Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 July 2012, 21:11   #101
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik weet het niet hoe het aan het lijntje van M ging, wil iemand daar iets over vertellen? Wat werd toegestaan, en wat niet?
Lieverd het gaat over mij, ik ben Marijke. Ik kan je wel vertelllen hoe ik aan het lijntje werd gehouden. Ik kreeg beperkte toegang tot het forum in het sub-forum tweegesprekken nadat Nathan voor had gesteld met mij een twee-gesprek aan te willen gaan om mij terug op het forum te krijgen. Dat tweegesprek was helaas maar van korte duur. Daarna nam Remon het tweegesprek over en uiteindelijk kreeg ik weer volledige toegang. Zo is't gegaan in het kort.

Groetjes V
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 21:21   #102
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieverd het gaat over mij, ik ben Marijke. Ik kan je wel vertelllen hoe ik aan het lijntje werd gehouden. Ik kreeg beperkte toegang tot het forum in het sub-forum tweegesprekken nadat Nathan voor had gesteld met mij een twee-gesprek aan te willen gaan om mij terug op het forum te krijgen. Dat tweegesprek was helaas maar van korte duur. Daarna nam Remon het tweegesprek over en uiteindelijk kreeg ik weer volledige toegang. Zo is't gegaan in het kort.

Groetjes V
Ja, dat wist ik MadeLief, dat jij Marijke was. Wist alleen niet hoe ik het moet vragen, dus deed ik dat zo.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 21:23   #103
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieverd het gaat over mij, ik ben Marijke.

Groetjes V
Leerzame tijden zo te lezen, als jij nu op terug kijkt, is er iets waar jij echt iets aan gehad hebt, aan al de spannende forum ervaringen ?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 21:24   #104
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens Ulla, dat is ook zo in gevallen van mensen die alleen de letters lezen, en die zich alleen rationeel een beeld over de ander kunnen vormen.
Ik neem de persoon waar, en dat wat gezegd wordt voelt voor mij als waarheid, of als onbewustheid.
Als iemand zich voor de gek houdt, meen ik dat waar te nemen.
Ik reis soms ook voor even in de beleving van de ander, en kan ik voor mezelf makkelijk plaatsen of dat wat de ander schrijft een denkbeeld/wens is of de werkelijkheid.
Bij sommigen mensen krijg ik ook duidelijk een waarneming van wat hun energie voor mij kan toevoegen of afnemen. Mijn lichaam weet dat direct, en in tijd wordt dat vertaald, en weet ik dan ook dat rationeel voor mezelf te plaatsen.
Ik droom zelfs soms iets, en heel snel daarna ontstaat er in een contact met iemand dat wat ik al wist.

Volgens mij kan men met gemak weten wat bij de ander zich werkelijk qua bewustzijn achter de forum schermen afspeelt.
Ik heb het ook niet over rationele waarneming en letters lezen.

Als ik je goed begrijp zeg je dat je energetisch waarneemt. Ik herken dat van mezelf, en zit ook bijna altijd goed. Heb er ook veel mee te maken.
Je kunt dan zelfs de afstand/muur waarnemen die iemand creëert.Maar die conclusie schijnheilig, interessant, sprankelend, popie jopie, e.d. blijft een persoonlijke waardering. Er is zoiets dan zuiver waarnemen, wat je ziet en voelt van een ander en de oordelen/waarderingen die je eraan verbind.
En zeer verhelderend om dat te leren scheiden.

En het tweede zegt alles over jezelf, wat je terug gespiegeld krijgt.
Daarom is het voor mijn gevoel veel essentieeler wat je terug gespiegeld krijg in de zin van Zelfkennis.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 21:28   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ik heb het ook niet over rationele waarneming en letters lezen.

Als ik je goed begrijp zeg je dat je energetisch waarneemt. Ik herken dat van mezelf, en zit ook bijna altijd goed. Heb er ook veel mee te maken.
Je kunt dan zelfs de afstand/muur waarnemen die iemand creëert.
Maar die conclusie schijnheilig, interessant, sprankelend, popie jopie, e.d.
blijft een persoonlijke waardering. Er is zoiets dan zuiver waarnemen, wat je ziet en voelt van een ander en de oordelen die je eraan verbind.
Het blijft uiteraard een persoonlijke waardering, maar zolang als het forum zich alleen maar op dit niveau begeeft, blijft niets anders op dan gewoon onze blik te richten op de prachtige ego's die wij zijn, en door wie wij omring zijn.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 21:34   #106
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het blijft uiteraard een persoonlijke waardering, maar zolang als het forum zich alleen maar op dit niveau begeeft, blijft niets anders op dan gewoon onze blik te richten op de prachtige ego's die wij zijn, en door wie wij omring zijn.
Voel jij je een ego? En wat is een ego?

Soms kijk ik naar mijn intussen 3 honden en dan vraag ik mij af,
wat weten zij van zichzelf, zij weten/denken niet dat zij honden zjin.
Wat zijn ze dan wel, als ze dat niet kunnen denken? Ze zijn er gewoon, een blaft als ze bang zijn, ( voor onze buurman de boskabouter) kwispelen blij met hun start als ze eten krijgen enz. Ze doen alles volgens instincten.
En hebben toch ook leervermogen en gaan zitten als ik zit zeg.
Maar ook alleen maar omdat dat zo werkt.

Als ik mij dat voorstel voel/weet ik altijd dat ik dat niet ben wat Ik voorstel.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 22:37   #107
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb gevoeligheden en geraaktheden, maar ik heb nooit de nut er van ingezien om in therapie te gaan bijvoorbeeld, voor mij is van essentieel belang dat in een gesprek gelijkwaardigheid is.
Ik ben zelf redzaam, en ik geloof in mijn eigen kracht en wijsheid.
Ik laat me inspireren, maar dat ook tot een zekere hoogte, het past niet bij mij om in een contact de ongelijkwaardigheid te zoeken maar juist het tegenovergestelde geeft mij een gevoel van smelting en stroming.
Als er gelijkwaardigheid is, dan is er voor mij eenheid.
Misschien is die behoefte aan gelijkwaardigheid wel net datgene wat je het meest in de weg zit. Als je nog niet kunt zwemmen en je wilt het graag leren dan kun je je enorm verbonden voelen met iemand die ook niet kan zwemmen. Maar als je zwemmen wilt leren dan kun je het beste op zoek gaan naar een zwemleraar die het kunstje beheerst. Misschien dat je je ernstig ongelijkwaardig voelt, misschien wel minderwaardig, maar je kunt er wel zwemmen van leren. Met iemand die ook niet kan zwemmen kun je een heel fijn gevoel van smelting en stroming voelen ... Maar wel samen, verzopen op de bodem van het zwembad.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 21 July 2012, 22:58   #108
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het blijft uiteraard een persoonlijke waardering, maar zolang als het forum zich alleen maar op dit niveau begeeft, blijft niets anders op dan gewoon onze blik te richten op de prachtige ego's die wij zijn, en door wie wij omring zijn.


De persoonlijke waardering laat ik gaarne achterwege, want die klopt toch alleen maar binnen een bepaald kader en spiegelt hooguit wat mij nog raakt in dat zogenaamde ik zijn. En daar heeft de ander uiteindelijk geen boodschap aan. In tegendeel, als ik iemand continue vertel wat ik in hem waardeer en niet waardeer, ontneem ik uiteindelijk de ruimte. Althans dat is wat je dan probeert. Ook al heb je dat misschien (nog) niet door.

Zelfs een positieve waardering is soms doelbewust een soort van manipulatie, in de hoop de ander naar zijn hand te zetten. Of gewoon een geraaktheid van jezelf. En dat die gaat doen wat je verwacht/hoopt. Wat best nuttig en zinnig kan zijn binnen bepaalde kaders. Hoeft ook niks mis mee te zijn, hoor. Uitzonderingen zijn die die vanuit de grond van je hart geuit worden. En waar je totaal niet over na hoef te denken. Al heb ik even geen voorbeelden.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 00:08   #109
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
De persoonlijke waardering laat ik gaarne achterwege, want die klopt toch alleen maar binnen een bepaald kader en spiegelt hooguit wat mij nog raakt in dat zogenaamde ik zijn. En daar heeft de ander uiteindelijk geen boodschap aan. In tegendeel, als ik iemand continue vertel wat ik in hem waardeer en niet waardeer, ontneem ik uiteindelijk de ruimte. Althans dat is wat je dan probeert. Ook al heb je dat misschien (nog) niet door.

Zelfs een positieve waardering is soms doelbewust een soort van manipulatie, in de hoop de ander naar zijn hand te zetten. Of gewoon een geraaktheid van jezelf. En dat die gaat doen wat je verwacht/hoopt. Wat best nuttig en zinnig kan zijn binnen bepaalde kaders. Hoeft ook niks mis mee te zijn, hoor. Uitzonderingen zijn die die vanuit de grond van je hart geuit worden. En waar je totaal niet over na hoef te denken. Al heb ik even geen voorbeelden.
Als ik jouw kind was Ulla, was ik helemaal gek van geworden. Je zegt eerst dit, dan weer dat, en dan weer dit en dan weer dat.
Pff.. vermoeiend hoor..
Alles wat je zegt dat je niet doet, doe jij juist wel, en alles wat je zegt dat je wel doet doe je niet.
Je gaf toch Nadje de beschrijving op een draadje: Sprankelend!.
Wat liet je achterwege? Het was toch een omschrijving van zoals je haar ziet als persoon, of niet????

Ik heb juist heel goed door hoe ambigue jij in staat Ulla, maar jij blijkbaar niet.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 22 July 2012, 00:16   #110
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Misschien is die behoefte aan gelijkwaardigheid wel net datgene wat je het meest in de weg zit. Als je nog niet kunt zwemmen en je wilt het graag leren dan kun je je enorm verbonden voelen met iemand die ook niet kan zwemmen. Maar als je zwemmen wilt leren dan kun je het beste op zoek gaan naar een zwemleraar die het kunstje beheerst. Misschien dat je je ernstig ongelijkwaardig voelt, misschien wel minderwaardig, maar je kunt er wel zwemmen van leren. Met iemand die ook niet kan zwemmen kun je een heel fijn gevoel van smelting en stroming voelen ... Maar wel samen, verzopen op de bodem van het zwembad.
Gezien het feit dat ik hier op dit forum voor zelfkennis/bewustwording ben, en gezien het feit dat ik zelf in staat ben, zoals ieder ander mens, om Meester over mijn gevoelens/beleving/gedrag te zijn, zie ik verder niet in wat mij in de weg zou kunnen staan om met een ander een gelijkwaardig gesprek te voeren.

Als jij nog steeds op zoek bent naar ongelijkwaardigheid, ga je gang Rob.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.