Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 November 2021, 14:55   #101
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik zoek eigenlijk niks, ik hoop gevonden te worden door waarlijke onderzoekers.
Waarheid zoekers zogezegd..
Waarom denk je dat jij niet gevonden wordt?
Byron Katie, Diederik Wolsak, Eckhart Tolle, Ramesh Balsekar, Tony Parsons, om er maar enkelen van de bekendste te noemen hopen helemaal niks en worden gevonden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je hebt dus geen idee.
Onderzoek jij maar is waarom jij niet gevonden wordt. Misschien krijg je zo wel een idee van je blokkades die ego-eigen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ziener François draait zich om in zijn graf.
Om jouw hopeloze ego-gedoe niet te hoeven aanzien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik leen me niet voor egogedoe.
Zelfbedrog want je bent een instrument van ego.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 November 2021, 15:26   #102
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Waarom denk je dat jij niet gevonden wordt?
Byron Katie, Diederik Wolsak, Eckhart Tolle, Ramesh Balsekar, Tony Parsons, om er maar enkelen van de bekendste te noemen hopen helemaal niks en worden gevonden.
Als ik de indruk wek dat er wat te halen valt loopt het hier storm. Niks hoeven doen is ook een geweldige trekpleister.
Dat soort 'klanten' heb ik niet op het oog.

Citaat:
Onderzoek jij maar is waarom jij niet gevonden wordt. Misschien krijg je zo wel een idee van je blokkades die ego-eigen zijn.
Zie hier de reden dat ik alsmaar moet memoreren dat ik gedegen zelfonderzoek afgrond heb. Ik ken alle denkbare redenen en ventileer die hier dan ook regelmatig. Maar die lees je niet, dan wel overziet ze, vervuld als iedereen is van het eigen idee.

Citaat:
Om jouw hopeloze ego-gedoe niet te hoeven aanzien.
Verblind door eigen ego ben je niet in staat tot zien van ego elders.

Citaat:
Zelfbedrog want je bent een instrument van ego.
Niet meer, ik weet wat ik ben.
 
Oud 30 November 2021, 15:59   #103
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard Geobsedeerde Laurens met een tunnelvisie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Als ik de indruk wek dat er wat te halen valt loopt het hier storm. Niks hoeven doen is ook een geweldige trekpleister. Dat soort 'klanten' heb ik niet op het oog.
Jij bent nog in staat om te beweren dat niemand jou vind omdat ego jou niet wil vinden, 'want ego wil geen zuiver instrument van waarheid vinden'. Zoiets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zie hier de reden dat ik alsmaar moet memoreren dat ik gedegen zelfonderzoek afgrond heb.
Jij hebt helemaal niks afgerond. Jij bent een tunnel-denker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik ken alle denkbare redenen en ventileer die hier dan ook regelmatig. Maar die lees je niet, dan wel overziet ze, vervuld als iedereen is van het eigen idee.
Jij kent helemaal niks reden en bent vervuld van je eigen tunnelvisie ideeën.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Verblind door eigen ego ben je niet in staat tot zien van ego elders.
Alleen ego ziet ego.
Feit dat jij een ego-obsessie hebt is niet te ontkennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
ik weet wat ik ben.
Ik weet ook wat jij bent: Een autist behept met én geobsedeerd door ego.
Een obsessie is alsof je tunnelvisie hebt: je verliest het vermogen om alle andere dingen buiten het onderwerp van de obsessie te kunnen zien.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Oud 30 November 2021, 16:21   #104
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darsho Bekijk bericht
Jij bent nog in staat om te beweren dat niemand jou vind omdat ego jou niet wil vinden, 'want ego wil geen zuiver instrument van waarheid vinden'. Zoiets.

Jij hebt helemaal niks afgerond. Jij bent een tunnel-denker..

Jij kent helemaal niks reden en bent vervuld van je eigen tunnelvisie ideeën.

Alleen ego ziet ego.
Feit dat jij een ego-obsessie hebt is niet te ontkennen.

Ik weet ook wat jij bent: Een autist behept met én geobsedeerd door ego.
Een obsessie is alsof je tunnelvisie hebt: je verliest het vermogen om alle andere dingen buiten het onderwerp van de obsessie te kunnen zien.
Ik leg alleen nog maar uit hoe iets er vanuit mijn optiek uitziet en het mondt altijd weer uit in touwtrekken en egogedoe want ego is altijd waakzaam voor blauwe tenen. Vooral niet even meekijken of het mogelijk waarheid voor je bevat, nee meteen in de bres springen. Meekijken is iets waarvoor we op dit forum zijn niet om iemand de grond in te boren.

Hopeloos.

Het lijkt wel of je hersenen op gezette tijden een kortsluiting hebben en je even moet uitrazen.
Ik wacht wel tot je weer uitgeraasd bent.
 
Oud 30 November 2021, 18:06   #105
Darsho
Jubilaris
 
Darsho's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 February 2021
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik leg alleen nog maar uit hoe iets er vanuit mijn optiek uitziet en het mondt altijd weer uit in touwtrekken en egogedoe want ego is altijd waakzaam voor blauwe tenen. Vooral niet even meekijken of het mogelijk waarheid voor je bevat, nee meteen in de bres springen. Meekijken is iets waarvoor we op dit forum zijn niet om iemand de grond in te boren. Hopeloos. Het lijkt wel of je hersenen op gezette tijden een kortsluiting hebben en je even moet uitrazen.
Ik wacht wel tot je weer uitgeraasd bent.
Echt, jij bent zo ingenomen met je eigen ideeën dat je je forum beter advaita vedanta forum kan noemen.
Daar zit nog een verwijzing in naar Ramon's forum ook die je zo getreiterd hebt!
Zo is toch te lezen van Miha op 29 december 2016...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij is eerst verbannen op het forum :
Mijn zelfkennisforum , misselijk makend forum hoor.
Er waren daar een stuk of tachtig Robjes en Mariatjes.
Renoir werd verbannen, en types als Maria en Rob hebben toen ingestemd dat hij weggestuurd werd.
Het forum Mijn zelfkennisforum werd uit de lucht gehaald, want Renoir heeft Ramon zo getreiterd, die arme Ramon werd echt ziek van. Zelfingenomen ventje was hij, Ramon, een goed lesje voor hem.
Maria en Rob kwamen aangehuppeld hier, en de verworven vrijheid werd weer een keurslijf, maar Renoir koestert een soort van dankbaarheid voor hun, alsof ze hem toen niet in de steek hebben gelaten.
De waarheid is dat ze simpelweg van twee walletjes aan het eten waren, want het einde van het ander forum was voelbaar. Ze dekte zich in, en Renoir aat uit hun hand vervolgens.
Win win situatie voor het ego..

Nu, is het forum niet anders dan Ramonsforum, maar wij maken wel het verschil...

Goed, nog meer over Renoir. Hij heeft daarna misschien 100 bannen gekregen. Hij bleef foras bezoeken, en hij kreeg weer een ban heel snel.
Hij had dit forum al, maar het knaagde aan hem dat hij op het ander forum niet meer mogt schrijven, niet eens meer lezen. Lang nadat het forum Mijn zelfkennisforum niet meer bestond, bleef Renoir zich inschrijven op andere sites, en werd hij verbannen.. moeilijke tijd voor hem geweest.
Dat stuk van hem vind ik weer leuk, roekeloze wegpiraat, onze Zorro..
weet jij dit allemaal niet, ken jij niet de geschiedenis van onze Gozer?
Die gozer van een Laurens, een zelfingenomen ventje net zoals Ramon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Ik wacht wel tot je weer uitgeraasd bent.
Ik dacht hetzelfde over jou en al joggend onderweg naar de fitness fluisterde de heilige geest me in dat het hier advaita forum is.
__________________
Crazy Wisdom.
Darsho is offline  
Discussie gesloten


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.