Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 February 2013, 20:47   #101
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Sluit ik mij bij aan.
Even off topic, Ulla, ben jij nog vrijgezel? Je lijkt me een mieters wijf. Daar bedoel ik mee, een wijf met ballen, en daar hou ik van. Als je bezet bent, you're man is a lucky bastard. God bless him. And you and me, ofcourse. KiSs
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 00:12   #102
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guy Bekijk bericht
ulla, ben jij nog vrijgezel? Je lijkt me een mieters wijf. Als je bezet bent,

bezet.jpeg
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 08:35   #103
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Lieve Rob, ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen. Soms ben ik iets te voorzichtig in mijn uitleg, met het gevolg dat ik ietwat omheen draai.
Lieve schat, ik zie direct, en ik voel direct als iemand uit vrijheid spreekt. Niet alleen met mijn ogen zie ik dat, maar ook met mijn paranormale vermogen.
Ik ga direct in contact met het verlichte gebied van de ander. Is zoals een vonk dat overspringt. Ook als iemand ligt, of zichzelf anders voordoet, voel ik dat feilloos. Wat iemand draagt valt dan vervolgens voor mij in het niets als ik in de aanwezigheid van een verlichte geest ben. Dat heb ik vanaf het begin van mijn reis, 19 jaar geleden, en dat is nog steeds zo.
Omdat ik nog steeds issues heb, en niet vrij ben van mijn eigen ''vernauwingen'' zeur ik nog hier en daar, over alles en nog wat, maar mijn vermogen om waar te nemen is mijn kompas op mijn weg, en die vertrouw ik volledig.
Het is voor mij niet echt van belang hoe een ander in het leven staat, wel valt me op als men zich voor de gek houdt, en noemde ik dat vervolgens.
Er zijn er overal oprechte mensen, en onoprechte mensen, ongeacht welke vak ze uitoefenen.
Ik gaf antwoord op de tekst van O-sem wat betreft naar de psycholoog gaan. Voor mij is geen punt wat guru's en therapeuten doen, wel gaf ik aan dat ik eerder in eigen kracht geloof dan de fouten van de ander te volgen. Jij maakte hier echt een punt van, valt me op. Moet je niet naar jezelf kijken waarom jij zo vurig dit onderwerp verdedigt? Wat wordt dan in je geraakt?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 09:21   #104
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Even off topic, Ulla, ben jij nog vrijgezel? Je lijkt me een mieters wijf. Daar bedoel ik mee, een wijf met ballen, en daar hou ik van. Als je bezet bent, you're man is a lucky bastard. God bless him. And you and me, ofcourse. KiSs
Guy, sorry dat ik me er even mee bemoei maar Ulla is lesbisch, ik ben niet voor niets al 3 jaar bezig met geslachtsverandering om zodoende mogelijk een kans bij haar te maken.

Ik wilde enkel even zeggen; ik heb nummertje 2 dus achter mij aansluiten svp.

Het zou me trouwens niets verbazen als Ulla vreemd gaat.

Tis jammer dat ik niet zwemmen kan en Titanicvrees heb en het schijnt dat je Ameland niet zomaar inkomt zonder de nodige inentingen en juiste papieren, het moet ergens voor de Nederlandse kust liggen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 09:22   #105
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob
..
De gesprekken met jou zien altijd belovend uit voor mij Rob. Je toont belangstelling, en je stel jezelf op alsof jij ook de bereidheid hebt om ook iets over je ''vernauwingen'' te gaan delen. Zelfs deel je ook hier en daar wat over jezelf, maar het gaat altijd over de gebieden waarin het bij jou ''stromend'' is. Dat doe je met voorbeelden en al benadrukken, mensen trappen daar altijd in, en beschouwen je als een eerlijk en oprecht mens, die ook iets over zichzelf durft te delen, en bij een andere helder kan zien en verwoorden.
Tussen neus en lippen door, noem je ook dat jij hier en daar nog iets heb waarin je nog stromender zal kunnen krijgen bij jezelf, maar daar ga je nooit werkelijk op in. Snel zet je ook iets wat heel goed gaat bij je, tegenover dat wat je net toe gaf, en zeg je hoe meer en meer bij je stromend is.
Het is bij jou altijd de verwijzing naar het verleden over punten die wat minder lopen, maar je deelt bijna nooit iets wat nu in deze fase, niet vlot loopt. Je zegt iets in de trend: Ik had vroeger daar ook moeite mee, of ik kwam dat ook tegen in het verleden. (Dat doe je met andere worden uiteraard, heel subtiel en onopgemerkt.)
Mijn gesprekken met jou zijn altijd prettig maar op het saaie af teleurstellend eindigen.
Je begint vaak ook over iets, en als het voor jou een gebied is die bij je nog niet zo helder is, ga je je ineens je op iets anders storten, je kwetsbaarheid wordt dan vergeten, en men gaat weer op je volgende vraag in, of in de richting dat jij aangeeft. Het komt oprecht over wat je doet, maar voor mij is het een vorm van je je uit de voeten maken. Je zal ook mogelijk trots op je sturende talend zijn, maar je ziet niet in dat jij jezelf keer op keer tekort doet, en zo het contact echt niet aangaat. Dus zo doe je de ander ook tekort. Iemand blij met een dooie mus maken heet dat?
Je hart blijft gesloten, maar je kan je je gerechtvaardigden dat het aan de ander ligt, hoeveel eigenlijk jij simpelweg oppervlakkig gedraagt.
Mijn beeld over jou is van een stout jongetje, je kent ze, die brutale leuke kereltjes van 7/8 jaar, met gewaagde oogjes. In een groep gaan ze altijd gewaagd een paar stappen naar voren, (quasi)moedig stappend op het gevaar af, en daarna met een wuivend handje zeggen ze laconiek: Zie je wel, nergens geen reden om bang voor te zijn. De groep is, en blijft, onder de indruk van je heldhaftige houding, maar een enkeling ziet dat jij nooit echt dichtbij genoeg komt, maar dat je daarna met gehaasten stappen ergens in het midden van de groep positioneert, veilig in de massa, met een imago van een durfal, gebaseerd op een toneelstuk.
De echte helden, vallen niet op in de groep waar jij deel van maakt, ze gaan zachtjes en voorzichtig op het gevaar af als niemand het ziet, en angstig kijken ze het gevaar onder ogen. Maar goed, dat heb je mogelijk ook ooit gedaan, en kwam je zoals altijd heel dichtbij, en nu heb jij je de veilige comfort zone als beloning gegeven, zonder in te willen zien dat maar pas het begin is, van echt jezelf leren kennen.
Je beschouwt jezelf als een open-minded persoon, en iemand die het onderzoekt, maar je diepste angst(en) ga je niet echt onder ogen kijken.
Je wijst vervolgens met een zelfingenomen houding een kwetsbare stuk van de ander aan, en zo kan je je weer in je eigen mist schuilen. Donzen dekentje over je leuk smoeltje heen, en lekker slapen. De menigte zegt: Leuke kerel, zo belangstellend, en hij durft zich kwetsbaar op te stellen.
Ik zie jou wel Rob, en ik zie hoe jij ieder keer schuilt, en jezelf voor de gek houdt. Doe gerust, is je leven!
Slaap lekker Rob, ik vind je een fijne vent, maar zo saai je spelletje die je met jezelf speelt. Roep me als je werkelijk het contact aan wilt gaan.

Je nodigde me ooit uit om altijd te zeggen hoe ik je zie, ik had nu de neiging om het te laten want ik heb de indruk dat jij jezelf niet echt meer wilt aangaan, maar stel dat jij wel toch wilt, zal ik je tekort gedaan hebben als ik dat niet had genoemd.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 09:46   #106
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
De gesprekken met jou zien altijd belovend uit voor mij Rob. Je toont belangstelling, en je stel jezelf op alsof jij ook de bereidheid hebt om ook iets over je ''vernauwingen'' te gaan delen. Zelfs deel je ook hier en daar wat over jezelf, maar het gaat altijd over de gebieden waarin het bij jou ''stromend'' is. Dat doe je met voorbeelden en al benadrukken, mensen trappen daar altijd in, en beschouwen je als een eerlijk en oprecht mens, die ook iets over zichzelf durft te delen, en bij een andere helder kan zien en verwoorden.
Tussen neus en lippen door, noem je ook dat jij hier en daar nog iets heb waarin je nog stromender zal kunnen krijgen bij jezelf, maar daar ga je nooit werkelijk op in. Snel zet je ook iets wat heel goed gaat bij je, tegenover dat wat je net toe gaf, en zeg je hoe meer en meer bij je stromend is.
Het is bij jou altijd de verwijzing naar het verleden over punten die wat minder lopen, maar je deelt bijna nooit iets wat nu in deze fase, niet vlot loopt. Je zegt iets in de trend: Ik had vroeger daar ook moeite mee, of ik kwam dat ook tegen in het verleden. (Dat doe je met andere worden uiteraard, heel subtiel en onopgemerkt.)
Mijn gesprekken met jou zijn altijd prettig maar op het saaie af teleurstellend eindigen.
Je begint vaak ook over iets, en als het voor jou een gebied is die bij je nog niet zo helder is, ga je je ineens je op iets anders storten, je kwetsbaarheid wordt dan vergeten, en men gaat weer op je volgende vraag in, of in de richting dat jij aangeeft. Het komt oprecht over wat je doet, maar voor mij is het een vorm van je je uit de voeten maken. Je zal ook mogelijk trots op je sturende talend zijn, maar je ziet niet in dat jij jezelf keer op keer tekort doet, en zo het contact echt niet aangaat. Dus zo doe je de ander ook tekort. Iemand blij met een dooie mus maken heet dat?
Je hart blijft gesloten, maar je kan je je gerechtvaardigden dat het aan de ander ligt, hoeveel eigenlijk jij simpelweg oppervlakkig gedraagt.
Mijn beeld over jou is van een stout jongetje, je kent ze, die brutale leuke kereltjes van 7/8 jaar, met gewaagde oogjes. In een groep gaan ze altijd gewaagd een paar stappen naar voren, (quasi)moedig stappend op het gevaar af, en daarna met een wuivend handje zeggen ze laconiek: Zie je wel, nergens geen reden om bang voor te zijn. De groep is, en blijft, onder de indruk van je heldhaftige houding, maar een enkeling ziet dat jij nooit echt dichtbij genoeg komt, maar dat je daarna met gehaasten stappen ergens in het midden van de groep positioneert, veilig in de massa, met een imago van een durfal, gebaseerd op een toneelstuk.
De echte helden, vallen niet op in de groep waar jij deel van maakt, ze gaan zachtjes en voorzichtig op het gevaar af als niemand het ziet, en angstig kijken ze het gevaar onder ogen. Maar goed, dat heb je mogelijk ook ooit gedaan, en kwam je zoals altijd heel dichtbij, en nu heb jij je de veilige comfort zone als beloning gegeven, zonder in te willen zien dat maar pas het begin is, van echt jezelf leren kennen.
Je beschouwt jezelf als een open-minded persoon, en iemand die het onderzoekt, maar je diepste angst(en) ga je niet echt onder ogen kijken.
Je wijst vervolgens met een zelfingenomen houding een kwetsbare stuk van de ander aan, en zo kan je je weer in je eigen mist schuilen. Donzen dekentje over je leuk smoeltje heen, en lekker slapen. De menigte zegt: Leuke kerel, zo belangstellend, en hij durft zich kwetsbaar op te stellen.
Ik zie jou wel Rob, en ik zie hoe jij ieder keer schuilt, en jezelf voor de gek houdt. Doe gerust, is je leven!
Geweldige analyse weer! Tot hier.
En:

Citaat:
Slaap lekker Rob, ik vind je een fijne vent, maar zo saai je spelletje die je met jezelf speelt. Roep me als je werkelijk het contact aan wilt gaan.

Je nodigde me ooit uit om altijd te zeggen hoe ik je zie, ik had nu de neiging om het te laten want ik heb de indruk dat jij jezelf niet echt meer wilt aangaan, maar stel dat jij wel toch wilt, zal ik je tekort gedaan hebben als ik dat niet had genoemd.
Mooie toe-voeging ook!
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 10:00   #107
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Guy, sorry dat ik me er even mee bemoei maar Ulla is lesbisch, ik ben niet voor niets al 3 jaar bezig met geslachtsverandering om zodoende mogelijk een kans bij haar te maken.

Ik wilde enkel even zeggen; ik heb nummertje 2 dus achter mij aansluiten svp.

Het zou me trouwens niets verbazen als Ulla vreemd gaat.

Tis jammer dat ik niet zwemmen kan en Titanicvrees heb en het schijnt dat je Ameland niet zomaar inkomt zonder de nodige inentingen en juiste papieren, het moet ergens voor de Nederlandse kust liggen.
Ok Aart, ik snap je punt. Ik moet achter aansluiten en niet dringen. Als nieuwkomer dien ik mijn plaats te weten. Have mercy. Gelukkig heb ik twee zwemdiploma's.
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 10:10   #108
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Goedemorgen Mihaela,

Je weet een glimlach op mijn gezicht te toveren, zo in de vroege morgen.
Dat komt omdat dat wat ik je de afgelopen dagen heb geprobeerd te vertellen je nu in je eigen woorden tegen mij zegt. Komisch, niet waar?

Je vertelt me dat je, ondanks je vernauwingen, helder ziet en je beroept je daarbij zelfs op een paranormale gave. Wat ik probeerde te bereiken is dat je mogelijkerwijs eens zou gaan twijfelen aan dat helder zien van je. Want vanuit mijn perspectief zijn er wel wat kanttekeningen te maken bij dat helder zien. En dat bleek uit je laatste bericht van gisteravond waarin je het hebt over een conflict wat je ervaart met Guy. Als je helder zou zien, dan zou je zien dat het niets anders is dan een conflict met jezelf. En dat is niet zo moeilijk te zien, want ieder conflict waarin we belanden is per definitie een conflict met onszelf. Ondertussen probeer je Guy in je conflict te betrekken en ook als zou het zo zijn dat hij een aandeel heeft in een mogelijk conflict, dan is dat in het kader van zelfonderzoek van geen belang. Zelfonderzoek, zoals het woord al zegt, gaat er over dat je bij jezelf te rade gaat. Ook al zou Guy iemand zijn die voortdurend het conflict zoekt, als jij niet in conflict bent met je zelf dan ervaar je geen conflict. Dat is de essentie van zelfonderzoek.

Zo probeer je ook telkens mij in jouw verhaal te betrekken. Je hebt vernauwingen en dus ga je er van uit dat iedereen die heeft en ben je voortdurend op zoek om die bij anderen aan te wijzen. Maar al doende zit je niet anders dan tegen je eigen perceptie aan te kijken. Mijn verhaal is ook nog niet klaar, maar voor mij is het zo, zoals ik gisteren schreef, dat als iemand mij in de weg zit dan ben ik dat zelf. Als dat eenmaal helder is, dan zijn vernauwingen geen vernauwingen meer, maar geschenken van god. Wat die vernauwingen dan precies zijn is van geen belang, omdat ze bij wijze van spreken al weer opgelost zijn voordat ze een eigen leven gaan leiden. Als het principe helder is, dan is er eigenlijk amper meer een zinnig woord over te zeggen. En als er wat is dan heb ik er geen probleem mee om daar melding van te maken. De publieke opinie zal me worst wezen.

Als ik de highlights van afgelopen week zou moeten benoemen dan zijn dat er twee. De eerste is dat ik een paar dagen met griep in bed heb doorgebracht en daarin vooral last heb gehad niet van de griep maar van mijn eigen chagrijnig heid. Ik word chagrijnig omdat ik improductief ben en dat heeft alles te maken met mijn workaholic zijn. En het tweede highlight was gisteren. Twee jaar geleden heb ik een hartinfarct gehad en de afgelopen tijd ben ik bezig geweest met de gevolgen daarvan. Met succes, want gisteren was mijn laatste bezoek aan de cardioloog. Ik ben ontslagen als patiënt omdat mijn lichamelijke conditie helemaal in orde is. Dat stemde mij gisteren uitermate en oprecht vrolijk. Zo, dan ben je weer op de hoogte van mijn persoonlijk wel en wee. Je hebt er geen reet aan, maar het kost mee geen moeite om je nieuwsgierigheid te bevredigen.

Mooie dag gewenst!
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 10:16   #109
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Geweldige analyse weer! Tot hier.
En:

Mooie toe-voeging ook!
Ook goedemorgen, Sem! WiNk

Ik mis alleen nog je standaard reactie.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 February 2013, 10:29   #110
Ogenblik-sem
Jubilaris
 
Geregistreerd: 8 September 2011
Berichten: 208
Standaard

Welke van de 2 bedoel je?

Want tegenwoordig heb je niemand ?n iemand.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.