelf kind, en gedraag je je niet zo afhankelijk..



Drol=ego
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:03   #109
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Je klinkt als een gefrustreerde drol die zijn eigen stank zat is, en die van de WC pot een troon wilt maken.
Dat de omgeving nog steeds de drol ziet is het voor jou uitermate frustrerend, en je bent in staat om iedereen te verwijderen die je attent op je geur maakt, zelfs de wc-pot wil je slopen en vernietigen.
Hoe dan ook moet je je behoeften de ruimte geven drollie, anders ontplof je als je zo gevuld met jezelf blijft.
De drol moet los kunnen komen, laat je gaan en stroom in de riolering vrij ..

Wel vind ik heel zielig voor je als ik je zo zie janken, en drammen ..

Erken toch een keer jezelf kind, en gedraag je je niet zo afhankelijk..
Ego ziet ego, dit kan uitstekend tot dat voorbeeld dienen, wie is in staat dat te zien ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 October 2012, 12:05   #110
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ego ziet ego, dit kan uitstekend tot dat voorbeeld dienen, wie is in staat dat te zien ?
Mogelijk neem je toch iets mee, van wat ik tegen jou typte (Daar alleen voor zijn wij elkaar dienstbaar in)..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.