Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 June 2015, 13:34   #101
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Heeft het zin om aan doven muziek uit te leggen?
Ziener heeft het kennelijk 6 jaar terug uitgelegd aan Puppetji.
Kennelijk boeit het hem dusdanig dat hij alle gesprekken heeft uitgewerkt.
Klopt, zijn spreken vanuit stilte boeide mij danig, zijn gaven om letterlijk mee te kijken over het muurtje niet gehinderd door tijd en ruimte eveneens.
Ik heb dus niet alleen al mijn persoonlijke gesprekken met hem over 20 jaar gespreid uitgetypt maar ook geprobeerd met hem een boek te maken, wat niet gelukt is en daarmee heb ik het maar bij een website maken voor hem gehouden die nu al meer dan 5 jaar stil lligt maar nog online staat > http://www.francoisronne.net

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Maar wat Ziener bedoelde is dat Puppetji zelf aan het werk moet.
Dat geschiedt in volstrekte eenzaamheid. Ziener is er niet bij, Tolle is er niet bij, Balsekar is er niet bij, jij en ik zijn er ook niet bij.
Inderdaad, maar zijn besluit om niet meer te spreken vanuit stilte tegen niemand, ook niet meer tegen mij, ligt iets genuanceerder en 'ingewikkelder'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Mijn invulling is dat Ziener anderen op hun pad trachtte te helpen.
Maar dat hij is gaan in zien dat dat zinloos is.
Mensen hebben de neiging om kennis te vermeerderen.
Juist.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 13:47   #102
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Nostalgie, heb mijn ziener zijn website zelf nog is bekeken en net dit filmpje:
Francois op TV in afrit 9 (volledige versie).

Op het einde van de clip zegt hij:
"...Wat ik hier doe, is gewoon samen even het hart raken op een liefdevolle manier, meer niet."

't voelt wat als een afscheid aan van dit forum voor mij.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 14:50   #103
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

@Puppetji.

Interessante man. Ik zal wat spieken op dat forum. Hoe maak je de intuitieve geest wakker, dat is een beetje de kwestie bij hem denk ik. Men dient er ervaringsvolheid voor te hebben denk ik. (ik denk weer erg veel merk ik)
Is jouw intuitieve geest -de stem in de stilte- al een beetje wakker?
Theo is offline  
Oud 17 June 2015, 16:55   #104
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji.
Interessante man.
Ja, zeer interessante man. Door zijn geestigheid / spiritualiteit en écht kunnen meekijken zonder beperking in combinatie met zijn verleden als bodybuilder zie ik hem soms als een mengeling tussen Toon Hermans en John Coffey, de reus uit de film 'the Green Mile (wiki link)' die erop staat te willen sterven omdat hij het niet meer aankan dat er zoveel pijn in de wereld is.

(Zit ik hier zelf al te snotteren)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji.
Hoe maak je de intuitieve geest wakker, dat is een beetje de kwestie bij hem denk ik.
dat klopt.
Onderstaande staat op de pagina 'Over François':

"De intuïtieve geest is een godsgeschenk en het rationele verstand is een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk vergeten is."

Albert Einstein

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji.
Men dient er ervaringsvolheid voor te hebben denk ik.
Ervaring plus de lijnen die moeten in de mens liggen, zonder die lijnen geen begenadiging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@Puppetji.
Is jouw intuitieve geest -de stem in de stilte- al een beetje wakker?
Ik weet niet wat ik hier moet op antwoorden. Dat is een gespleten terrein.
Ik mijn job als artiest ben ik een meester in het bespelen van een massa met muziek van anderen en mijn eigen lightshow. Daar komt een groot stuk intuïtie bij te pas. Maar middels vrouwen krijg ik de éne teleurstelling na de andere voorgeschoteld, niks intuïtie daarin, mijn door het verleden geconditioneerde verstand herschept daar steeds in wat het kent en en als vertrouwd ervaart.
En er is een heel opvallend patroon in: Het is me al vijf keer op een rij met telkens een andere vrouw overkomen dat hun vorig lief niet mag weten dat ik besta. Ze zijn bang van hem of vrezen iets (alimentatie) te verliezen, of willen hem niet kwetsen... dat zijn allemaal één van de redenen die ieder van hen uniek aanbrachten. Een nonkel, een ex-lief, er is altijd een man die niet van mijn bestaan mag weten, om wat voor reden dan ook.
Dus hop, maar weer zien hoe het bij de mogelijke volgende zit.
Misschien zegt men intuïtie dan wel is na 14 dagen: "ok, stop, weer hetzelfde verhaal door je verstand gecreëerd, vertrekken, wegwezen hier, deze keer voorkom je de pijn van niet gezien worden, je hoeft er niet telkens opnieuw door te gaan."
Maar is dat dan intuïtie?
Zucht.
't is dus ziend, heel intuïtief op terrein van de artiestenjob en blind (geprogrammeerd) op eigen relationeel gebied.
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 17:19   #105
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Ja, zeer interessante man. Door zijn geestigheid / spiritualiteit en écht kunnen meekijken zonder beperking in combinatie met zijn verleden als bodybuilder zie ik hem soms als een mengeling tussen Toon Hermans en John Coffey, de reus uit de film 'the Green Mile (wiki link)' die erop staat te willen sterven omdat hij het niet meer aankan dat er zoveel pijn in de wereld is.

(Zit ik hier zelf al te snotteren)
In de zelfovergave gaat het er om om de John Coffey te zijn.
Je sterft aan jezelf door midden in je pijn te gaan staan. John Coffey geeft zijn leven voor een ander.
En dat is de zelfovergave. Een soort suicide op je zelf waarin je blijft leven.
Humor in de vorm van zelf-relativering is zeer herkenbaar.
Humor is een Godsgeschenk. We kunnen onszelf er mee in het belachelijke trekken.


Citaat:
dat klopt.
Onderstaande staat op de pagina 'Over François':

"De intuïtieve geest is een godsgeschenk en het rationele verstand is een dienaar.
We hebben een maatschappij geschapen die de dienaar vereert en het geschenk vergeten is."

Albert Einstein
Ik had het gezien. Einstein heeft tussen de sterren wat meer gezien dan alleen de relativiteitstheorie. Maar ik heb zelf ook meer dan 50 jaar de dienaar vereert. Rationaliteit is zowel een vloek als een geschenk. Ik was dan ook in desperate toestand voordat ik mij kon over geven aan het intuitieve. Maar toen ging ik ook gelijk helemaal los. Verpruts nooit een goede crisis.

Citaat:
Ervaring plus de lijnen die moeten in de mens liggen, zonder die lijnen geen begenadiging.
Wat bedoel je met de lijnen?


Citaat:
Ik weet niet wat ik hier moet op antwoorden. Dat is een gespleten terrein.
Ik mijn job als artiest ben ik een meester in het bespelen van een massa met muziek van anderen en mijn eigen lightshow. Daar komt een groot stuk intuïtie bij te pas. Maar middels vrouwen krijg ik de éne teleurstelling na de andere voorgeschoteld, niks intuïtie daarin, mijn door het verleden geconditioneerde verstand herschept daar steeds in wat het kent en en als vertrouwd ervaart.
En er is een heel opvallend patroon in: Het is me al vijf keer op een rij met telkens een andere vrouw overkomen dat hun vorig lief niet mag weten dat ik besta. Ze zijn er bang van of vrezen iets (alimentatie) te verliezen als hij weet dat zij een nieuw lief hebben.
Intuitie speelt zich op alle terreinen af. Je kan niet intuitief zijn op het terrein van muziekmaster en op andere terreinen niet. Met de vrouwen is iets anders aan de hand. Daar laat je intuitie het kennelijk af weten en neemt de conditionering het over. Je kan natuurlijk ook tegen iedere vrouw die je tegenkomt zeggen dat je homo bent.

Nee, serieus. Kijk hoe intuitie werkt als je je lightshow doet. Intuitie werkt maar op 1 manier, dus bij vrouwen werkt intuitie precies hetzelfde. Des te meer je je rationeel verdiept in 'vrouwen', des te verder je van huis komt.
Bedenk ook dat vrouwen er niet zijn om jou te vervolmaken. Jij bent al volmaakt van je zelf zonder vrouw.
Theo is offline  
Oud 17 June 2015, 17:44   #106
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Verpruts nooit een goede crisis.
Beste wat er is om (weer) een beetje wakker(der) te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Wat bedoel je met de lijnen?
Karmische lijnen, ziele-programma, genetisch materiaal, aanleg, voorbestemd-heid...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Bedenk ook dat vrouwen er niet zijn om jou te vervolmaken. Jij bent al volmaakt van je zelf zonder vrouw.
Dat bedenk ik me zeker.
Heb de originele audio-opname van een gesprek met hem 6 jaar geleden de voorbije maanden meerdere keren opnieuw beluisterd. De ziener trachtte mij te helpen door een stuk voor te lezen uit een bijbel die hij toevallig opgeslagen had, met de commentaar erbij dat ik ook zo iemand ben aan wie God het inzicht geeft:

"Jezus? leerlingen zeiden: Als de verhoudingen tussen man en vrouw zo liggen, kun je beter niet trouwen. Niet iedereen zal begrijpen wat Ik nu ga zeggen, zei Jezus. Het is alleen voor de mensen die God het inzicht geeft. Sommige mensen kunnen niet trouwen , omdat zij nu eenmaal zo geboren zijn. Anderen kunnen niet trouwen, omdat zij door mensen ongeschikt voor het huwelijk zijn gemaakt. Weer anderen trouwen niet , omdat zij daar ter wille van het Koninkrijk van de hemelen van afzien. Laat ieder die het begrijpt, dit aannemen."

bron: http://ttb.twr.org/transcript/29011/matthe252s-191-15
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Oud 17 June 2015, 18:00   #107
Theo
Actuaris
 
Theo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 November 2014
Berichten: 589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
Dat bedenk ik me zeker.
Heb de originele audio-opname van een gesprek met hem 6 jaar geleden de voorbije maanden meerdere keren opnieuw beluisterd. De ziener trachtte mij te helpen door een stuk voor te lezen uit een bijbel die hij toevallig opgeslagen had, met de commentaar erbij dat ik ook zo iemand ben aan wie God het inzicht geeft:

"Jezus? leerlingen zeiden: Als de verhoudingen tussen man en vrouw zo liggen, kun je beter niet trouwen. Niet iedereen zal begrijpen wat Ik nu ga zeggen, zei Jezus. Het is alleen voor de mensen die God het inzicht geeft. Sommige mensen kunnen niet trouwen , omdat zij nu eenmaal zo geboren zijn. Anderen kunnen niet trouwen, omdat zij door mensen ongeschikt voor het huwelijk zijn gemaakt. Weer anderen trouwen niet , omdat zij daar ter wille van het Koninkrijk van de hemelen van afzien. Laat ieder die het begrijpt, dit aannemen."

bron: http://ttb.twr.org/transcript/29011/matthe252s-191-15


Misschien zit er niks anders op dan een celibatair leven na te streven
Dan zie je wel wat er van komt. En ben je per NU van het probleem af.
Theo is offline  
Oud 17 June 2015, 21:19   #108
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ach welnee overgave is voor godsvruchtige mensen en betreft dus overgave aan een persoon in de hoedanigheid van God. Er is toch ook geen overgave aan een stuk rots of een planeet? Een steen of het universum kan niet gepersonifieerd worden dat er sprake is van een wil.
We zijn allemaal Godsvruchten. En God als persoon(lijk) zien, is de misvatting die door dogmatisch religieuzen is geschapen. Er bestaat geen "mijn" God. Daarom kan er ook geen overgave aan een persoon zijn, alleen aan het Leven zelf in alles hoe het zich voordoet: for better and for worce.
Alles is energie, waarbij de rots is opgebouwd uit energie-arme moleculen (anorganisch) en levende wezens naast energie-arme - ook uit energie-rijke moleculen (organisch en anorganisch).

De wetenschap heeft inmiddels ook ontdekt dat meteorieten in de ruimte DNA bevatten.

Alles hangt met elkaar samen, het een beweegt het ander: zoals een rots de stroom van water beïnvloedt, de hemellichamen elkaars baan, gedachten en intuïtie het handelen van levende wezens. Niets staat vast, niets is zeker, alles is mogelijk. We begrijpen als mens alleen niet alles, en wat we niet begrijpen, omdat we het niet kunnen zien, proberen we in te vullen, te verklaren, volgens menselijke logica.


Citaat:
De ziener gebruik de symboliek uit de Matrix maar overgave valt er niet uit te destilleren.
Pup heeft inmiddels al het een en ander nader toegelicht. Ik destilleerde in de door hem aangehaalde passage van de Ziener over Matrix en de Feniks, er wel al de overgave en de wederopstanding uit.
InX is offline  
Oud 17 June 2015, 21:29   #109
InX
Jubilaris
 
Geregistreerd: 11 December 2014
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is de conditionering die ons wil laten geloven dat het een wel 'normaal' is en het andere ('abnormaal') niet ...
Het is de geschiedenis die inmiddels al bewezen heeft, dat incest (inteelt) niet vruchtbaar is. Denk maar aan de Habsburgse monarchie en hondenkennels die zichzelf te gronde hebben gericht .....

Daarnaast blijf ik erbij dat er sprake is van machtsmisbruik als volwassenen kinderen fysiek of geestelijk misbruiken voor hun eigen genot c.q. welzijn. En terwijl de mens geschapen is om vrij te zijn, leidt (lijdt) dit tot het afhankelijk maken van een kwetsbaar mensenkind.
InX is offline  
Oud 17 June 2015, 21:55   #110
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Misschien zit er niks anders op dan een celibatair leven na te streven. Dan zie je wel wat er van komt.
Allemaal al veel ervaring in, naast de man van het feest ben ik al ruim een paar decennia een halve monnik ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
En ben je per NU van het probleem af.
Ik heb in het NU geen probleem, wie wel?
Ik heb maar één verslaving, en die deel ik met veel mensen: 'Verslaafd aan denken'.

Ik las hier net weer een goed stuk uit het gelijknamige boek:

"
In de ruimte waar droevige gedachten geen grond of wortel hebben,
ontmoet je je eigen geest als de stralende glimlach van de oorspronkelijke boeddha
.
Dilgo Khyentse.


- Bijna iedereen denkt tegenwoordig bij het woord ?matrix? aan de gelijknamige film, die zich voor een groot deel afspeelt in een illusoire, computergestuurde wereld. En er zijn beslist overeenkomsten met de werkelijke illusoire aard van alle verschijnselen. Het grote verschil is dat in de film de illusie opgewekt wordt in de geest van echt bestaande lichamen die in een soort coma worden gehouden. In werkelijkheid heeft het illusoire bestaan geen substanti?le basis, geen lichaam of materie waarin of van waaruit het ontstaat. Dat zou immers weer een vorm van materialistisch reductionisme zijn. Het doorzien van de illusie brengt je dus ook niet in een achterliggende werkelijkheid die wél echt bestaat, zoals iemand die wakker wordt uit een droom ontdekt dat hij in een echt bestaand bed ligt. Dat alle verschijnselen illusoir van aard zijn ?s de werkelijkheid, de z?-heid van deze verschijnselen. Het is te vergelijken met de dromer die zich realiseert dat hij droomt. Niet het be?indigen van de droom, maar het weten dat je droomt is verlichting. Dat is realisatie van shunyata, de open substantieloze aard van de werkelijkheid en van het gewaarzijn ervan.

- Het tijdloze open gewaarzijn is de grond van alles. Het heeft twee aspecten: enerzijds het lege ruimtelijke, substantieloze, entiteitsloze aspect (shunyata). En anderzijds het ?kennende?, ?wetende?, gewaarzijnde aspect (rigpa). Deze twee aspecten zijn onscheidbaar één, zoals water en natheid of vuur en hitte. Als in de ervaring van de werkelijkheid het gewaarzijnde aspect zijn eigen entiteitsloosheid herkent, heet dat realisatie of verlichting. Maar in de meeste mensen vindt die herkenning niet plaats, en verliest het gewaarzijn zich in zijn eigen projecties. Daaruit ontstaat de dualistische scheiding: het lege ruimtelijke aspect ?verhardt zich? tot schijnbaar echt bestaande objecten buiten het bewustzijn; het kennende aspect ?stolt? tot een ogenschijnlijk echt bestaande waarnemer van die objecten, het identificeert zich met deze quasi-entiteit en er ontstaat een ik-bewustzijn. Materie en ik-bewustzijn worden ervaren als twee gescheiden en onafhankelijke entiteiten. Van daaruit ontstaat het labelen van die objecten: we creëren concepten over de werkelijkheid (nam tok) die de dualistische misvatting bestendigen.

Gedachten en de dualistische misvatting vormen een zichzelf in stand houdende vicieuze cirkel die we ervaren als denkverslaving. Dit hele proces kan niet worden voorkomen, en gelukkig hoeft dat ook niet om je te bevrijden van de beknellingen ervan. Dualisme is geen fout die hersteld zou moeten worden, het is gewoon hoe de werkelijkheid zich aan ons presenteert. Alleen het niet herkennen van de illusoire aard ervan zorgt voor alle ellende. Om het lijden te be?indigen is het voldoende om je steeds meer te realiseren dat bewustzijn en materie geen echt bestaande grootheden zijn, maar slechts complementaire aspecten van dezelfde ervaring. Dat heeft tot gevolg dat je je geloof verliest in de werkelijkheidswaarde van je concepten. En dat bevrijdt je van de beknelling van je eigen gedachten.

Klinkt simpel, nietwaar? En dat is het ook, alleen het is niet gemakkelijk. De gewoonte om te geloven in onze gedachten, en om de dualistische waarneming van onszelf en de werkelijkheid voor wéér te houden, is tamelijk ingesleten en automatisch. Dus er moet geoefend worden om die gewoonte te leren doorzien en los te laten."
__________________
Words of Wizdumb
Puppetji is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tussen Guru's en Gekken Ogenblik-sem Overige religie 3 15 November 2012 15:23


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.